Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Cum este bine sa schimb uleiul? Cand motorul este cald sau cand e rece?
Argumente nedumerire:
-Cand motorul este cald uleiul este mai fluid si curge mai mult
-Dupa o perioada mai lunga in care motorul se raceste uleiul are timp sa se scurga mai mult in baia de ulei...

Tatal meu spune ca e mai bine cand e cald eu zic ca e mai bine cand e rece... Voi ce ziceti ? Va rog argumente ..
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
problema se pune banuiesc daca il schimbi acasa, ca daca ii dai o cheie se duce toata sfaraiala.
daca esti carcotas cumpara o solutie de spalat motorul (intern Smile )
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
intrucit a trebuit mereu sa merg "undeva" pentru schimb, s-a facut numai la cald. nici macar nu mi-am pus problema sa fie motorul rece sau cald.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
i schimbi la cald si il lasi sa se scurga (astfel combini ambele avantaje) Smile
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
La cald e bine ca se subtiaza si se scurge tot. Daca e la rece, e mai gros si mai ramane pe-acolo. In general insa, n-are prea mare importanta.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
De preferabil la cald, dar atentie sa nu te frigi si sa nu ti se deformeze recipientul in care recuperezi uleiul uzat (daca e din plastic, evident...)
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
bai ce chestii!!!!.....cum sa fie uleiul mai fluid la cald????....dar ce ulei folositi domne, alimentar Very Happy ?... uleiul multigrade XXWYY e mult mai fluid rece, pt ca el sa fie trasportat cat mai rapid prin motor in secundele critice cand motorul e rece. primele cifre indica viscozitatea la RECE si ultimele cea in regim de functionare a morotului, cand uleiul devine mult mai vascos!!!! (30-60).
ideal ar si sa schimbi la rece, dar prea mare imprtanta nu are.
la un motor uzat nu e deloc bine sa il speli prin interior.

Idea
"Multigrade oils work by having a polymer added to a light base oil which prevents the oil from thinning too much as it warms up. At low temperatures, the polymers are coiled up and allow the oil to flow as it's low number (W number) indicates. As the oil heats up, the polymers unwind into long chains which prevent the oil from thinning as much as it normally would. The result is that at 100°C, the oil has thinned only as much as it's higher rating. Think of it like this: a 10W30 oil is a 10-weight oil that will not thin more than a 30-weight oil when it gets hot."
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Vezi ca ai tradus aproximativ gresit ceea ce scrie acolo. Si anume, faptul ca polimerii il impiedica sa devina fluid _asa cum ar deveni in mod normal_ (adica apa), nu ca il ingroasa.

Bine, de urmatoarele citate "added to a light base oil which prevents the oil from thinning too much" si, mai ales, "10-weight oil that will not thin more than a 30-weight oil when it gets hot" nu mai spun Wink
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
rezare a scris:Vezi ca ai tradus aproximativ gresit ceea ce scrie acolo. Si anume, faptul ca polimerii il impiedica sa devina fluid _asa cum ar deveni in mod normal_ (adica apa), nu ca il ingroasa.

Bine, de urmatoarele citate "added to a light base oil which prevents the oil from thinning too much" si, mai ales, "10-weight oil that will not thin more than a 30-weight oil when it gets hot" nu mai spun Wink


tradus gresit, cum asa?! ....esti d'acord cu mine ca la CALD uleiul are viscositatea indicata de YY in specificatia SAE XXWYY si ca la RECE el are viscozitatea XX ?? deci in exemplul in care uleiul are 0W40 el are viscozitatea 0 la RECE si 40 la CALD , si in felul asta mai vascos ( vrei sa'ti explic si ce inseamna cifrele si cum se masoara, o fac cu placere)

ce ti se pare ca am tradus eu gresit?? nu am tradus, mi'am spus doar parerea si am argumentat'o cu citatul.

"Viscosity means the substance and clinging properties of the lubricant. When cold, oil can become like treacle so it is important that any lube is kept as thin as possible. It's cold performance is denoted by the letter 'W', meaning 'winter'. At the other end of the scale, a scorching hot oil can be as thin as water and about as useful too. So it needs to be as thick as possible when warm. Thin when cold but thick when warm? That's where MultiGrade oil comes in. For ages, good old 20W/50 was the oil to have. But as engines progressed and tolerances decreased, a lighter, thinner oil was required, especially when cold. Thus 15W/50, 15W/40 and even 15W/30 oils are now commonplace. Synthetics can go down as far as 5W which seemed unbeatable until Castrol came up with SLX - a 0W30 formulation! 'Free flowing' just doesn't describe it! It's predominantly a workshop oil retailing at around £10 ($15) a litre, but recommended for use in places like Canada in the winter."
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca un X W Y inseamna ca se comporta la rece ca un X, intr-adevar, dar la cald ca un monograd Y _incalzit_ le temperatura de 100-130 de grade, deci nu ca la 130 de grade ar fi vascos cat un monograd Y la temperatura de referinta (sa zicem la rece, generic). Asta nu inseamna ca el se ingroasa cu cresterea temperaturii, ci doar ca nu se subtiaza foarte mult, si nu in ritmul in care ar face-o un monograd.

Iar ce spuneam vizavis de traducere: "ulei multigrad: polimeri adaugati unui ulei de baza care previne _subtierea excesiva_ la temperatura", "previn subtierea la fel de mult ca in mod uzual (la uleiurile minerale)", "la 100 de grade s-a subtiat _doar atat_ cat ratingul cel mare", "10w30 e un ulei care nu se va subtia _mai mult_ decat un 30 la cald". Asa cum se observa, nicaieri nu e mentionata vreo ingrosare, dar mentionat de 4 ori ca se subtiaza.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
vezi Slick daca ai vrut argumente; le primesti aici. Wink

rezare a scris:Asa cum se observa, nicaieri nu e mentionata vreo ingrosare.


cum asta?...daca are viscozitatea 0 la rece (-18 grade) si 40 la cald (100 grade). tu ce zici?...nu e mai mai vascos la cald??....40 reprezinta viscozitatea la cald, nu ca s'ar comporta ca un ulei de SAE40 la cald. fa un test, in incalseste un ulei multigrade si ai sa vezi.

"In 5W-30 oil, for example, the two numbers mean it is a "multiviscosity" or "multigrade" oil that is effective over a range of temperatures. The first number, 5, is an index that refers to how the oil flows at low temperatures. The second number, 30, refers to how the oil flows at high temperatures."

linkuri utile:
http://www.valvoline.com/ca...?pg=ccr20040601ov
http://www.chris-longhurst....ineoil_bible.html
http://auto.indiamart.com/a...ts-viscosity.html


Ultima modificare făcută de Thanatos la Mar 12 Oct, 2004 5:18 pm
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul la cald... si uleiul nou (rece) era mai vascos decat cel vechi (cald)... Asa stiam si eu ca uleiul rece e mai vascos decat cel cald..
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Am schimbat uleiul la cald... si uleiul nou (rece) era mai vascos decat cel vechi (cald)... Asa stiam si eu ca uleiul rece e mai vascos decat cel cald..


stai asa.....asta e alta treaba....nu compara cu un ulei ars, care si'a pierdut din proprietati.
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Okey, cred ca o sa incerc sa incalzesc un ulei de test Smile Desi tin minte ca la schimburile de ulei de iarna era uleiul mai gros decat cand il puneam vara, dar ma rog.... Wink
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pe undeva ai si tu dreptate, ca sufixul indica comportamentul unui monograd, dar numai ca viscozitatea unui monograd este masurata totdeauna la temperatura in regim de functionare (100C) si indica ca viscozitatea acestuia nu va scadea niciodata sub 40 centistokes (cSt). Daca ai un monograd SAE40, care are viscoziate 40 la 100C va deveni foarte vascos la -18, imposibil de trasportat de pompa de ulei in timp util. aici intervine partea interesanta cu uleiurile multigrade.

comparatiile facute nu sunt edificatoare. testul se face la 100 grade; faptul ca ti se pare mai subtire decat iarna nu este concludent.

daca vrei sa faci un test serios, fa comparatia intre uleiul la -10C (scos din congelator) si acelasi ulei la 100C. pregateste un recipient prevazut cu un orificiu de 2-3 mm prin care el se poate strecura, si masoara timpul in care o face la cele 2 temperaturi. fa testul si cu un monograd.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:
Slick a scris:Am schimbat uleiul la cald... si uleiul nou (rece) era mai vascos decat cel vechi (cald)... Asa stiam si eu ca uleiul rece e mai vascos decat cel cald..


stai asa.....asta e alta treaba....nu compara cu un ulei ars, care si'a pierdut din proprietati.

*
Lasa explicatiile de duba Razz , un ulei (nou sau ars, de gatit sau de motor...) este INTOTDEAUNA mai fluid cald decat rece...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Lasa explicatiile de duba Razz , un ulei (nou sau ars, de gatit sau de motor...) este INTOTDEAUNA mai fluid cald decat rece...


mai sorine, asta suna ca un cliseu preluat de la "batranu' satului", esti sigur ca mai e valabil si astazi? Wink

sunt convins ca multi inca mai cred treaba asta, dar pentru cei pe care ii intereseaza ce se'ntampla sub capota lor si vor sa se informeze, se gasesc pe net gramada de resurse utile.
http://www.google.dk/search...B8gning&meta=
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Mai Thanatos, m-am uitat pe primele 5 linkuri, dupa care am renuntat. In nici unul nu se spunea ca uleiul se ingroasa la temperaturi mai mari, in schimb in toate se mentiona ca uleiurile multigrad "previn subtierea excesiva".

Citat edificator (am spus-o empiric pe pagina cealalta):


Multiviscosity oils, such as “20W–50,” must satisfy both the low temperature cranking and pumping test for the grade indicated first, and the 100°C test for the second grade. Such an oil would also pass the tests for all the grades in between.


Deci, cum am spus, uleiul e vascos 20 la _temperatura mica_, si vascos _cat un 50 la temperatura 100C_, nu vascos _50 la 100C_. O mica mare diferenta. Nu se compara direct vascozitatile, pentru ca e diferenta de temperaturi intre ele. Intr-adevar, 50 e mai vascos ca un 20, _dar numai daca se testeaza la aceeasi temperatura_. Avand in vedere ca unul e testat la 10C si altul la 100C, se schimba treaba...

De asemenea, de pe alta pagina:


Viscosity Index is an empirical number indicating the rate of change in viscosity of an oil within a given temperature range. Higher numbers indicate a low change, lower numbers indicate a relatively large change. The higher the number the better.


Deci cifre mari inseamna "modificari mici de vascozitate". Si sunt de preferat. De ce? Smile Daca s-ar ingrosa mai mult, ar fi mai bine. Doar daca... nu cumva modificare de vascozitate nu se face in minus, adica se subtiaza.

S-ar cam termina discutia daca ai aduce un link in care sa spuna clar, negru pe alb (sau ce culoare vrei tu Smile) "uleiul se ingroasa cu temperatura".
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@slick, spune si tu preturi si marci, si cati km ai facut ? Ca eu am facut un an si cu uleiul asta (9000km) si cred ca trebuie sa-l schimb.
Eu am pus Mobil S 10w40. Atunci l-am si spalat ca am schimbat uleiul (producatorul).

Ramane aceeasi poveste la carticica/tis spune 5,5 l. Intotdeauna am pus 5, si joja arata (cum arata noi stim Smile ) la jumatate dintre min si max. De papa nu prea arata ...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ai pus 5 pentru ca nu ai schimbat si filtrul (poate) Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR