boca77
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Mi-am belit ochii pe forum cautand rezolvarea problemelor pe care le am la Opel Frontera A Sport 2.0i, cod motor C20NE. Ori sunt prea obosit de atata cautare ori am inceput sa nu mai vad bine, dar nu am gasit nimic pe masura sa raspunda la intrebarile mele. Asa ca incerc sa le explicitez cat mai bine si sper sa ma ajutati cu experienta voastra:
1. Peste tot pe unde am citit nu am vazut decat problema cu indicatorul "check engine" (motorasul galben cu semnul de electricitate din stanga indicatorului cu frana de mana) care ramane aprins dupa pornire. Ei la mine problema e total invers. Sunt momente (nu intotdeauna) cand acest indicatorul nu se aprinde la punerea contactului si atunci motorul nu mai porneste nici in ruptul capului. La inceput nu stiam ce sa-i fac. Cu timpul, cautand eu sursa problemei, am ajuns la urmatoarea solutie: ma dau jos din masina, deschid capota, ii dau un bobarnac la cutia cu sigurante si relee din fata vasului de expansiune, trantesc capota. 90% din cazuri indicatorul isi revine, pornesc masina, indicatorul se stinge si totul merge ok. Intrebarea mea este daca problema e cu siguranta din cauza unui contact slab la cutia cu sigurante si relee sau pot exista si alte motive?
2. Asta e mai grava. Pana acum o saptamana (inainte sa o duc la doctor) masina prezenta urmatoarele simptome: la relanti mergea intermitent si-mi tremura volanul, avea consumul vadit mai mare decat scrie prin carti, iar gazele de esapament miroseau a benzina nearsa (daca stateai langa teava de esapament si sufereai de astm era vai de capul tau). Doctorul (a se citi mecanicul), dupa: schimbat bujii, fise, curatat clapeta acceleratie si regulator de aer (asa am inteles ca-i zice. nu e debitmetrul. se afla la motor langa clapeta de acceleratie), filtre noi, distributie schimbata (era timpul), ambreiaj schimbat (i-am pus unul HD cu pastile cerametalice), (reiterez ca subiectul propozitiei era "mecanicul") a tras concluzia ca de vina e catalizatorul. Si l-a curatat. De tot. Adica dupa vreo ora de scormonit, a scos tot din el. Buuuun....aici incepe problema. Din momentul in care "a curatat" catalizatorul masina a luat-o razna la relanti. Merge de zici ca n-are bujii. Foarte intrerupt. Cand o accelerezi nu se mai observa buba. Acum vin cu intrebarile: A fost o mare greseala ca "a curatat" catalizatorul? Trebuie musai sa existe unul? Poate fi de la sonda lambda? Poate fi senzorul de detonatie (sau de bataie) despre care am citi pe forum? Sau e alta cauza?
3. Spunet-mi si mie, va rog, daca acest motor poate fi supus testerului. Si daca da, unde se afla mufa pentru tester? 3 mecanici nu au fost in stare sa o gaseasca.
Multumesc anticipat.
1. Peste tot pe unde am citit nu am vazut decat problema cu indicatorul "check engine" (motorasul galben cu semnul de electricitate din stanga indicatorului cu frana de mana) care ramane aprins dupa pornire. Ei la mine problema e total invers. Sunt momente (nu intotdeauna) cand acest indicatorul nu se aprinde la punerea contactului si atunci motorul nu mai porneste nici in ruptul capului. La inceput nu stiam ce sa-i fac. Cu timpul, cautand eu sursa problemei, am ajuns la urmatoarea solutie: ma dau jos din masina, deschid capota, ii dau un bobarnac la cutia cu sigurante si relee din fata vasului de expansiune, trantesc capota. 90% din cazuri indicatorul isi revine, pornesc masina, indicatorul se stinge si totul merge ok. Intrebarea mea este daca problema e cu siguranta din cauza unui contact slab la cutia cu sigurante si relee sau pot exista si alte motive?
2. Asta e mai grava. Pana acum o saptamana (inainte sa o duc la doctor) masina prezenta urmatoarele simptome: la relanti mergea intermitent si-mi tremura volanul, avea consumul vadit mai mare decat scrie prin carti, iar gazele de esapament miroseau a benzina nearsa (daca stateai langa teava de esapament si sufereai de astm era vai de capul tau). Doctorul (a se citi mecanicul), dupa: schimbat bujii, fise, curatat clapeta acceleratie si regulator de aer (asa am inteles ca-i zice. nu e debitmetrul. se afla la motor langa clapeta de acceleratie), filtre noi, distributie schimbata (era timpul), ambreiaj schimbat (i-am pus unul HD cu pastile cerametalice), (reiterez ca subiectul propozitiei era "mecanicul") a tras concluzia ca de vina e catalizatorul. Si l-a curatat. De tot. Adica dupa vreo ora de scormonit, a scos tot din el. Buuuun....aici incepe problema. Din momentul in care "a curatat" catalizatorul masina a luat-o razna la relanti. Merge de zici ca n-are bujii. Foarte intrerupt. Cand o accelerezi nu se mai observa buba. Acum vin cu intrebarile: A fost o mare greseala ca "a curatat" catalizatorul? Trebuie musai sa existe unul? Poate fi de la sonda lambda? Poate fi senzorul de detonatie (sau de bataie) despre care am citi pe forum? Sau e alta cauza?
3. Spunet-mi si mie, va rog, daca acest motor poate fi supus testerului. Si daca da, unde se afla mufa pentru tester? 3 mecanici nu au fost in stare sa o gaseasca.
Multumesc anticipat.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Cred ca e cazul sa te duci la un service. O diagnoza e vreo 50 de RON. Orice masina cu calculator are si mufa de testare. Nu e exclus sa fie si o problema de contact imperfect prin blocul de sigurante si relee.
Si eu am eliminat catalizatorul. Nu influentaza cu nimic mersul motorului (doar a noxelor); sonda lambda se afla inainte de catalizator.
Ca service, eu am fost la Zarnesti (Brasov) la Adciel (www.adciel.ro).
La modelul tau, nu stiu unde e mufa. La mine e langa farul dreapta (intre radiator si far).
Bafta.
Cred ca e cazul sa te duci la un service. O diagnoza e vreo 50 de RON. Orice masina cu calculator are si mufa de testare. Nu e exclus sa fie si o problema de contact imperfect prin blocul de sigurante si relee.
Si eu am eliminat catalizatorul. Nu influentaza cu nimic mersul motorului (doar a noxelor); sonda lambda se afla inainte de catalizator.
Ca service, eu am fost la Zarnesti (Brasov) la Adciel (www.adciel.ro).
La modelul tau, nu stiu unde e mufa. La mine e langa farul dreapta (intre radiator si far).
Bafta.
- mihai1950
- **
- 365 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Frontera 2001 y 22 dth
- Bucuresti
mihai1950
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 y 22 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
boca77
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema. Nu era nici sonda lambda, nici debitmetrul, nici catalizatorul. A fost o problema rezolvata cu 40 RON. Tragea aer fals pe la furtunul dintre debitmetru si clapeta de acceleratie si s-a stricat senzorul de acceleratie. Dupa inlocuirea senzorului si izolat furtunul cu banda (pana la achizitia altuia) masina merge struna. La relanti merge foarte frumos si urca in ture imediat ce apesi acceleratia.
Am gasit si mufa de diagnoza. E in spatele farului dreapta.
Am gasit si mufa de diagnoza. E in spatele farului dreapta.
- thunder rock
- **
- 247 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Brasov
thunder rock
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
Rockam23
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am si eu un Fronteraa 2.0i din 1994 si nu mai are putere , nu mai tureaza motoru ca inainte ,vibreaza cand accelerez sau cand i turez motoru pe loc, am schimbat bujiile , fisele ,am incercat si alt debitmetru,si nimica.Ar putea fi un contact stricat intre debitmetru si legatura la motor cu cablu de acceleratie sau eventual sonda lambda?ms