- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salut tuturor opelistilor si sarbatori fericite. Sunt posesoarea a unui opel agila 1.2 benzina an 2001 si pe scurt am urmatoarea problema:
Se aude un scartait groaznic care vine in momentul in care dau drumul la aeroterma primele 3 trepte in afara de treapta a 4-a. Daca merg fara aeroterma nu se aude.Rog cu multumiri pe cei care stiu sau au mai avut asemenea probleme sa-mi indice solutia lor, eventual sa-mi dea detalii. Va multumesc tuturor ,suplimentar d-lui Dan Cuciureanu care se pare ca are suficienta experienta completat cu date tehnice
Se aude un scartait groaznic care vine in momentul in care dau drumul la aeroterma primele 3 trepte in afara de treapta a 4-a. Daca merg fara aeroterma nu se aude.Rog cu multumiri pe cei care stiu sau au mai avut asemenea probleme sa-mi indice solutia lor, eventual sa-mi dea detalii. Va multumesc tuturor ,suplimentar d-lui Dan Cuciureanu care se pare ca are suficienta experienta completat cu date tehnice
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@cristina1211 bine ati venit in club Opel si sa va bucurati de masina. Deoarece l-ati citat pe Dan Cuciureanu sper ca sa nu se supere ca indraznesc sa dau eu un raspuns. Problema dvs. este motorul ventilatorului din bord. Acest motor este comandat in tensiune printr-un comutator de panou cu patru trepte. Cele patru trepte de viteza sunt stabilite cu ajutorul unui rezistor de putere mai special legat in serie pe circuitul motorului, facand astfel limitarea in curent si creand pe fiecare treapta un divizor de tensiune. Asta inseamna practic ca pe treapta 1 a comutatorului motorul se va invati cel mai putin, adica curentul si tensiunea de alimentare sunt mult atenuate. Legandu-ne de aceasta treapta (care este concludenta in descrierea mea) va rog sa va inchipuiti ca motorul nu mai poate invinge o frecare prea mare in lagarele de ax. Aceasta frecare a aparut datorita uscarii sau lipsei vaselinei (cea din fabrica banuiesc) combinata cu praful din aer. Apare in aceste circumstante o frecare "fier pe fier" care face zgomot adica "scartaie". Eu denumesc aceasta situatie "sicleala". Aceasta va fi invinsa total, cand motorul capata vlaga, adica in cazul dvs. doar in trepta 4, cand tensiunea si curentul absorbit de motor sunt maxime. Ca sa nu lungesc vorba, va pot spune ca situatia nu o puteti rezolva dvs. Trebuie mers la service deoarece motorul trebuie dat jos si verificat , eventual schimbat. Dar tocmai aici este problema: ca sa dai motorul jos din bord trebuie sa desfaci foarte multe subansamble componente ale sale. Acestea se scot intr-o ordine stabilita si nu stiu cati din service au facut asta. Adica se pricep cat si noi. Aici se umbla mai rar si de aceea cred ca nu gresesc cand afirm. Va pot spune doar atat:
-se deconecteaza bateria
-se scoate panoul de sub coloana volanului (prins in vreo 5 suruburi)
-se scot cuplele de la pedala acceleratie, motor ventilator si rezistor de limitare.
-se desfac cablele de comanda (mecanica) a flapsurilor distributie si amestec aer.
-se scoate contactul pedalei de frana (rasucire 90* in montura si extras).
-se scoate siguranta si splintul de la pedala de frana
-se desfac cele patru piulite ale suportului de pedala care se da deoparte impreuna cu pedala.
-se salta izolatia de perete si se gasesc cele trei piulite de prindere ale motorului ventilator.
-se desfac si se da jos motorul pe calea eliberata de mai sus tragandu-l in lateral.
-se verifica continuitatea cu un ohmmetru. Daca este intrerupt, se inlocuieste.
-se alimenteaza pe banc cu tensiune 12-14 Vcc si se urmareste functionarea silentioasa. DACA SCARTAIE, SE INLOCUIESTE. Un bun meserias sunt convins ca va verifica si va cauta sa-l greseze si sa-l recupereze daca nu este intrerupt.
-nu in ultimul rand se verifica rezistorul limitator.
Asta, dupa cum observati este o treaba serioasa care se face in atelier. Nu am vrut sa scot un tutorial, dar nici nu am vrut sa las o doamna sa astepte
Ramane sa hotarati cum veti face. Puteti merge pe treapta patru daca este silentios, macar pana se termina cu gerul. Este posibil sa o lungiti pana in primavara, insa oricum va trebui sa rezolvati aceasta problema. Si la mine face ceva zgomot, dar pe dos, adica numai in treapta 4. S-ar putea totusi sa am o problema diferita de a dvs.
Cu acestea va doresc succes, si scuze colegilor ca mi-am permis. Alte forumuri nu mai scapa moca nimic. Suntem singurii cu o asemenea larghete.
-se deconecteaza bateria
-se scoate panoul de sub coloana volanului (prins in vreo 5 suruburi)
-se scot cuplele de la pedala acceleratie, motor ventilator si rezistor de limitare.
-se desfac cablele de comanda (mecanica) a flapsurilor distributie si amestec aer.
-se scoate contactul pedalei de frana (rasucire 90* in montura si extras).
-se scoate siguranta si splintul de la pedala de frana
-se desfac cele patru piulite ale suportului de pedala care se da deoparte impreuna cu pedala.
-se salta izolatia de perete si se gasesc cele trei piulite de prindere ale motorului ventilator.
-se desfac si se da jos motorul pe calea eliberata de mai sus tragandu-l in lateral.
-se verifica continuitatea cu un ohmmetru. Daca este intrerupt, se inlocuieste.
-se alimenteaza pe banc cu tensiune 12-14 Vcc si se urmareste functionarea silentioasa. DACA SCARTAIE, SE INLOCUIESTE. Un bun meserias sunt convins ca va verifica si va cauta sa-l greseze si sa-l recupereze daca nu este intrerupt.
-nu in ultimul rand se verifica rezistorul limitator.
Asta, dupa cum observati este o treaba serioasa care se face in atelier. Nu am vrut sa scot un tutorial, dar nici nu am vrut sa las o doamna sa astepte
Ramane sa hotarati cum veti face. Puteti merge pe treapta patru daca este silentios, macar pana se termina cu gerul. Este posibil sa o lungiti pana in primavara, insa oricum va trebui sa rezolvati aceasta problema. Si la mine face ceva zgomot, dar pe dos, adica numai in treapta 4. S-ar putea totusi sa am o problema diferita de a dvs.
Cu acestea va doresc succes, si scuze colegilor ca mi-am permis. Alte forumuri nu mai scapa moca nimic. Suntem singurii cu o asemenea larghete.
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
Inca o data multumesc tuturor din forum care au creat aproape o enciclopedie tehnica (de la reparatii,...tutoriale cu foto si chiar video...,mentenanta ). Multumesc d-nului Petrecila pentru raspunsul prompt.Solutia este sa merg in service cred dupa sarbatori si sa vad cum o dreg.As mai avea totusi cateva intrebari.Cam cat ar costa piesa(motorasul ventilator cu problema)? ; daca e bine sa-l cumpar eu si de unde,astfel asigurandu-ma ca cei de la service sa nu-mi faca vreo surpriza neplacuta incat sa-mi puna ei cine stie ce second.Mentionez ca as proceda cum de fapt ati proceda si dv. domnule Petrecila daca ati fi fost in locul meu. Cu stima.
Ultima modificare făcută de cristina1211 la Lun 21 Dec, 2009 3:28 pm
Ultima modificare făcută de cristina1211 la Lun 21 Dec, 2009 3:28 pm
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@cristina1211 inainte de a investi, trebuie intai constatat de specialistul electrician care este situatia reala. Motorul sufera, asta este clar, de ungere. Functie de starea lagarelor si a gradului lor de uzura se stabileste daca se poate doar curata si gresa, motorul si turbina devenind valide in continuare. Eu inclin spre aceasta situatie si nu m-as arunca sa dau banii inainte. V-am aratat mai sus, problema spinoasa este la timpul de manopera, deoarece este incomod de demontat si pe deasupra si frig de stat chircit prin masina. Motorul se scoate si se remonteaza apoi relativ simplu. Mai exista o posibilitate (rara) sa aveti ceva tras in zona turbinei (frunze, pene, mizerie, etc) de afara datorita dereglarii flapsurilor tubulaturii si camerei de amestec. Oricum, din momentul inceperii acestei operatiuni, este evident ca trebuie facute si verificari conexe.
PS Daca trebuie sa cumparati ceva, v-as sugera sa schimbati filtrul de polen. Toate piesele se achizitioneaza de la magazine auto piese import, in conformitate cu datele din certificatul de inmatriculare.
PS Daca trebuie sa cumparati ceva, v-as sugera sa schimbati filtrul de polen. Toate piesele se achizitioneaza de la magazine auto piese import, in conformitate cu datele din certificatul de inmatriculare.
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
Apreciez gestul Cocosai dar din Buzau in Alba e cale lunga si sunt cam prinsa cu niste treburi, dar sincer m-ar interesa.Sa incerc sa te deranjez cu treaba asta cand se face mai cald cum spui tu .Dar......se poate trimite ca un colet si eu sa-ti achit?.... e o sugestie. Oricum cum a spus d-l Petrecila mai intai trebuie sa ma duc cu ea la un electrician-in service si in functie de ce spune voi lua masurile cuvenite. Dupa cum as aprecia eu ar trebui sa fie doar o simpla gresare Multumesc si mai vb.
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- beynur
- **
- 206 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Zafira 2006 Y2,2DTI
- Alta tara
beynur
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2006 Y2,2DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p?p=671066#671066
salut.sigur e de la rugina.la fel era si la mine,pana in treapta 3 se auzea,dar la a 4 treapta nu se mai auzea din cauza vajaitului(zgomotului prea puternic de motoras si aer suflat)scuze ca m-am bagat si eu in seama dar cred ca se rezolva cu ungerea motorasului cu vaselina si ulei de motor(din moment ce invarte,nu cred ca e de schimbat,cum poate ar putea sa va zica vre-un electrician,doar ca sa va ia banii aiurea)cum am facut si eu si gata probleme,fara sa dau bani pe alt ventilator.numai bine
salut.sigur e de la rugina.la fel era si la mine,pana in treapta 3 se auzea,dar la a 4 treapta nu se mai auzea din cauza vajaitului(zgomotului prea puternic de motoras si aer suflat)scuze ca m-am bagat si eu in seama dar cred ca se rezolva cu ungerea motorasului cu vaselina si ulei de motor(din moment ce invarte,nu cred ca e de schimbat,cum poate ar putea sa va zica vre-un electrician,doar ca sa va ia banii aiurea)cum am facut si eu si gata probleme,fara sa dau bani pe alt ventilator.numai bine
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- cristina1211
- OP
- 113 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Agila 2001 z12xe
- Buzau
cristina1211
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Buzau
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
hcampian
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ca sa nu mai deschid un topic nou, scriu aici. Azi dimineata mi-a murit de tot aeroterma, nu mai functioneaza pe nicio pozitie. Am verificat sigurantele (7 si 13 sunt date in manual ca avand legatura cu clima) si n-au nimic, sunt bune, le-am inlocuit cu cea de la avarii si nici o schimbare.
Are cineva idee de la ce ar putea fi? Ma gandesc ca poate o crapat motorul, da' s-a intamplat foarte subit, nu a dat semne de oboseala pana acum. Mai e ceva loc unde sa ma uit? Ar putea sa se duca subit butonul rotativ? Ca la motoras cred ca e greu de ajuns, as lasa-o ca ultima varianta.
Are cineva idee de la ce ar putea fi? Ma gandesc ca poate o crapat motorul, da' s-a intamplat foarte subit, nu a dat semne de oboseala pana acum. Mai e ceva loc unde sa ma uit? Ar putea sa se duca subit butonul rotativ? Ca la motoras cred ca e greu de ajuns, as lasa-o ca ultima varianta.