- bbbbbbb
- **
- 132 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Corsa 2001 y17dtl
- Gorj
bbbbbbb
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2001 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
- teozuzu
- **
- 432 mesaje
- din 03 Feb 2009
- Astra 2001 2.0 DTI 16v Y20DTH
- Prahova
teozuzu
- Mesaje scrise: 432
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 2.0 DTI 16v Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2009
- Mesaj Privat
cristi09- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Alba
- Masina: Omega 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2009
- Mesaj Privat
MihaiMcs
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2009
- Mesaj Privat
- cristi nedelcu
- *
- 11 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Vectra 1996 X17DT
- Galati
cristi nedelcu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
x-vdc
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
x-vdc
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
Numai pt motoarele X16XEL ( vectra B a mea din 1996 ).
AM reusit sa curat EGR ul acum vreo 3 saptamani ( mi se aprindea becul check engine pe la 700 km parcursi, am fost la tester si a iesit egr ul).
Dupa ce m am documentat pe forum am inceput. Nu este foarte greu trebuie doar mare atentie. Am dat jos galeria de admisie si deconectat toate mufele ce trebuiau plus cateva furtunase si am avut acces la egr. L am scos usor ( pusesem spray degripant pe suruburi si am asteptat putin). Era plin de mizerie dar nu am avut pistonasul blocat. Cu ocazia asta am curatat si clapeta de acceleratie ( nu era prea murdara, o mai curatasem acum un an).
Sfaturile mele: 1) cand va apropiati sa scoateti cele doua suruburi ( se poate sa nu va incapa mana, cel putin la cel din interior) luati o sfoara rezistenta, faceti un lat, si inainte de a scoate definitiv surubul, prindeti l cu latul, apoi defiletati definitiv. La fel si la montare il puteti ghida foate usor.
2) ca sa puneti valva si ganitura la loc ( va trebuie nervi ) . E foarte usor -inainte de montarea egr ului la locul sau legati ganitura de valva prin orificiile suruburilor cu o ata subtire dar rezistenta, puneti usor valva la lcul ei fara a indoi sau lovi ganitura, veniti cu suruburile deja legate cu sfoara sau ata, ghidati usor si fara nervi, prindeti 1-2 filete si restul face cheia.
3) va trebuie un ajutor altfel singur e foarte greu.
Pentru cei care vor intreba: Cum sa prind cu ata suruburile? Hai ca la scoatere inteleg, dar la pus? Nu ramane ata sau sfoara acolo? Cum mai strang pana la capat? Raspuns: Nu va ramane daca folositi ata subtire si rezistenta si daca faceti lat. Cand va apropiati de infiletare completa sau simtiti ca ata nu mai este de folos, trageti si rupeti. Chiar daca va ramane, nu va fi suficienta pentru a va face probleme ( nu are cum sa patrunda in egr sau in alta parte ).
Daca leg garnitura de egr nu ramane spatiu si trage aer? Raspuns: legati catre marginile exterioare ale gaurilor. Cand veti rupe ata va ramane dar nu va influenta cu nimic.
Sper sa fie cuiva de folos.
P.s am facut 1500 km de cand am curatat si nu mi s a mai beculetul pe bord sau oricare alt martor ( in afara de pornire bineinteles).
AM reusit sa curat EGR ul acum vreo 3 saptamani ( mi se aprindea becul check engine pe la 700 km parcursi, am fost la tester si a iesit egr ul).
Dupa ce m am documentat pe forum am inceput. Nu este foarte greu trebuie doar mare atentie. Am dat jos galeria de admisie si deconectat toate mufele ce trebuiau plus cateva furtunase si am avut acces la egr. L am scos usor ( pusesem spray degripant pe suruburi si am asteptat putin). Era plin de mizerie dar nu am avut pistonasul blocat. Cu ocazia asta am curatat si clapeta de acceleratie ( nu era prea murdara, o mai curatasem acum un an).
Sfaturile mele: 1) cand va apropiati sa scoateti cele doua suruburi ( se poate sa nu va incapa mana, cel putin la cel din interior) luati o sfoara rezistenta, faceti un lat, si inainte de a scoate definitiv surubul, prindeti l cu latul, apoi defiletati definitiv. La fel si la montare il puteti ghida foate usor.
2) ca sa puneti valva si ganitura la loc ( va trebuie nervi ) . E foarte usor -inainte de montarea egr ului la locul sau legati ganitura de valva prin orificiile suruburilor cu o ata subtire dar rezistenta, puneti usor valva la lcul ei fara a indoi sau lovi ganitura, veniti cu suruburile deja legate cu sfoara sau ata, ghidati usor si fara nervi, prindeti 1-2 filete si restul face cheia.
3) va trebuie un ajutor altfel singur e foarte greu.
Pentru cei care vor intreba: Cum sa prind cu ata suruburile? Hai ca la scoatere inteleg, dar la pus? Nu ramane ata sau sfoara acolo? Cum mai strang pana la capat? Raspuns: Nu va ramane daca folositi ata subtire si rezistenta si daca faceti lat. Cand va apropiati de infiletare completa sau simtiti ca ata nu mai este de folos, trageti si rupeti. Chiar daca va ramane, nu va fi suficienta pentru a va face probleme ( nu are cum sa patrunda in egr sau in alta parte ).
Daca leg garnitura de egr nu ramane spatiu si trage aer? Raspuns: legati catre marginile exterioare ale gaurilor. Cand veti rupe ata va ramane dar nu va influenta cu nimic.
Sper sa fie cuiva de folos.
P.s am facut 1500 km de cand am curatat si nu mi s a mai beculetul pe bord sau oricare alt martor ( in afara de pornire bineinteles).
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am curatat si eu egr-ul si iac-ul dar fara sa dau galeria jos ptr. ca nu aveam garnitura de la galeria de admisie sa o schimb(sau nu e nevoie ?)
La ce consum de ulei aveam ma gandem ca egr-ul e colmatat si intepenit dar culmea e ca era curat si pistonasul lucra (si iac-ul la fel).Nu am schimbat garnitura de la egr (cica ar fi trebuit).Poate de aceea nu prea am vazut vreo diferenta dupa ce le-am pus la loc(oare ptr. ca nu am curatat si galeria si clapeta de acceleratie ?)
La ce consum de ulei aveam ma gandem ca egr-ul e colmatat si intepenit dar culmea e ca era curat si pistonasul lucra (si iac-ul la fel).Nu am schimbat garnitura de la egr (cica ar fi trebuit).Poate de aceea nu prea am vazut vreo diferenta dupa ce le-am pus la loc(oare ptr. ca nu am curatat si galeria si clapeta de acceleratie ?)
jimbean
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
am un y17dti si dintr-o data mi s-a aprins martorul "masinuta". Am citit codul eroare P0400 si P01125. Clapeta acceleratie am mai avut probleme dar la resetarea de 10 min cu borna luata, se reseta si nu mai aveam probleme, dar cu EGR am trecut la curatarea lui. Era plin de mizerie, l-am curatat dar eroarea a ramas acolo dupa resetare. Am verificat (prin inlocuire cu unul bun) debitmetrul si aceleasi simtome ca si inainte de curatare. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? ca sincer nu stiu ce sa-i fac. Multumesc anticipat
am un y17dti si dintr-o data mi s-a aprins martorul "masinuta". Am citit codul eroare P0400 si P01125. Clapeta acceleratie am mai avut probleme dar la resetarea de 10 min cu borna luata, se reseta si nu mai aveam probleme, dar cu EGR am trecut la curatarea lui. Era plin de mizerie, l-am curatat dar eroarea a ramas acolo dupa resetare. Am verificat (prin inlocuire cu unul bun) debitmetrul si aceleasi simtome ca si inainte de curatare. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? ca sincer nu stiu ce sa-i fac. Multumesc anticipat
08sycran
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2011
- Mesaj Privat
jimbean
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cosminbirla
- *
- 18 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Vectra 2005 Z19dt
- Giurgiu
cosminbirla
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
dni7
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2015
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
cosminbirla a scris:ajutati-ma va rog frumos ca nu mai pot.mi-se aprinde check engine si din acel moment nu mai trage.se stinge in 10-15 secunde si trage iar.imi face asa de ieri de dimineata.se prinde mai ales daca mentin o viteza constanta.daca sunt in continua accelerare nu face nimic(nu se aprinde).
Este o problema cu vacuumul. Verifica furtunasul de la turbo. Scoate-l si vezi sa nu fie crapat la capete.
Vezi ca mai este un furtunas care se duce in bord si actioneaza ventilatia. Eu am patit sa nu fie bine fixat acolo, cineva trasese probabil de el.
Nu in ultimul rand verifica valva egr si capsula care actioneaza fluturasii de la galeria de admisie. Vezi daca tin vacuum. Daca are o mica fisura membrana acestor capsule atunci ai probleme de genul celor enuntate. Iti zic pentru ca le-am patit pe toate, m-au chinuit problemele astea ani de zile.
Mai pot sa fie probleme cu terminatiile de cauciuc unde sunt fixate conductele de vacuum. In timp ele se pot deteriora. Verifica-le, daca observi ca ies prea usor strange-l mai bine cu un soricel mic de plastic.
Ce spun eu este pentru un opel vectra y20dth.
Ideea este ca trebuie sa te inarmezi cu rabdare si eventual cu un amic care se pricepe, sa verifici pe rand vacuumul la turbo, fluturasi si egr.
- matrix83cos
- *
- 25 mesaje
- din 21 Jan 2015
- Astra 1998 X20DTL
- Tulcea
matrix83cos
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salut colegi,
Am si eu o problema asemanatoare imi iese la diagnostic p0400 ce indica ca ar fi EGR , am controlat toata instalatia de vacuum si nimic deosebit ,am schimbat pompa de vacuum cu una noua pentru ca cea veche imi baga ulei pe instalatie deci era dusa, am schimbat toate furtunele cu altele de silicon de 3 mm , am verificat supapele sau valvele electrice ce deschid si inchid pasul la vacuum , am probat toate cele trei valve de la EGR de la clapeti si de la turbo si sunt toate ok , am anulat iesirea spre servo frana sa ma asigur ca nu e rupta membrana de la servofrana si tot mi se aprinde becul in bord de la motor galben cu cheita si iar imi apare la diagnoza P0400 ,motorul este X20DTL, va rog frumos dati-mi o mana de ajutor ca m-a disperat masina , admisia am curatato in urma cu 1 an nu stiu ce sa-i mai fac .Multumesc anticipat
Am si eu o problema asemanatoare imi iese la diagnostic p0400 ce indica ca ar fi EGR , am controlat toata instalatia de vacuum si nimic deosebit ,am schimbat pompa de vacuum cu una noua pentru ca cea veche imi baga ulei pe instalatie deci era dusa, am schimbat toate furtunele cu altele de silicon de 3 mm , am verificat supapele sau valvele electrice ce deschid si inchid pasul la vacuum , am probat toate cele trei valve de la EGR de la clapeti si de la turbo si sunt toate ok , am anulat iesirea spre servo frana sa ma asigur ca nu e rupta membrana de la servofrana si tot mi se aprinde becul in bord de la motor galben cu cheita si iar imi apare la diagnoza P0400 ,motorul este X20DTL, va rog frumos dati-mi o mana de ajutor ca m-a disperat masina , admisia am curatato in urma cu 1 an nu stiu ce sa-i mai fac .Multumesc anticipat
SteLLu666
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 T98DR11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2015
- Mesaj Privat
dandandan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2016
- Mesaj Privat
Salut prieteni, sunt nou pe aici, am o masina opel insignia 2000/160 cp si m a disperat de viata! La rece porneste f bine iar dupa 10 s motorul intra in trepidatii si se simte un miros puternic de gaze pe esapament! Dupa ce se incalzeste cam dupa 50 temp motor merge perfect! Am schimbat kit ambreiaj, am verificat injectoarele, am curatat egr ul...nu se schimba nimic! Am incercat si un debitmetru sh tot nimic! Am fost la n testere nu da nimic! Ma poate ajuta cineva cu un sfat?