- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Evident ca cel de 1.7 e mai caruta decat cel de 2.0.
Si turbina nu fluiera, nu zice nimic la motorul de 1.7dti, de probat, o probezi in II cu un demaraj de la rutatii mici, adica mergi cu II pe la 1000 rpm, accelerezi, si pe la 1600 rpm trebuie sa simti un impuls si sa accelereze mai puternic. Asa se simte la mine.
Si turbina nu fluiera, nu zice nimic la motorul de 1.7dti, de probat, o probezi in II cu un demaraj de la rutatii mici, adica mergi cu II pe la 1000 rpm, accelerezi, si pe la 1600 rpm trebuie sa simti un impuls si sa accelereze mai puternic. Asa se simte la mine.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
si corsa mea de la servici merge "ca o caruta" pana la 1800 cand intra turbo
chiar credeam ca o fi avand o problema ceva. Mai avem la servici 1.7D, si alea demareaza mai bine pana la 2000
diferenta se simte la drum lung, probabil la 1.7D cutia e mai scurta sau maparea injectiei difera
Trebuie sa te obisnuiesti sa mergi cu ea peste 1800. Nasol cand esti in trafic si trebuie sa reduci si scapi sub 1800, dup'aia la accelerare - pa
chiar credeam ca o fi avand o problema ceva. Mai avem la servici 1.7D, si alea demareaza mai bine pana la 2000
diferenta se simte la drum lung, probabil la 1.7D cutia e mai scurta sau maparea injectiei difera
Trebuie sa te obisnuiesti sa mergi cu ea peste 1800. Nasol cand esti in trafic si trebuie sa reduci si scapi sub 1800, dup'aia la accelerare - pa
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Legat de turbo...
- cred ca atunci cand spuneti ca intra turbo va referiti la atunci cand simti ca trage masina. Daca ne uitam la curba de cuplu vedem ca motoare turbo-diesel au o crestere foarte puternica. Deci ce vreau sa spun ca turbina se invarte si o perioada la turatii mici, de nici nu o simti si apoi se creeaza presiunea necesara ... daca simti ca trage la 1800 ea deja se invarte la cu viteza maxima, probabil ca gazele de evacuare au pornit-o mai devreme sa zice pe la 1500 rpm.
- avem doua motoare aprox identice, dar de puteri diferite (sa zicem dtl si dth - facem abstractie de diferentele constructive). Cel mai slab (dtl) are cuplul maxim la 1800-2500 si puterea maxima la 4300 rpm, celalalt are cuplul maxim la 1600-2600 si puterea maxima la 4000 rpm (sunt valori aprox.). Ideea e ca din acelasi motor se scoate o putere mai mare dar trebuie scazuta/se scade turatia maxima. Cam aceeasi idee si la cuplu, dar aici mai sunt si alte considerente.... nu neaparat de ordin mecanic
- cred ca atunci cand spuneti ca intra turbo va referiti la atunci cand simti ca trage masina. Daca ne uitam la curba de cuplu vedem ca motoare turbo-diesel au o crestere foarte puternica. Deci ce vreau sa spun ca turbina se invarte si o perioada la turatii mici, de nici nu o simti si apoi se creeaza presiunea necesara ... daca simti ca trage la 1800 ea deja se invarte la cu viteza maxima, probabil ca gazele de evacuare au pornit-o mai devreme sa zice pe la 1500 rpm.
- avem doua motoare aprox identice, dar de puteri diferite (sa zicem dtl si dth - facem abstractie de diferentele constructive). Cel mai slab (dtl) are cuplul maxim la 1800-2500 si puterea maxima la 4300 rpm, celalalt are cuplul maxim la 1600-2600 si puterea maxima la 4000 rpm (sunt valori aprox.). Ideea e ca din acelasi motor se scoate o putere mai mare dar trebuie scazuta/se scade turatia maxima. Cam aceeasi idee si la cuplu, dar aici mai sunt si alte considerente.... nu neaparat de ordin mecanic
tlsarges
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Pitesti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- OP
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am un opel astra caravan 2001 , 2000 cc, y20dth.
Dimineata la rece timp de cateva minute dupa ce pornesc motorul se aude niste bolboroseli la motor , nu continuu . Am ridicat capota si cred ca se aude de la turbina . Este normal pana isi face ea ungerea? Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Masina trage foarte bine.Cand opresc motorul ,nu se opreste fin, fara zgomot, parca loveste ceva sau asa este la motoarele de 2000 cc .Dupa ce se opreste el se mai aude invartindu-se ceva timp de 1 secunda. (sa fie tot turbina, e normal?)
Dimineata la rece timp de cateva minute dupa ce pornesc motorul se aude niste bolboroseli la motor , nu continuu . Am ridicat capota si cred ca se aude de la turbina . Este normal pana isi face ea ungerea? Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Masina trage foarte bine.Cand opresc motorul ,nu se opreste fin, fara zgomot, parca loveste ceva sau asa este la motoarele de 2000 cc .Dupa ce se opreste el se mai aude invartindu-se ceva timp de 1 secunda. (sa fie tot turbina, e normal?)
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
denilson2160 a scris:Am un opel astra caravan 2001 , 2000 cc, y20dth.
Dimineata la rece timp de cateva minute dupa ce pornesc motorul se aude niste bolboroseli la motor , nu continuu . Am ridicat capota si cred ca se aude de la turbina . Este normal pana isi face ea ungerea? Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Masina trage foarte bine.Cand opresc motorul ,nu se opreste fin, fara zgomot, parca loveste ceva sau asa este la motoarele de 2000 cc .Dupa ce se opreste el se mai aude invartindu-se ceva timp de 1 secunda. (sa fie tot turbina, e normal?)
Dimineata la rece timp de cateva minute dupa ce pornesc motorul se aude niste bolboroseli la motor , nu continuu . Am ridicat capota si cred ca se aude de la turbina . Este normal pana isi face ea ungerea? Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Masina trage foarte bine.Cand opresc motorul ,nu se opreste fin, fara zgomot, parca loveste ceva sau asa este la motoarele de 2000 cc .Dupa ce se opreste el se mai aude invartindu-se ceva timp de 1 secunda. (sa fie tot turbina, e normal?)
NU e normal, si nu cred ca e de la turbo pentru ca turbo intra la 1500 rpm, pana atunci nu se invarte deci nu are cum sa se auda de-acolo. Vezi as nu se auda din calorifer in cazul in care nu ai destul lichid de racire(antigel). Verifica vasul de expansiune daca ai antigel suficient.
Nici la oprire nu e normal. Vezi sa nu fie ventilatorul care se mai invarte pana se opreste. Pune pe cineva sa opreasca motorul si vezi ce se mai invarte...
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
am gasit in germania o Zafira 2003 cu motorul de 2.0 dti adica Y20DTH. , pe numele lui de botez,145k, identic cu cel de pe astra g, dar cu turbina dusa. Din ce am vazut pe forum se mai poate intampla si ca partea de tubulatura sa cedeze, dar sa luam de buna ideea ca turbina a cedat, presupun ca un service a dat verdictul in germania.
de ce poate sa cedeze o turbina, si ce stricaciuni la motor poate induce deteriorarea turbinei?
sunt gata sa imi asum inlocuirea ei ca si pret, la final iesind ok daca ar fii doar atat...
multzumesc
de ce poate sa cedeze o turbina, si ce stricaciuni la motor poate induce deteriorarea turbinei?
sunt gata sa imi asum inlocuirea ei ca si pret, la final iesind ok daca ar fii doar atat...
multzumesc
- arson
- **
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
turbosuflantele se duc din cauza subturarii sau a supraturarii intense sau din cauza lipsei uleiului. or mai fi si altele, dar eu de asteastiu. si mai stiu ca un ansamblu costa pe undeva pe la vreo 1500-200 euro. motorul nu il afecteaza, doar performantele. cand turbina e dusa, motorul functioneaza ca un diesel aspirat (din alea simple. ca pe Solentza). cam asta ar fi. poate ma mai competeaza cineva
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
poate chiar mai prost, ca tot aerul care vine din debitmetru nu are "flow" pana in admisie, e obturat de paletele turbinei care nu functioneaza (gripata, cu palete sparte, etc) deci...aerul ajunge mult mai greu in admisie, plus ca ECU stie de obicei la motoarele turbo ce presiune are aerul in admisie, si regleaza injectia si aprinderea corespunzator.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu, cauza cea mai intalnita e folosirea intensa a turbinei in primele minute de functionare. Ungerea precara (ulei rece, gros, insuficient) face ca frecarea sa fie foarte mare, caldura degajata ducand la uzare prematura. De fapt se si aude, daca se accelereaza imediat dupa pornire, un zgomot urat, de fier pe fier. Cat despre supraturare...mai repede crapa chiulasa decat turbina. Iar despre subturare, parerile sunt impartite, cu toate ca s-au vazut destule turbine infundate, din cauza mersului batranesc.
Oricum, o turbina dusa inseamna si o exploatare tzaraneasca a motorului.
Oricum, o turbina dusa inseamna si o exploatare tzaraneasca a motorului.
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
mersi...
acuma ca si pret o estimam la o 100o reparatia, dar sunt un pic mai happy, adica informatii luate de la autoglobuss timisoara, service autorizat opel, turbina e la 21mil adica 600 de euro, cu manopera inca cam o zii de lucru adica 5 mil. si asta in oricare din cele 2 variante de motoare posibile.
daca astai pretu la reprezentanta e clar ca tre sa gasesc si mai jos. Dar prefer stintza si garantia lor... ca piesa totusi e ceva bani multi, plus ca vreau diagnosticare ca lumea...
mersi primele vesti sunt bune...
la supraturare turbina se decupleaza, adica dupa ce ajunge in plaja maxima are un sistem de protectie mai degraba a motorului decat al ei cred.... dar se decupleaza asta sigur...dodo_13 are dreptate zic eu...
pt mircea de mai jos.. la asa ceva ma gandeam si eu pt ca toti mecanicii si servisisti de la opel miau zus ca turbina pica greu la modelu asta si ca ar trebui altceva de dinaite sa fie sau de dupa..
Ultima modificare făcută de idiceanu la Vin 19 Mai, 2006 7:56 am
acuma ca si pret o estimam la o 100o reparatia, dar sunt un pic mai happy, adica informatii luate de la autoglobuss timisoara, service autorizat opel, turbina e la 21mil adica 600 de euro, cu manopera inca cam o zii de lucru adica 5 mil. si asta in oricare din cele 2 variante de motoare posibile.
daca astai pretu la reprezentanta e clar ca tre sa gasesc si mai jos. Dar prefer stintza si garantia lor... ca piesa totusi e ceva bani multi, plus ca vreau diagnosticare ca lumea...
mersi primele vesti sunt bune...
la supraturare turbina se decupleaza, adica dupa ce ajunge in plaja maxima are un sistem de protectie mai degraba a motorului decat al ei cred.... dar se decupleaza asta sigur...dodo_13 are dreptate zic eu...
pt mircea de mai jos.. la asa ceva ma gandeam si eu pt ca toti mecanicii si servisisti de la opel miau zus ca turbina pica greu la modelu asta si ca ar trebui altceva de dinaite sa fie sau de dupa..
Ultima modificare făcută de idiceanu la Vin 19 Mai, 2006 7:56 am
mirceamir
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- arson
- **
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
o parte a uleiului care urca in rampa dupa pornirea motorului este redirectionata spre turbina. de asta e bine sa astepti 30 sec-1 min inainte sa pornesti de pe loc.
o porneste un senzor de comandat de ECU. turbina se simte efectiv de la 1200rpm in sus. ce mai stiu e ca are inspre 15-160000 rpm, in functie de turatia motorului. cam atat
Ultima modificare făcută de arson la Sam 20 Mai, 2006 7:12 pm
o porneste un senzor de comandat de ECU. turbina se simte efectiv de la 1200rpm in sus. ce mai stiu e ca are inspre 15-160000 rpm, in functie de turatia motorului. cam atat
Ultima modificare făcută de arson la Sam 20 Mai, 2006 7:12 pm
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
@love4cars
Turbina are o intrare ulei si o iesire ulei unde sunt conectate niste tevi. Uleiul este adus pe intrare de pompa de ulei si apoi se intoarce inapoi in baie pe iesire ulei.
Turbina este pusa in miscare de gazele de ardere si este in miscare tot timpul. Doar ca la turatii mici se roteste incet si comprima putin aer (aspirat de afara), iar la turatii mari ajunge la ~150.000 rot/min si presiunea de supraalimentare creste la aprox 0.9 - 1.0 bari.
Turbina are o intrare ulei si o iesire ulei unde sunt conectate niste tevi. Uleiul este adus pe intrare de pompa de ulei si apoi se intoarce inapoi in baie pe iesire ulei.
Turbina este pusa in miscare de gazele de ardere si este in miscare tot timpul. Doar ca la turatii mici se roteste incet si comprima putin aer (aspirat de afara), iar la turatii mari ajunge la ~150.000 rot/min si presiunea de supraalimentare creste la aprox 0.9 - 1.0 bari.
- geomutihac
- **
- 84 mesaje
- din 28 Nov 2005
- Zafira 2001 Y20DTH
- Iasi
geomutihac
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
de obicei in viteza 1 si R, exista un senzor in cutie, care ii spune ECU-ului ca boost-ul trebuie dat mai putin decat atunci cand e motorul in sarcina mare (asta ca sa nu termini cutia) ..cel putin senzorii astia exista la calibra turbo..ca la 204 cai, daca ar functiona turbina la 0.7 bari cat are cand pleci cu 1 de pe loc, e foarte posibil sa spargi cutia original panasonic