kemetro
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z 19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat uleiul de motor intr-un service Opel. Inainte de schimb am intrebat cat costa toata afacerea. In fine cei de acolo mi-au spus un pret. In momentul cand am venit sa ridic masina si bininteles sa platesc .... uimire ... pretul era cu 2 mil mai mare! Justificarea lor a fost urmatoarea: "in momentul cand mi-a calc la receptie, tipul, nu a bagat de seama ca am DPF... DAR mecanicii au obs acest lucru si au introdus in motor un alt tip de ulei (HIGH SINTETIC) ... specific pentru autoturismele cu filtru de particule ... care costa mai mult". Ce va rog? Poate sa-mi spuna cineva daca este vreo legatura intre DPF si uleiul de motor. Mi-e imi miroase a teapa (dar poate nu am dreptate). Masina mea este un Astra 2005, 1,9, 150 cp. Ms
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu sa existe o astfel de legatura dar si daca ar fi, mecanicii nu pot lua astfel de decizii fara sa te intrebe. Cand ai lasat masina, ai dat comanda pentru ce vrei sa-ti puna in motor. Daca nu era bine, trebuia sa te sune sau sa nu puna uleiul in motor.
Eu nu le plateam diferenta si ii puneam sa-si scoata uleiul si sa-mi puna ce am comandat.
Eu nu le plateam diferenta si ii puneam sa-si scoata uleiul si sa-mi puna ce am comandat.
kemetro
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z 19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Nu am stiut ce sa fac. Ei au venit cu argumente cum ca asa este bine pt masina. Au mai spus ca la toate Astra de acest tip ei au bagat numai ulei High Sintetic. Mai mult eram in graba ... de aceea am preferat sa ma duc la un service autorizat Opel. Probema este ca nu mai am mult si va tb sa-l schimb din nou (sper sa ma lamuresc pana atunci)
- mihalceanu_marian
- **
- 334 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Vrancea
mihalceanu_marian
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut colega , nu e tzeapa de loc e foarte adevarat, daca masina este echipata cu filtru de particule se foloseste un ulei SPECIAL pt filtru de particule, nu este valabil doar la opel ci la toate Marcile care isi echipeaza masinile cu DPF, nu ai luat tzeapa insa ar fi trebuit sa te consulte si sa iti spuna ca au gresiti calculul inainte sa iti puna uleiul in masina ! de acum inainte sa nu uiti ca iti trebuie un ulei specila si oriunde vei face schimbul de ulei intotdeauna sa fi atent sa iti puna ulei pt dpf , cel recomandat de gm este 5W30 DPF PROTECTION -daca cauti o varianta mai ieftina nu vei gasi, toata lumea face la fel de scum ca si pret sau macar foarte apropiat , eu nu stiu vreun caza in cara sa fie mai ieftin de 55 ron /l
kemetro
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z 19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pt ajutor! Comentariul tau ma mai linistit. In principiul nu pretul mare al uleiului ma deranjat, cat faptul ca nu mi-au spus, am simtit ca mi-au ascuns asta, intr-un cuvant m-am simtit FURAT. Ma asteptam cel putin sa-mi explice. Nu sunt mecanic, dar in facultate am avut cateva discipline ce au avut legatura cu aceasta latura .... ma descurcam. Oricum nici acum nu inteleg ce legatura are uleiul de motor cu DPF (uleiul este in motor, DPF este dupa motor inainte de catalizator - sper sa nu gresesc) .... asta asa pentru cultura mea generala.
Inca o data ms mult!
Inca o data ms mult!
- Lao
- ***
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
kemetro
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z 19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Uleiul la motoarele diesel dotate cu filtru de particule se schimba la fiecare 10.000 km parcursi in oras sau in sarcini partiale.
Bucurie mare pentru producatorii de lubrifianti: ultimele teste arata degradarea rapida a uleiului la motoarele diesel cu filtru de particule
(28 Iulie 2009)
Uleiul motor are mai multe functii importante:
1) Asigura ungerea pieselor aflate in miscare;
2) Reduce frecarea dintre aceste piese;
3) Asigura racirea pieselor cu care vine in contact ;
4) Asigura etansarea fina a pistoanelor si a cilindrilor;
5) Impiedica coroziunea pieselor;
6) Neutralizeaza partial anumite incluziuni carbonice.
Caracteristica importanta a uleiului este vascozitatea la diferite temperaturi, vascozitate care trebuie sa aiba anumite valori minime pentru a asigura o ungere eficienta. Pentru a asigura aceste functiuni, uleiul de motor contine mai multe tipuri de aditivi. Consumarea acestora si modificarea vascozitatii uleiului determina perioada de inlocuire a uleiului. Aceasta perioada este indicata de constructorii de automobile si paote fi de 12 luni sau 20.000 - 40.000 km la motoarele diesel. ADAC a efectuat in luna iunie 2009 un test cu 30 de automobile diferite echipate cu motoare diesel cu filtru de particule, teste efectuate pe parcursuri urbane. S-a observat ca la aceste motoare degradarea uleiului apare deja dupa 10.000 km, ceea ce impune schimbarea uleiului mult mai devreme fata de recomandarile constructorului. Dar de ce ? Odata cu introducerea normelor Euro 5 a fost micsoratea cantitatea maxima de particule din gazele de evacuare in cazul motoarelor diesel. Aceste valori pot fi atinse numai cu ajutorul filtrelor de particule cu flux continu. Aceste filtre sunt filtre cu regenerare, procedeu posibil numai in cazul in care gazele de evacuare au o temperatura ridicata. La motoarele diesel aceasta temperatura se atinge numai in sarcina totala, in sarcina partiala ( deplasarea in oras ) temperatura fiind mult sub valoarea care contribue la regenerarea filtrelor de particule. Solutia adoptata de constructorii de automobile a fost injectare la sarcini partiale a unei cantitati suplimentare de motorina, injectare care are loc la inceputul timpului de evacuare. Din acest motiv o parte insemnata a combustibilului astfel injectat nu arde si intra in masa de ulei conducand la degradarea acestuia si implicit la micsorarea vascozitatii. Astfel uleiul isi pierde caracteristicile initiale mult mai repede, folosirea acestuia in continuare ducand la o uzura prematura a segmentilor, cuzinetilor etc. Testul arata ca vascozitatea uleiului motor a scazut cu pana la 20% la motoarele testate.Concluzie: la utilizarea automobilelor cu motoare diesel cu filtru de particule in oras sau la sarcini partiale se recomanda schimbarea uleiului la fiecre 10.000 km indifirent de recomandarile constructorului. Deasemeni recomand folosirea unui ulei mai vascos initial 10 sau 15 W. In acest mod chiar in oras vascozitatea se va reduce la nivel de 5 respectiv 10 W.
Mihai Heimann - autoMOBILE
Sursa: http://www.automobiletv.ro/event.php?id=319#
CristianTM.
Bucurie mare pentru producatorii de lubrifianti: ultimele teste arata degradarea rapida a uleiului la motoarele diesel cu filtru de particule
(28 Iulie 2009)
Uleiul motor are mai multe functii importante:
1) Asigura ungerea pieselor aflate in miscare;
2) Reduce frecarea dintre aceste piese;
3) Asigura racirea pieselor cu care vine in contact ;
4) Asigura etansarea fina a pistoanelor si a cilindrilor;
5) Impiedica coroziunea pieselor;
6) Neutralizeaza partial anumite incluziuni carbonice.
Caracteristica importanta a uleiului este vascozitatea la diferite temperaturi, vascozitate care trebuie sa aiba anumite valori minime pentru a asigura o ungere eficienta. Pentru a asigura aceste functiuni, uleiul de motor contine mai multe tipuri de aditivi. Consumarea acestora si modificarea vascozitatii uleiului determina perioada de inlocuire a uleiului. Aceasta perioada este indicata de constructorii de automobile si paote fi de 12 luni sau 20.000 - 40.000 km la motoarele diesel. ADAC a efectuat in luna iunie 2009 un test cu 30 de automobile diferite echipate cu motoare diesel cu filtru de particule, teste efectuate pe parcursuri urbane. S-a observat ca la aceste motoare degradarea uleiului apare deja dupa 10.000 km, ceea ce impune schimbarea uleiului mult mai devreme fata de recomandarile constructorului. Dar de ce ? Odata cu introducerea normelor Euro 5 a fost micsoratea cantitatea maxima de particule din gazele de evacuare in cazul motoarelor diesel. Aceste valori pot fi atinse numai cu ajutorul filtrelor de particule cu flux continu. Aceste filtre sunt filtre cu regenerare, procedeu posibil numai in cazul in care gazele de evacuare au o temperatura ridicata. La motoarele diesel aceasta temperatura se atinge numai in sarcina totala, in sarcina partiala ( deplasarea in oras ) temperatura fiind mult sub valoarea care contribue la regenerarea filtrelor de particule. Solutia adoptata de constructorii de automobile a fost injectare la sarcini partiale a unei cantitati suplimentare de motorina, injectare care are loc la inceputul timpului de evacuare. Din acest motiv o parte insemnata a combustibilului astfel injectat nu arde si intra in masa de ulei conducand la degradarea acestuia si implicit la micsorarea vascozitatii. Astfel uleiul isi pierde caracteristicile initiale mult mai repede, folosirea acestuia in continuare ducand la o uzura prematura a segmentilor, cuzinetilor etc. Testul arata ca vascozitatea uleiului motor a scazut cu pana la 20% la motoarele testate.Concluzie: la utilizarea automobilelor cu motoare diesel cu filtru de particule in oras sau la sarcini partiale se recomanda schimbarea uleiului la fiecre 10.000 km indifirent de recomandarile constructorului. Deasemeni recomand folosirea unui ulei mai vascos initial 10 sau 15 W. In acest mod chiar in oras vascozitatea se va reduce la nivel de 5 respectiv 10 W.
Mihai Heimann - autoMOBILE
Sursa: http://www.automobiletv.ro/event.php?id=319#
CristianTM.
- Lao
- ***
- 612 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 612
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
kemetro
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z 19 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- danutz22
- **
- 189 mesaje
- din 27 Jun 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Brasov
danutz22
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Brasov
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2008
- Mesaj Privat
Ideea e ca daca exista ulei special pt motoare cu filtru de particule, nu e degeaba (parerea mea). Nici nu il contrazic pe tonytm, dar eu personal as pune din cel special, chiar daca e mai scump, pt ca protejezi motorul.
de ex: http://www.mobil1.com.ro/cm...ormula_5W-30.aspx
Deci mare grija in alegerea uleiului!
de ex: http://www.mobil1.com.ro/cm...ormula_5W-30.aspx
Deci mare grija in alegerea uleiului!
- danutz22
- **
- 189 mesaje
- din 27 Jun 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Brasov
danutz22
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Brasov
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2008
- Mesaj Privat
nilf40f
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z110xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
- freelancevoyager
- *
- 21 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
freelancevoyager
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
Daca aveti DPF pe masina, TREBUIE sa foflsiti uleiuri LOW SAPS.
Mai clar, sunt uleiuri de generatie mai noua care contin sulf, fosfor si cenusa in cantitati mult mai reduse si care prin ardere (inevitabil in oirce motor se arde si ulei) nu infunda in timp aceste filtre de particule care nu sunt chiar ieftine. De asemenea trebuie sa stiti sa conduceti masina cel putin odata la 2 saptamani si la un drum mai lung, dar in general mergeti cu ea macar cu 500 ture peste turatia de cuplu maxim. Subturarea incarca DPF-urile mai repede si colmateaza si turbina cu geometrie variabila mai repede. Daca vi se aprinde martorul de bujii si clipeste, sigur masina e in regenerarea filtrului si tr condusa pana termina regenerarea, cand se va stinge martorul (nu il confundati cu un cod de eroare). Alt simptom ca masina e in regenerare, e turatia de relanti care urca la 1000, iar gazele la esapament sunt fierbinti (daca verificati), pentru ca asta e de fapt regenerarea: cresterea temperaturii pe esapament pan la 600 gr C sa arda particulele solide din filtru.
Scuze pentru offtopic dar banuiesc ca aici cititi toti care aveti masini cu DPF si e bine de stiut.
Mai clar, sunt uleiuri de generatie mai noua care contin sulf, fosfor si cenusa in cantitati mult mai reduse si care prin ardere (inevitabil in oirce motor se arde si ulei) nu infunda in timp aceste filtre de particule care nu sunt chiar ieftine. De asemenea trebuie sa stiti sa conduceti masina cel putin odata la 2 saptamani si la un drum mai lung, dar in general mergeti cu ea macar cu 500 ture peste turatia de cuplu maxim. Subturarea incarca DPF-urile mai repede si colmateaza si turbina cu geometrie variabila mai repede. Daca vi se aprinde martorul de bujii si clipeste, sigur masina e in regenerarea filtrului si tr condusa pana termina regenerarea, cand se va stinge martorul (nu il confundati cu un cod de eroare). Alt simptom ca masina e in regenerare, e turatia de relanti care urca la 1000, iar gazele la esapament sunt fierbinti (daca verificati), pentru ca asta e de fapt regenerarea: cresterea temperaturii pe esapament pan la 600 gr C sa arda particulele solide din filtru.
Scuze pentru offtopic dar banuiesc ca aici cititi toti care aveti masini cu DPF si e bine de stiut.
- Anton Vasile
- *
- 6 mesaje
- din 20 Nov 2015
- Astra 2012 O
- Arges
Anton Vasile
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2012 O
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat
Va salut pe toti,
Cu respect am si eu o intrebare legat de acest filtru de particule. Nu de mult intr-o zi mergand cu masina,dintr-odata a inceput sa scoata fum gros in spate si s-a aprins un martor la bord si scria ceva de genul fitru de particule full,continua sa conduci.Asa am facut,am ajuns la destinatie si am oprit motorul.Din curiozitate am pornit din nou motorul si martorul nu a mai aparut.
A doua zi am condus din nou si a aparut din nou martorul cu acelasi mesaj,va intreb,fitru si-a dacut regenerare sau continua sa-si faca? Mentionez ca fum gros la teava nu mai este,motorul merge bine fara scaderi de turatii.Martorul trebuie stins din calculator cu laptopul? Va multumesc.
Cu respect am si eu o intrebare legat de acest filtru de particule. Nu de mult intr-o zi mergand cu masina,dintr-odata a inceput sa scoata fum gros in spate si s-a aprins un martor la bord si scria ceva de genul fitru de particule full,continua sa conduci.Asa am facut,am ajuns la destinatie si am oprit motorul.Din curiozitate am pornit din nou motorul si martorul nu a mai aparut.
A doua zi am condus din nou si a aparut din nou martorul cu acelasi mesaj,va intreb,fitru si-a dacut regenerare sau continua sa-si faca? Mentionez ca fum gros la teava nu mai este,motorul merge bine fara scaderi de turatii.Martorul trebuie stins din calculator cu laptopul? Va multumesc.
- Anton Vasile
- *
- 6 mesaje
- din 20 Nov 2015
- Astra 2012 O
- Arges
Anton Vasile
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2012 O
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2015
- Mesaj Privat