- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
De fapt intrebarea ar fi de ce nu se vinde Meriva la noi? E o masina reusita. Intreb nu de dragul discutiei, ci chiar ma gandesc serios sa cumpar una pentru parinti. Chestia e ca sunt destul de rare pe la noi, desi sunt de vanzare in oferta Opel. Nu avem bani de Zafira si un 1,3 CDTI Elegance ar fi destul de ieftin. Opinii?
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu se vinde pentru ca probabil nu este cerere. De oferit, masina este oferita de catre dealeri.
http://www.opel.ro/index.ph...&brand=Meriva
http://www.opel-erebus.ro/r...amp;titlul=MERIVA
http://www.opeldibas.ro/mod...htdocs/meriva.htm
http://www.opelgtt.ro/newsite/index_meriva.html
http://www.opel.ro/index.ph...&brand=Meriva
http://www.opel-erebus.ro/r...amp;titlul=MERIVA
http://www.opeldibas.ro/mod...htdocs/meriva.htm
http://www.opelgtt.ro/newsite/index_meriva.html
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu se vinde pentru ca piata din Romania este ciudata comparativ cu cea din UE si nu este cerere pentru acest gen de masina. Romanul este obisnuit cu masini in 3 volume...se pare ca Dacia 1300 are radacini adanci in gandirea oamenilor. Daca ne gandim la raportul intre Daewoo Cielo sedan si cel hatchback rezultatul e edificator.
La asta se mai adauga si nivelul scazut de informare , de exemplu Daewoo Espero care a fost un esec de proportii ca si vanzari in Europa de vest a fost in Romania un mare succes , la noi lumea nu stia ca este un Ascona C in haine noi...
Pe aceeasi piata romaneasca mai e vorba si de mimetism , sunt convins ca daca lumea va incepe sa cumpere Meriva vanzarile vor creste mai apoi exponential.
La asta se mai adauga si nivelul scazut de informare , de exemplu Daewoo Espero care a fost un esec de proportii ca si vanzari in Europa de vest a fost in Romania un mare succes , la noi lumea nu stia ca este un Ascona C in haine noi...
Pe aceeasi piata romaneasca mai e vorba si de mimetism , sunt convins ca daca lumea va incepe sa cumpere Meriva vanzarile vor creste mai apoi exponential.
Culbutor
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2006
- Mesaj Privat
Hai sa reinviorez un pic acest topic!
Meriva pare a fi, la ora asta, cea mai convenabila optiune pentru cineva care-si doreste versatilitatea si modularitatea unui monovolum combinate cu manevrabilitatea clasei compacte.
Masina tocmai a beneficiat de un facelift discret care a aliniat-o la look-ul Corsa (stopuri fumurii) & Astra (bara inox aplicata pe usa spate, masca calandru mai mare si agresiva, guri de ventilatie mai puternic profilate). In plus, acum Meriva este echipata cu un nou motor Twinport de 1.6 de 105 CP si cu un nou motor diesel.
In mod bizar, nici unul din dealer-ii nostri (de la Opel Romania la GTT sau DiBas) nu au suflat o vorbulita despre acest facelift, ceea ce confirma nu doar ca romanii nu au prea mare apetit pentru acest tip de masini, dar si ca dealerii însisi nu-si bat capul sa schimbe aceasta perceptie.
Mai rau este si faptul ca dealerii au de fapt si promotii pentru Meriva, însa deseori acestea nu sunt afisate pe prima pagina a website-urilor lor. Trebuie sa excavezi in site ca sa afli ceva, sau sa ii contactezi. In momentul de fata promotiile merg de la 1000 euro accesorii gratuite la un pachet care include AC, geamuri electrice si scaun reglabil pe inaltime.
Am fost la dealer si am putut vedea ce ofera Meriva. Modularitatea interioara este exceptionala: bancheta din spate consta din trei sectiuni, din care cea centrala poate fi escamotata total (fara a fi demontata), permitând celor doua sectiiuni laterale sa culiseze lateral spre interior, iar apoi sa fie culisata in spate circa 20 cm. De la configuratia de 5 locuri se ajunge astfel la cea de 4 locuri, cu un spatiu absolut generos pentru picioare, ca la clase superioare!
Mai mult, bancheta aceasta (fractionabila ceva gen 35/30/35) poate fi rabatuta total printr-un sistem ingenios (baza banchetei sta pe un soi de paralelorgram deformabil care poate fi "turtit" pentru a aduce sezutul sub nivelul planseului portbagajului). Asadar sezutul se scufunda sub nivelul planseului, iar spatarul, odata rabatut si el, totul devine complet plat si aliniat perfect cu portbagajul (spatiile libere se acopera cu niste panouri rigide). M-am jucat cu acest sistem --numit FlexSpace, care e practic identic cu cel din Zafira-- si va pot confirma ca e foarte solid construit si functioneaza brici!
Scaunele sunt destul de rigide si suspensia pare si ea cam "nemteasca", însa, într-o proba pe care am facut-o cu Meriva, am constatat ca asta e spre folosul stabilitatii in viraje. In ciuda inaltimii sale, Meriva nu are ruliu in viraje.
Stâlpii A din fata (care sunt dubli, ca la Picasso) sunt foarte grosi, iar geamlâcul dintre ei nu serveste la mare lucru. Asa ca aici sunt niste probleme cu vizibilitatea, care te obliga sa te apleci un pic spre stânga in sensurile giratorii sau pe trecerile de pietoni.
Cum în orasul meu (Baia Mare) sunt vreo 4 Meriva folosite in taximetrie (plus inca vreo altele 3 care tocmai au fost înmatriculate, ceea ce dovedeste ca masina e rentabila ca taxi), i-am intrebat de soferi cum se descurca cu vizibilitatea. Mi-au spus ca e doar o chestie de obisnuinta, si ca acum au si uitat de stâlpul A.
Masinile astea sunt folosite ca taxi-uri de circa un an si au ajuns deja la 40-50.000 km. Cred ca veterana avea chiar 57 k. I-am tras de limba pe taximetristi (simulând neîncrederea în masina asta) si mi-au spus ca nu au avut nici un fel de probleme. La cea cu 57k tocmai se schimbase ceva la suspensie. La restul nimic. Nu am auzit scârtâieli in tabloul de bord si nici troncaneli in suspensie (asa cum aud la taxiurile Picasso din oras).
Ma scuzati pentru postarea asta foarte lunga. Intentionez însa sa comand o Meriva si eram curios sa stiu daca în continuare nu este nimeni pe aici care sa fi facut acest pas "curajos" (pentru România).
Si apropo, si eu cred ca ar trebui sa existe un topic dedicat Meriva. Este o masina care --o spune presa auto-- a definit o noua clasa (mini-van) si care a fost in fruntea multor teste comparative. La 2 ani si jumatate de la lansarea ei în oct. 2003, Meriva si-a depasit bolile copilariei. Este cea mai vânduta masina din clasa ei in Italia si Germania (batând Lancia Musa si Fiat Idea, nou-venitii in aceasta clasa).
Exista mai multe website-uri dedicate Meriva in Italia, Franta si, evident, Germania. Daca va intereseaza (si daca e voie), pot sa postez link-uri la ele. Majoritatea utilizatorilor se declara multumiti. Problemele intâlnite au fost chestiuni la coloana de directie, greierasi la tabloul de brod si ocazional consum mare de ulei.
In rest, occidentalii nostri --care spre deosebire de români, sunt mai rationali si mai putin sentimentali cand e vorba de masini-- o considera o excelenta masina pentru o familie mica.
Ca un detaliu anecdotic, sa va spun ca mai toti prietenii mei din Occident au monovolume si nu le-ar schimba pentru altceva. Dupa ce am facut mii de km in acest tip de masina, am inceput si eu sa-i simt avantajele.
Meriva pare a fi, la ora asta, cea mai convenabila optiune pentru cineva care-si doreste versatilitatea si modularitatea unui monovolum combinate cu manevrabilitatea clasei compacte.
Masina tocmai a beneficiat de un facelift discret care a aliniat-o la look-ul Corsa (stopuri fumurii) & Astra (bara inox aplicata pe usa spate, masca calandru mai mare si agresiva, guri de ventilatie mai puternic profilate). In plus, acum Meriva este echipata cu un nou motor Twinport de 1.6 de 105 CP si cu un nou motor diesel.
In mod bizar, nici unul din dealer-ii nostri (de la Opel Romania la GTT sau DiBas) nu au suflat o vorbulita despre acest facelift, ceea ce confirma nu doar ca romanii nu au prea mare apetit pentru acest tip de masini, dar si ca dealerii însisi nu-si bat capul sa schimbe aceasta perceptie.
Mai rau este si faptul ca dealerii au de fapt si promotii pentru Meriva, însa deseori acestea nu sunt afisate pe prima pagina a website-urilor lor. Trebuie sa excavezi in site ca sa afli ceva, sau sa ii contactezi. In momentul de fata promotiile merg de la 1000 euro accesorii gratuite la un pachet care include AC, geamuri electrice si scaun reglabil pe inaltime.
Am fost la dealer si am putut vedea ce ofera Meriva. Modularitatea interioara este exceptionala: bancheta din spate consta din trei sectiuni, din care cea centrala poate fi escamotata total (fara a fi demontata), permitând celor doua sectiiuni laterale sa culiseze lateral spre interior, iar apoi sa fie culisata in spate circa 20 cm. De la configuratia de 5 locuri se ajunge astfel la cea de 4 locuri, cu un spatiu absolut generos pentru picioare, ca la clase superioare!
Mai mult, bancheta aceasta (fractionabila ceva gen 35/30/35) poate fi rabatuta total printr-un sistem ingenios (baza banchetei sta pe un soi de paralelorgram deformabil care poate fi "turtit" pentru a aduce sezutul sub nivelul planseului portbagajului). Asadar sezutul se scufunda sub nivelul planseului, iar spatarul, odata rabatut si el, totul devine complet plat si aliniat perfect cu portbagajul (spatiile libere se acopera cu niste panouri rigide). M-am jucat cu acest sistem --numit FlexSpace, care e practic identic cu cel din Zafira-- si va pot confirma ca e foarte solid construit si functioneaza brici!
Scaunele sunt destul de rigide si suspensia pare si ea cam "nemteasca", însa, într-o proba pe care am facut-o cu Meriva, am constatat ca asta e spre folosul stabilitatii in viraje. In ciuda inaltimii sale, Meriva nu are ruliu in viraje.
Stâlpii A din fata (care sunt dubli, ca la Picasso) sunt foarte grosi, iar geamlâcul dintre ei nu serveste la mare lucru. Asa ca aici sunt niste probleme cu vizibilitatea, care te obliga sa te apleci un pic spre stânga in sensurile giratorii sau pe trecerile de pietoni.
Cum în orasul meu (Baia Mare) sunt vreo 4 Meriva folosite in taximetrie (plus inca vreo altele 3 care tocmai au fost înmatriculate, ceea ce dovedeste ca masina e rentabila ca taxi), i-am intrebat de soferi cum se descurca cu vizibilitatea. Mi-au spus ca e doar o chestie de obisnuinta, si ca acum au si uitat de stâlpul A.
Masinile astea sunt folosite ca taxi-uri de circa un an si au ajuns deja la 40-50.000 km. Cred ca veterana avea chiar 57 k. I-am tras de limba pe taximetristi (simulând neîncrederea în masina asta) si mi-au spus ca nu au avut nici un fel de probleme. La cea cu 57k tocmai se schimbase ceva la suspensie. La restul nimic. Nu am auzit scârtâieli in tabloul de bord si nici troncaneli in suspensie (asa cum aud la taxiurile Picasso din oras).
Ma scuzati pentru postarea asta foarte lunga. Intentionez însa sa comand o Meriva si eram curios sa stiu daca în continuare nu este nimeni pe aici care sa fi facut acest pas "curajos" (pentru România).
Si apropo, si eu cred ca ar trebui sa existe un topic dedicat Meriva. Este o masina care --o spune presa auto-- a definit o noua clasa (mini-van) si care a fost in fruntea multor teste comparative. La 2 ani si jumatate de la lansarea ei în oct. 2003, Meriva si-a depasit bolile copilariei. Este cea mai vânduta masina din clasa ei in Italia si Germania (batând Lancia Musa si Fiat Idea, nou-venitii in aceasta clasa).
Exista mai multe website-uri dedicate Meriva in Italia, Franta si, evident, Germania. Daca va intereseaza (si daca e voie), pot sa postez link-uri la ele. Majoritatea utilizatorilor se declara multumiti. Problemele intâlnite au fost chestiuni la coloana de directie, greierasi la tabloul de brod si ocazional consum mare de ulei.
In rest, occidentalii nostri --care spre deosebire de români, sunt mai rationali si mai putin sentimentali cand e vorba de masini-- o considera o excelenta masina pentru o familie mica.
Ca un detaliu anecdotic, sa va spun ca mai toti prietenii mei din Occident au monovolume si nu le-ar schimba pentru altceva. Dupa ce am facut mii de km in acest tip de masina, am inceput si eu sa-i simt avantajele.
Culbutor
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2006
- Mesaj Privat
Vad ca regulamentul forumului nu interzice link-urile, asa ca iata cateva URL-uri de forumuri dedicate Meriva:
In franceza:
Forumul Mémé Riva pe Rezoweb - veteranul forumurile Meriva. O interfata cam batrànicioasa insa foarte multe postari.
[color=red]Meriva Concept[/color] - un forum nou, tineresc, foarte dinamic.
In italiana
Opel Meriva Forum - italiano
In germana
Meriva & Agila @ Motor-Talk - baietii sunt simpatici, se poate posta si-n engleza, toata lumea pare anglofona acolo.
Opel Meriva Langzeittest - include un test de anduranta Meriva care se deruleaza de mai bine de doi ani.
In fine, pentru francofoni, cea mai buna colectie de link-uri spre articole si road-tests referitoare la Meriva se afla la Autotitre - Meriva
Un foarte recent test de anduranta pe 100.000 km facut de revista germana Auto Motor Sport se poate descarca in format PDF aici. In esenta, masina e apreciata ca foarte solida, dupa 100.000 km nu sunt uzuri majore (pâna si scaunul soferului arata foarte bine). Masina ar fi ocupat locul 1 daca n-ar fi cedat bateria pe la 70.000 km. Testul da un sumar al interventiilor in service, ceea ce, evident îti da o idee buna asupra a ceea ce sa te astepti pe termen lung.
Intr-o competitie (oarecum nedreapta) cu masini mai mari, de la Zafira la Chrysler Grand Voyager, Meriva s-a clasat pe un onorabil loc 7, înaintea lui Renault Scénic si Citroën Picasso.
In franceza:
Forumul Mémé Riva pe Rezoweb - veteranul forumurile Meriva. O interfata cam batrànicioasa insa foarte multe postari.
[color=red]Meriva Concept[/color] - un forum nou, tineresc, foarte dinamic.
In italiana
Opel Meriva Forum - italiano
In germana
Meriva & Agila @ Motor-Talk - baietii sunt simpatici, se poate posta si-n engleza, toata lumea pare anglofona acolo.
Opel Meriva Langzeittest - include un test de anduranta Meriva care se deruleaza de mai bine de doi ani.
In fine, pentru francofoni, cea mai buna colectie de link-uri spre articole si road-tests referitoare la Meriva se afla la Autotitre - Meriva
Un foarte recent test de anduranta pe 100.000 km facut de revista germana Auto Motor Sport se poate descarca in format PDF aici. In esenta, masina e apreciata ca foarte solida, dupa 100.000 km nu sunt uzuri majore (pâna si scaunul soferului arata foarte bine). Masina ar fi ocupat locul 1 daca n-ar fi cedat bateria pe la 70.000 km. Testul da un sumar al interventiilor in service, ceea ce, evident îti da o idee buna asupra a ceea ce sa te astepti pe termen lung.
Intr-o competitie (oarecum nedreapta) cu masini mai mari, de la Zafira la Chrysler Grand Voyager, Meriva s-a clasat pe un onorabil loc 7, înaintea lui Renault Scénic si Citroën Picasso.
- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Culbutor
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2006
- Mesaj Privat
Pai, cea mai consistenta promotie pare a fi cea de la Radacini: oferta de optionale in valoare de 1000 de euro sau 600 euro discount (asta la Essentia). Valabil pana la 30 iunie.
La Autoglobus (la Timisoara): 500 euro discount.
AutoHuber (Sibiu) au avut discount si a disparut.
Cum eu sunt interesat de Twinport-ul de 1.6 105 CP, nu stiu prea multe despre motorul de 1,3 CDTi, decât ca e foarte economic. Atentie insa la greutatea masinii, care bate peste 1300 kg (dieselul e mai greu). De unde asemenea greutate? Pai, (1) cu un bot atat de scurt, ca sa obtii 4 stele la EuroNCAP, probabil e nevoie sa ranforsezi din greu... si (2) cred ca structura modulabila a scaunelor (care mie mi s-a parut super solida) este si ea foarte grea.
La Autoglobus (la Timisoara): 500 euro discount.
AutoHuber (Sibiu) au avut discount si a disparut.
Cum eu sunt interesat de Twinport-ul de 1.6 105 CP, nu stiu prea multe despre motorul de 1,3 CDTi, decât ca e foarte economic. Atentie insa la greutatea masinii, care bate peste 1300 kg (dieselul e mai greu). De unde asemenea greutate? Pai, (1) cu un bot atat de scurt, ca sa obtii 4 stele la EuroNCAP, probabil e nevoie sa ranforsezi din greu... si (2) cred ca structura modulabila a scaunelor (care mie mi s-a parut super solida) este si ea foarte grea.
Culbutor
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2006
- Mesaj Privat
Si, da, ai dreptate, si mie mi se pare foarte bine inchegata, chiar daca interiorul nu e cel mai atragator.
Apropo de comparatia cu Astra, am facut o experienta: am adus la scara doua fotografii din lateral ale Asteri G Caravan si ale Merivei si le-am printat. Suprapunandu-le apoi, am fost uimit sa constat ca habitaclul Merivei e absolut comparabil cu cel al Caravan-ului. Spatiul pentru pasageri pare chiar mai generos, iar portbagajul, ei bine, portbagajul Merivei masoara 86 cm adâncime (în sens longitudinal) si 117 cm latime (respectiv 101 intre pasajele rotilor). Nu e chiar asa de departe de ceea ce ofera Caravanul. In functie de pozitia banchetei din spate (care poate culisa in total 20 de cm si al carui spatar e inclinabil cu vreo 15 grade), portbagajul ofera intre 360 si 560 dmc (ultima, evident, cu bancheta complet trasa in fata).
PS as putea scana comparatia Meriva/Caravan si s-o pun online daca va intereseaza.
Apropo de comparatia cu Astra, am facut o experienta: am adus la scara doua fotografii din lateral ale Asteri G Caravan si ale Merivei si le-am printat. Suprapunandu-le apoi, am fost uimit sa constat ca habitaclul Merivei e absolut comparabil cu cel al Caravan-ului. Spatiul pentru pasageri pare chiar mai generos, iar portbagajul, ei bine, portbagajul Merivei masoara 86 cm adâncime (în sens longitudinal) si 117 cm latime (respectiv 101 intre pasajele rotilor). Nu e chiar asa de departe de ceea ce ofera Caravanul. In functie de pozitia banchetei din spate (care poate culisa in total 20 de cm si al carui spatar e inclinabil cu vreo 15 grade), portbagajul ofera intre 360 si 560 dmc (ultima, evident, cu bancheta complet trasa in fata).
PS as putea scana comparatia Meriva/Caravan si s-o pun online daca va intereseaza.