Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Eu am de 2 saptamani un Opel Insignia echipare Cosmo. Model motor - A20DTJ (2.0 CDTI 130CP).
As dori de la "cunoscatori" o informatie - exista vreo diferenta fizica intre motorul de 130CP diesel si cel de 160CP?
Din surse interne Opel am primit o informare ca este exact acelasi motor, doar din software/ECU este modificat cel de 160CP.
Sa fie oare asa? sa fie doar marketing modelul de 160CP diesel?
Eu tind sa cred ca este adevarat deoarece am cautat multe informatii despre cele doua motoare au toti parametrii identici, mai mult de atat - am cautat si pe site-urile de tunning prin chip sau re-softare si surpriza, motorul de 130CP castiga exact 30CP si 50Nm practic devenind cel de 160CP.
Skip ads

  • macheta

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1995 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Daca ai masina in garantie las-o asa.
Ce castigi cu cei 30 de cai in plus in afara de viteza mai mare catre dezastre?
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
macheta a scris:Daca ai masina in garantie las-o asa.
Ce castigi cu cei 30 de cai in plus in afara de viteza mai mare catre dezastre?


Nu ma intereseaza viteaza mare...doar putere mare in momentul depasirilor. Vreau sa fiu linistit cand ma bag in depasire....iar cei 30CP, practic motorul de 160CP chiar face diferenta. Oricum tin sa precizez ca si acest motor turbo de 130CP are niste reactii foarte violente in depasire si nu este deloc puturos cum spuneau altii...
  • mihalceanu_marian

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
pai du-te la sursa care ti-a comunicat ca nu e nici o diferenta , sunt cateva reprezentante in bucuresti care iti pot face resoftarea contracost fara sa pierzi garantia la masina , trebuie doar sa te pui pe dat telefoane
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
mihalceanu_marian a scris:pai du-te la sursa care ti-a comunicat ca nu e nici o diferenta , sunt cateva reprezentante in bucuresti care iti pot face resoftarea contracost fara sa pierzi garantia la masina , trebuie doar sa te pui pe dat telefoane


Exact - tocmai asta urmeaza sa fac insa nu aveam incredere deplina in cel de la service-ul autorizat.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Omul te-a indrumat catre reprezentate OPEL pentru a nu-ti pierde garantia. In cine altcineva poti avea mai multa incredere?
Daca vrei totusi pe cineva care e profesionist in remapari cauta-l pe Maiandrei.

Manufacturer code: A20DTJ (2.0}
Year of production:
Fuel: diesel
Fuel preparation: Direct injection (DI)
Supercharging: Turbo charger
Camming: DOHC
Cubic capacity: 1956
No. of cylinders / Arrangement: 4 / In-Line
Valves no.: 16
Compression ration: 16.5 : 1
Performance [kW] / RPM: 96 (131 PS) @ 4000
Torque [Nm] / RPM: 300 @ 1750 (~ 221 ft/lb)
Bore x Stroke [mm]: 83 x 90.4

Manufacturer code: A20DTH (2.0}
Year of production:
Fuel: diesel
Fuel preparation: Direct injection (DI)
Supercharging: Turbo charger
Camming: DOHC
Cubic capacity: 1956
No. of cylinders / Arrangement: 4 / In-Line
Valves no.: 16
Compression ration: 16.5 : 1
Performance [kW] / RPM: 118 (160 PS) @ 4000
Torque [Nm] / RPM: 350 @ 1750 (~ 258 ft/lb)
Bore x Stroke [mm]: 83 x 90.4
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 472
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cine incearca sa-ti vand o resoftare de 30 de cai(adica sa-ti transforme motorul din DTJ in DTH) nu vrea decat sa-ti ia banii.
Resoftarea implica imbunatatirea performantelor masinii peste ce a pus producatorul. Ori plecand de la premisa ca motoarele de 130 si 160 de cai sunt identice, atunci amandoua se remapeaza in 180-190-200 de cai.
Exemplu similar la Astra-H 2005: 1.9cdti 16 valve vine in doua variante, care difera doar prin soft: 120 si 150 de cai. Ambele se remapeaza la 200 de cai. Si ca sa nu zici ca s-au schimbat lucrurile de la Vectra incoa, Insignia 2.0 turbo are fix acelasi motor ca si GT-ul de 2.0 turbo. Si totusi o diferenta de 45 de cai(220 vs 265). Ambele se remapeaza la 305 cai.
L.E.: Nemtii de la EDS(care au reprezentant si in Romania, prezent si p-aici pe forum) propun 205 cai pentru A20DTJ si A20DTH. Ceea ce imi indica, inca o data, ca motoarele nu difera decat prin soft.
L.E.2: Tuning se scrie un un N inainte de I si cu unul dupa. Nu tunning.
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ai zis bine ce ai zis dar s-a strecurat o mica greseala: 1.9 cdti'ul de 120 difera de cel de 150 prin numarul de valve. 1.9 101 cp e identic cu 1.9 120 cp si amandoua se remapeaza la 160. Wink
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Exista si z19dtj de 120 cp dar care e identic cu z19dth 150 cp. Cred ca la ele se referea colegul.
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
forumul asta ,,ClubOpel" nu e cam slab ci altii sunt grei de cap si nu inteleg din prima ti explicat foarte bine colegul tonytm
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 472
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
elegance a scris:Ai zis bine ce ai zis dar s-a strecurat o mica greseala: 1.9 cdti'ul de 120 difera de cel de 150 prin numarul de valve. 1.9 101 cp e identic cu 1.9 120 cp si amandoua se remapeaza la 160. Wink

1.9 cdti cu 8 valve poate sa aiba 101(z19dtl) sau 120(z19dt). Ambele se remapeaza la 160 de cai.
1.9 cdti cu 16 valve poate sa aiba 120(z19dtj) sau 150(z19dth). Ambele se remapeaza la 200 de cai.
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
claudiu__ a scris:Cine incearca sa-ti vand o resoftare de 30 de cai(adica sa-ti transforme motorul din DTJ in DTH) nu vrea decat sa-ti ia banii.
Resoftarea implica imbunatatirea performantelor masinii peste ce a pus producatorul. Ori plecand de la premisa ca motoarele de 130 si 160 de cai sunt identice, atunci amandoua se remapeaza in 180-190-200 de cai.
Exemplu similar la Astra-H 2004-2005: 1.9cdti 16 valve vine in doua variante, care difera doar prin soft: 120 si 150 de cai. Ambele se remapeaza la 200 de cai. Si ca sa nu zici ca s-au schimbat lucrurile de la Vectra incoa, Insignia 2.0 turbo are fix acelasi motor ca si GT-ul de 2.0 turbo. Si totusi o diferenta de 45 de cai(220 vs 265). Ambele se remapeaza la 305 cai.
L.E.: Nemtii de la EDS(care au reprezentant si in Romania, prezent si p-aici pe forum) propun 205 cai pentru A20DTJ si A20DTH. Ceea ce imi indica, inca o data, ca motoarele nu difera decat prin soft.
L.E.2: Tuning se scrie un un N inainte de I si cu unul dupa. Nu tunning.


Sunt excelente remarcile facute de tine - deci pana la urma se pare ca-i software toata treaba. Insa mai intervin cateva aspecte care as vrea sa le aflu daca se poate:
    Prin resoftware de la 130CP la 160CP mai trebuie modificat ceva la turbina, evacuare, trasee?
    Nemtii de la EDS daca-l duc la 205CP banuiesc ca schimba si sistemul de franare pe langa multe alte upgrade-uri....?

Practic as vrea sa stiu daca trebuie schimbat ceva fizic pe "traseu motorolui"...
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu am inteles de ca ai spus ca "vrea decat sa-ti ia banii"?
Mai jos spui ca prin resoftare iti imbunatateste performantele...deci ar fi normal sa dau bani pentru asta.
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 472
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am scris ca cei care iti fac remapare de la 130 la 160 vor doar sa-ti ia banii degeaba pentru ca exact asta fac. Motorul tau este deja gandit sa functioneze in varianta de 160 de cai, deci daca ei iti fac remap de 30 de cai nu fac decat sa iti puna un soft original de Opel foarte usor modificat(in cazul tau, cel de 160), fara sa-si bata capul sa optimizeze ei softul. Si softuri originale de Opel gasesti si pe net daca scormonesti suficient.
Remapul de la EDS(cel de 205 cai) se face doar din soft, insa prin optimizarea softului tau. Nu se modifica nimic din internele motorului. Upgradarea sistemului de franare este o miscare buna, dar nu obligatorie. Stiu o Astra H Caravan 1.9cdti, cu motor de 120 de cai in stock, care a fost remapata la 200 de cai, si care functioneaza foarte bine in continuare cu franele originale.
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Mersi mult Claudiu de sfaturi. Acum tot ce am de facut e sa-i gasesc in Romania pe cei de la EDS....
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ii si langa tine pe cei de la EDS
Maiandrei
  • daciagty

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2008 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Lucifer_The ai reusit ceva cu motorul? am si eu o insignia identica (ca si motorizare) cu a ta... sunt foarte curios daca "problema" noastra comuna are o rezolvare ...
  • Lucifer_The

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2009

  • Mesaj Privat
daciagty a scris:Lucifer_The ai reusit ceva cu motorul? am si eu o insignia identica (ca si motorizare) cu a ta... sunt foarte curios daca "problema" noastra comuna are o rezolvare ...


Deocamdata am doar 1000 de Km parcursi cu ea. Pentru a face o un tunnig ar trebui sa parcurg cel putin 10.000 Km...e bine sa se rodeze bine masina inante de a te apuca de orice pe la motor.
Te anunt cand ma apuc s-o transform!
  • daciagty

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2008 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Stai o secunda ca nu intzeleg ceva: din moment ce motorul de 130 cp este identic cu cel de 160 cp de ce trebuie asteptat sa se parcurga 10.000 km? Adica inteleg daca din motive de marketing cei de la opel vand in Romania o motorizare diesel de 2 litrii la 130 cp cu X euro si una identica dar de 160 cp cu X + Y euro ... e clar o chestie de marketing si de vanzare. Dar de ce trebuie asteptat sa se parcurga N kilometrii ? Am impresia ca pe forumurile romanesti indiferent cu s-ar numi ele nu exista un specialist sau moderatori documentati macar 50% din temele care se discuta.
Scuze pentru indignare, dar pe astra forum am pus aceasi intrebare si cativa destepti mi-au dat raspunsuri asemenatoare ...
Repet intrebarea mea si astept doar raspunsuri avizate date de cunoscatori :
1. EXISTA DIFERENTE INTRE MOTORUL DIESEL 2.0 CDTI DE 130 CP SI CEL DE 2.0 CDTI 160 CP?
2. DACA MOTOARELE SUNT IDENTICE CAT COSTA REMAPAREA SI DACA EXISTA IN ROMANIA UN SPECIALIST CARE SA FACA REMAPAREA?


Ultima modificare făcută de daciagty la Lun 18 Jan, 2010 2:41 pm
  • claudiu__

  • Mesaje scrise: 472
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Este recomandat sa faci vreo 10 000 km pentru ca, pana una alta, masina ta are un motor nou, al carui functionare se schimba in timp. Stii cum ziceau batranii, trebuie sa se lase motorul.
Pe langa asta, ai si tu timp sa vezi exact ce stie si ce nu stie sa faca motorul ala. In 2000 de km nu vezi chestia asta. Si cine stie, peste 10.000 poate n-o sa mai simti nevoie de remap.
Si ca sa-ti raspund la intrebari:
1. Da, exista o singura diferenta intre cele doua motoare. Softul.
2. Daca ai fi vrut cu adevarat sa gasesti pe cineva sa-ti faca remap, ai fi gasit. Daca dai un search pe google cu "remapare opel", sau daca dai un search pe forum cu "remapare", sau daca citesti DOAR topicul asta in totalitate, ai fi vazut unde iti poti face remap(toate rezultatele astea duc spre aceeasi firma). Firma respectiva mai are si reclama pe FIECARE PAGINA DIN FORUM!(daca tot n-ai gasit, hai sa-ti dau mura-n gura: www.eds-motorsport.ro)
Forumul pe care il mentionezi este destinat in principiu discutiilor despre Opel Astra. Si Insignia difera putin de Astra H, G(F-ul nici nu-l mai pun, mi-e greu sa cred ca a rezistat vreun proprietar de F in "elita" de p-acolo), masini la care teoretic se pricep cei de pe AF. De aici si lipsa unui raspuns pertinent.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR