Myhai2222
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti Drtaberei
- Masina: Astra 1992 1,6i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2006
- Mesaj Privat
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ce se intampla daca in trafic masina se incalzeste, asta mers numai cu antaia, si acul ajunge la 100 grade si nu mai coboara (sau cand ar trebui sa intre ventilatorul in functiune? eu unul nu am auzit ventilatorul sa mearge niciodata, dar cred sa mearga ca altfel in afara temp. este ok 92-95 grade) si asta in conditia in care afara sunt 18 grade, ce o sa se intample vara la 35 de grade afara?
In caz ca ajunge pe rosu ce trebuie sa fac?
Opresc motorul?
In caz ca ajunge pe rosu ce trebuie sa fac?
Opresc motorul?
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
@dady_vale e normal cind mergi inafara sa nu-ti creasca prea mult temperatura la lichidul de racire pt ca racirea se face datorita curentilor de aer care intra in radiator cu o viteza mai mare, direct proportionala cu viteza cu care mergi tu. Daca in oras iti trece acul de 100 si nu porneste electroventilatorul inseamna ca s-a dus termocupla de pe radiator.
Daca iti ajunge acul pe rosu opresti motorul si astepti juma de ora sa se raceasca. In cazul in care nu s-a gripat motorul si-ti mai porneste dupa jumatate de ora, te indrepti spre primul service si incerci sa ajungi inainte sa ajunga acul din nou pe rosu...
Daca iti ajunge acul pe rosu opresti motorul si astepti juma de ora sa se raceasca. In cazul in care nu s-a gripat motorul si-ti mai porneste dupa jumatate de ora, te indrepti spre primul service si incerci sa ajungi inainte sa ajunga acul din nou pe rosu...
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
Intresant , eu stiam ca la benzinari temperatura e putin mai mica 80-85 grade , si numai la diesel este in jur de 90 de grade . Si eu am intrebat cica e OK.
Apropo am avut probleme cu lichidul de racire , mi-a patruns ulei in lichidul de racire , si am scurs toata instalatia , dipa care am implut-o cu antigel preparat nou , si am trecut iarna si nu mai mi-a aparut ulei in vasul de expansiune .
Apropo am avut probleme cu lichidul de racire , mi-a patruns ulei in lichidul de racire , si am scurs toata instalatia , dipa care am implut-o cu antigel preparat nou , si am trecut iarna si nu mai mi-a aparut ulei in vasul de expansiune .
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
dady_vale a scris:Dar cand incepe sa mearga radiatorul?
Imi ajunge la 100 de grade doar cand merg mai mult timp cu antaia!!
Intrebare, cum aflu ca ventilatorul functioneaza? Eu unul nu l-am auzit deloc sa mearga.
Imi ajunge la 100 de grade doar cand merg mai mult timp cu antaia!!
Intrebare, cum aflu ca ventilatorul functioneaza? Eu unul nu l-am auzit deloc sa mearga.
Ar fi foare bine sa-ti verifici instalatia de racire: radiator , lichid de racire , termostat , pentru ca nu prea e normal sa ajunga la 100 de grade .
Eu am urcat pret de 20 minute niste dealuri numai cu antaia cu patru in masina si acul a urcat numai la 95 de grade .
dorel
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
nu stiu daca mai sta la cineva apa cum imi sta mie (Astra F, 1,4i, 1992)
Sta intre 90 si patratul albastru, cam in dreptul liniei de mijloc dintre ele.
Este in regula asa? Ca am mers la drum intins cam 80 km si tot pe acolo era. Nici vorba sa se apropie de 90. Ma apuca disperarea cand vad ca la toata lumea sta pe la 90. La mine ramane apa rece?? Nu stiu, astept un raspuns pt a ma linisti Mersi
Sta intre 90 si patratul albastru, cam in dreptul liniei de mijloc dintre ele.
Este in regula asa? Ca am mers la drum intins cam 80 km si tot pe acolo era. Nici vorba sa se apropie de 90. Ma apuca disperarea cand vad ca la toata lumea sta pe la 90. La mine ramane apa rece?? Nu stiu, astept un raspuns pt a ma linisti Mersi
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
dorel a scris:nu stiu daca mai sta la cineva apa cum imi sta mie (Astra F, 1,4i, 1992)
Sta intre 90 si patratul albastru, cam in dreptul liniei de mijloc dintre ele.
Este in regula asa? Ca am mers la drum intins cam 80 km si tot pe acolo era. Nici vorba sa se apropie de 90. Ma apuca disperarea cand vad ca la toata lumea sta pe la 90. La mine ramane apa rece?? Nu stiu, astept un raspuns pt a ma linisti Mersi
Sta intre 90 si patratul albastru, cam in dreptul liniei de mijloc dintre ele.
Este in regula asa? Ca am mers la drum intins cam 80 km si tot pe acolo era. Nici vorba sa se apropie de 90. Ma apuca disperarea cand vad ca la toata lumea sta pe la 90. La mine ramane apa rece?? Nu stiu, astept un raspuns pt a ma linisti Mersi
Himmm , daca nu ar fi urcat deloc, atunci era o problema ; e posibil sa deschida termostatul prea devreme sau sa fi ramas pe deschis, desi ma cam indoiesc, altfel nu ar mai fi urcat indicatorul deloc.
Nu cred ca este o problema, mai asteapta parerile altora .
PS Ca o sugestie, pt. a nu mai fii nevoit ca la fiecare topic sa mentionezi datele masinii, poti sa le adaugi in semnatura...la PROFIL .
Am vazut ca ai mai precizat datele masinii si in alt topic, referitor la cutia de viteze.
dorel
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
dorel a scris:pai tocmai, ca sta acolo, nu urca.
@dys >> Spuneai ca atunci ar fi o problema. Care? E grava sau... eu stiu, poate nu indica acul bine.
@dys >> Spuneai ca atunci ar fi o problema. Care? E grava sau... eu stiu, poate nu indica acul bine.
Grava...himmm, nu stiu daca e neaparat grava ; cu certitudine nu vei avea caldura in masina, pt. ca motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare (de cca 90 grade).
Cam greu sa cred ca acul nu indica bine, altfel nu s-ar ridica deloc..parerea mea .
Tine cont ca asta este doar o parere de-a mea, una pur personala; daca gresesc... sa ma corectati baieti .
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Termostaturile de Opel (dar nu numai...) dau doar indicatii APROXIMATIVE si nu sunt "instrumente de laborator", asta explica multe...
Deci un 100 grade la mine poate fi in realitate mai "rece" decat un 80 de grade la varu' Costica...
Solutie simpla... schimbarea termostatului, veche boala Opel, cu unul original, ne-facut pe vampor...
Deci un 100 grade la mine poate fi in realitate mai "rece" decat un 80 de grade la varu' Costica...
Solutie simpla... schimbarea termostatului, veche boala Opel, cu unul original, ne-facut pe vampor...
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
@dyS..."immm , daca nu ar fi urcat deloc, atunci era o problema ; e posibil sa deschida termostatul prea devreme sau sa fi ramas pe deschis, desi ma cam indoiesc, altfel nu ar mai fi urcat indicatorul deloc."
Gresit...temperatura apei creste chiar daca termostatul e blocat pe deschis...doar ca de cele mai multe ori(mai ales la drum lung)nu atinge temperatura optima de fct a motorului...in oras se comporta aproape identic cu unul in stare de fct buna.
@dady_vale...cel mai bine, pt a vedea daca termostatul tau a ramas permanent pe pozitia deschis, faci o operatiune simpla...pornesti motorul si il lasi 2-3 minute sa se incalzeasca, apoi pui mana pe furtunul gros care intra in radiator, sau chiar pe radiator...daca se incalzeste e clar, termostatul e blocat...daca nu, inseamna ca, ori senzorul de temperatura este defect ori termostatul deschide mai devreme...in ambele cazuri cu termostatul, trebuie schimbat...poti sa-l schimbi si singur, numai ca trebuie sa dai distributia jos...la motoarele noastre e ceva mai complicat dar nu chiar atat de complicat...ptina atentie si ceva indemanare si scutesti ceva banuti pe care poti sa-i investesti in alte piese
Vezi ca are marius radu un tutorial pe aceasta tema la sectiunea "cum sa", si poti descarca si manualul de astra f de pe clubopel.ro.
Bafta
Gresit...temperatura apei creste chiar daca termostatul e blocat pe deschis...doar ca de cele mai multe ori(mai ales la drum lung)nu atinge temperatura optima de fct a motorului...in oras se comporta aproape identic cu unul in stare de fct buna.
@dady_vale...cel mai bine, pt a vedea daca termostatul tau a ramas permanent pe pozitia deschis, faci o operatiune simpla...pornesti motorul si il lasi 2-3 minute sa se incalzeasca, apoi pui mana pe furtunul gros care intra in radiator, sau chiar pe radiator...daca se incalzeste e clar, termostatul e blocat...daca nu, inseamna ca, ori senzorul de temperatura este defect ori termostatul deschide mai devreme...in ambele cazuri cu termostatul, trebuie schimbat...poti sa-l schimbi si singur, numai ca trebuie sa dai distributia jos...la motoarele noastre e ceva mai complicat dar nu chiar atat de complicat...ptina atentie si ceva indemanare si scutesti ceva banuti pe care poti sa-i investesti in alte piese
Vezi ca are marius radu un tutorial pe aceasta tema la sectiunea "cum sa", si poti descarca si manualul de astra f de pe clubopel.ro.
Bafta
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
La mine ca e vara ca e iarna sta pe undeva între 92-94 de grade. Cum trece peste 94 deschide termostatul si scade iar în jurul a 90 de grade. Ventilatorul nu l-am auzit niciodatã sã meargã am crezut ca e termocupla de pe radiator am schimbat-o si pe asta dar nu se mai potriveºte la mufa trebuie inversaþi papucii. Neapãrat trebuie sa merg la un elecrician sã rezolv problema cã vine vara. Ventilatorul merge ca l-am fãcut pe direct dar pânã rezolv problema stau cu ochii pe ceas ºi urmãresc temperatura opresc bag o sârmã în mufã ºi dau drumul la ventilator. Sper sã nu ajung sã fac treaba asta.
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
dorel
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
allias007
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
La viteze mici trafic oras motoarele Astra se incalzesc destul de repede pina la 100 grade .
Termocupla porneste ventilatorul la 100 grade si se opreste la 95 grade.
Eu am incercat acest lucru personal .
Daca nu ma credeti mergeti la primul magazin si intrebati temp termocuplei in functie de an si tip motor.
Apa de racire fierbe la 130 de grade ca instalatia e sub presiune.
Indicatorul de bord temperatura functioneaza ff bine, exact la 100 de grade a pornit ventilatorul .
Daca temperatura trece de 100 si nu porneste ventilatorul porniti incalzirea la maxim chiar daca e vara ,mai ajuta la racire.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra F Caravan 95 1,6i X16 Sz
Termocupla porneste ventilatorul la 100 grade si se opreste la 95 grade.
Eu am incercat acest lucru personal .
Daca nu ma credeti mergeti la primul magazin si intrebati temp termocuplei in functie de an si tip motor.
Apa de racire fierbe la 130 de grade ca instalatia e sub presiune.
Indicatorul de bord temperatura functioneaza ff bine, exact la 100 de grade a pornit ventilatorul .
Daca temperatura trece de 100 si nu porneste ventilatorul porniti incalzirea la maxim chiar daca e vara ,mai ajuta la racire.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra F Caravan 95 1,6i X16 Sz