iojileu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am adus masina in 2007, am testat-o pe calculator la firma de la care am cumparat-o (Germania),nici o problema acolo. In 2008 apare defectiunea :
-incepe in mers cu 2-3 rateuri in tractiune , se aprinde becul galben"service" , pedala de acceleratie nu raspunde.
-in acelasi timp motorul ramane la 1200-1300 rpm, constant (daca calc frana , intra la ralanti, dar asta doar din cauza pedalei care are un contact de reducere la ralanti la franare)
-dupa oprirea motorului , porneste greeeu... (normal porneste la sfert de cheie), cu rateuri si se aprinde becul galben "motor"
-la pornire becurile(motor , service nu tot timpul) raman aprinse, motorul urca la 1200- 1300 rpm ,n-am pedala de acceleratie, daca vreau sa pornesc din loc ,moare motorul,
-dupa un timp, (de la 15 la 30 min. ), porneste normal ,bec motor aprins , functioneaza normal, a doua zi nici un bec aprins , functioneaza normal ,asta pana apare iar
Dupa prima manifestare (2008) , am dus masina la service, computer test , motorul in parametri( un singur cod de defectiune "cod.....DEFECTIUNE NECUNOSCUTA"(nu am codul l-am trimis in Germania poate acolo afla ceva ,il voi afla si il afisez)), schimb de filtre (motorina ,aer), aditivare combustibil pt. a curata injectoarele.
Un timp nu a mai aparut(4-5 luni), a aparut, am banuit o def. electrica (contact imperfect, verificat de la fire de masa , sigurante , relee, ce am putut verifica si eu fiind sigur ca nu stric ceva!
Nu a mai aparut din martie-aprilie 2009.La aparitie, fuga la tester, insa nu a aparut nici macar cod ...DEFECTIUNE NECUNOSCUTA!
Azi 03.01.2010 am scos masina cu gindul sa o incalzesc , doua trei zile a stat in garaj, si cu motorul(aproape) la temperatura normala s-a manifestat iar defectiunea.....of!
(motorul are ~100.000 km rulati)
DACA POATE CINEVA SA-MI DEA UN SFAT , AS FI FOARTE RECUNOSCATOR!
-incepe in mers cu 2-3 rateuri in tractiune , se aprinde becul galben"service" , pedala de acceleratie nu raspunde.
-in acelasi timp motorul ramane la 1200-1300 rpm, constant (daca calc frana , intra la ralanti, dar asta doar din cauza pedalei care are un contact de reducere la ralanti la franare)
-dupa oprirea motorului , porneste greeeu... (normal porneste la sfert de cheie), cu rateuri si se aprinde becul galben "motor"
-la pornire becurile(motor , service nu tot timpul) raman aprinse, motorul urca la 1200- 1300 rpm ,n-am pedala de acceleratie, daca vreau sa pornesc din loc ,moare motorul,
-dupa un timp, (de la 15 la 30 min. ), porneste normal ,bec motor aprins , functioneaza normal, a doua zi nici un bec aprins , functioneaza normal ,asta pana apare iar
Dupa prima manifestare (2008) , am dus masina la service, computer test , motorul in parametri( un singur cod de defectiune "cod.....DEFECTIUNE NECUNOSCUTA"(nu am codul l-am trimis in Germania poate acolo afla ceva ,il voi afla si il afisez)), schimb de filtre (motorina ,aer), aditivare combustibil pt. a curata injectoarele.
Un timp nu a mai aparut(4-5 luni), a aparut, am banuit o def. electrica (contact imperfect, verificat de la fire de masa , sigurante , relee, ce am putut verifica si eu fiind sigur ca nu stric ceva!
Nu a mai aparut din martie-aprilie 2009.La aparitie, fuga la tester, insa nu a aparut nici macar cod ...DEFECTIUNE NECUNOSCUTA!
Azi 03.01.2010 am scos masina cu gindul sa o incalzesc , doua trei zile a stat in garaj, si cu motorul(aproape) la temperatura normala s-a manifestat iar defectiunea.....of!
(motorul are ~100.000 km rulati)
DACA POATE CINEVA SA-MI DEA UN SFAT , AS FI FOARTE RECUNOSCATOR!
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
La ce ai scris cred ca ai probleme cu pompa de injectie, desi pompele Isuzu sunt ok.E ciudat ca nu apare nici un cod, asta ar insemna calculator defect.Poate gasim un specialist, poate aflam de la moderator...Voi da un mesaj d-lui Dan Cuciureanu si cred ca te va lamuri!Oricum te rog sa ne tii la curent cu etapale rezolvarii pentru ca avem ce invata din asta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mergi joi https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13746 si baietii au tester, sa vada coduri eroare ca sigur ai.
Defectiune necunoscuta apare doar la testere prastie multimarca.
Defectiune necunoscuta apare doar la testere prastie multimarca.
iojileu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2010
- Mesaj Privat
lupul1969 a scris:La ce ai scris cred ca ai probleme cu pompa de injectie, desi pompele Isuzu sunt ok.E ciudat ca nu apare nici un cod, asta ar insemna calculator defect.Poate gasim un specialist, poate aflam de la moderator...Voi da un mesaj d-lui Dan Cuciureanu si cred ca te va lamuri!Oricum te rog sa ne tii la curent cu etapale rezolvarii pentru ca avem ce invata din asta.
Azi dimineata am incercat sa o pornesc , de data asta nu a mai disparut def.
Am gasit un service cu un specialist bun din zona(Cimpia Turzii)
As fi deja la Cluj daca m-as putea duce pana acolo, din pacate nu-mi trage motorul, service-ul de aici e destul de aproape... asa ca ma duc aici, va tin la curent
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Colega, nu mai cita degeaba, eram in aceeasi pagina.Acest procedeu se utilizeaza la discutiile lungi cand doresti sa raspunzi sau sa continui o problema prezentata de un coleg pe o pagina anterioara...Noi oricum suntem putini si scriem putin.Toate problemele se rezolva singure peste noapte.Doar avem cele mai bune masini!
Avem mai putine post-uri decat cei cu Insignia!
Avem mai putine post-uri decat cei cu Insignia!
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
iojileu https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15653 citeste ultimul post, e ceva interesant cu valva pompei de injectie.Nu te apuca sa o schimbi preventiv, e doar o intrebare de pus mecanicului!
opelms
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
iojileu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2010
- Mesaj Privat
Buna tuturor
Am fost la test
Inregistrarile de parametri neconformi au fost urmatoarele
-tensiune de referinta 5v
-senzor 1 clapeta de acceleratie
-senzor arbore cotit
Omul meu mi-a propus doar sa resetam , daca apare iar ,sa vedem daca da aceleai def.
Dupa 2 zile , aceeasi roblema , fuga la test:
-tensiune de referinta 5v
-senzor 1 clapeta de acceleratie
-senzor arbore cotit
In ambele cazuri, cu motoul pornit , senzorul 1 clapeta nu avea tensiunea mai mare de 0,8- 0,85 v (pedala la ralanti 0,04v total anormal , senzorul 2 aproape de 1v)
Cu motoul oprit, sistemul electric alimentat , s-a masurat tensiunea de 5v
in cupla clapetei (pedalei) de acceleratie ,cupla cu 6 pini 2 fire rosii 5v alimentare cei doi senzori senzorul 1 nu avea 5v alimentare
A desfacut cuplele de pe ECU ,le-a curatat cu spay , apoi suflate cu aer comprimat
Montate la loc , tensiune normala pe ambii senzori la pedala
Deci un banal contact imperfect in cuplele de pe ECU , probabil nu a fost singurul cel de la pedala - ma refer la parametrul incorect senzor arbore cotit
Am pornit motorul
Cu motorul pornit nu se mai inregistreaza nici un fel de def.
Am facut azi un drum mai lung , TOTUL OK
Stiu ca pare ceva banal , dar acum stiu sa desfac cuplele de pe ECU si sa le curat la nevoie
Sper ca nu v-am plictisit , si asa este ...(citez din lupul1969 ) Doar avem cele mai bune masini!
Am fost la test
Inregistrarile de parametri neconformi au fost urmatoarele
-tensiune de referinta 5v
-senzor 1 clapeta de acceleratie
-senzor arbore cotit
Omul meu mi-a propus doar sa resetam , daca apare iar ,sa vedem daca da aceleai def.
Dupa 2 zile , aceeasi roblema , fuga la test:
-tensiune de referinta 5v
-senzor 1 clapeta de acceleratie
-senzor arbore cotit
In ambele cazuri, cu motoul pornit , senzorul 1 clapeta nu avea tensiunea mai mare de 0,8- 0,85 v (pedala la ralanti 0,04v total anormal , senzorul 2 aproape de 1v)
Cu motoul oprit, sistemul electric alimentat , s-a masurat tensiunea de 5v
in cupla clapetei (pedalei) de acceleratie ,cupla cu 6 pini 2 fire rosii 5v alimentare cei doi senzori senzorul 1 nu avea 5v alimentare
A desfacut cuplele de pe ECU ,le-a curatat cu spay , apoi suflate cu aer comprimat
Montate la loc , tensiune normala pe ambii senzori la pedala
Deci un banal contact imperfect in cuplele de pe ECU , probabil nu a fost singurul cel de la pedala - ma refer la parametrul incorect senzor arbore cotit
Am pornit motorul
Cu motorul pornit nu se mai inregistreaza nici un fel de def.
Am facut azi un drum mai lung , TOTUL OK
Stiu ca pare ceva banal , dar acum stiu sa desfac cuplele de pe ECU si sa le curat la nevoie
Sper ca nu v-am plictisit , si asa este ...(citez din lupul1969 ) Doar avem cele mai bune masini!
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
iojileu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2005 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2010
- Mesaj Privat
Va spun acum care a fost de fapt defecitunea
Am facut un drum in Germania , pana La Essen , de unde am cumparat masina , si pe drum mi-a facut aceeasi problema .Dar numai in conditii de ploaie, umezeala excesiva.
Vali, maistru mecanic la o firma care comercializeaza OPEL, si le si repara
a gasit defectiunea : un fir de la pedala de acceleratie , care intra in cupla dinspre habitaclu (stai in fata masinii) de la ECU nu era la locul lui , adica fisa din cupla nu era destul introdusa , din fabrica, in soclul fisei, asa ca normal facea contact, dar la umezeala se intampla ce ati citit mai sus.
Mi-a spus ca a avut ceva asemanator, alte tipuri de OPEL, doua cazuri , alte cuple , dar nu la ECU ,
La firma asta , daca nu-i dau de capat la o defectiune , masina se trimite la fabrica
Am facut un drum in Germania , pana La Essen , de unde am cumparat masina , si pe drum mi-a facut aceeasi problema .Dar numai in conditii de ploaie, umezeala excesiva.
Vali, maistru mecanic la o firma care comercializeaza OPEL, si le si repara
a gasit defectiunea : un fir de la pedala de acceleratie , care intra in cupla dinspre habitaclu (stai in fata masinii) de la ECU nu era la locul lui , adica fisa din cupla nu era destul introdusa , din fabrica, in soclul fisei, asa ca normal facea contact, dar la umezeala se intampla ce ati citit mai sus.
Mi-a spus ca a avut ceva asemanator, alte tipuri de OPEL, doua cazuri , alte cuple , dar nu la ECU ,
La firma asta , daca nu-i dau de capat la o defectiune , masina se trimite la fabrica
mdascalu
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2007 z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat