Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • OMEGA_B

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Cine stie concret ce cutie as putea sa potrivesc la un X20XEV de omega (tractiune spate). Nu am nici o problema cu actuala cutie insa vreau una cu un randament mai bun Smile cu alte cuvinte sunt nemultumit ca merge Smile)
Skip ads

  • Pfenning

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
La mine are un pic de joc (din cate am inteles de la mecanic), adica are un zgomot pe dedesubt daca merg cu ea pe liber sau cu ambreiajul calcat prin gropi si uneori cand schimb vitezele si dau drumul la ambreiaj. Suna exact ca un cardan, ceea ce mi s-a si confirmat ca e. E limpede ca am (deocamdata) o mica problema, care inca nu ma deranjeaza, pur si simplu stiu ca e. Eu ma intreb altceva:

Pe ce modele sau motorizari de Omega s-au pus diferentiale cu alunecare limitata, cat o costa unul si daca se poate pune pe un x20se cutie manuala din '97?
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Si la a mea am aceeasi problema,cand merg pe liber imi zdrangane cardanul. m-am bagat din curiozitate sub ea si am sucit de el si are joc, se invarte cam 0,5 cm in gol. ce trebuie schimbat, doar cardanul? si am mai observat ceva, atunci cand bag in viteza dupa ce o pornesc prima data, cutia scoate un sunet metalic, ca si cum n-ar avea ulei in ea. cred ca are lipsa ulei. stie careva cum se poate verifica nivelul uleiului si de care trebuie sa-i pun,sau cat intra? motorul este x20xev.
  • OMEGA_B

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
alcapone a scris:Si la a mea am aceeasi problema,cand merg pe liber imi zdrangane cardanul. m-am bagat din curiozitate sub ea si am sucit de el si are joc, se invarte cam 0,5 cm in gol. ce trebuie schimbat, doar cardanul? si am mai observat ceva, atunci cand bag in viteza dupa ce o pornesc prima data, cutia scoate un sunet metalic, ca si cum n-ar avea ulei in ea. cred ca are lipsa ulei. stie careva cum se poate verifica nivelul uleiului si de care trebuie sa-i pun,sau cat intra? motorul este x20xev.

pui 75w80 ulei cam 1.2 L, iar jocul in cardan e din cauza unui rulment prins exact pe mijlocul masinii. Are o bucsa de cauciuc care la tine e rupta
Eu nu am nici o problema, doar ca vreau o cutie cu un cuplu mai mare sa imi ajute motorul. Eram interesat dc stie cineva ce cutie as putea sa pun...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Vezi una de senator de 3l.
Dar nu cred ca faci mare lucru. Nu inteleg de ce nu esti multumit de X20xev.
Daca vrei un cuplu mai mare treci pe motorina. De la 2,2 in sus ai destul cuplu sa te bage in scaun. daca ii faci si o remapare chiar ca zboara.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La x20xev cutia este R25-R28 verificarea uleiului la cutie este f simpla. se desface busonul din lateral si daca nu curge ulei inseamna ca are prea putin.
dar, eu zic sa te duci la orice service care schimba ulei sa cumperi un litru de ulei original (nu este scump) si sa completezi daca este cazul. in 10 minute se rezolva treaba si nu mai umblii acolo pret de vreo 5 ani. asa ca merita banii.
poti sa faci si o golire completa pe la busonul de jos al cutiei daca vrei neaparat sa inlocuiesti uleiul sa faci si o spalare cu o solutie speciala dar nu stiu daca este cazul. aceste cutii sunt f robuste si nu merita deranjul.
P.S. cica nu este indicat sa mergi pe liber.( asa zice folclorul popular)
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
faceti-ma si pe mine sa inteleg. am vazut ca omega cu x20xev are cuplu in jur de 180nm. am o laguna 1 acasa cu motor de 2.0 benzina(modelul rt) cred ca puterea este in jur de 140cp.cuplul este mai mare, insa in turatii mai joase ca omega, adica zmaceste la inceput cand accelerezi, insa dupa 3500-4000rpm nu mai trage.din asta am dedus ca la omega daca ai cuplul mai mic poti urca intr-o plaja de turatii mai mare in trepte, adica in cazul nostru la omega x20xev poti ajunge la 95km/h intr-a 2-a, la r laguna trebuie sa schimbi a3-a. si cred ca ne avantajeaza, pt ca la anumite intreceri pierzi mai mult schimband treapta decat atunci cand ai cuplu mai mic putin. daca gresesc, va rog sa ma corectati! si acum vine intrebarea mea. ce cutie am eu la omega b din 94 cu x20xev, pt ca are rapoartele lungi fata de cea a prietenului meu mai noua cu 2-3 ani care are rapoartele putin mai scurte? si alta intrebare.. s-ar potrivi cutia pe care o am acum, sau va rezista la un c20let?
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
menionez ca la cutia mea uleiul nu a fost schimbat din 94 si cred ca ar fi moimentul sa-l inlocuiesc(200000km) Wink
cati litri intra daca o golesc de tot?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,340
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
alcapone a scris:menionez ca la cutia mea uleiul nu a fost schimbat din 94 si cred ca ar fi moimentul sa-l inlocuiesc(200000km) Wink
cati litri intra daca o golesc de tot?


colega [ sper ca nu esti, suparat, Stima], recomand chiar daca masina are km. astia sa verifici mai intai uleiul din cutie.
iar daca e curat sa nu-l schimbi.
zafiroaica mea la 310.000, ultima data cand l-am verificat, era curat ca din fabrica, si nu l-am dat jos, actual 360.000.
nu-i o regula daca are 200.000 trebuie sa fie si murdar sau sa-si fi pierdut din propietati.
acelasi respect.
  • blanarugh

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La masinile cu tractiune spate diferentialul este separat de cutia de viteze asa ca este mult mai usor sa schimbi raportul final prin schimbarea disferentialului.
Daca vrei sa ai demaraj mai mare e simplu, pui un diferential mai scurt, dar iti va scadea viteza maxima si iti va creste consumul.
Daca vrei o solutie mai eleganta, dai jos cutia si chimbi rapoartele la primele 3 viteze ca sa ai demaraj puternic si lasi ultimile 2 asa cum sunt ca sa ai si consum bun la drum lung.
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
hai ca m-ai facut curios. de exemplu eu la omega ce diferential i-as putea pune? app,daca i-as pune un grup de calibra s-ar schimba cu ceva demarajul? sunt cam afon la discutia asta cu diferentialul, d-asta intreb. sincer sunt multumit la ce demaraj are masina, totusi parca nu mai merge cum mergea atunci cand am cumparat-o. acum parca urca mult in turatii, dar nu prinde viteza(de ex. pe la 5000-6000rpm in treapta 1 prind cam 50km/h si pana acum parca se ducea mai mult) ce-ar putea fi,ambreiajul?
  • blanarugh

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La Omega nu cred ca poti sa pui alt diferential decat de Omega ....
Diferentele de viteza maxima si demaraj sunt date de raportul de angrenare, in speta pe masina ta ar trebui sa pui un diferential cu raport mai mare adica spre exemplu daca masina ta are diferential de 3,64 acum ar trebui sa i pui unul de 3,91 sau 4,12 etc pentru a avea un demaraj mai bun. Repet insa, iti va scadea viteza maxima.
In genetal masinile cu moatoare diesel mari ex 2.5 TDS au diferentiale lungi cu raport de 2,90 (aici fac aproximari deoarece nu stiu la Opel ce rapoarte se gasesc pe diferentiale).
La masinile pe benzina ex 2.0 16 V ar trebui sa ai in jur de 3,64;
La masinile cu motor de 2.0 8 valve in jur de 3,73.
Toate cifrele de mai sus, repet, sunt scoase din burta, dar ce vroiam sa zic este ca atunci cand ai un motor mai mic si mai putin puternic iti creste raportul din diferential pentru a ajuta masina la demaraje.
Ca sa ti raspund strict la intrebarea ta, ar trebui sa cauti un diferential de pe un Omega cu cea mai mica si mai slaba motorizare.
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
aha, merci! in sfarsit am gasit pe cineva sa explice calumea, dom'le!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR