Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Fratzi forumitsi am o problema tare urata si enervanta, masina are pierderi scurte de putere parca se ineaca(SACADEAZA) in timpul mersului nu conteaza conditiile de exploatare motor cald, rece --- cand face asa sar cu piciorul in ambreaj -> turometru scade brusc pana la 300RPM dupa care sare brusc la 1000 si apoi se stabilizeaza pe la 750 unde tin sa spun ca merge rotund; asta in zilele bune....pt ca se mai intampla ca acu sa scade la 0RPM si la revedere directie servoasistata etc. , ce-i ciudat se intampla in intersectii cand iei curba mai cu avant.

->Precizez ca am curatat AGR-ul am scimbat potentiometrul de acceleratie, am schimbat IAC-ul, am schimbat filtu de aer si de benzina........ce draq sa-i mai fac?????????????

->NU AM CODURI DE EROARE.

->Benzina bag de la OMV(95).


Daca a mai pazit vreunu din voi chestia asta pls. pls. ziceti-mi si mie ca nu o mai suport.......... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad


Ultima modificare făcută de Mateiux la Mar 12 Oct, 2004 8:29 am
Skip ads

  • killer666

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai incearca sa schimbi benzina, ca la un momentdat si mie imi mergea cam ciudat masina(parca nu mai tragea) si am bagat de la alte benzinarii si s-a rezolvat, omvu nu stiu ce a patit, de cand a preluat petromu parca are benzina mai proasta, injectoarele zici ca sunt curate nu? bujiile noi?? dau scanteie bine? vezi la fise, bafta, anunta-ne si pe noi sa stim de la ce era!
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La mine a fost modulul de aprindere. Cam aceleasi simptome, ajungea la 3000 de ture apoi pierdea putere, cumva ajungea la 4000 si apoi o lua bine.

Iar la curbe servo directia mai ca omora motorul, nu mai zic de aerul conditionat.

Daca e asta e destul de aiurea, costa vro 8mil. Dar din moment ce nu ai cod de eroare poate scapi. La mine era Fuel trim, Missfire cylinder si inca ceva.

Bafta de bafta!
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
IACul si AGRul nu sunt tot pe acolo? Daca ai doua secunde explica-mi si mie care e ce si ce le pot face sa le fie mai bine, nu de alta dar si eu am uneori problema des intalnita ca la pornire oscileaza bine de tot vro cateva secunde.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu mai cred de mult in "Mos Craciun" dar.......



Uite ce am gasit in TIS si al naiba sa fie asta era.....am rezolvat problema curatind o masa de pe motor. Nu-mi vine sa cred ca o masa are o asa mare influenta in functionarea motorului.

Concluzie:
----------- merge rau curatati masele de pe motor si baterie.------------

IAC

Valva IAC-ul(Idle Air Control) (vezi poze) functioneaza ca si capul lector de la un CD adica merge inainte si inapoi la o comanda data din ECU dand drumul la mai mult sau mai putin aer in motor, cand acesta se afla la ralanti si logik, clapeta de aer de la acceleratie e inchisa -> motorul nu primeste aer -> atunci se deschide valva si da atat aer cat este nevoie pentru o turatie stabila si un mers cursiv. Se poate ca in mers cand de fapt ar terebui sa stea inchisa sa o "apuce" si sa se deschida si sa se inchida atunci se ineaca motorul si apare fenomenul care-l descriam eu in primul topic --sacadeaza--,"Iti da in nas!" Problema este de obicei capul de aluminu care se incarca de funingine si nu mai trece destul aer rezolvarea ar fi sa o cureti sa artate ca asta din poza.




EGR

Valva AGR(DE)(Abgasrücklauf) sau EGR(ENG) (Exhaust Gas Recirculation) se deschide doar cand e motorul rece de obicei impreuna cu pompa de aer auxiliara si recirula o parte (catva %) din gazele arse, care datorita temperaturii scazute a motorului nu sunt arse in totalitate si sunt destul de toxice, deasemenea prelungeste viata KAT-ului. Se inchide (sau asa ar trebui) dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare. Este un intreg sistem ce face posibila recircularea gazelor, pt ca se face pasiv nu stiu cum si ce "minuni" are motorul in chiulasa pt functia asta...desi am vazut unu desfacut n-am prea inteles.
Daca e murdar si se blocheaza deschis creste consumul si scade puterea masini, ar trebui sa apara cod de eroare sa se aprinda beculetul galben.Daca se blocheaza inchis sigur se aprinde beculetul desi masina merge bine.Deasemenea se curata si e OK.

Ideea principala cu EGR-ul este ca nu are o functie vitala pt motor ci doar pt. poluare se poate ANULA asa ROMANESTE spus.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile multumesc de multumesc!

Deci concluzia e ca IACul e cel de baza. Bun, in cazul acesta unde se afla si eventual cat costa? Chestiunea aia cu clapeta care trage aerul ce e? Ma refer la piesa care seamana oarecum cu un carburator, si in care intra DIRECT furtunul ala GROS care iese din filtru de aer.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
http://82.34.51.160/sytemsa...otecidlevalve.htm

Am gasit-o, nu te mai deranja Smile
Am intrebat deoarece aveam impresia ca am cautat pe google si nu am gasit Smile)

Multumesc inca o data!
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
8IMISTIQ, tu nu ai la motorul tau valva IAC ca la Mateiux, la el e de fapt un motor electric pas-cu-pas (doar la unele motoare de 1.6/1.8 cu injectie monopunct), la tine e o electrovalva (Idle Air Stepper Control fata de Idle Air Control Valve).
Mateiux, IAC-ul murdar nu influenteaza in nici un fel mersul in turatie al motorului, el trage oricum mult mai mult aer prin deschiderea clapetei de acceleratie decat prin by-passul controlat de IAC. Daca e murdar influenteaza doar relantiul. despre EGR am mai scris si in alt topic, nu ai dreptate cu deschiderea lui doar cand motorul e rece! ba din contra, cand e prea incins, peste o anumita turatie, EGR-ul se deschide si recircula o parte din gazele arse, trecandu-le din nou in admisie. asta (ciudat, dar asa scrie in orice documentatie) duce la racirea motorului, amestecul saracind de fapt, practic in cilindri intra gaz inert. iar pentru poluare aceasta racire e foarte importanta, deoarece la temperaturi inalte azotul se combina cu oxigenul rezultand monoxid de azot, gaz toxic, dar care nu distruge/solicita catalizatorul. si apropo de EGR, v-am mai scris ca eu l-am dezafectat fara probleme acum vreun an (motor C16NZ, EGR-ul e controlat vacuumatic, nu electric cum e la motoare mai noi) si la ITP (acum o luna) au ramas prosti mecanicii cand au citit la noxe mai putin decat 10% din valoarea acceptata.
  • 8IMISTIQ

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Smile ok, deci problema mea, clasica de altfel.

Cand pornesc motorul la rece, n-are nici o treaba, desi mai nou a inceput uneori sa oscileze relantiul vro 10 secunde, de la 1000 la la 1100 cred ceva in genu asta. Dupa care se stabilizeaza si merge perfect.

Dar cand motorul cald, se mai intampla, sa zic una din 5, ca sa oscileze bine de tot avand tendinta sa moara, dupa care isi revine. Cu mica completare ca o data chiar a murit Smile.

In sarcina nu sunt probleme, decat parca in alea 10 secunde cand motorul e rece, daca il turez, ramane la 2000 de ture, dupa care in 2-3 secunde scade.

Asta nu e regula, deci uneori e mai bine alteori e mai rau.

Ce parere aveti despre asta? Smile

Completare : Era Clapeta de acceleratie foarte imbacsita de diverse.


Ultima modificare făcută de 8IMISTIQ la Dum 03 Jul, 2005 2:15 am
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
8imistiq: la tine suna clar a problema de valva de ralanti.

mateiux, la c20ne cel putin, valva aia arata COMPLET altfel. Oricum e usor de gasit, ea avand rolul de a face un bypass pentru aer pe LANGA corpul clapetei de acceleratie.

Interesant e ca dupa ce o cureti motorul merge un timp (cateva zeci de minute) prost pentru ca saracu' nu stie ce se intampla de reactioneaza asa bine valva Smile Practic, la mine cand am pornit motorul, a inceput de capul lui sa se tureze intre 500rpm - 2500rpm. Deja eram PANICAT ca ce naiba am facut de am stricat motorul Smile Dar dupa un timp s-a stabilizat. A mai facut asa la ~4-5 semafoare si dupa s-a invatat cu noul comportament si merge super de atunci.

8IMISTIQ - zic ca suna a problema de valva, pt ca tocmai valva se agata cand e murdara, si normal ca ramane cand turat, cand subturat

PS: oricum incredibil ca TIS a dat si el un sfat bun Smile
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
8IMISTIQ daca nu ma insel avem motoare la fel X16XE 16v 1.6 mpi 106CP
deci valva IAC tre sa arate la fel nu.....?!?!?!

Curata-ti cu incredere masa de langa corpul de admisie chiar langa IAC si Potentiometrul de la acceleratie.



Poate fi si de la masa cu pricina nu spun ei SAWS AT IDLE, nu neaparat de la IAC
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
8IMISTIQ a scris:Smile ok, deci problema mea, clasica de altfel.

Cand pornesc motorul la rece, n-are nici o treaba, desi mai nou a inceput uneori sa oscileze relantiul vro 10 secunde, de la 1000 la la 1100 cred ceva in genu asta. Dupa care se stabilizeaza si merge perfect.

Dar cand motorul cald, se mai intampla, sa zic una din 5, ca sa oscileze bine de tot avand tendinta sa moara, dupa care isi revine. Cu mica completare ca o data chiar a murit Smile.

In sarcina nu sunt probleme, decat parca in alea 10 secunde cand motorul e rece, daca il turez, ramane la 2000 de ture, dupa care in 2-3 secunde scade.

Asta nu e regula, deci uneori e mai bine alteori e mai rau.

Ce parere aveti despre asta? Smile




Ce naiba mah avem tot timpul aceleasi probleme Razz Razz Razz Razz Razz ce descrii tu mi sa intamplat si mie o singura data faza cu ramasu' la 2000 de ture dupa care a coborat, asta inainte ........ acum merge bine, sper sa-l faci BAFTA!!!!!!!!!!!! Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sunt de aceeasi parere cu 4EST. iar dupa curatare e normal sa mearga prost o vreme, pana isi regleaza valorile memorate in BLM. E bine sa lasi motorul sa mearga o vreme (5-10 minute) la relanti, fara sa-i schimbi regimul de turatie, dupa fiecare inlocuire/curatare de senzor sau decuplare a bateriei, cand ECU pierde valorile memorate sau acestea nu mai coincid cu situatia reala.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:sunt de aceeasi parere cu 4EST. iar dupa curatare e normal sa mearga prost o vreme, pana isi regleaza valorile memorate in BLM. E bine sa lasi motorul sa mearga o vreme (5-10 minute) la relanti, fara sa-i schimbi regimul de turatie, dupa fiecare inlocuire/curatare de senzor sau decuplare a bateriei, cand ECU pierde valorile memorate sau acestea nu mai coincid cu situatia reala.


Ron, eu tocmai din cauza asta am schimbat IAC-ul din imagine nu-l mai putea stabiliza ECU era tot intr-o fluctuatie........DE CE????? ai cumva vreo idee? dupa ce l-am pus pe celalalt merge a mers de la prima cheie.

A si inca o chestie, am mai spus-o, daca fac scurt cu agrafa pt coduri de eroare IAC-ul merge de nebun inainte si inapoi se aude "bazaind" inchis- deschis..................
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
e clar ca la tine a fost defect IAC-ul daca s-a rezolvat problema. ECU incerca sa obtina un anumit debit de aer pentru a obtine turatia dorita, si nereusind sa o obtina incerca sa corecteze debitul din IAC. cum am mai zis, modelul tau de IAC este un motor pas-cu-pas, care are o cursa relativ lenta fata de un motor electric obisnuit, dar are mare precizie in miscare. se poate sa se fi dus mecanismul de reductie sau rezistenta de izolament a bobinelor, rezultand lipsa de precizie.
verificarea prin eliminare a motorului pas-cu-pas se face prin scoaterea mufei de alimentare din el in timp ce motorul merge la o turatie cat de cat normala (~ relanti). daca inainte de a scoate mufa relantiul oscila iar apoi ramane stabil, e clar ca IAC-ul e defect!
se aplica la modelele motor pas-cu-pas, la unele modele cu valva s-ar putea sa nu mearga, aceasta lucrand de fapt ca un switch (inchis/deschis foarte rapid).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cat despre "bazait" nu am idee, la mine nu face, si n-am mai auzit la altcineva sa faca, oricum motorul tau e mai nou decat c16nz-ul meu... dar ECu intra in mod diagnoza, poti citi ceva coduri?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
si apropo de verificarea IAC-ului, citeam pe un forum de corvette (unde baietii nu se-ncurca cu motoare mici ca ale noastre, pana in 2l) ca fiind motoare mari si schimband/modificand injectoare, relantiul ajungea sa fie foarte neregulat. cum nu puteau regla manual IAC-ul, il dezafectau, obturau canalul acestuia de trecere a aerului, si reglau relantiul din surubul de la clapeta de acceleratie, eventual cu inca un cablu de shoc (devenit manual)...
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:si apropo de verificarea IAC-ului, citeam pe un forum de corvette (unde baietii nu se-ncurca cu motoare mici ca ale noastre, pana in 2l) ca fiind motoare mari si schimband/modificand injectoare, relantiul ajungea sa fie foarte neregulat. cum nu puteau regla manual IAC-ul, il dezafectau, obturau canalul acestuia de trecere a aerului, si reglau relantiul din surubul de la clapeta de acceleratie, eventual cu inca un cablu de shoc (devenit manual)...


Buna idee!!! Very Happy

Codurile le citesc cu hartia si creionul + agarfa de birou = notez de cate ori clipeste becul de electronica.............

Am incercat "WinALDL" dar nu merge. Nu am semnal de loc pe pinu din priza de diagnoza.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
deci e clar ca intra in mod diagnoza. si raman la parerea ca nu trebuie sa "bazaie" IAC-ul, eventual ar putea face asta in situatia in care ar avea contactul pus, fara agrafa, daca sa zicem "uita" cumva pozitia de referinta a acestuia... cel mai sigur e sa vezi si alta masina cu motor ca al tau. pe forum nimeni?
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pai ar fi 8IMISTIQ dar daca-l intreb sigur bazaie si a lui noi tot timpu avem aceleasi probleme..............

8IMISTIQ ti-ai reparat-o?????? mai fluctueaza?????
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR