- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
Se poate asa ceva ?Vreau sa imi cumpar un opel frontera 2.2 diesel din 1999 , dar am observat ca are la bord un bec aprins, care la un peugeot 406 2.2 hdi inseamna antipolution . Imi puteti spune daca inseamna acelasi lucru si daca se poate remedia? Daca s-a mai tratat subiectul imi cer scuze, dar timpul nu imi permite momentan sa citesc toate celelalte subiecte. Va multumesc daca ma puteti ajuta!
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Credca este vorba de martorul check engine. Daca arata ca un motoras, el este. De obicei se aprinde cand motorul sau alta componenta a masinii nu functioneaza in parametrii. Singura varianta certa este o diagnosticare computerizata dar mai esista si metode alternetive: agrafa sau combinatia de pedale (pseudoagrafa).
Sfatul meu este sa nu o cumperi pana nu se stinge becul (in 99% din cazuri se stinge prin reparatie si 1% prin scoaterea lui din bord).
Sfatul meu este sa nu o cumperi pana nu se stinge becul (in 99% din cazuri se stinge prin reparatie si 1% prin scoaterea lui din bord).
- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
M-am interesat si stiu sigur ca este becul pentru verificarea motorului. Vreau sa merg cu proprietarul la un tester inainte de a o cumpara. Dar inca nu stiu ce sa fac, nu de alta, dar trebuie sa vin in tara pe la mijlocul lunii octombrie. Imi poti da un sfat in caz de ´criza de timp´? Multumesc din suflet pentru raspuns
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
bambby
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 4JB1-TC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2009
- Mesaj Privat
se poate repara, dar nu pleca cu ea la drum fara sa o repari, chiar daca este doar o sonda. ai multi km de facut si nu se stie. la tester iti vor spune toate pb pe care le are. oricum afara sunt mai multe frontere decat la noi si probabil sunt ceva mai specializati decat mecanicii nostri care nu-si cumpara nici macar testere. ai sanse mai mari sa o poti repara in spania si poate piesele vor fi mai ieftine
- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- anka_ibiza
- OP
- 6 mesaje
- din 25 Sep 2009
- Hunedoara
anka_ibiza
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2009
- Mesaj Privat
Am citit in mare parte despre opiniile de aici de pe forum, dar vreau sa stiu daca nu voi avea probleme cu ea in cazul in care am avut aprins becul de la verificarea motorului. Oricum voi scrie dupa ce o duc la test sa vad ce are defect si atunci imi puteti da un sfat. Abia astept sa vad rezultatul.....chiar imi doresc masina asta
viorel77
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1997 X22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
Martorul check engine, se aprinde intr-adevar din cauza emisiilor (sonda lambda e cel care il comanda), se poate repara fara probleme, dar trebuie dusa la tester pentru ca problemele pot fi de la mai multi senzori: senzor temperatura aer admisie, senzor detonatie, debitmetru, senzor temperatura lichid racire motor, sonda lambda, catalizator infundat, filtru de combustibil infundat, pompa de combustibil defecta, injectoare infundate, filtru de aer infundat, egr, ...etc.
Drept urmare nu se poate merge pe "ghicite" si trebuie diagnostic computerizat.
Numai bine!
Drept urmare nu se poate merge pe "ghicite" si trebuie diagnostic computerizat.
Numai bine!
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
viorel77
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1997 X22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
stoicaaurelian a scris:90 la suta ai dreptate inafara de lambda,motorul 2.2diesel nu are lambda
Nu te contrazic, dar din cate stiu eu martorul de bord e comandat de aceasta sonda. Deci mai pe intelesul tuturor, sonda lambda e cea care simte ca amestecul e incorect din diverse motive (senzori, filtre, furtune, electrica etc) si aprinde becul in bord. Si inca ceva, daca are catalizator (de la euro2 incoace) musai trebuie si sonda ca altfel nu faci mia de km cu motorul ala (ca se infunda catalizatorul).
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florinrai
- **
- 273 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Frontera 2002 y22dth
- Hunedoara
florinrai
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
ma florine,da jos capacu de pe motor ala de plastic e in trei surube,si o sa vezi in dr motorului in mijlocul galeriei de admisie ditamai ciuperca argintie,ala e supapa egr,e prinsa in doua suruburi,dao jos si ai sa te minunezi ce e dedesubt,curatao bine si puneo inapoi,dacaca e ff murdar peacolo prinauntru(te uiti prin gaura supapei)trebe data jos toata admisia si curatzata,are niste clapete mici dedesubt care se pot bloca,cu curatzatu admisiei sa nu te bagi ca e mai complicat,supapa poti sa o cureti fara pb,numai sa nu pornesti motoru