- nba25
- OP
- 179 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
de ceva vreme masina imi porneste greu. sambata dimineata mi a ramas cheita aprinsa in bord in ultima faza la cheie inainte de pornire.am fost cu ea la tester si am descoperiit cas bujiile. acum problema? ce se recomanta schimbarea a toate 4 si cam cat ar costa respectiv ceva info despre modulele bujiiilor ce preturi si de care? astept raspunsuri cat mai repede! cu respect va salut!
sebyboy
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- bc_50_yul
- **
- 386 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt 16v
- Iasi
bc_50_yul
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 y17dt 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Confirm toate cele spuse de djtaotao.
NGK sunt cam scumpe - cam 130 lei bucata am vazut acum pe un site, in schimb beru sunt la 76 lei bucata.
Si da... schimba-le pe toate 4. Exista riscul de a se bloca in chiuloasa daca sunt vechi si ruginite. Totusi nu cred ca acum cand e destul de cald dimineata mai intra bujiile...era sub 10 grade?
NGK sunt cam scumpe - cam 130 lei bucata am vazut acum pe un site, in schimb beru sunt la 76 lei bucata.
Si da... schimba-le pe toate 4. Exista riscul de a se bloca in chiuloasa daca sunt vechi si ruginite. Totusi nu cred ca acum cand e destul de cald dimineata mai intra bujiile...era sub 10 grade?
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Aseara n-am avut timp dar acum iti spun si motivul pentru care trebuie inlocuite toate 4.
Am avut si eu eternul si foarte raspanditul cod P0380, care aparea la fiecare pornire dimineata. Am gasit o bujie NGK arsa, doua NGK bune si un Champion (posibil inlocuita de fostul apropritar al masinii). La cat costa o bujie, m-am zgarcit si nu am cumparat decat 2 Beru (marca asta avea la magazin pe stoc) cu gand sa inlocuiesc NGK-ul ars si Champion-ul care facea nota dicordanta printre bujii. Deci, aveam 4 bujii bune, dar pe perechi: 2 Beru noi + 2 NGK vechi. Rezultatul: acelasi P0380 in fiecare dimineata. Pana nu am pus toate cele 4 bujii la fel n-am scapat de eroare. Probabil ECU vede diferentele de curentii absorbiti de modulul de bujii si nu-i place asta.
Am avut si eu eternul si foarte raspanditul cod P0380, care aparea la fiecare pornire dimineata. Am gasit o bujie NGK arsa, doua NGK bune si un Champion (posibil inlocuita de fostul apropritar al masinii). La cat costa o bujie, m-am zgarcit si nu am cumparat decat 2 Beru (marca asta avea la magazin pe stoc) cu gand sa inlocuiesc NGK-ul ars si Champion-ul care facea nota dicordanta printre bujii. Deci, aveam 4 bujii bune, dar pe perechi: 2 Beru noi + 2 NGK vechi. Rezultatul: acelasi P0380 in fiecare dimineata. Pana nu am pus toate cele 4 bujii la fel n-am scapat de eroare. Probabil ECU vede diferentele de curentii absorbiti de modulul de bujii si nu-i place asta.
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
Aceiasi marca de bujii care este pe masina se pune! care a fost recomndata de proiectant ! la bujiile incandescente ele sunt legate in serie cu un releu electric de comanda a lor si sa nu apara diferentele de timp intre releu si bujie! ex: releu de 15sec bujie de 20 secunde rezulta ca bujiea nu ajunge la temperatura nominala rezulta pornire greoaie bujie de 15 secunde si releu de 20 secunde bujiile incandescente se ard foarte repede
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Asta a fost o data... pe vremea diesel-urilor clasice, cu pompa mecanica si fara ECU. Acum nu mai sunt acele relee cu temporizare. Bujiile primesc curent de la module electronice comandate la randul lor de ECU pe baza temperaturii motorului. Colegul nba25 are un Astra 1.7dti din 2003, deci nu putem discuta de relee cu temporizare.
Ca fapt divers, uite diagrama electrica pt 1.7dti, am incadrat zona cu modulul bujiilor si bujiile:
Ca fapt divers, uite diagrama electrica pt 1.7dti, am incadrat zona cu modulul bujiilor si bujiile:
- Slash
- ****
- 1,057 mesaje
- din 10 Jul 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
Slash
- Mesaje scrise: 1,057
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2008
- Mesaj Privat
- nba25
- OP
- 179 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mascatu
- **
- 204 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, mare rugaminte, rog ajutor cu cateva poze sau indicii unde ar fi pozitionate bujiile incandescente (y1,7dti)? am dat "cautare" dar nimic, vreau sa le verific ptr ca porneste greu cu motorul rece si sub 10 grade.....si cineva imi spunea ca treb sa dau pompa de injectie jos ca sa ajung la bujii? Multumesc anticipat.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
E clar ca acel cineva a ras de tine sau e de profesie habarnist. Ca sa le schimbi ai ceva de demontat dar in nici un caz pompa de injectie. Bujiile se gasesc pe partea superioara a chiulasei, intre motor si habitaclu si le identifici usor dupa cele 4 mufe gri sub forma de pipa care intra in ele. Poti sa le verifici masurand impedanta lor, fie pe bujie direct fie pe mufa care intra in modulul de comanda a lor (cred deja te-am bagat bine de tot in ceata, nu?). Oricum daca ai cel putin o bujie arsa ai bec aprins in bord, dimineata, la prima pornire, care se stinge dupa 10-15-20 minute si eroare P0380 stocata.
- mascatu
- **
- 204 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
@djtaotao: ms mult ptr sfaturi, sincer, m-ai bagat un pic in ceata dar e bine , ca asa mai invatam, nu am nici un martor aprins sau eroare dar....becul ptr bujii nu il vad decat o secunda, cred ca e primul care se stinge dupa bord , am vazut si la alte diesel-uri, sta aprins acel bec de bujii (arcul acela galben)pana pornesti, la mine nu sta, si bineinteles ca porneste greu dimineata, banuiala mea este ca ar fi bujiile dar .......naiba sa o ia, bujiile sunt pe sub valva EGR? daca o duc pe tester , sigur nu gaseste nimic, sau sa fie altceva? mda, ms inca odata ptr sfaturi.
nutz_nutz
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
leutzu
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mascatu
- **
- 204 mesaje
- din 18 Aug 2007
- Astra 2000 1,7DTI
- Prahova
mascatu
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ms "leutzu", am vazut si la golf 4, la fel face, de fapt cica: iti arata ca functioneaza bujiile, nu ca ar treb sa stea aprins martorul pana se incalzesc bujiile, intradevar la mercedes si la golf 3 am vazut ca sta aprins pana pornesti dar la astea mai noi s-a schimbat treaba...............am fost la un meserias , mi-a facut proba cu un bec, martorul de la bujii s-a stins iar becul a ramas aprins pana am pornit asa ca bujiile nu au nimic ..... tot pe baterie dau vina, deci ...treb inlocuita.
- maxxi
- **
- 112 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2003 Y17DT
- Sibiu
maxxi
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o problema cu astra 1.7 dti 2003 hatch a inceput acum 3 zile sa porneasca greu dupa care imi ramanea aprins masina cu cheita in bord, dupa care nu a mai pornit deloc. bateria e buna, motorina buna, bujiile le-am verificat, releul l-am verificat, eroarea din bord singura e 0380 nu reusesc sa-mi dau seama ce este, mentionez ca invarte bine cand dau la cheie. Va rog un sfat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
loloiu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2010
- Mesaj Privat
Mare grija cu meseriasul care schimba bujiile !ele in interior fac calamina si se desfac greu si sunt filetate intr o piulita de ceramica ,daca sa spart piulita de ceramina ,trebuie sa dea tot jos ca sa se schimbe piulita ca se baga de jos in sus cu contra filet adica chiuloasa tot !indicatii...........dati cu sprei decalaminizare si rotiti foarte putin si mai dati si gata .scapati de multe probleme .mie nici la firma opel nu a vrut sa o schimbe ca le era frica ca am umblat eu acolo si mi au spus ca daca se sparg platesc toate costurile de reparatie .care era scopul..... sa sparga capsulele de ceramica sa ma coste 30 mil pt reparatii.va trebuie o cheie tiganeasca de 13 si rezolvati problema .o gasiti la rusi in piata.