Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • NORIAKY

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 2.3 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Buna dimineata si...La Multi si Fericiti Ani!
Sunt posesor de Opel Frontera 2.3.tdi..1993
Acum cateva zile...iesind din parcare si ruland cu viteza 1 ..pe o straduta laturalnica...intr-o mica panta..m-am trezit ca masina a fugit de spate...si am pierdut complet controlul...masina a ajuns de-a latul soselei..derapaj..total..cu aceasta ocazie..am agatat..cu roata din spate..un auto care circula din sens opus....mentionez ca am masina echipata cu cauciucuri allteren ..Goodyear...in stare excelenta....
In momentul deplasarii..nu aveam cuplat sistemul 4x4...si soseaua...nu prezenta urme vizibile de polei....doar..in portiunea pe care am derapat....!
Deci...stiind ca nu este indicat sa folosesti sistemul 4x4..decat in conditii de drum greu....ce este de facut?.......exista posibilitatea reala..ca pe anumite sectoare de drum sa fie numai anumite portiuni cu polei......pot merge cu sistemul 4x4H....?....am observat ca dupa accident...circuland cu sistemul 4x4H...s-au auzit zgomote la rotile din spate..care dupa ce am efectuat o parcurgere a unei distante in marsarier...zgomotele au disparut..Deci..dragi colegi...ce este de facut?...un sfat?...momentan..nu mai circul cu masina..intrucat..imi ste frica ...pe zapada nu am probleme...dar pe polei?...pot folosi permanent 4x4h...fara sa stric sistemul?

va multumesc din suflet si va urez un an minunat!
Skip ads

  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut, prea mare expert nu sunt nici eu, dar iti pot spune ce stiu Smile

deci, apropo de polei si derapaje, masina este cu tractiune pe spate, foarte usoara pe spate, in cele mai multe cazuri si cu cauziucuri late, si de multe ori si cu suspensie rigida, toate acestea reprezinta dezavantaje pentru aderentza in situatii delicate. Probabil nu ai mai condus o masina cu tractiune spate pe zapada/polei, este cu totul alta treaba, trebuie sa ai maaaaaaare grija la acceleratul in curbe si in panta, cu acceleratul puternic, brusc. deci pe viitor, foarte mare grija la curbe mai ales, daca o simti ca pleaca de fund, ridici imediat piciorul de pe acceleratie, nu neaaparat de tot, asta depinde de caz, dar neaaparat decelerezi imediat.

cat despre sistemul 4x4, zgomotul de la rotile din spate nu are de ce sa fie, cu cuplezi si decuplezi numai fata, nu prea ai treaba cu spatele. uneori se aud nista tzacanituri la rotile din fata, la cele cu sistem de cuplare automat, dar repet, in fata, nu in spate. Poti merge fara probleme cu 4x4, teoretic nu se strica nimic, nu are limita de viteza, dar se uzeaza, si nu sunt facute sa se mearga cu ele non-stop. de asemenea si consumul iti creste destul de mult, logic.
Sfatul meu este sa incerci cat poti de mult sa te inveti cu tractiune pe spate in conditii fara aderentza, dar sa nu te zgarcesti sa cuplezi si fata de cate ori este nevoie, chiar si pe distante mai mari, dasta ai masina 4x4, sa te folosesti de calitatile ei.


salut!
  • bis
  • **
  • 52 mesaje
  • din 12 Jul 2009
  • Frontera 1993 C20NE
  • Sibiu
  • bis

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
NORIAKY a scris: ...am observat ca dupa accident...circuland cu sistemul 4x4H...s-au auzit zgomote la rotile din spate..care dupa ce am efectuat o parcurgere a unei distante in marsarier...zgomotele au disparut.


poate la rotile din fata
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
bogdaniosif a scris: Poti merge fara probleme cu 4x4, teoretic nu se strica nimic,


Pe drumuri cu aderenta buna nu folosi 4x4.Distrugi diferentialul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58433

Cand masina a inceput sa derapeze iei piciorul de pe frana ,si masina se va indrepta cu siguranta.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cu 4x4 pe aderenta, nu poti merge decat pe drum drept. In curbe nu e indicat.
  • bogdaniosif

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Frontera 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
thunder rock a scris:
bogdaniosif a scris: Poti merge fara probleme cu 4x4, teoretic nu se strica nimic,


Pe drumuri cu aderenta buna nu folosi 4x4.Distrugi diferentialul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58433

Cand masina a inceput sa derapeze iei piciorul de pe frana ,si masina se va indrepta cu siguranta.



ai dreptate, eu ma refeream la drumuri fara aderentza, sau in cazuri speciale, si am zis si eu ca nu sunt facute sa mergi mult cu ele Smile
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Daca ai cuplaj manual (MRL manual) la roata le tii cuplate pe timp de iarna in oras sau unde mergi cu masina la viteze mici (pana in 60 de km/h) si cuplezi din reductor 4x4L pe portiunile unde ti se pare ca e polei sau ai putea pierde aderenta. 4x4L inseamna ca ai tractiune pe 4 roti la acelasi raport din cutia de viteze. 4x4H inseamna ca reduci prin intermediul reductorului viteza castinga putere. 4x4H e indicat in pante/teren/offroad sau cand tractezi ceva de tonaj si e de folosit pe distante scurte sau in cazuri speciale.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca stiu ce ai vrut sa zici, dar din graba, ti-a iesit tocmai pe dos!
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca da. Sincer n-am deosebit niciodata ce scrie pe schimbatorul de reductor. Daca-i High power or speed.
Mea culpa, sper ca s-a inteles ideea Very Happy
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Low= lent, greu
High= repede, usor
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Deci pana la urma parerea voastra este ca daca ai MRl-uri manuale e ok sa le lasi blocate cand circuli prin oras ( distante relativ scurte) si veteza mica ?
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Absolut. Am venit de la Bucuresti-Sighisoara miercuri cand a inceput nebunia zapezii second. Very Happy
De luni pana miercuri am mers in Buc cu rotile fata cuplate din MRL. Unde nu au bagat plug cuplam de sus si treceam mai departe. Dupa care tot drumul spre casa pana la Sighisoara 300Km am mers cu 4x4 cuplat pentru ca era viscol si nu puteau deszapezi pana la asfalt negru. Cred ca am consumat ceva benzina peste medie si nu am sarit de 75Km/h insa am ajuns intregi masina nevasta si eu (si a condus ea saraca tot drumul) iar eu am dormit Very Happy Razz
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 1997 X 20 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de lamurire. Asta e bine de stiut !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR