BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
am cautat in topicuri dar nu prea am gasit ceea ce ma intereseaza pe mine legat de inlocuirea cv f16 cu f20
deci: am un astra f gsi cu motor c20ne, cutie f16 pe care vreau s-o inlocuiesc cu un f20 pe care l-am si cumparat
cutia f16 e bulita, trage doar pe o roata, roata din dreapta si imi tine si motorul prea turat, la 3000rpm are 100km/h,prea mult ptr un motor de 2000cmc care mai are si diverse componente de tuning etc....
asa ca m-am hotarat sa o schimb ptr ca este stricata, are rapoarte scurte, si ma astept ca la cutia f20 sa-mi scada consumul de la 7-7.3 la 6.5 in exterior, in oras va ramane la fel cred 8.7-9.4
dupa ce am cumparat cutia f20 m-a lovit o intrebare:
-se potrivesc planetarele mele de pe masina?
-ce disc de ambreiaj sa-i cumpar de c20ne sau de c20xe?
-traductorul de pe cutie tb inlocuit cu cel original de pe cutia f16?
deci: am un astra f gsi cu motor c20ne, cutie f16 pe care vreau s-o inlocuiesc cu un f20 pe care l-am si cumparat
cutia f16 e bulita, trage doar pe o roata, roata din dreapta si imi tine si motorul prea turat, la 3000rpm are 100km/h,prea mult ptr un motor de 2000cmc care mai are si diverse componente de tuning etc....
asa ca m-am hotarat sa o schimb ptr ca este stricata, are rapoarte scurte, si ma astept ca la cutia f20 sa-mi scada consumul de la 7-7.3 la 6.5 in exterior, in oras va ramane la fel cred 8.7-9.4
dupa ce am cumparat cutia f20 m-a lovit o intrebare:
-se potrivesc planetarele mele de pe masina?
-ce disc de ambreiaj sa-i cumpar de c20ne sau de c20xe?
-traductorul de pe cutie tb inlocuit cu cel original de pe cutia f16?
nickos- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
salut, cutia ta F16 nu e bulita )), e normal sa dea scratz decat pe roata dreapta pt ca e mai putina greutate acolo, si daca nu ai diferential autoblocant... numai roata dreapta va scartzai intotdeauna (si F20 tot pe dreapta da scartz pt informatia ta), cat despre turatie iar e nomal pt ca inseamna ca ai versiunea scurta de cutie F16 si sunt rapoartele mai scurte => turatie mai mare si viteza mai mica
cutia F20 are treptele mai lungi decat actuala ta F16 in sensul ca 120km/h vrei avea 3000ture deci un consum mai mic
ambreiaju il pastrezi pe cel actual de NE, in sensul ca se potriveste fara probleme la cutia F20
planetarele de asemenea se potrivesc fara nici o problema
traductoru de viteza... cred ca merge, oricum daca se infileteaza acolo inseamna ca merge , si sigur se va infileta
apropos, cutia ta F16 era ok? pierdea ulei? intra bine in viteze ? caraia daca schimbai rapid treptele ? joc in grup ceva ?
m-ar interesa cutia f16 daca o vinzi si o trimiti prin curier
bafta
cutia F20 are treptele mai lungi decat actuala ta F16 in sensul ca 120km/h vrei avea 3000ture deci un consum mai mic
ambreiaju il pastrezi pe cel actual de NE, in sensul ca se potriveste fara probleme la cutia F20
planetarele de asemenea se potrivesc fara nici o problema
traductoru de viteza... cred ca merge, oricum daca se infileteaza acolo inseamna ca merge , si sigur se va infileta
apropos, cutia ta F16 era ok? pierdea ulei? intra bine in viteze ? caraia daca schimbai rapid treptele ? joc in grup ceva ?
m-ar interesa cutia f16 daca o vinzi si o trimiti prin curier
bafta
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut
nu are nimic cutia, absolut nimic, nu curge,nu caraie in forja, nu intra greu in viteze, doar ca e scurta si trage pe roata dreapta.
am ridicat-o pe stanga si am bagat-o in toate vitezele, si diferentiaza si pe stanga, nu avea zgomote, joc in antrax
merge in trepte 60/100/140/180/220 pe ceas, dar in realitate mie imi par mai scurte cam cu 10 km
eu am nevoie de o cutie de drum lung pentru fiabilitate motor si consum mai scazut, asta este de liniute si nu-mi place, mai ales ca eu am cip si rupe aderenta prea usor.....si eu fac drumuri lungi cu ea.....
am luat ambreiaj+rulment nou sachs ptr c20ne
am cumparat deja un f20 cu seria 0000-25 ,90334347, din pacate nu gasesc ce fel de rapoarte are, dar in fine..o montez oricum pe masina
poti sa ma contactezi pe ym:rabeicosminalexandru ptr detalii legate de f16 sau 0722595536
nu are nimic cutia, absolut nimic, nu curge,nu caraie in forja, nu intra greu in viteze, doar ca e scurta si trage pe roata dreapta.
am ridicat-o pe stanga si am bagat-o in toate vitezele, si diferentiaza si pe stanga, nu avea zgomote, joc in antrax
merge in trepte 60/100/140/180/220 pe ceas, dar in realitate mie imi par mai scurte cam cu 10 km
eu am nevoie de o cutie de drum lung pentru fiabilitate motor si consum mai scazut, asta este de liniute si nu-mi place, mai ales ca eu am cip si rupe aderenta prea usor.....si eu fac drumuri lungi cu ea.....
am luat ambreiaj+rulment nou sachs ptr c20ne
am cumparat deja un f20 cu seria 0000-25 ,90334347, din pacate nu gasesc ce fel de rapoarte are, dar in fine..o montez oricum pe masina
poti sa ma contactezi pe ym:rabeicosminalexandru ptr detalii legate de f16 sau 0722595536
nickos- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
sal, am gasit eu pe forumuri in anglia detalii despre cutiile de viteze
Gearbox 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th rev FDR
================================================== ======
F10/F13 3.55 1.96 1.3 0.89 0.71 3.31 4.18
F16w 3.55 1.95 1.28 0.89 0.71 3.33 3.94
F16c 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F18w 3.58 1.87 1.23 0.92 0.74 3.33 3.55
F18c 3.58 2.14 1.48 1.12 0.89 3.33 3.55
F20(3.55) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F20(3.72) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.72
F23 3.58 2.02 1.35 0.98 0.81 3.31 3.84
F25 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 3.17 3.82
F28 3.57 2.16 1.45 1.1 0.89 0.74 3.32 3.72
cat despre cutia f16 nu stiu daca o cumpar pt ca e scump curieru si sa vad daca gasesc ceva in prahova mai intai, daca nu gasesc nimic in ph, atunci te voi suna sa vbim
bafta
Gearbox 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th rev FDR
================================================== ======
F10/F13 3.55 1.96 1.3 0.89 0.71 3.31 4.18
F16w 3.55 1.95 1.28 0.89 0.71 3.33 3.94
F16c 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F18w 3.58 1.87 1.23 0.92 0.74 3.33 3.55
F18c 3.58 2.14 1.48 1.12 0.89 3.33 3.55
F20(3.55) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F20(3.72) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.72
F23 3.58 2.02 1.35 0.98 0.81 3.31 3.84
F25 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 3.17 3.82
F28 3.57 2.16 1.45 1.1 0.89 0.74 3.32 3.72
cat despre cutia f16 nu stiu daca o cumpar pt ca e scump curieru si sa vad daca gasesc ceva in prahova mai intai, daca nu gasesc nimic in ph, atunci te voi suna sa vbim
bafta
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
BOASKA a scris:salut
.......[1] doar ca e scurta si trage pe roata dreapta..................[2]merge in trepte 60/100/140/180/220 pe ceas, dar in realitate mie imi par mai scurte cam cu 10 km.............[3]eu am nevoie de o cutie de drum lung pentru fiabilitate motor si consum mai scazut, asta este de liniute si nu-mi place, mai ales ca eu am cip si rupe aderenta prea usor.....si eu fac drumuri lungi cu ea..........[4]am cumparat deja un f20 cu seria 0000-25 ,90334347, din pacate nu gasesc ce fel de rapoarte are, dar in fine..o montez
.......[1] doar ca e scurta si trage pe roata dreapta..................[2]merge in trepte 60/100/140/180/220 pe ceas, dar in realitate mie imi par mai scurte cam cu 10 km.............[3]eu am nevoie de o cutie de drum lung pentru fiabilitate motor si consum mai scazut, asta este de liniute si nu-mi place, mai ales ca eu am cip si rupe aderenta prea usor.....si eu fac drumuri lungi cu ea..........[4]am cumparat deja un f20 cu seria 0000-25 ,90334347, din pacate nu gasesc ce fel de rapoarte are, dar in fine..o montez
[list] [1]-e normal,ia stg de volan si vei vedea ca rupe si stg
[2]-sunt mai scurte probabil ca i-ai pus cauciucuri cu talie mica
[3]-poti sa-i schimbi numai a 5-a,si imbini utilul cu placutul..
[4] 26412...374 s-ar citi cam asa: 264-ziua din an in care a fost fabricata,1-ultima cifra a anului fabricatiei,2-schimbul care a fabricat-o (1-dimineata,2 dupa amiaza,3-noapte),...cod intern al lor,si 3.74-raportul final.
259 0333 347 s-ar interpreta cam asa(cred)259- ziua anului,0-depinde de pe ce masina ai luat-o,poate fi 1990 ,`93 sau `03,daca e de pe ceva mai nou,si 347-3.47 raportul final.Acum adevarul poate fi dincolo de noi,si nu stiu daca un raport mai mare inseamna si o cutie mai lunga si invers..
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
nickos- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2008
- Mesaj Privat
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
azi am montat cutia f20 si trebuie sa zic ca nu e nici o diferenta intre ele,aceleasi rapoarte, etc
singura problema este ca mai trebuie sa ii strang jocul din antrax sau cum se cheama, am inteles ca se strange din partea dreapta la planetara unde are acel inel cu striatii...? este corect? stie cineva intreaga procedura de lucru?
alta boacana este ca am luat 2 amortizoare de cali monroe pe gaz, dar nu se potrivesc la prindere sus ca nu are loc in flansa, nu stiu sa explic exact ca nu am stat acolo. are cineva idee daca se pot adapta amortizoarele de calibra pe astra f?
singura problema este ca mai trebuie sa ii strang jocul din antrax sau cum se cheama, am inteles ca se strange din partea dreapta la planetara unde are acel inel cu striatii...? este corect? stie cineva intreaga procedura de lucru?
alta boacana este ca am luat 2 amortizoare de cali monroe pe gaz, dar nu se potrivesc la prindere sus ca nu are loc in flansa, nu stiu sa explic exact ca nu am stat acolo. are cineva idee daca se pot adapta amortizoarele de calibra pe astra f?
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
am gasit schema pentru f20
din inel se strange doar jocul in cei 2 rulmenti conici care sustin diferentialul
acolo este posibil sa fie buba la mine, daca nu insemana ca sunt satelitii uzati
am observat ca spre deosebire de autoblocantele de la bmw care au doar 2 saibe, astea de opel au 3 pe dreapta si 3 pe stanga(10,11,12) in unele scheme si in altele au 3 pe dreapta si 2 pe stanga; in schema cu 3 pe dreapta si 2 pe stanga apare o saiba pe dreapta care are 3 cote diferite 0.82,0.88,0.92
din punctul meu de vedere dimensiunile saibelor dispun diferentierea tractiunii rotilor 70%dreapta si 30%stanga sau 60%-40% depinde de dimensiunile lor
intrucat am codurile saibelor de reglaj din diferential, o sa desfac diferentialul de f16 ii masor dimensiunile saibelor si ii pun aceleasi nr de saibe si pe partea stanga, astfel o sa incerc sa obtin o diferentiere de 50-50 pe ambele roti
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
am desfacut f16-le si am scos diferentialul
am descoperit joc axial in sateliti cativa mm, nu pot estima exact, trebuie spalat de ulei
ramane sa desfac si dau jos si diful de f20 si sa vad care se prezinta mai bine, o sa folosesc saibe din unul din ele pentru a regla jocul axial aparut
acesta de f16 este relativ ok , dar imi pare ca rulmentii sunt coxati cam rau...
vad ca nu are nimeni nici o parere despre cum se poate strange jocul in antrax si care este valoarea limita pentru jocul axial la sateliti