Celenhein
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
Salut la toti posesorii de Agila.
Eu o am de 2 ani si nu prea am avut probleme.
Acum am o problema la directie l-a care nu s-au bagat cei de la service-uri.
Toti spuneau ca totul e ok.
Fenomenul este urmator:
- in ciuda faptului ca jocuri mecanice nu au depistat la service (bielete, bucse , etc) rigiditatea volanului este destul de redusa atat la viteza mica cat si la viteze mari, ceea ce face ca uneori , o mica groapa sau denivelare sa imi "fure volanul din mana";
- in schimb la denivelari ce exercita forte asupra drectiei, sub volan unde este sistemul de asistare a directiei se aude un cloncanit metalic la fiecare actionare brusca a volanului; daca rotesti pe loc volanul si asculti mai aproape tot mecaniscul de sub volan se mai aude un zgomot ce seamana ca atunci cand incerci sa bei suc dintr-o sticla aproape pe terminate(ca o sorbitura).
Nu stiu sigur ce poate fi , ori lichidul de servo nu mai este ori componente mecanice de la sistemul de asistare sunt uzate,nu stiu sigur.
Un lucru e sigur. In oras nu se simte, dar la drum intins trebuie sa tii de volan ca de nu orice gropita, poate schimba directia de mers.
Apelez la cunostintele celor experimentati s-a aflu macar cum se poate remedia defectiunea, sau macar sa sugerez mesterilor cunde sa umble sau ce sa schimbe.
Sunt constient ca inlocuirea intregului sistem de asistare ar resolva problema dar sper sa nu ajung la chiar acolo.
Multumesc in avans cunoscatorilor.
Eu o am de 2 ani si nu prea am avut probleme.
Acum am o problema la directie l-a care nu s-au bagat cei de la service-uri.
Toti spuneau ca totul e ok.
Fenomenul este urmator:
- in ciuda faptului ca jocuri mecanice nu au depistat la service (bielete, bucse , etc) rigiditatea volanului este destul de redusa atat la viteza mica cat si la viteze mari, ceea ce face ca uneori , o mica groapa sau denivelare sa imi "fure volanul din mana";
- in schimb la denivelari ce exercita forte asupra drectiei, sub volan unde este sistemul de asistare a directiei se aude un cloncanit metalic la fiecare actionare brusca a volanului; daca rotesti pe loc volanul si asculti mai aproape tot mecaniscul de sub volan se mai aude un zgomot ce seamana ca atunci cand incerci sa bei suc dintr-o sticla aproape pe terminate(ca o sorbitura).
Nu stiu sigur ce poate fi , ori lichidul de servo nu mai este ori componente mecanice de la sistemul de asistare sunt uzate,nu stiu sigur.
Un lucru e sigur. In oras nu se simte, dar la drum intins trebuie sa tii de volan ca de nu orice gropita, poate schimba directia de mers.
Apelez la cunostintele celor experimentati s-a aflu macar cum se poate remedia defectiunea, sau macar sa sugerez mesterilor cunde sa umble sau ce sa schimbe.
Sunt constient ca inlocuirea intregului sistem de asistare ar resolva problema dar sper sa nu ajung la chiar acolo.
Multumesc in avans cunoscatorilor.
- pratmin
- **
- 401 mesaje
- din 21 Sep 2004
- Agila 2002 Z12XE
- Comanesti
pratmin
- Mesaje scrise: 401
- Locatie: Comanesti
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2004
- Mesaj Privat
Salut,
Inainte de toate cred ca e bine sa verifici daca ai joc la volan la viraje pe loc, ceea ce nu cred, odata ce s-au verificat toate bucsile...
Pe de alta parte nu exista nici un lichid de servo, directia este asistata exclusiv electric la Agila. Sub volan este motorasul care asista servo si ar trebui sa se auda un "bazait" de motoras la viraje, nu o sorbitura. Nu sunt cunoscator in detaliu, dar cred (din poze din TIS) ca mai exista un al,t motoras pe coloana de directie.
Parerea mea personala este ca primul motoras (care are un senzor care "citeste" intentia de a vira) are un joc ("cloncanitul pe care-l auzi), sau acel senzor a devenit mult prea sensibil din cauza jocului si preia orice tendinta pe cale inversa, adica de la roata la volan si nu invers, asa cum ar trebui.
Recomand sa ceri parerea celor de la Opel, printr-o verificare mai amanuntita; dar numai parerea, ca daca ar fi dupa ei, iti schimba toata directia.
Inainte de toate cred ca e bine sa verifici daca ai joc la volan la viraje pe loc, ceea ce nu cred, odata ce s-au verificat toate bucsile...
Pe de alta parte nu exista nici un lichid de servo, directia este asistata exclusiv electric la Agila. Sub volan este motorasul care asista servo si ar trebui sa se auda un "bazait" de motoras la viraje, nu o sorbitura. Nu sunt cunoscator in detaliu, dar cred (din poze din TIS) ca mai exista un al,t motoras pe coloana de directie.
Parerea mea personala este ca primul motoras (care are un senzor care "citeste" intentia de a vira) are un joc ("cloncanitul pe care-l auzi), sau acel senzor a devenit mult prea sensibil din cauza jocului si preia orice tendinta pe cale inversa, adica de la roata la volan si nu invers, asa cum ar trebui.
Recomand sa ceri parerea celor de la Opel, printr-o verificare mai amanuntita; dar numai parerea, ca daca ar fi dupa ei, iti schimba toata directia.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Florin are dreptate. Agila are EPS (Electric Power Steering). Nu este nimic hidraulic.
Celenhein!
Verifica defectul la un service Opel. EPS-ul de pe Agila ar trebui sa fie similar cu cel de pe Corsa.
Din informatiile din TIS rezulta, din pacate, ca toate defectele semnalate acolo se remediaza prin inlocuirea EPS. Este si un avertisment care spune sa nu incerci (din motive de siguranta) sa repari EPS.
Adrian
Celenhein!
Verifica defectul la un service Opel. EPS-ul de pe Agila ar trebui sa fie similar cu cel de pe Corsa.
Din informatiile din TIS rezulta, din pacate, ca toate defectele semnalate acolo se remediaza prin inlocuirea EPS. Este si un avertisment care spune sa nu incerci (din motive de siguranta) sa repari EPS.
Adrian
- trami
- **
- 134 mesaje
- din 11 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2005
- Mesaj Privat
Nu cred ai sa scapi fara inlocuirea intregului grup EPS, daca zici ca nu se baga nimeni de la servisuri. Asa cum spune pratmin, motorasul a prins joc, iar dupa inlocuirea sau repararea lui trebuie resetat grupul EPS. Cei ce nu au posibilitatea asta prefera sa-l inlocuiasca cu totul, iar preturile nu-s chiar mici.
Oricum, si EPS-urile se reconditioneaza.
Oricum, si EPS-urile se reconditioneaza.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cind am cautat sa cumpar o Agila am sesizat la una in probe un horcait mai ales cind faceam viraj stinga la dreapta nu. Cred ca ar fi de la lichid de racire sau frina insuficient, sau neaereisita instalatia. Nu mi-am batut capul ca oricum masina aia verde metalizat era suspecta. Nu se lovea uzura ei cu kilometrajul si crede-ma ca am ochi nu gluma.
Directia este electrica si daca vrei am un meserias-artist care face orice bucsa, pinion, melc.. A facut odata un pinion de plastic de 2,5mm diametru cu axe de 0.7 1.2, cu lupa te uitai la el, pentru un coleg la un aparat foto. Asta da meserias nu prostii astia din service care stiu numai sa bata cu ciocanul pina rup totul.
Daca intre timp ai schimbat-o cu totul merita sa o faci si pe cea veche ca la drumurile noastre nu va tine mult nici cea noua.
Directia este electrica si daca vrei am un meserias-artist care face orice bucsa, pinion, melc.. A facut odata un pinion de plastic de 2,5mm diametru cu axe de 0.7 1.2, cu lupa te uitai la el, pentru un coleg la un aparat foto. Asta da meserias nu prostii astia din service care stiu numai sa bata cu ciocanul pina rup totul.
Daca intre timp ai schimbat-o cu totul merita sa o faci si pe cea veche ca la drumurile noastre nu va tine mult nici cea noua.
Celenhein
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
Salut
Cam aceesi problema e si la mine.
E ca si cum nu ar fi lichid in dispozitivul de servo.
Deocamdata merg asa cu ea.
Se intrevede o schimbare completa a dispozitivului pentru ca la mine in zona nu nu gasesc mesteri sa repare asa ceva. Nici la OPEL. Habar nu au pe ce lume traiesc.
Deci trebuie sa scot din buzunar cam 350 Euro.
Asta este. Suntem in Romania si asta ne mananca tot timpul si toti banii.
Toate cele bune.
Cam aceesi problema e si la mine.
E ca si cum nu ar fi lichid in dispozitivul de servo.
Deocamdata merg asa cu ea.
Se intrevede o schimbare completa a dispozitivului pentru ca la mine in zona nu nu gasesc mesteri sa repare asa ceva. Nici la OPEL. Habar nu au pe ce lume traiesc.
Deci trebuie sa scot din buzunar cam 350 Euro.
Asta este. Suntem in Romania si asta ne mananca tot timpul si toti banii.
Toate cele bune.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cum sa dai 350 euro !
Ce este uzat se face fara probleme. Demonteaza cu atentie sau poate te ajuta cineva si vezi unde este problema. Iti face meserie al meu si pe dracu. Faci colet cu piesele uzate si le ai repede.
Volan drept si dupa demontare nu-l mai misti. Daca ti se pare importanta pozitia pieselor dai cu vopsea ca sa le pui identic si la fel, eventual si poze. La motoras verifici si cum sunt periile daca tot desfaci.
Ce este uzat se face fara probleme. Demonteaza cu atentie sau poate te ajuta cineva si vezi unde este problema. Iti face meserie al meu si pe dracu. Faci colet cu piesele uzate si le ai repede.
Volan drept si dupa demontare nu-l mai misti. Daca ti se pare importanta pozitia pieselor dai cu vopsea ca sa le pui identic si la fel, eventual si poze. La motoras verifici si cum sunt periile daca tot desfaci.
Celenhein
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
In sfarsit aud si eu pe cineva care imi spune ca se poate repara defectiunea de la EPS.
Domnule Dan Ciucureanu, ti-as ramane dator pe viata daca m-ai ajuta cu o recomandare, (persoana , service, etc) pentru reparatie.
Dati-mi un raspuns va rog pe adresa enachecatalin@yahoo.com.
Multumesc anticipat !!!
Domnule Dan Ciucureanu, ti-as ramane dator pe viata daca m-ai ajuta cu o recomandare, (persoana , service, etc) pentru reparatie.
Dati-mi un raspuns va rog pe adresa enachecatalin@yahoo.com.
Multumesc anticipat !!!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Nu are prea multa legatura cu problema de aici dar scriu in threadul asta ca sa nu mai deschid altul: la masina mea, de ceva vreme, cand stau cu ea pe loc si dau de volan stanga-dreapta, se aude un cloncanit undeva in dreptul genunchilor. Nu e ceva metalic, e un zgomot infundat. Parerea mea, neverificata inca pt ca nu am fost la service, este ca am o bieleta uzata(aia de pe stanga). Zgomotul se aude cand trec peste linii de tramvai mai tare. In volan nu am joc, adica imediat cum rotesc de el se misca si rotile. Credeti ca am intuit corect ce defect e posibil sa am? Se poate sa mai fie si altceva? Bieletele se cumpara cu tot cu cap de bara sau nu? Daca schimb una dintre bielete, credeti ca ar trebui sa o cumpar si pe ailalta? Aveti idee de un pret de bielete, originale sau echivalente?
Multzam!
Multzam!
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- BiriV
- **
- 110 mesaje
- din 21 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
BiriV
- Mesaje scrise: 110
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2006
- Mesaj Privat
As fi tentat sa zic ca am si eu o problema asemanatoare la Astra G din semnatura, in sensul ca imi 'fuge' volanul un pic la denivelari (ma rog, este posibil sa fiu si un pic paranoic, am tendinta asta cand e vorba de masina ). Am fost la service, s-au uitat baietii ... au zis ca nu am nimic, nu am joc la roti, bucsi/bielete in regula, nu am joc la volan, servo merge cum trebuie, nu aud zgomote suspecte. Totusi ... m-am invatat sa nu cred intotdeauna ce zic cei de la service. Are cineva vreo idee?
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
LEXXX a scris:Bieletele anti-ruliu se schimba fara cap de bara, si costa destul de putin, eu am dat 80 ron pe ambele. De asemenea , se recomanda schimbarea simultana a ambelor, deoarece o bieleta uzata o tensioneaza mai puternic pe celalata si duce la uzura prematura a celei mai noi.
LEXXX, poate ma insel dar bieleta antiruliu e o treaba iar bieleta de directie e alta treaba. Bieleta antiruliu nu este legata de capul de bara. Ok, poate am fost evaziv in exprimare insa eu ma refeream la bieleta de directie cand am scris despre problema mea...
Celenhein
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
Problemele cu cloncaitul sub volan in dreptul genunchilor vine de la blocul de servoelectric.
A mea face cam de un an zgomote identice. Cu timpul problema se agraveaza din ceea ce observ. Volanul iti fuge din mana la orice denivelare. Daca mergi pe un drum asfaltat strimb, adica serpuit masina urmeaza soseaua precum o locomotiva. Trebuie sa tii foarte bine de volan.
Ceea ce stiu sigur este ca trebuie intervenit la blocul de servoelectric de o persoana cunoscatoare a sistemului.
Daca te duci la service ai cateva variante, ori sa iti spuna ca nu iai servodirectie (adica e ca la vechea Dacie, din cauza ca ei nu au mai vazut servo asistat electric), sa iti spuna schimb-o cu totul, sau sa gasesti cu mare greu un specialist care se pricepe la asa ceva.
Cand o sa dispun de bugetul de revizie generala o sa schimb cred cu totul sistemul .
Legat de preturi la bielete eu le-am schimbat de 2 ori pe amundoua. ajunge cam 120 RON bucata si sunt separate si numai pe original (General Motors)
Bucsele de la bara stabilizatoare ajung cam 40 RON bucata iar pivotul cu brat 570 RON.
Bafta.
A mea face cam de un an zgomote identice. Cu timpul problema se agraveaza din ceea ce observ. Volanul iti fuge din mana la orice denivelare. Daca mergi pe un drum asfaltat strimb, adica serpuit masina urmeaza soseaua precum o locomotiva. Trebuie sa tii foarte bine de volan.
Ceea ce stiu sigur este ca trebuie intervenit la blocul de servoelectric de o persoana cunoscatoare a sistemului.
Daca te duci la service ai cateva variante, ori sa iti spuna ca nu iai servodirectie (adica e ca la vechea Dacie, din cauza ca ei nu au mai vazut servo asistat electric), sa iti spuna schimb-o cu totul, sau sa gasesti cu mare greu un specialist care se pricepe la asa ceva.
Cand o sa dispun de bugetul de revizie generala o sa schimb cred cu totul sistemul .
Legat de preturi la bielete eu le-am schimbat de 2 ori pe amundoua. ajunge cam 120 RON bucata si sunt separate si numai pe original (General Motors)
Bucsele de la bara stabilizatoare ajung cam 40 RON bucata iar pivotul cu brat 570 RON.
Bafta.
- raoul271972
- **
- 181 mesaje
- din 23 Mar 2011
- Agila 2001 z12xe
- Brasov
raoul271972
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2011
- Mesaj Privat
smartbogdan- Suspendat
- 19 mesaje
- din 30 Nov 2009
- Agila 2001 z10xe
- Maramures
smartbogdan- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Maramures
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2009
- Mesaj Privat
- mihalachemarius
- *
- 6 mesaje
- din 30 Jul 2014
- Zafira 2005 Z19DT
- Bucuresti
mihalachemarius
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2014
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat