radu67
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2006
- Mesaj Privat
Bujjile se verifica cel mai bine prin alimentarea cu un fir direct de la + bateriei! daca e buna se inroseste dupa 5-7 s (nu trebuie tinuta prea mult!)
Se pot verifica si nedesurubate prin scurtcircuitarea cu + de la baterie folosind 1m de fir de curent dezizolat la capete; se vede daca "ia" curent.
Rezistenta masurata e sub 1 ohm !
Se pot verifica si nedesurubate prin scurtcircuitarea cu + de la baterie folosind 1m de fir de curent dezizolat la capete; se vede daca "ia" curent.
Rezistenta masurata e sub 1 ohm !
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
cred ca varianta cu + tras de la baterie ca sa faca scurt nu e tocmai buna
cu multimetrul eu am verificat sa vad daca trece curent in prin ea, adica daca circuitul este deschis sau inchis
cu becul e f simplu teoretic dar eu nu am incercat: se ia un bec de 12v, se leaga ca masa de capatul bujiei si ca plus de + bateriei, daca se aprinde becul e buna, iar daca nu se aprinde nu e buna
babeste: dupa cate stiu eu bujia functioneaza ca un reseu d-ala vechi, dac rezistenta din ea este buna merge si face caldura, daca nu-nu
ps, verificai ochiometric contactele de la senzorul de la antigel si pare bun, apoi cu multimetrul bujiile si erau arse doua, adica exact alea care erau originale neschimbate niciodata, adica in primavara am schimbat una, apoi mai tarziu inca una iar acum sunt nevoit sa le schimb si pe celelaltre doua asa ca..........
SFAT: schimbati toate bujiile deodata! nu in rate ca mine
cu multimetrul eu am verificat sa vad daca trece curent in prin ea, adica daca circuitul este deschis sau inchis
cu becul e f simplu teoretic dar eu nu am incercat: se ia un bec de 12v, se leaga ca masa de capatul bujiei si ca plus de + bateriei, daca se aprinde becul e buna, iar daca nu se aprinde nu e buna
babeste: dupa cate stiu eu bujia functioneaza ca un reseu d-ala vechi, dac rezistenta din ea este buna merge si face caldura, daca nu-nu
ps, verificai ochiometric contactele de la senzorul de la antigel si pare bun, apoi cu multimetrul bujiile si erau arse doua, adica exact alea care erau originale neschimbate niciodata, adica in primavara am schimbat una, apoi mai tarziu inca una iar acum sunt nevoit sa le schimb si pe celelaltre doua asa ca..........
SFAT: schimbati toate bujiile deodata! nu in rate ca mine
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
am reusit sa gasesc bujiile beru cod 0 100 226 417 11V desi ale mele erau cu codul 0 100 226 489 11V; sunt aparent identice si masurate cu ohmetrul au 1,7 ohmi.Se pot verifica si cu un bec de 15-21W/12V astfel:un contact se pune pe contactul bujiei(dupa ce se scot conectorii ) si celalalt la plusul bateriei- daca se aprinde becul bujia este buna ,daca nu se aprinde este arsa si trebuie inlocuite de regula toate pt a avea aceeasi caracteristica termica.
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mda.
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.
Ultima modificare făcută de Octav la Vin 14 Sep, 2007 7:40 am
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.
Ultima modificare făcută de Octav la Vin 14 Sep, 2007 7:40 am
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
cred ca ne intereseaza doar daca trece curent prin ea,(daca nu trece inseamna ca e arsa) eu am folosit pentru asta un multimetru, fiecare poate sa o masoare cum vrea
de ce sa o masuram? la ce ne ajuta? daca e buna ea isi face treba si gata, are o simpla rezistenta in interior care functioneaza ca un reseu, ca un bec cu filament etc.........
probabil masurarea lor va da alte valori de noi la diferiti producatori, asa ca e irelevanta cifra data prin masurarea lor
de ce sa o masuram? la ce ne ajuta? daca e buna ea isi face treba si gata, are o simpla rezistenta in interior care functioneaza ca un reseu, ca un bec cu filament etc.........
probabil masurarea lor va da alte valori de noi la diferiti producatori, asa ca e irelevanta cifra data prin masurarea lor
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
tic
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2007
- Mesaj Privat
tic
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2007
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Octav a scris:Mda.
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.
1) Eu ma refeream la verificarea bujiilor aflate in bloc (nedesurubate).Deci in acest fel nu poti sa sti daca ele se incalzesc sau nu. Deci treaba cu incalzirea pica. Daca sunt demontate e ok.
2) Verificarea sigura nu se face cu multimetrul (ohmetrul). Credeti-ma ca stiu ce vb. La o rezistenta asa de mica, in momentul in care se mai si incalzeste, rezistenta scade si mai mult.
3) Cel mai sigur e cu becul sau cu ampermetrul. Daca bujia suge curent atunci e ok.
Cel mai sigur le schimbi pe toate la 2 ani (50.000 km.) toamna. Porneste la sfert iarna.
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut Octav, nu vreau sa te contrazic dar eu stiu ca la cald reziztenta creste..., referitor la comportarea bujiilor e firesc ca cele noi ( chiar fiind de la acelasi producator ) sa aiba alta comportare fata de cele vechi.Asta este motivul pt care se recomanda ( la prima schimbare) inlocuirea bujiilor cu bujii noi si folosirea celor recuperate pt reparatii ulterioare.
Julian
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
- bucifer85
- **
- 334 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Vectra 2005 z19dth
- Bucuresti
bucifer85
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
pot sa spun si u ceva ?!?!
Am verificat si eu bujiile cu un bec .. toate bune , aveau continuitate , dar pe la tester imi dadea eroare de bujie .
Cumpar o bujie , cu gandul ca o fi una arsa , le scot pe toate si le alimentez de la baterie , pe rand .
Una s-a aprins pe o distanta de 4 mm in varf,iar restul pe 15 mm.
CONCLUZIA :
Testul cu becu' este egal cu 0 (ZERO),pentru ca eu nu aveam circuitul unei bujii intrerupt , dar eroare pe tester tot imi dadea(dar nu si pe bord )
Am verificat si eu bujiile cu un bec .. toate bune , aveau continuitate , dar pe la tester imi dadea eroare de bujie .
Cumpar o bujie , cu gandul ca o fi una arsa , le scot pe toate si le alimentez de la baterie , pe rand .
Una s-a aprins pe o distanta de 4 mm in varf,iar restul pe 15 mm.
CONCLUZIA :
Testul cu becu' este egal cu 0 (ZERO),pentru ca eu nu aveam circuitul unei bujii intrerupt , dar eroare pe tester tot imi dadea(dar nu si pe bord )
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acea bujie era in scurt. Pentru a afla care, eu leam desfacut mufa de alimentare, in fiecare zi cate una. Bineteles ca ultima a fost cea cu probleme . Simptome: check ramanea aprins dupa ce porneam motorul, cu eroarea specifica de bujii arse, cu toate ca in mod normal trebuia sa se stinga dupa la cateva momente dupa ponirea motorului, asta in cazul in care era o bujie arsa.
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema si cred ca bujiile sunt de vina am facut proba cu becu se si aprinde la toate, deci nu cred ca tine faza cu becu.
Dimineata la prima pornire imi apare eroare si se stinge dupa 1 min la urmatoarele porniri nu mai am probleme se aprinde la contact dupa ce pornesc se stinge doar daca sta masina mai mult de 5-6 ore se stinge dupa 1 minut. Faza e ca am fost la tester de 2 ori si nu imi arata nimic.
Dimineata la prima pornire imi apare eroare si se stinge dupa 1 min la urmatoarele porniri nu mai am probleme se aprinde la contact dupa ce pornesc se stinge doar daca sta masina mai mult de 5-6 ore se stinge dupa 1 minut. Faza e ca am fost la tester de 2 ori si nu imi arata nimic.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- alamic
- **
- 142 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Zafira 2000 x16xel
- Prahova
alamic
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- gheorghita marius
- *
- 21 mesaje
- din 12 Feb 2013
- Zafira 2001 Y20DTH
- Buzau
gheorghita marius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
buna seara.am si eu o problema.cu zafirica mea.acum cateva saptamani am cumparat sa ii schimb toate bujiile incandescente.nu am putut desface decat 3 una se rasuceste acolo inauntru ,are si joc mare si tot nu vrea sa iasa.si acum cand o pornesc dimineata daca nu pun contactul de vre-o 3 ori si sa astept sa se stinga martorul de bujii abia porneste.invarte mult pana porneste.oare de la bujia aia care e neschimbata o fi cauza de porneste asa greu?si daca o las la relantii ramane aprinsa cheia service .asta numai cand e rece.daca o opresc si o pornesc nu mai e aprins