- ionut_2000
- OP
- 3 mesaje
- din 28 Oct 2008
- Astra 2000 y20dth
- Bucuresti
ionut_2000
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
La Y20DTH, si nu numai, exista sub vasul cu lichid de spalat parbrizul un modul numit HACM (ECM dupa altii), adica Heating & Cooling Module, care gestioneaza racirea motorului si aerul conditionat. Daca in acest modul este defect releul care cupleaza electroventilatorul pentru radiatorul de antigel, sau comanda lui, atunci sigur nu va porni electroventilatorul. Verifica intai electroventilatorul ca este OK. Daca in bord ai indicata temperatura corect, atunci nu sonda de temperatura antigel e de vina.
- ionut_2000
- OP
- 3 mesaje
- din 28 Oct 2008
- Astra 2000 y20dth
- Bucuresti
ionut_2000
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Citeste asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7350
Vei gasi referiri si la HACM, schema, si multe informatii utile.
Vei gasi referiri si la HACM, schema, si multe informatii utile.
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Si dupa parerea ta, de unde ia HACM-ul informatia de temperatura antigel, nu de acolo? Am spus ca ar fi sonda in alta parte? Nu. Am spus ce trebuie verificat intai. Ai citit ce spune @ionut_2000 initial? Nu cred. Pot si eu sa postez ca sa fie postat. Uite ce zicea: "...problema este ca vara temperatura trece de 95 grade fara sa imi porneasca electroventilatorul..." Asta ce inseamna? Nu cumva ca are indicatie corecta in bord? Deci cine nu functioneaza?
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
- serban adrian
- *
- 1 mesaje
- din 10 Nov 2009
- Astra 2003 Y20DTH
- Dambovita
serban adrian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2009
- Mesaj Privat
Si eu am problema cu HACM-ul, am lovit bara fata si am atins si "calculatorul acesta de atunci imi sta aprins in bord becul care imi arata un radiator. Mentionez ca radiatoarele(de AC si racire a motorului) nu au nimic, temperatura nu sare de 90 iar freon am in instalatie. Astept ceva pareri. Ms mult!
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
bv10haf a scris:scuze daca te-am suparat.am inteles eu gresit,dar si eu am y20dth si la mine termocupla porneste cand temp. in bord ajunge la 100. e normal pt ca e circuit care lucreaza sub presiune si apa nu fierbe.
Da-mi voie sa te contrazic:
- antigelul are punct de fierbere la 115-120 grade celsius.
- nu conteaza daca e circuit sub presiune sau nu pentru ca daca iti amintesti aburul a fost folosit pentru propulsie - deci ori iti imfla radiatorul, ori sparge vasul de expansiune ori vreo conducta sau pe toate in acelasi timp
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
aco_008 a scris:A trecut un an de cand se scuza el. Vasul de expansiune are o supapa si nu are cum sa explodeze.
e... la data nu m-am uitat... si oricum exista posibilitatea ca supapa sa se infunde. a mea s-a infundat de la un antigel ieftin pe care am uitat sa il schimb.
dar daca zici ca discutia e expirata... nu ii mai vad nici eu rostul in fond.
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
Punctul de fierbere al unei substanþe este temperatura la care tranziþia de la starea de agregare lichidã la cea gazoasã se petrece în volumul lichidului ºi nu doar la suprafaþã.
Întrucît punctul de fierbere depinde de presiune, aceasta trebuie precizatã. Adesea punctul de fierbere se dã la presiunea de 1 atm (101325 Pa). Cînd presiunea creºte, punctul de fierbere creºte ºi el, pînã cînd se atinge punctul critic, la care proprietãþile gazului ºi ale lichidului devin identice. În direcþia opusã, prin scãderea presiunii punctul de fierbere scade pînã se atinge punctul triplu al substanþei respective.
si pe langa asta documenteaza-te mai mult inainte sa te dai mare meserias.ca si tine vad zi de zi la service si cand e vb nu stiti sa schimbati nici macar o siguranta.si chestia cu aburul,propulsia cred ca esti total pe langa.ce legatura are cu sistemul de racire?
Întrucît punctul de fierbere depinde de presiune, aceasta trebuie precizatã. Adesea punctul de fierbere se dã la presiunea de 1 atm (101325 Pa). Cînd presiunea creºte, punctul de fierbere creºte ºi el, pînã cînd se atinge punctul critic, la care proprietãþile gazului ºi ale lichidului devin identice. În direcþia opusã, prin scãderea presiunii punctul de fierbere scade pînã se atinge punctul triplu al substanþei respective.
si pe langa asta documenteaza-te mai mult inainte sa te dai mare meserias.ca si tine vad zi de zi la service si cand e vb nu stiti sa schimbati nici macar o siguranta.si chestia cu aburul,propulsia cred ca esti total pe langa.ce legatura are cu sistemul de racire?
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
bv10haf a scris:Punctul de fierbere al unei substanþe este temperatura la care tranziþia de la starea de agregare lichidã la cea gazoasã se petrece în volumul lichidului ºi nu doar la suprafaþã.
Întrucît punctul de fierbere depinde de presiune, aceasta trebuie precizatã. Adesea punctul de fierbere se dã la presiunea de 1 atm (101325 Pa). Cînd presiunea creºte, punctul de fierbere creºte ºi el, pînã cînd se atinge punctul critic, la care proprietãþile gazului ºi ale lichidului devin identice. În direcþia opusã, prin scãderea presiunii punctul de fierbere scade pînã se atinge punctul triplu al substanþei respective.
si pe langa asta documenteaza-te mai mult inainte sa te dai mare meserias.ca si tine vad zi de zi la service si cand e vb nu stiti sa schimbati nici macar o siguranta.si chestia cu aburul,propulsia cred ca esti total pe langa.ce legatura are cu sistemul de racire?
Întrucît punctul de fierbere depinde de presiune, aceasta trebuie precizatã. Adesea punctul de fierbere se dã la presiunea de 1 atm (101325 Pa). Cînd presiunea creºte, punctul de fierbere creºte ºi el, pînã cînd se atinge punctul critic, la care proprietãþile gazului ºi ale lichidului devin identice. În direcþia opusã, prin scãderea presiunii punctul de fierbere scade pînã se atinge punctul triplu al substanþei respective.
si pe langa asta documenteaza-te mai mult inainte sa te dai mare meserias.ca si tine vad zi de zi la service si cand e vb nu stiti sa schimbati nici macar o siguranta.si chestia cu aburul,propulsia cred ca esti total pe langa.ce legatura are cu sistemul de racire?
si ce presiune ai tu in sistemul de racire dom' mecanic si cu cat creste punctul de fierbere? hai sa aducem in discutie si densitatea si lichidul... ne-am prins ca stii cu copy si paste... era o discutie libera. "si pe langa asta documenteaza-te mai mult inainte sa te dai mare meserias.ca si tine vad zi de zi la service si cand e vb nu stiti sa schimbati nici macar o siguranta.si chestia cu aburul,propulsia cred ca esti total pe langa.ce legatura are cu sistemul de racire?"
daca erai mai atent cand am zis de abur si propulsie ma refeream la faptul ca aburul s-a folosit pentru a propulsa locomotive - de exemplu - vroiam sa subliniez faptul ca daca e sa faca plici face oricat de rezistent ar fi sistemul de racire.
eu imi cer scuze daca te-am ofensat in vreun fel dar ala care ar trebui sa lase nasul mai jos esti tu si spre a face un pic de diferenta intre schimbarea sigurantei de care vorbeai si tastatura... sunt si eu mecanic, nu la un service de masini cum esti tu ci la unul de ambarcatiuni.
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
poate ma stiu cu copy si paste si poate e mai usor asa dupa o zi de munca,si sincer nu am chef sa ma cert cu nimeni,dar daca esti asa de documentat zi si mie,poate ca eu nu stiu,la ce presiune lucreaza sistemul de racire?si apropo daca nu ai vreo dacie cu emblema de opel incearca si deschide capacul de la vas cu motorul cald si pornit si vezi ce se intampla.............
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
bv10haf a scris:poate ma stiu cu copy si paste si poate e mai usor asa dupa o zi de munca,si sincer nu am chef sa ma cert cu nimeni,dar daca esti asa de documentat zi si mie,poate ca eu nu stiu,la ce presiune lucreaza sistemul de racire?si apropo daca nu ai vreo dacie cu emblema de opel incearca si deschide capacul de la vas cu motorul cald si pornit si vezi ce se intampla.............
pe bune acum... de ce ne contrazicem asa aiurea? chiar nu vad rostul. am si dacie dar nu mai are nici emblema de dacie d-apai de opel. am un astra g din 2000.
stii ceva eu nu mai dau curs discutiei sub nici o forma. zi-mi o chestie daca tot am ajuns aici - vreau sa imi confirmi o chestie inainte sa o schimb:
la mine sonda de temperatura e pe partea dreapta cum ma uit la motor langa terrmostat.
cand pun contactul dimineata, nu vad sa se aprinda in bord semnul de la bujiile incandescente, si nu mi se tureaza motorul dupa ce am pornit-o, in schimb la 10 secunde dupa ce a pornit se aprinde Check Engine, merg 10 minute in trafic si se stinge cand incepe sa creasca apa in bord.
zilele trecute am scos mufa de la senzorul ala de temperatura si ce sa vezi...: merg si incandescentele, se si tureaza motorul, porneste si ventilatorul!
intrebarea finala...: schimb senzorul?
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
bv10haf
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2008
- Mesaj Privat
syserror
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2009
- Mesaj Privat
udison
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2010
- Mesaj Privat