- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
sal! cine stie sa imi spuna si mie cam pe unde tre sa stea acul indicator al presiunii de ulei...
am constatat caci dupa ce se incalzeste motorul imi indica foarte jos, adica undeva sub prima linie alba... clipeste chiar si becul la ulei...
cand motorul e rece, sta pe la jumate...
sa fie de la cuzineti? motorul nu are nici o bataie, se aude kiar bine!
am uitat sa mentionez: frontera 2.0 din 94
am constatat caci dupa ce se incalzeste motorul imi indica foarte jos, adica undeva sub prima linie alba... clipeste chiar si becul la ulei...
cand motorul e rece, sta pe la jumate...
sa fie de la cuzineti? motorul nu are nici o bataie, se aude kiar bine!
am uitat sa mentionez: frontera 2.0 din 94
- stefand
- **
- 120 mesaje
- din 02 Mar 2009
- Frontera 1996 X22XE
- Bucuresti
stefand
- Mesaje scrise: 120
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 X22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2009
- Mesaj Privat
Intii verifica nivelul la ulei,iar daca este ok atunci verifica cind ai schimbat uleiul ultima oara,daca este schimbat de curind atunci verifica daca ai pus ceea ce trebuie.Dabia dupa ce ai facut aceste lucruri este cazul sa te agiti.Daca ajungi la concluzia ca nu ai presiune din cauza cuzinetilor,atunci baga un ulei mai bun si un aditiv cu teflon.
carlouk
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1998 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
salut, masoara compresia intai, ulei iti manaca? daca da, atunci cred ca ar trebui sa-ti repari motorul. cel putin la mine astea au fost simptomele. credeam ca scap usor dar a trebuit sa-mi fac tot motorul: pistoane, cuzineti, vibrochen, bloc motor, planeitate, etc,,ei bine, toate au pornit de la o camasa ciobita ce a dus la toata tevatura, sper sa ai mai mult noroc ca mine .
Ai incercat un ulei de motor mai bun Castrol de exemplu? creste compresia?
Ai incercat un ulei de motor mai bun Castrol de exemplu? creste compresia?
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
gata! am terminat-o!
am ramas intr-un namol zilele trecute si am forjat putin motorul, ca sa ma scot de acolo... caci au tras doua vitare de mine si nici nu ma miscau...
pana la urma am iesit doar cu puterile mele, dar in schimb si cu o bataie de arbore, si bineinteles becul la ulei acum se stinge doar de la 1300tur/min cand e cald....
ce parere aveti sa repar motorul asta, sau sa pun altul de la dezmembrari?
am ramas intr-un namol zilele trecute si am forjat putin motorul, ca sa ma scot de acolo... caci au tras doua vitare de mine si nici nu ma miscau...
pana la urma am iesit doar cu puterile mele, dar in schimb si cu o bataie de arbore, si bineinteles becul la ulei acum se stinge doar de la 1300tur/min cand e cald....
ce parere aveti sa repar motorul asta, sau sa pun altul de la dezmembrari?
bibanu47
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1993 1,6i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat
Presiunea de ulei nu are legatura cu compresia motorului,sunt 2 lucruri distincte.
Becul la ulei se aprinde pe la o presiune de o,8 ceea ce inseamna foarte putin.
Problema acestor motoare este pompa de ulei care este slabuta,deci la motorul tau ai putea sa.i schimbi vilbrochenul si pompa de ulei,operatie care se excuta fara sa demontezi chiulasa.
Becul la ulei se aprinde pe la o presiune de o,8 ceea ce inseamna foarte putin.
Problema acestor motoare este pompa de ulei care este slabuta,deci la motorul tau ai putea sa.i schimbi vilbrochenul si pompa de ulei,operatie care se excuta fara sa demontezi chiulasa.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
bibanu47
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1993 1,6i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
La intrebarea pe care o pui n-am putut raspunde nici macar o data in 22 de ani de activitate,intai desfaci faci o diferenta pret reparatie pret altu' ,aici eu mai pierd ceva vreme si evaluez motorul piesa cu piesa si nu de multe ori s-a rezolvat cu reparatia in cazul in care celelalte repere(in special blocul)au permis.N-am omis niciodata sa modific presiunea in pompa de ulei se poate 'tuna'supapa de suprapresiune si cu ocazia asta se mai amelioreaza deficitul de presiune specific motoarelor Opel.Mereu am fost de parere ca un motor facut de mine nu poate fi mai prost decat unul de care nu stiu nimic,mai ales cand stiu unde am pus nou,iar de inselat nu m-am inselat niciodata in toti acesti ani.
Daca spui ca ai fost intr-un 4x4 verifica sa nu fi indoit baia(daca este din tabla)sa nu patesti cum a patit un amic i-a tot clipocit becul pana s-a blocat motoru' si la demontare am descoperit ca baia se 'mulase'pe sorb obturandu-l tot in urma unei escapade pe drumuri neamenajate. Nu lasa sa treaca timpul pentru ca fiecare rotatie al arborelui cu presiune prea mica mareste costurile.....
Daca spui ca ai fost intr-un 4x4 verifica sa nu fi indoit baia(daca este din tabla)sa nu patesti cum a patit un amic i-a tot clipocit becul pana s-a blocat motoru' si la demontare am descoperit ca baia se 'mulase'pe sorb obturandu-l tot in urma unei escapade pe drumuri neamenajate. Nu lasa sa treaca timpul pentru ca fiecare rotatie al arborelui cu presiune prea mica mareste costurile.....
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
multumesc pentru sfaturi!
nu am reusit sa indoi scutul, de cand am luat-o din germania am probleme cu presiunea!
motorul are 200 000 km.
dar ma gandeam sa rectific arborele (la reparatia 1). se merita? un arbore nou cred ca este o gramada de bani...
ce trebuie facut la acea supapa de la pompa de ulei? poate reusesc sa o tunez singur...
nu am reusit sa indoi scutul, de cand am luat-o din germania am probleme cu presiunea!
motorul are 200 000 km.
dar ma gandeam sa rectific arborele (la reparatia 1). se merita? un arbore nou cred ca este o gramada de bani...
ce trebuie facut la acea supapa de la pompa de ulei? poate reusesc sa o tunez singur...
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da rectificarea este o metoda de reparatie (acceptata de majoritatea celor in domeniu) iar in toti acesti ani n-am avut nici o problema in urma unei asemenea interventii,calitatea operatiunii si anume lipsa conicitatii ,ovalitatii si finetea suprafetei rectificate au fost pentru mine cele mai importante, pretul oricum nedepasind 200-250ron.Am lucrat cu toate marcile de cuzineti inclusiv mai putin cunoscute gen KING (deoarece au fost achizitionate de client anterior) si la fel nici o problema,singura grija fiind calitatea reparatiei asa ca tinand cont de aceste recomandari nu poti da gres.Daca optezi pentru varianta schimbului de arbore cu unul SH nu uita sa-l cumperi cu totul(adica fiecare set de cuzineti)montat pe lagarul corespunzator,deoarece mare parte din vina lipsei de presiune mai ales la cald o are jocul ansamblului lagar-cuzinet.
Despre marit presiunea poti folosi un distantier nu mai mare de 3 mm grosime in spatele arcului ce tensioneaza mecanismul cu bila al supapei mai sus mentionate ...accesul la ea al ai cu pompa demontata in capat avand un capac(surub) cu lacas de cheie hexagonal nu sunt sigur de 20-22.
Despre marit presiunea poti folosi un distantier nu mai mare de 3 mm grosime in spatele arcului ce tensioneaza mecanismul cu bila al supapei mai sus mentionate ...accesul la ea al ai cu pompa demontata in capat avand un capac(surub) cu lacas de cheie hexagonal nu sunt sigur de 20-22.
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
nu rezolvi nimic daca pui distantiere pt intarirea arcului la pompa de ulei ,o presiune mai mare e o prostie,prima data mergi la un service auto ca sa iti masoare presiunea cu un manometru ai putea sa ai sonda de ulei belita sau ceasul,daca e presiune mica si cu manometru atunci ai sorbul infundat sau motorul dus,daca a fost sorbul infundat oricum s-a dus si linie si pistoane si tot,daca te apuci sa dai motorul jos nu te pune sa desfaci numai baia de ulei,desfa tot ca inca o data iti spun dca nu ai avut presiune de ulei suficienta ai uzura peste tot camasi,pistoane ,bolturi,inclusiv supape,daca tot desfaci fa tot nu pe sfert ca in scurt timp o sa desfaci iar tot,si la frontera a ca sa dai pistoanele jos trebe sa dai ca la orice masina si baia jos si acolo incepe distractia ,trebuie puntea fata data jos cu tot cu directie,asaca mai bine faci tot din start,a si inca ceva exclus sa iei din shrot vibrochen second,nu sti ce uzura are si degeaba bagi toti cuzineti in blocul tau ezact cum ai dat jos de pe celalalt bloc au curburi diferite si motorul tau o sa bata,deci mergi fara griji pana la reparatie 3 la arbore,bafta,daca vrei sa te convingi intreabal pe carlouk ca la el de la un banal clipocit de bec de ulei a ajuns sa faca tot motoru
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
am masurat presiunea la un service, si mi-au zis ca este de 0,4-0,5... cred ca am inteles bine...
mi-a zis mecanicul acela ca trebuie sa fie cel putin de 1,4...(la relanti)
mi-a spus ca am compresia buna (a verificat cu un aparat montat in locul bujiilor)
deci in concluzie, a spus ca trebuie rectificat arborele, dar s-ar putea sa nu iasa la R1 ci la R2.
in legatura cu modificarea presiunii la pompa de ulei, a zis ca e un lucru bun dar zicea ca s-ar forta angrenajele pompei...
in principiu, ca manopera mi-a cerut 500 lei (pret care mi se pare destul de acceptabil, pentru munca depusa...)
v-as ruga sa imi recomandati o marca de cuzineti.
multumesc anticipat!
mi-a zis mecanicul acela ca trebuie sa fie cel putin de 1,4...(la relanti)
mi-a spus ca am compresia buna (a verificat cu un aparat montat in locul bujiilor)
deci in concluzie, a spus ca trebuie rectificat arborele, dar s-ar putea sa nu iasa la R1 ci la R2.
in legatura cu modificarea presiunii la pompa de ulei, a zis ca e un lucru bun dar zicea ca s-ar forta angrenajele pompei...
in principiu, ca manopera mi-a cerut 500 lei (pret care mi se pare destul de acceptabil, pentru munca depusa...)
v-as ruga sa imi recomandati o marca de cuzineti.
multumesc anticipat!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu se forteaza nimic,stiu motivatia ca fortezi pompa ori ca sar simeringurile,fals pompa trebuie sa debiteze presiune 6-8(in regim nu relanti) bar depinde si de motor(marca,model,uzura) iar povestea cu simeringurile nu tine deoarece presiunea nu impinge in ele ci doar mareste rezistenta filmului de ulei pe toate piesele aflate in miscare.Distrugerea cuzinetilor are loc in urma ruperii filmului protector de ulei dintre cuzinet si lagar niciodata nefiind permisa contactul direct intre cele doua piese,aceste modificari le fac numai cu stiinta clientului si explic despre ce e vorba deci imi asum riscurile urmare a acestei decizii.Vedeti ca marea majoritate a preparatorilor de motoare recurg la aceasta metoda este verificata de ei eu o folosesc dar este o singura problema ,se face numai de oameni care au mai facut si stiu bine fenomenele care se petrec intr-un motor exploatat la regimuri severe(si in cazul tau).Nu este obligatorie modificarea,primul pas remediat presiunea mult prea mica,cu jocuri mari in lagare nici cu doua pompe nu se rezolva,conteaza si uleiul folosit ...si raman la prima recomandare ...cat mai putin folosit cu lipsa de presiune uzurile pot depasi cotele de reparatii si de retinut ca si segmentii acum se ung tot deficitar din acelasi ulei cu aceeasi presiune si s-ar putea sa ai o scadere de compresie in curand.
B20ENY
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2009
- Mesaj Privat
- thunder rock
- **
- 247 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Brasov
thunder rock
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
B20ENY
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat