- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am o Vectra B X20DTL din 97 si de cand am luat-o am avut probleme cu pornirea... Nu porneste mereu la prima cheie... Fostul proprietar mi-a dat cheia masinii crapata si lipita si a spus ca aia este cauza... Am si fost la Di-Bas cu el inainte sa cumpar masina si "specialistii" de acolo au confirmat cheia defecta, cauza problemei de pornire. .. Am zis ok... o cumpar si schimb cheia.. Zis si facut... am schimbat cheia si ... ghiciti... la fel... Dupa asta am cautat pe net probleme asemanatoare... Am gasit ca multi si-au rezolvat problemele la pornire inlocuind furtunasele de retur de la injectoare pentru ca in timp crapa si intra aer pe-acolo... Le-am schimbat dar tot asa face... Daca aveti vre-o idee spuneti-mi si mie...
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Slick,
din ce stiu eu in cheie e un chip care odata ce introduci cheia in contact e "simtit" de un cititor (care e destul de aproape de contact) asa ca "prietenii nostri specialistii" ti-au dat tzeapa (cum dealtfel mi-am luat si eu in citeva cazuri...)
Nu stiu ce sfat sa-ti dau. Poate cel mai bun ar fi sa incerci sa te imprietenesti cu vreun baiat din service.. cel putin ala ti-ar fi putut eventual spune sa nu dai banii pe o cheie ca nu de la asta e problema...
din ce stiu eu in cheie e un chip care odata ce introduci cheia in contact e "simtit" de un cititor (care e destul de aproape de contact) asa ca "prietenii nostri specialistii" ti-au dat tzeapa (cum dealtfel mi-am luat si eu in citeva cazuri...)
Nu stiu ce sfat sa-ti dau. Poate cel mai bun ar fi sa incerci sa te imprietenesti cu vreun baiat din service.. cel putin ala ti-ar fi putut eventual spune sa nu dai banii pe o cheie ca nu de la asta e problema...
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Mda... 2 l8 ... Deabia luasem carnetul si vroiam o masina ca se apropia facultatea... si cei de la Di-Bas au zis ca cipul este putin deplasat si nu mai emite cum trebuie mereu... Dupa ce am luat alta cheie... tzapa... In fine am ajuns sa imi cunosc masina mult mai bine acum si poate reusesc sa-i dau singur de cap... sau poate ma ajuta altcineva de pe forumuri... pentru ca am postat pe mai multe despre problema mea...
- klax187
- **
- 188 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Vectra 1994 C18NZ
- Iasi
klax187
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Chestia aia (Check Engine) iti clipeste si daca nu se recunoaste cheia.
Eu am o singura cheie la masina. M-am dus la unu sa-mi fac un duplicat. Banuiam ca motorul nu o sa porneasca, dar doream sa am macar pentru a deschide masina. Surprize peste surprize
Usa cu cheia facuta se inchidea doar, de deschis ioc
Ala care a facut cheia sa dea cheie la motor, degeaba ii spuneam ca sigur nu merge. Rezultatul a fost ca becul cu pricina nu se stingea ci clipea si motorul nu pornea.
Faza tare a fost alta. Mergeam cu masina dupa un timp (nu mai stiu cat) si se apride becul din nou (sau clipea nu mai stiu). Stiind ca nu e gluma am oprit masina, am stat 5 min. si am pornit-o. Acum era ok
Ma duc la a 2-a zi la service si credeti ca imi spun baietii: ca am incercat cu alta cheie, le spun povestea si ei ca asta e ...
Eu am o banuiala ca mai era si altceva dar de atunci nimik.
Eu am o singura cheie la masina. M-am dus la unu sa-mi fac un duplicat. Banuiam ca motorul nu o sa porneasca, dar doream sa am macar pentru a deschide masina. Surprize peste surprize
Usa cu cheia facuta se inchidea doar, de deschis ioc
Ala care a facut cheia sa dea cheie la motor, degeaba ii spuneam ca sigur nu merge. Rezultatul a fost ca becul cu pricina nu se stingea ci clipea si motorul nu pornea.
Faza tare a fost alta. Mergeam cu masina dupa un timp (nu mai stiu cat) si se apride becul din nou (sau clipea nu mai stiu). Stiind ca nu e gluma am oprit masina, am stat 5 min. si am pornit-o. Acum era ok
Ma duc la a 2-a zi la service si credeti ca imi spun baietii: ca am incercat cu alta cheie, le spun povestea si ei ca asta e ...
Eu am o banuiala ca mai era si altceva dar de atunci nimik.
- klax187
- **
- 188 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Vectra 1994 C18NZ
- Iasi
klax187
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Darkness a scris:klax187 ... beculetu ala inseamna ca ai problema cu emisie de gaze! ar fi bine sa te duci la un service sa verifici cate-ceva ca dupa cum am observat eu (am avut si eu ala aprins) se agraveaza treaba si nu mai merge bine masina.
nu man, la mine nu e vorba de nici o emisie de gaze.
eu la kei am o telecomanda care activeaza nush ce kk pe sub capota. Ei ... cand e activat, beculetul se aprinde si motorul va porni. Daca nu se aprinde beculetul ala nu imi porneste motorul. E ceva in genul unui antifurt, cred.
Beculetul se stinge dupa ce a pornit motorul.
nush daca ati inteles ce am scris dar asta e
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- M-A-X
- **
- 113 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Tg-Mures
M-A-X
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Tg-Mures
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare... Daca nu citeste cheia cum trebuie se mai invarte electromotorul? Adica daca vin cu o cheie identica cu cea pe care o am doar ca nu are cipul din ea si incerc sa pornesc ce se intampla? Porneste sau nu electromotorul. Poate sa fie cauzata problema mea de cititorul ala de cheie ?
- Darkness
- **
- 368 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Targu Mures, RO
Darkness
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Targu Mures, RO
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
pai va hotarati ? ca se poate sa fie si de la cititoru` ala de cheie... sa nu-mi porneasca. Pt ca e ciudata faza... cand nu porneste pot sa o tin cu electromotorul pana moare bateria ca tot nu porneste... Adica eu incerc de mai multe ori si cand o ia o ia la sfert de cheie nu trebuie sa tin electromotorul prea mult... Deci ma gandesc daca ar fi problema mecanica ar trebui sa porneasca daca tin cu electromotorul incontinuu... si nu ar avea importanta daca incerc de mai multe ori sau tin o data si mult... dar dupa cum am spus... cand incerc si porneste, porneste imediat nu trebuie tinuta....
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pai cu am spus mai devreme ar trebui sa ia stocat cod in ECU.
Ai spus ca nu porneste la prima cheie. Asta inseamna ca mai dai o cheie, doua, trei si porneste.
Indicatorul ala (Check Engine - cum ii spun eu ) ce face ?
Eu cand am incercat cu alta cheie, s-a stins si apoi s-a aprins si clipea. Poate au si aia dreptate, dar nu e de la cheie ci de la "detectoru de cheie"
Detaliaza un caz concret de nepornire la prima (spune toate amanuntele, chiar daca ti se par nesemnificative - ex. era masina in panta?!)
Cand ai luat cheia noua ti-a mers ? Daca nu-ti mergea trebuia "sa le dai cu ea in cap" (as se citi: sa nu le-o platesti pentru ca nu ti-au rezolvat problema). Asa mecanic pot sa fiu si eu, cumpara aia, schimba aia, daca am un tester legat de gat pot sa zic ca sunt si cu "diploma".
Ai spus ca nu porneste la prima cheie. Asta inseamna ca mai dai o cheie, doua, trei si porneste.
Indicatorul ala (Check Engine - cum ii spun eu ) ce face ?
Eu cand am incercat cu alta cheie, s-a stins si apoi s-a aprins si clipea. Poate au si aia dreptate, dar nu e de la cheie ci de la "detectoru de cheie"
Detaliaza un caz concret de nepornire la prima (spune toate amanuntele, chiar daca ti se par nesemnificative - ex. era masina in panta?!)
Cand ai luat cheia noua ti-a mers ? Daca nu-ti mergea trebuia "sa le dai cu ea in cap" (as se citi: sa nu le-o platesti pentru ca nu ti-au rezolvat problema). Asa mecanic pot sa fiu si eu, cumpara aia, schimba aia, daca am un tester legat de gat pot sa zic ca sunt si cu "diploma".
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Deci povestea toata ... de la inceput cu totul de cand am luat-o...
M-am intalnit cu fostul proprietar si am vorbit cu el despre masina... am dat o tura si mi-a spus ca masina nu are probleme doar cheia este crapata si lipita si nu mai face cipul bine contact si masina nu porneste la prima cheie mereu... A doua zi el se ducea la Di-Bas sa-i reseteze baietii Airbagul pentru ca a zis ca i-a facut unu curat in masina si a miscat mufa de sub scaun... I-am propus sa ma duc cu el si a fost de acord... Masina mergea bine... Am ajuns acolo si dupa ceva asteptat s-a intors unu de la Di-Bas si a spus ca e ceva cu semnalul de la cheie si cel mai probabil a spus el este de la cheie cum a spus si fostu`... Am luat masina gandindu-ma ca o sa comand alta cheie si o sa sezolv problema... Am comandat alta cheie la BV la Victoria... dupa 3 saptamani a ajuns si m-am dus sa o programeze si sa mi-o dea... Au luat masina... au dus-o la ei in service... am asteptat ceva timp a venit unu a adus-o inapoi si a oprit-o... A pornit din prima cand a pornit-o si eu eram bucuros ca merge... Am plecat inapoi la Ploiesti... Tin minte ca 1 saptamana NU am avut nici o problema cu pornirea a pornit 99% din cazuri la sfert de cheie... Dup-aia iar a revenit la vechiul obicei... Am mai stat ce am mai stat... daca aia de la Di-Bas nu i-au dat de cap prima data am zis ca nici daca ma duc iar o sa-mi puna iar pe factura diagnoza si nu-mi rezolva nimic si pierd si timpul de pomana... Am citit pe net la un forum de advice in engleza tot despre "Vectra Diesel Starting Problem"... Am citit multe mesaje si am vazut ca vreo 70% spuneau : "I changed the leak off pipes from the injectors and it now starts first time EVERY time...". Am zis sa fac si eu asa si am schimbat furtunelele... Dupa ce am bagat aer in sistem m-am chinuit vreo 2-3 zile sa o pornesc pentru ca nu aveam nici un instrument de scos aerul... eventual am gasit o pompa electrica si un prieten care sa ma tracteze... A 2-a zi dimineata (dupa ce am pornit-o) a pornit la a 2-a cheie... M-am dus la facultate si a pornit din prima (dupa 4 ore). M-am dus la un magazin de piese opel sa iau ulei si filtru, le-am luat si m-am intors in 5 minute si a pornit la a 3-a cheie... Acum: Ieri a pornit greu mereu (de vreo 4 ori) adica la a 5-6-a cheie... Azi a pornit la prima de 4 ori la rand... NU inteleg nimic... Acum sa va explic cum pornea inainte de noua cheie... si mai ciudat: Dimineata in acelasi loc pornea 90% din prima... Dupa ce mergeam cu ea daca o opream si o porneam repede pornea... Daca o lasam 5-10 minute pana la 5-6 ore nu pornea din prima 90% din cazuri... Acum : Dimineata aproape nu mai porneste din prima niciodata (azi a pornit) si nici dupa ce o las in alta parte... oricat timp... Sunt zile in care porneste mereu si altele in care nu...
pt chiciuc: Nu puteam sa le dau cu cheia in cap daca nu pornea... Nu ei mi-au facut diagnoza... eu doar am comandat cheie la ei...
M-am intalnit cu fostul proprietar si am vorbit cu el despre masina... am dat o tura si mi-a spus ca masina nu are probleme doar cheia este crapata si lipita si nu mai face cipul bine contact si masina nu porneste la prima cheie mereu... A doua zi el se ducea la Di-Bas sa-i reseteze baietii Airbagul pentru ca a zis ca i-a facut unu curat in masina si a miscat mufa de sub scaun... I-am propus sa ma duc cu el si a fost de acord... Masina mergea bine... Am ajuns acolo si dupa ceva asteptat s-a intors unu de la Di-Bas si a spus ca e ceva cu semnalul de la cheie si cel mai probabil a spus el este de la cheie cum a spus si fostu`... Am luat masina gandindu-ma ca o sa comand alta cheie si o sa sezolv problema... Am comandat alta cheie la BV la Victoria... dupa 3 saptamani a ajuns si m-am dus sa o programeze si sa mi-o dea... Au luat masina... au dus-o la ei in service... am asteptat ceva timp a venit unu a adus-o inapoi si a oprit-o... A pornit din prima cand a pornit-o si eu eram bucuros ca merge... Am plecat inapoi la Ploiesti... Tin minte ca 1 saptamana NU am avut nici o problema cu pornirea a pornit 99% din cazuri la sfert de cheie... Dup-aia iar a revenit la vechiul obicei... Am mai stat ce am mai stat... daca aia de la Di-Bas nu i-au dat de cap prima data am zis ca nici daca ma duc iar o sa-mi puna iar pe factura diagnoza si nu-mi rezolva nimic si pierd si timpul de pomana... Am citit pe net la un forum de advice in engleza tot despre "Vectra Diesel Starting Problem"... Am citit multe mesaje si am vazut ca vreo 70% spuneau : "I changed the leak off pipes from the injectors and it now starts first time EVERY time...". Am zis sa fac si eu asa si am schimbat furtunelele... Dupa ce am bagat aer in sistem m-am chinuit vreo 2-3 zile sa o pornesc pentru ca nu aveam nici un instrument de scos aerul... eventual am gasit o pompa electrica si un prieten care sa ma tracteze... A 2-a zi dimineata (dupa ce am pornit-o) a pornit la a 2-a cheie... M-am dus la facultate si a pornit din prima (dupa 4 ore). M-am dus la un magazin de piese opel sa iau ulei si filtru, le-am luat si m-am intors in 5 minute si a pornit la a 3-a cheie... Acum: Ieri a pornit greu mereu (de vreo 4 ori) adica la a 5-6-a cheie... Azi a pornit la prima de 4 ori la rand... NU inteleg nimic... Acum sa va explic cum pornea inainte de noua cheie... si mai ciudat: Dimineata in acelasi loc pornea 90% din prima... Dupa ce mergeam cu ea daca o opream si o porneam repede pornea... Daca o lasam 5-10 minute pana la 5-6 ore nu pornea din prima 90% din cazuri... Acum : Dimineata aproape nu mai porneste din prima niciodata (azi a pornit) si nici dupa ce o las in alta parte... oricat timp... Sunt zile in care porneste mereu si altele in care nu...
pt chiciuc: Nu puteam sa le dau cu cheia in cap daca nu pornea... Nu ei mi-au facut diagnoza... eu doar am comandat cheie la ei...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
cand dadeai la cheie "check engine" ce facea ?
aici cred ca e cheia - daca iti clipea sau ramanea aprins dupa verificarea initiala atunci se recunostea cheia.
daca nu se aprinde atunci nu ECU nu detecteaza nici o eroare.
Eu cand am avut probleme cu furtunele de retur, l-am intrebat pe unu de la service daca se vede pe scanner - mi-a spus ca nu ...
dar banuiesc (aici sa spuna cineva care stie mai multe) ca scanner-ul ala la pornire poate sa-ti spuna de ce nu-ti porneste (motorina lipsa, aer, bujie poate), o pornesti si o opresti pana iti face figura cu ne pornitul. Oricum ma gandesc ca daca nu-ti spune vreo eroare poti sa elimini unde sa verifici motorul.
in tis-ala nu spune ce se poate citi la pornirea motorului ?
aici cred ca e cheia - daca iti clipea sau ramanea aprins dupa verificarea initiala atunci se recunostea cheia.
daca nu se aprinde atunci nu ECU nu detecteaza nici o eroare.
Eu cand am avut probleme cu furtunele de retur, l-am intrebat pe unu de la service daca se vede pe scanner - mi-a spus ca nu ...
dar banuiesc (aici sa spuna cineva care stie mai multe) ca scanner-ul ala la pornire poate sa-ti spuna de ce nu-ti porneste (motorina lipsa, aer, bujie poate), o pornesti si o opresti pana iti face figura cu ne pornitul. Oricum ma gandesc ca daca nu-ti spune vreo eroare poti sa elimini unde sa verifici motorul.
in tis-ala nu spune ce se poate citi la pornirea motorului ?
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
"check engine" nu face nimic... Se aprinde la inceput cand pun contactul cu restul becurilor si se stinge dupa... si atat... Cand dau la cheie nu face nimic...
TIS care-l am e varza... documentele sunt aranjate nasol... Repair... General information, time allowance si inca vro 10 dinastea... si la fiecare d-asta mai sunt subcategorii : Engine & aggregates, bodywork, Electronics si inca vro 6-7... Nu stiu unde sa caut sa gasesc ceva... Tot ce am gasit a fost prin bajbaiala prin el si cu un search ... care nu arata prea multe rezultate...
TIS care-l am e varza... documentele sunt aranjate nasol... Repair... General information, time allowance si inca vro 10 dinastea... si la fiecare d-asta mai sunt subcategorii : Engine & aggregates, bodywork, Electronics si inca vro 6-7... Nu stiu unde sa caut sa gasesc ceva... Tot ce am gasit a fost prin bajbaiala prin el si cu un search ... care nu arata prea multe rezultate...