Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Problema sta in felul urmaotor: rota dreapta spate sta mai iesita in exterior decat cea din stanga spate si fata de spoiler si fata de aripa. Am fost cu masina la un service au ridicat-o baietii pe elevator si s-a vazut ca telescopul dreapta (de la roata iesita in afara) era indoit si aveam joc in bucsile oscilante. Am inlocuit ambele telescoape spate + bucsi oscilante pe ambeele parti dar problema nu s-a rezolvat in totalitate la modul ca roata a intrat um pic mai in interior dar tot nu este la fel ca cea din partea stanga. Atasez cateva poze ca sa va puteti da seama despre ce e vorba. Partea deranjanta este atunci cand masina este mai incarcata iar roata din dreapta atinge la denivelari aripa interioara si cauciucul ajunge la cativa milimetri de buza metalica a aripei dreapta spate. Mentionez ca am verificat si unghiul de fuga fata-spate si totul este ok. Masina nu trage nici stanga nici dreapta iar pozitia volanului este si ea corecta pe drum drept. La verificarea facuta la service nu s-a vazut sa fie vreun brat sau alte componente indoite la partea dreapta.
Intrebarea mea este daca la VectraB se poate regla din brate sau cine stie din ce, pozitia rotii. Pozele:











Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Poti incerca o janta cu ET mai mare pe dreapta. Parerea mea.
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
As vrea sa tratez cauza, nu efectul. E adevarat ca jantele actuale au ET39, ceea ce e cam mult, dar daca ar atinge in ambele parti atunci da, as incerca ET mai mare. Dar ma deranjeaza ca este problema doar pe dreapta. In mod sigur ceva nu este ok la brate sau ceva pe acolo dar nu stiu de unde sa incep...si din pacate nici mecanicii nu stiu
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Din nasoala proprie experienþã îþi recomand sã faci la vreun service calumea din TM o verificare 3D a geometriei.
Sã zicem cã am cam aceleaºi simptome ºi concluzia a fost clarã: puntea spate îndoitã. De reglat nu existã nimic de reglat la mine. Baftã!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asa e si la mine. Nu-i gasesc cauza si nici rezolvarea. Totusi am o teorie cum ca se poate regla unghiul de cadere. Insa cum majoritatea mecanicilor nu au auzit decat de unghi de fuga, am lasat-o asa. Ultima oara am reglat directia la sfoara, ca din service dupa doua reglaje tragea stanga si la al doilea dreapta, probabil aparatul lor defect sau masina mea nebuna, asa ca o sa intru mai mult in detalii sa vad daca pot sa reglez amortizorul mai jos pe caroserie.
Eu nu am jenti mai late, asa ca nu atinge.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ai incercat sa schimbi rotile intre ele? Poate cel ce a avut jantele sau masina inaintea ta a folosit flanse distantoare iar la acea roata a ramas lipita de butuc sau de janta. Cand mergi drept pe nisip sau praf ai analizat daca rotile din spate calca pe aceleasi urme ca cele din fata?
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Azi am mers la un service din timisoara care cica e cel mai bun pentru reglat geometrii si baiatu de acolo mi-a zis ca nu poate sa ma scape de problema mea, pentru ca unghiul de cadere nu este reglabil. Solutia lui a fost sa-mi schimb cauciucurile si jantele si sa revin la cele originale 195x65xR15 sau sa imi cumpar o pereche de arcuri pe spate mai inalte =)) Ideala solutia lui de altfel...asta puteam sa zic si eu fara sa mai merg la ei. In orice caz nu am platit nimic pentru ca nu s-a facut nimic la masina.
Mai este cineva in oras care centreaza caroserii, si ma gandesc sa trec si pe acolo sa vad ce zice nenea...daca sunt sanse sa ma rezolve sau nu. Pana atunci, circul asa si asta este Neutral "Mergem la service-uri in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
  • Mihai Popescu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Incearca la o reprezentata sau un servis specializat.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca este din pozitionarea butucului, indiferent ce jante sau anvelope vei pune, roata va fi pe alt aliniament decat trebuie. Nu vei rezolva problema ci doar nu va mai atinge in aripa. Trebuie sa aflii care este cauza care a generat acea modificare de aliniament.
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Cei de la reprezentanta opel mi-au spus ca unghiul de fuga / cadere nu este reglabil la modelul meu si ei mi-au recomandat sa merg la service-ul la care am fost azi dimineata, pentru ca aia se baga sa mai regleze cate ceva din brate daca este cazul. Si in plus mi-au spus ca aparatul lor de reglat geometria este defect....au pasat problema la altii....
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Revin cu 2 detalii(ca am vazut ca a pomenit Bandi de butuc)...Am observat ca la anumite viteze....gen 80-90 100-110 se aude un fel de "vajait" in valuri care dispare la viteze mai mari, si pe care il simt ca vine de undeva din spate dreapta (roata cu probleme). Cel mai bine se aude intre 80-90. Si am mai observat ca daca virez stanga peste linii de tramvai, sau drum mai cu denivelari (gropitze sa le zicem) si mai in viteza (gen 50-60) simt ca si cum mi-ar fugi spatele putzin, ca si cum ar fi un joc la roata....parca tresare de spate masina.
Stau si ma intreb daca se poate ca toata problema mea (pozitie roata, zgomot in mers, chestia cu liniile de tramvai) sa fie din rulmentul dreapta spate, sau butucul dreapta spate.
Cum pot verifica daca am joc in butuc ? Pana acum toti mecanicii au ridicat-o pe elevator, s-au uitat "ca broasca in tzeava" au zis ca totul e in regula si ca nu e nimic stramb, dupa care au lasat-o jos.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca ar fi fost ceva stramb, era mai in interior. Ceva s-a intamplat cu roata aia si cred ca in urma unei reparari de mantuiala.
Ziceai ca ti s-a spus ca nu se regleaza unghiul de fuga. Iti spun eu ca se regleaza intrucat eu am schimbat bucsile pivot luna asta iar dupa schimbare, mi s-a reglat si unghiul de fuga, inclusiv pentru puntea spate. Modificarea pozitionarii rotii spate se face din suportul bucsii de sub usa.
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Revin cu informatii de ultima ora:
Azi am mers la un mecanic la care obisnuiam sa merg mai demult, si ca prin minune l-am prins "cu timp" si cu rabdare. Am urcat masina pe elevator si am inceput sa studiam problema si eu si el. Si ne-am pus sa masuram cu ruleta tot felul de distante pe amebele parti spate: de la spitza jantel pana la disc, de la spita janta pana in bucsa de jos a telescopului, lungimea bratzelor, etc, etc....absolut toate dimensiunlie erau la fel si pe stanga si pe dreapta. La un momenta dat am avut un moment de luminare si am zis "am putea muta toata puntea mai la stanga ? sa iasa roata din stanga putin mai in afara iar cea din dreapta sa intre mai in interior". Mecanicul a tresarit si a zis hai sa incercam. A slabit cele 4 suruburi cu care este prinsa puntea (cred ca asa se numeste bucata aia de fier din care pleaca bratele) a bagat un levier si a deplasat tot mai la dreapta dupa care a strans cele 4 suruburi. In mod cert acum este mult mai bine, dar daca mai reusea sa o mute 3-4mm era perfect zic eu.
Sper ca nu am facut vreo prostie cu treaba asta...ma gandesc ca noi de fapt am mutat pozitia "cutiei" (caroseriei) pe rotile din spate.
Inainte de operatiunea descrisa mai sus, volanul statea putin rotit spre stanga cand masina mergea drept, multumita baietilor care mi-au schimbat coloana de directie cu 1 sapt in urma si care au pozitionat volanul gresit pe coloana....acum, dupa operatiune, volanul sta putin rotit spre dreapta atunci cand masina merge drept deci in mod sigur am reusit sa mutam puntea spate.
Masina nu trage stanga sau dreapta, totul pare ok. Maine plec din localitate si ma intorc sapt viitoare, si am de gand sa merg sa fac inca o data geometria masinii ca sa vad cum sta treaba si sa indrept si volanul.
Multumesc tuturor celor care si-au spus parerea pana acum...astept sa o spuna si in continuare.
Revin cu detalii si poze sapt viitoare.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ai putea sa mai verifici o data unchiul de fuga. Este posibil sa se fi schimbat si totodata ar trebui sa vezi si pe spate cum este. Si atunci poate iti pun si volanul drept.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@danutzutm
Salut.
Nu am inteles prea bine. Ai spus ca roata din dreapta era iesita in afara dupa care "a bagat un levier si a deplasat tot mai la dreapta".
Ce suruburi a slabit ? Ai facut vreo poza ?
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
M-am grabit si am gresit...a bagat un levier si a deplasat toata puntea mai la stanga. Nu am facut poze dar va pot spune ca sunt 4 suruburi in care este prinsa puntea spate(cea din care pleaca bratzele) de caroserie. Azi m-am intors in Timisoara dupa 900km parcursi prin tara (timisoara-tg jiu-craiova-timisoara) cu masina incarcata si am avut parte de o gramada de portiuni in care simteam ca decolez si aterizez de pe sosea, si nu am mai avut ocazia sa aud rotile din spate frecand in aripi. Zilele urmatoare voi merge sa verific unghiul de fuga si daca este si unghiul ok, atunci pot spune ca am scapat de probleme.

@Bandi
"Modificarea pozitionarii rotii spate se face din suportul bucsii de sub usa" - de acolo se pare ca se poate regla doar convergenta rotilor spate, nu si unghiul de cadere.
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
vectra b caravan.imi tocea dreapta spate. Am schimbat bucsele mari ( puse la loc la semn) care vin in caroserie, bucsele din spatele fuzetei, Cele de pe semipunte nu le-am schimbat. dupa 1000 km uzura pe interioru cauciucului la ambele roti spate
am fost la mecanic mi-a zis ca nu stie sa se regleze unghiul de cadere la vectra b. Zicea ca suruburile la bucsele de pe semipunte trebuiau sa fie speciale concentrice sau ceva de genu
Va rog mult ajutati-ma. am stricat deja 3 cauciucuri bune
Multumesc mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR