Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • FILARET

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Va salut ! Am un Opel Agila/z10xe, din 2001, de 4 ani si cam consuma ulei , cca.500ml/1000km ! Daca poate cineva sa ma ajute, ce trebuie sa fac ? Multumesc !
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ma suni sa vad masina sau vii la Intilnire la Palat 15:00 (in fiecare simbata).


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 21 Feb, 2011 8:49 am
  • FILARET

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ramine pe miine la Palat.Multumesc !
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
As fi curios si eu . Am o corsa cu acelasi aproape motor. Eu am pierderi si nu pot sa aflu pe unde . Sad
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
victor_gl pierderile de ulei sunt de obicei la :
- senzor presiune ulei
- simering vidrochen/pompa ulei, este usor de localizat in spatele fuliei accesorii, jos
- mai rar la simering vibrochen spre cutie viteze, uleiul curge pe la imbinare motor-cutie

La FILARET motorul consuma ulei, esapament afumat. In viteza s-a demontat capac culbutori pentru verificare depuneri si stare distributie, depunerile erau la ele acasa totul fiind un negru absolut de curatat cu spaclul, ceva de genul :

Deci segmentii lui sunt uzati si cocsati (intepeniti de mizerie). Motorul evident ca mergea ca dracu' la ralanti, valva EGR era bocata intredeschisa. Blocajul EGR (al doilea schimbat) este datorita fumului (consum ulei), evident full de coduri eroare, incercat cu testerul sa miscam EGR = rezultat zero, daca reuseam sa il inchidem macar ii scoteam mufa.
Un motor relativ curat arata ca un aluminiu eloxat (auriu), unul curat arata ca nou cum l-a facut fabrica.
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Si cam ce e de facut in cazul lui FILARET, segmentare, schimbare egr, garnituri, curatare? sau se poate rezolva si pe alta cale?
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Nu vad eu bine? Locasurile bujiilor 2- 3 sunt pline de ulei? Cum a ajuns acolo? Shocked
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poza nu este de la FILARET, o aveam de la altul...nu este ulei la bujii, e doar umbra.

La FILARET am facut curatare EGR (cel vechi inlocuit ca fiind defect) si merge perfect, schimbat ulei. Va mai avea un chimb de ulei cu unul de curatare daca apuca, la primavara (se mai string bani) se face bucati motorul si segmentare.
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandeam eu ca nu avea cum sa fie ulei acolo Laughing ! Dar m-au inselat umbrele acelea. Din pacate doar cu segmentare se poate rezolva problema consumului de ulei. Si sper pentru @FILARET ca nu are uzura si la ghidajele de supapa ca la acest motor nu se pot schimba(parca tot mai mult se "militeaza" de producatorii auto pentru motoare si masini de unica folosinta!). Pe acolo e in stare sa manance un litru de ulei la mia de km. Am avut problema asta la TICO, dar acolo era si problema semeringurilor (originale Daewo Evil or Very Mad ) care dupa cateva sute de km s-au facut beton si mi-a compromis toata lucrarea de RK.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vineri impreuna cu Andrei (mecanicul lui Filaret) i-am desfacut motorul. Simptomele le stiti: consum de ulei, motorul trepideaza, EGR se murdareste des. Constatare: admisie super-murdara, segmenti ungere blocati sau aproape blocati, unii segmenti 'in linie' dar blocul motor impecabil (inca se vad urmele de honuire), pistoane bune, garnitura chiulasa intacta. Imi pare rau dar poze lipsa. Motorul are teoretic 184,000km practic stiti voi ca multe sunt manarite. Uleiul de curatare folosit in ultimele luni a curatat din mizerie vizibil dar nu a reusit sa degripeze segmentii de ungere.
  • cristina1211

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa faca cineva la strung un compresmetru. Mai exact un stut de genul unei bujii cu filet identic, cu gaura la mijloc care se continua cu un tub metalic iar in capul lui montat un manometru. E bine? Are cineva vreo schita( ca dealtfel ar trebui sa fie simplu)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mai este nevoie de o supapa de sens montata la intrarea in manonetru pt. ca in manometru sa ramana
stocata presiunea maxima acumulata, precum si un robinet de descarcare plasat intre supapa
si manometru, cu iesirea in atmosfera (cu rolul de a evacua presiunea acumulata in vederea urmatoarei masuratori).
Pt. acuratetea citirii scala manometrului trebuie sa aiba val. maxim masurata de 15-20 atmosfere (bari).
Mai bine unul cumparat de-a gata sau unul imprumutat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masurarea compresiei nu este elocventa decat daca stii sa interpretezi valorile. La FILARET era cam pe dos desi e normal Wink , unde erau segmentii in linie compresie mica adica 8xradical din 2, unde erau bine dar numai blocati cei de ungere compresia era 9x...
Eu nu stiu cum nu poti gasi un compresmetru in Buzau, e doar 100lei ce mare scofala sa cumperi unul asa Taiwan cum o fi.
Ca sa faci o segmentare si implicit distributie la acest motor dureaza 2 zile lejer, este foarte mult de curatat cand ai depuneri, de fapt ele blocheaza segmentii.
FILARET a curatat sambata si azi se duce din nou la frecat, deja 5 bidoane de carbusolv le-a terminat...
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Dane, vorbesti mai sus de "ulei de curatare". Recomanzi ceva mai concret?
Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Problema griparii segmentilor de ungere este datorata nemtilor sau de pe unde o fi masina, au mers cu 'revizii' la 30,000km sau pe undeva pe aici. Astfel s-a format un clei la segmenti si in tot motorul depuneri dure. Depunerile le puteti vedea demontand capac culbutori, de fapt mai sunt poze pe aici. In unele cazuri uleiurile de curatare reusesc sa degripeze segmentii si sa scada consumul de ulei, in rest curata motorul si toate canalele.
Uleiuri de curatare gasiti produse de Mobil, Mobil 1, Castrol, Valvoline si au in denumire clean sau high mileage. Sunt uleiuri 'normale' adica mergi cu el maxim 8,000km sau 6 luni sau pana la inegrire, diferenta fata de cele clasice e continutul mai ridicat de agenti de curatare. Singura lor problema e ca sunt 10W40 deci pot fi folosite doar vara, pentru iarna sunt cam vascoase.

Referitor la segmentare ca asta e subiectul...
E foarte multa munca de curatat, Filaret si iulian au frecat sambata cu 5 litri carbusolv si nu era gata, luni si marti din nou, miercuri inca 3L si bagat la compresor de am facut o putoare Evil or Very Mad . Abia joi cu Andrei am inceput sa-l montam inapoi, chinuiala la supape...la ora 1:30 noaptea adica vineri am spus gata ca mai facem vreo greseala, vineri la prinz dupa cateva ore de somn era gata.
Un RK implica multa munca de curatare mai ales la cele pline de 'smoala', daca nu lucrezi curat arunci banii pe fereastra fara discutie.
  • FILARET

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2009

  • Mesaj Privat
In sfirsit am segmentat motorul , cit si inlocuit semeringuri supape !
Dupa o munca serioasa la curatat, in special calamina din camera de ardere (cap pistoane si supape), acum e ca NOU ! Bineinteles ca nu mai papa ulei, demn de mentionat la capitolul finante. Multumesc lui Dan !
  • cristina1211

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva codurile pe original la:
segmenti, supape, cuzineti, semeringuri,pistoane pentru cota standard Agila 1.2 16v 2001?
Am intrebat pentru ca in Brasov pe str Mircea Cel Batran este un mag piese auto care spn cei de la Unix ca sunt dotati pe piese compartiment motor.Am intrebat de original si mi-au ras in nas, spunand ca se merge pe aftermarket
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai EPC Wink ?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8969 primul post
Trebuie XP pe 7 parca face ceva figuri

Pune segmenti Goetze ca aia fac marfa nu cacao, simeringuri supape pot fi pe original dar merg si pe Victor Reinz, lasa supape si cuzineti ca nu ai acolo belea (sper).
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
In EPC am gasit la acelasi motor, acelasi reper doua coduri diferite cu amendamentul ca scrie mai spre dreapta listei <153225 la unul, si > 153225 la altul. Acel 153225 (scris aici aleator) ce reprezinta?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Terminatie VIN sau serie motor
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR