Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Sal !

Am si eu o curiozitate .. pentru cine stie si vrea sa isi dea cu parerea.
Cum e mai bine sa franezi ? De exemplu ma aproprii de o intersectie unde semaforul e rosu si vin cu viteza si mai sunt vreo 40-50m, cum e mai bine sa pui frana ? De la 50m sa o tot incetinesc ? sau exact inainte de semafor frana brusca ? Ce este mai bine pentru masina ? sau pentru siguranta mea ? Si inca o dilema .. cu ambreiaju apasat + frana, sau numai pe frana ...pana in momentul opririi + ambreiaj pentru a duce schimbatoru la punctu mort.

Multumesc pentru eventualele comentarii si va astept parerile...
Toate cele bune.

CristianTM.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
eu de ex nu las masina pe liber cand franez. franez, retrogradez treapta de viteza, etc, pana ajung sa ma opresc.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In afara cazurilor de forta majora, DUPA PAREREA MEA, eu zic ca trebuie uitat ca ai frane si folosita cat mai mult frana de motor, fara a forta transmisia, evident...
In regula generala, chiar daca iti place sa alergi, e necesar sa conduci "elastic", fara a brusca masina, atunci cand nu e strict necesar.
In rest, frana fara debreire pana la circa 20kmh, calci ambreiajul la viteza inferioara...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Din punct de vedere al circulatiei preventive este bine sa franezi din timp si nonviolent. Asta pentru ca "fieru' e fier si Doamne fereste!". Gandeste-te ce ar insemna sa mai ai vreo 3-4m pana la masina din fata si sa plesneasca un racord de frana, crezi ca o mai poti opri in timp util cu frana de mana? Nu poti avea reflexe instantanee. Si pe de alta parte e pacat sa amesteci vopselele (a ta cu a lui)! Ca procedura de franare este clar ca e bine pentru ambreiaj, sa franezi usor fara debraiere, pana la limita pastrarii relanti-ului si apoi sa debraiezi, sa franezi pentru a opri complet si sa scoti din treapta de viteza. Este adevarat ca unii conduc asa zis sportiv si franeaza in ultimul moment, dar astfel de fite la un moment dat costa. Parerea mea!
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
de acord cu sorin666 si cu ldivora
franezi calm, dinainte, nu abia sa te tarai ca melcul dar nici sa franezi in ultimul timp
eu folosesc combinat o franare usoara pe pedala de frana combinata cu frana de motor, in felul asta menajezi si placutlee si discurile de frana si consumi si mai putin carburant in frana de motor si ai si siguranta mai mare din doua sensuri: 1. in caz de urgenta fata de cel din fata (se apuca de dat cu spatele) ai un loc mai mare in care sa franezi mai puternic si 2. ai sanse mai mici ca un ametit din spate sa nu fi vazut ca franezi, mai ales ca in romania inca mai sunt destule masini cu frane cu o performanta jalnica
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu fac frana de motor, iar pe la 50 de metri de coloana o scot pe liber si franez treptat pana ma opresc.
  • marius_2999

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2006

  • Mesaj Privat
in general depinde de trafic si de stilul fiecaruia.
eu procedez cam ca si LEXX...frana de motor si apoi o scot pe liber si in functie de ce se intampla...franez sau continui in treapta "care se cere".
sunt atent insa si la spate...mai ales dupa ce m-a lovit un Matiz acum cateva luni si evit franari bruste. prefer sa stie cel din spate din timp ca ma voi opri.
  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
marius_2999 a scris:eu procedez cam ca si LEXX...frana de motor si apoi o scot pe liber si in functie de ce se intampla...franez sau continui in treapta "care se cere".



asa procedez si eu, dar oare e bine?!?

stilul acesta nu afecteaza intr-un mod negativ cutia de viteze?
  • swiss

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
eu am citit intr-o carte de mecanica auto ca nu este indicat sa rulezi masina scoasa din viteze, deoarece afecteaza cutia de viteze...adica exact ce banuieste robert_rct. eu procedez ca sorin666 si asa cred ca este indicat.
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
chiar sunt curios sa aflu ce anume e in neregula dpdv tehnic la chestia cu rulatul cu cutia la liber (caci eu cam asa fac) Rolling Eyes
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mecanica auto are multe "legende urbane" Twisted Evil Singurul lucru care se uzeaza mai mult sunt... franele... Twisted Evil Ca si la masinile cu cutie automatica, care nu au frana de motor (sau foarte slaba, sau doar modelele de cutie evoluate, etc...)
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
corsa1.2tw a scris:chiar sunt curios sa aflu ce anume e in neregula dpdv tehnic la chestia cu rulatul cu cutia la liber (caci eu cam asa fac) Rolling Eyes


Da i o cautare ca era un topic de vreo 4 pagini pe tema cum sa rulam ...cu cutia la punctul mort sau cu ea in viteza.

Pe de alta parte, eu franez de la distanta, si aprox. la 20 de km scot din viteza. E eficienta metoda iarna cand frana de motor se cere.....
  • swiss

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
in cartea lui C.Mondiru (cei care si-au mesterit daciile stiu despre ce este vorba) spune asa: "Nu se va rula niciodata cu autoturismul avand levierul de schimbarea vitezelor la punctul mort, indeosebi la coborarea pantelor, deoarece rulmentii din cutia de viteze vor fi suprasolicitati"...continua cu explicatia ca arborele primar se roteste cu turatia corespunzatoare ralantiului, iar cel secundar cu turatia corespunzatoare vitezei autoturismului (fenomenul este daunator cand se ating viteze mari ...se pare ca nu ii place cutiei diferenta asta mare de viteza intre arbori).
oricum nu foloseste la nimic mersul cu levierul la punctul mort deoarece nu ai nici frana de motor si nici economie de carburant nu faci, iar distanta de oprire creste sau te obliga sa folosesti frana de serviciu.
folosirea franei de motor are mai multe avantaje, reducand distanta de franare si viteza, economie de carburant etc, se pot deduce, dar au fost mentionate de colegii de forum mai sus.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:In rest, frana fara debreire pana la circa 20kmh, calci ambreiajul la viteza inferioara...


Salut !
Scuze ca intreb dar ce e aia debreiere ?!?

Multumesc.

CristianTM.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Dintre cele trei pedale pe care o masina le are, cea din stanga se cheama ambreiaj... Rolling Eyes
Nu o sa-ti explic la ce foloseste dansul, doar ca in mod normal operatia de apasare a acesteia pentru intreruperea lantului cinematic motor-cutie unii au obiceiul sa o numeasca debreiere, ca si operatia inversa, care poarta un nume cu prefixul invers... Wink
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
dedebreiere?
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
din cate stiu si din cate am auzit se zice ca nu e bine sa cobori pante cu levierul la punctul mort dar din punct de vedere al sigurantei,cat despre ce se intampla in cutie e adevarat ca atunci cand se atinge viteze mari diferenta de rotatie a celor doua axe din cutie ar dauna cutiei in sine,frana de motor o consider buna iarna pt ca frecarea dintre asfaltul acoperit de zapada si polei este mai ica decat in restul anotimpurilor,eu cred ca socul retrogradari dintr-o treap[ta superipoara in una inferioara dauneaza cutiei in sine acum depinde si de viteza,incercati sa vedeti cum sarte turometrul de la o turatie mica la una mare asa dintr-o data in momentul schimbarii si socul care se simpte la masina (depinzand de viteza).La scoala de soferi cum ne invata ?sa o scoatem pe liber atunci cand masina se opreste ce inteleg eu ca franezi crescand presiunea piciorului aspra pedalei cand viteza devine prea mica pt treapta in care va aflati apasati si ambreajulsi acum out of record un mecanic a afirmat ca la masinile cu transmisie pe curea si nu pe lant frana de motor exceptand iarna ar fii daunatoare
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
florinike a scris:.....

Pe de alta parte, eu franez de la distanta, si aprox. la 20 de km scot din viteza. ........


...serios Question Laughing Laughing ...o sa incerc si eu de la 21 km... Razz sa fiu mai preventiv ca tine Wink ...accelerezi din berceni si pe la unirii pui frana sa te opresti in otopeni Twisted Evil...direct pe aeroport...avionule ce esti Twisted Evil
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Io bag tare la viteza'mvruuuuuuuuuuuummmm...
Si cand mai e fo' 5-6 metri pan'la bara masinii din fata...iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....franez brusc (willis)... mwuhahahaha...
  • marius_2999

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2006

  • Mesaj Privat
eduard33 a scris:
florinike a scris:.....

Pe de alta parte, eu franez de la distanta, si aprox. la 20 de km scot din viteza. ........


...serios Question Laughing Laughing ...o sa incerc si eu de la 21 km... Razz sa fiu mai preventiv ca tine Wink ...accelerezi din berceni si pe la unirii pui frana sa te opresti in otopeni Twisted Evil...direct pe aeroport...avionule ce esti Twisted Evil



Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR