- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Facusem vreo 12.000 Km cu uleiul vechi dar cu completare de 1l pe parcurs..
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
florin
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 B X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- nico3
- **
- 110 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
nico3
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Adyspa
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2005
- Mesaj Privat
VALYBYG
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1999 Ecotec 1.4 ;16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
- BostanMarius
- *
- 22 mesaje
- din 31 Mar 2015
- Astra 2006 z16xep
- Bucuresti
BostanMarius
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2015
- Mesaj Privat
am un opel astra gtc 1.6 si am avut probleme la motor si imi manca ulei
a trebuit sa imi schimb segmentii si pana la urma ca avea uzura am schimbat cu tot cu pistoane din cate am inteles de la mecanic motorul este ca nou... si mi-a spus ca in primele 2000 de km sa schimb vitezele in 2000-2500 de rpm sa nu o frjez si ca trebuie la 2000 de km sa ii schimb din nou uleiul si filtrul de ulei?
este adevarat? nu ca nu as avea incredere in mecanici intreb pt ca am impresia ca ma facut la bani si vreau sa stiu daca trebuie neaparat sa il schimb sau e vb de profit pt el?
multumesc!
- mihaidarie
- ***
- 517 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Incearca sa schimbi uleiul la fiecare 5000 de km sau la fiecare 3 luni daca vrei sa fii in siguranta si sa mearga bine motorul, dar documenteaza-te pentru ca unele masini nu mai necesita un schimb de ulei la 5000 de km. Nu vei avaria motorul daca mergi 6500-7000 de km intre schimburi, insa daca ai condus in conditii de praf si temperaturi ridicate, atunci va trebui sa te tii de program.
Instructiuni
Cum sa te pregatesti:
Strange uneltele de care vei avea nevoie. Daca planuiesti sa schimbi uleiul in mod regulat, atunci ar fi bine sa-ti achizitionezi un cric, un set de chei si o tava de scurgere.
Porneste motorul pentru 10 minute inainte sa scurgi uleiul. Uleiul cald se scurge mai repede decat cel rece.
Parcheaza pe o suprafata plata, trage frana de mana si opreste motorul. Daca masina ta are garda la sol mica, atunci incearca sa o ridici cu un cric sau sa o urci pe o rampa, insa asigura-te ca este bine fixata pe pozitie.
Ai grija sa pui la vedere uleiul si palnia pentru a nu uita sa pui ulei inapoi in masina. (este o greseala pe care multi o fac)
Scurgerea uleiului si instalarea noului filtru
Baga-te sub masina dupa ce aceasta este fixata pe pozitie in siguranta.
Cauta locul de scurgere al uleiului. De obicei este pe partea centrala spre fata. Consulta manualul masinii pentru detalii.
Pune tava sub locul de scurgere. Slabeste incet cu o cheie capacul. Tine minte sa roteste in sens invers acelor de ceasornic pentru a deschide capacul.
Scoate capacul. Ai grija sa nu te arda uleiul fierbinte.
Lasa uleiul sa se scurga.
Repozitioneaza tava daca nu este pusa bine.
Sterge bine locul de scurgere si capacul atunci cand s-a scurs uleiul.
Inlocuieste garnitura.
Pune capacul. Intotdeauna insurubeaza-l de mana putin pentru a evita infiletarea stramba.
Strange capacul cu o cheie. Ai grija sa nu fie prea strans.
Cauta filtrul de ulei. De obicei este amplasat pe lateralele motorului.
Pune tava sub filtru pentru a evita scurgerea uleiului ramas pe motor.
Foloseste o cheie reglabila pentru a desprinde filtrul vechi.
Foloseste o carpa pentru a sterge locul de infiletare. Ai grija ca vechea garnitura sa nu ramana atasata de motor.
Foloseste putin ulei pentru a unge garnitura noului filtru.
Insurubeaza noul filtru. De obicei poti sa-l insurubezi manual sau daca nu, nu este cazul sa-l strangi prea tare.
Inlocuirea uleiului
Cauta capacul de la filtrul de ulei. Indeparteaza-l.
De obicei vei folosi cam 4-5 parti de ulei (4-4,5 litri) insa citeste cu atentie manualul masinii.
Pune la loc capacul.
Porneste motorul pentru un minute. Verifica tija de nivel.
Verifica locul de scurgere al uleiului si capacul de la filtru pentru eventuale scurgeri. Mai strange-le daca e nevoie.
Sterge uleiul in exces cu o carpa.
Toarna uleiul vechi intr-o sticla de plastic dupa ce se raceste.
Scapa de uleiul folosit cum se cuvine. Du-l la un centru de reciclare sau la un service auto care il poate recicla. Nu-l arunca in canal.