Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 520
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am deschis discutia aici si nu in alta parte deoarece mi nu mi se pare o discutie tehnica si una mai mult informativa. Problema e de felul urmator. Dupa cum cei din care ma cunosc eu sunt persecutat de consumul masinii mele, o corsa de de 1.3 DTH. Asa ca am calculat toate variantele posibile si imposibile din pacate adevarul e crud si imi consuma destul de mult. Tot cautand explicatii si incercand sa merg in cat mai economic am incercat sa urmaresc consumul instant pe BC la masina si am gasit o chestie pe care nu o inteleg. Daca accelerez pana la o anumita viteza sa zic 30km/h is las masina pe liber pe consumul instant imi apare initial 0.0 dupa care incepe si creste 0.2 ; 0.6; 1.0; 1.5 am vazut la viteze mai mari si 2.0 sau chiar 3.0 pana in momentul cand se opreste roata cand revine iar la 0.0. In schimba daca masina este in viteza si nu mai accelerez nu apare nici un consum apare 0.0 pana in momentul cand masina incepe sa accelereze singura din cauza faptului ca este in viteza. Poate sa imi explice cineva fenomenul. Am mai intrebat si pe altii am incercat si pe alte masini dar din pacate acestea nu arata consumul cand masina nu accelereaza. Consumul care imi apare este in l/km nu l/h. daca gaseste cineva o explicatie o ascult.
Skip ads

  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
da se opreste alimentarea cu motorina scrie si in cartea ei si la mine este la fel
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 520
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai daca se opreste alimentarea nu ar trebui sa ramana pe 0.0 si nu sa creasca? Ideea este ca eu nu fac nimic las masina sa meraga pe liber fara sa franez si fara sa accelerez si imi apare consum, consumul asta nu mi-l explic eu.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cu maneta schimbatorului la punctul mort, motorul consuma pentru ca altfel s-ar opri. Masina in decelerare, nu consuma deoarece injectoarele sunt inchise iar dupa ce viteza scade si motorul incepe sa "traga de masina:, chiar si la relanti, consumul creste din nou injectoarele reincepand sa primeasca carburant.
consumul in l/h -l/100km depinde de viteza masinii. la viteze de pana la 10km, masina indica in l/h iar peste aceasta viteza, in l/100 km. Consumul la viteze foarte mici, pare extrem de mare, de genul 17-25 l / 100km pentru ca de fapt asa este, atat va consuma masina respectiva daca parcurge 100 km cu aceasta viteza. inchipuiti-va, la 10km/h, s-ar parcurge 100 km in 10 ore deci.........consumul este corect.

urmaresc cu interes discutia.
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
din carte:
Deplasarea inerþialã
Alimentarea cu combustibil este
decuplatã automat în cursul deplasãrii
inerþiale, de ex. atunci când
autovehiculul este condus cu o treaptã
de viteze cuplatã, dar fãrã acþionarea
acceleraþiei


Ultima modificare făcută de Stefan_BC la Mie 13 Jan, 2010 9:24 am, modificat de 3 ori în total
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
invest a explicat foarte bine.si la mine e la fel.in frana de motor 0.pe liber la 20 km/ora consum 7/%.sau ceva de genul.in accelerare cu viteza 1 poti vedea si 40%.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pe liber ai consumul la relanti, in frana de motor ai consum 0.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
stefan_ciocoiu a scris:din carte
Deplasarea inerþialã
Alimentarea cu combustibil este
decuplatã automat în cursul deplasãrii
inerþiale, de ex. atunci când
autovehiculul este condus cu o treaptã
de viteze cuplatã, dar fãrã acþionarea
acceleraþiei


exact ce am spus eu mai sus. Dar, retineti, char daca nu se actioneaza acceleratia, motorul tot poate sa traga de masina iar atunci consumul exista. Ex concret: masina in viteza 5, acceleratia necalcata, masina merge la relanti cu 50km/h. Exista consum pentru ca altfel, eu numai asa as merge, adica cu a cincea, fix 50 km/h si nu as consuma nimic. Very Happy motorul nu s-ar imbacsi pentru ca nu ar avea din ce, poluare zero, dar ....frig in masina Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In frina de motor ECU nu comanda injectoarele, daca turatia motorului coboara sub o anumita limita ECU le comanda si apare vibratia excesiva a motorului (saracul nu poate duce), ori scoti pe liber ori treci in treapta inferioara dupa caz...
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 520
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
denisCT a scris:Pe liber ai consumul la relanti, in frana de motor ai consum 0.

Pai asta e ideea ca nu este consumul de relanti pe liber. Si eu credeam la fel ca masina se duce din inertie si deci nu are ce sa consume decat consumul de relanti de 0.4 l/h dar avand in vedere ca masina se misca el ar trebui sa arate 0.0 l/100km. Deci sa inteleg ca datorita faptului ca este la punctul mort injectoarele sunt deschise si consuma motorina? chiar daca se misca din inertie masina. Deoarece faptul ca indica initial 0.0 l/100 km mie imi da impresia ca injectoarele s-au inchis deci nu mai primesc carburant. Si nu se justifica cresterea de consum dupa aceea de 0.2 , 0.6, si tot asa.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
la coborarea unei pante:
-masina aflata in viteza, deci in frana de motor, consumul REAL va fi 0 (zero) deoarece injectoarele sunt inchise iar masina trage de motor.
-masina cu maneta schimbatorului la punctul mort, va consuma deoarece injectoarele sunt deschise asigurand astfel functionarea la relanti a motorului.
Asa cum este indicat, la coborarea unei pante, masina NU VA FI SCOASA DIN VITEZA! . Este indicat si pentru a avea frana de motor dar si pentru consum. In plus, scade uzura placute/discuri de frana.
Simplu nu?
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 520
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Simplu ideea e ca eu din ce stiu este ca masina sa functioneze (sa stea la relanti) este nevoie de un consum constant care de ex cand sta pe loc masina este de 0.5 l/h deci sa inteleg ca CB intelege ca masina este in miscare si ia cei 0.5 l/h si in transforma in l/100 km? si avand viteza din ce in ce mai mica cei 0.5l/h se transforma la 30 km/h in consum de 0.2l/100km la 20 km in 0.6l/ 100 si etc. Eu asta nu intelegeam, si partea ca de ce in viteza arata mereu 0.0 (bine astapana cand incepe sa accelereze singura din cauza faptului ca se afla intr-o viteza masina)
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
exact, in miscare pe liber ii transforma in l/km din l/h
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In momentul in care masina se deplaseaza scoasa din viteza ECU creste turatia motorului, de aceea vezi consumuri mai mari decat cel de relanti.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
elegance a scris:In momentul in care masina se deplaseaza scoasa din viteza ECU creste turatia motorului, de aceea vezi consumuri mai mari decat cel de relanti.


? Oare?
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
elegance a scris:In momentul in care masina se deplaseaza scoasa din viteza ECU creste turatia motorului, de aceea vezi consumuri mai mari decat cel de relanti.


Cred ca stimatul nostru coleg asteapta si o explicatie a acestui fapt. Iata si raspunsul (parerea mea): atunci cand masina se deplaseaza cu o anumita viteza dar scoasa din viteza consumul nu este acelasi cu cel de ralanti (masina oprita, bineinteles scoasa din viteza) deoarece trebuiesc intretinute urmatoarele: servodirectie, servofrana, abs, asr, ebd, airbag-uri (probabil) si tot ce mai are masina respectiva ca sisteme de prevenire si protectie. Prin urmare ea consuma ca sa mentina activati multitudinea de senzori si sisteme de care beneficiem fara ca noi sa stim. Razz Cred ca este o explicatie logica, nu! Daca nu e asa, va rog nu ucideti mesagerul. Toate bune la voi!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am dreptul sa ma indoiesc de asta. Servodirectia functioneaza si cand masina sta pe loc cu motorul pornit, incarcarea la fel, ca dealtfel toate celelalte sisteme care sunt pe masina. Este dreptul meu sa ma indoiesc pe baza aceleiasi logici. Si o fac.
Eu nu vad nicio logica in diferenta de consum pe loc si in mers in ambele cazuri motorul fiind la relanti.
Adica daca masina sta pornita in curte consuma intr-un fel iar daca cineva ma impinge putin consumul creste sau scade? Nu cred.
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mai asteptam pareri...
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 520
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu ideea e ca ea consuma la fel. Explicatia care presupun eu ca este cea mai adevarata este ca cei 0.5l/h sunt transformati in l/100km, iar cu cat viteza este mai mica bineteles ca cei 0.5l/h se maresc. Asta ar fi cea mai plauzibila explicatie.......sau am eu ceva bulit la ea Razz asta ar fi a 2-a
Asta ca ecu modifica turatiea nu are cum sa fie eu am avut dacie si deci nu avea ECU deci ce insemna ca daca scoteam din viteza se oprea. Plus ca dupa cum s-a mai zis toate sistemele pornesc la pornirea motorului deci nici asta nu ar fi o explicatie. Plus de alta eu am verificat si pe turometru electronic si nu e nici o modificare tot in jur de 800-900 de ture sunt.
  • deleted-21402

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mai uita-te odata! Turatia oricum este mai mare in mers cutia fiind pe liber. Este peste o mie de ture, de aici si consumul mai mare in mers. Intreaba-te de ce sta mai turata in mers atunci cand cutia de viteze este pe liber. Simplu pentru ca trebuie sa sustina anumite sisteme (nu va limitati va rog doar la servodirectie sau la ceea ce am enumerat eu). In cazul acesta ori respingeti toata explicatia mea ori o luati ca buna.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR