Probabil ca multi dintre posesorii de Astra G sunt nemultumiti de ergonomia scaunelor (ergonomie demna de lavitele din Logan)
Printre ei m-am numarat si eu. Spun "m-am numarat" pentru ca acum am scaune de Vectra (modelul sport, cu sustinere laterala si reglaj lombar) pe Astra mea. Sincer, se observa diferenta, daca cu vechile scaune, dupa 3-4 ore la volan, din cauza formei de scoica in care stateam, ma durea spatele crancen, acum.. e o placere
Tutorialul acesta se va referi la schimbarea tuturor scaunelor (scaune fata SI bancheta spate). Eu am schimbat tot pentru ca am avut o idee fixa, masina sa arate frumos, nu ca facuta din bucati. In cazul de fata, daca schimbam doar scaunele fata tapiteria ar fi diferit (versus bancheta)
Sa trecem la fapte. Ca sa puteti face un astfel de transplant va trebuie, bineinteles, un set de scaune de pe o Vectra B. Deoarece nu exista Vectra B in 2 usi, Astra G in 2 usi sunt excluse de la posibilitatea de a beneficia de un astfel de transplant. In plus, verificati, daca aveti airbag in scaunele voastre, e preferabil ca si masina donoare sa aiba asa ceva. Bineinteles, se poate incerca transplantarea airbag-urilor pe noile scaune, teoretic ar trebui sa existe gaurile de fixare, dar practic nu stiu. De asemenea, va recomand sa aveti o trusa de biti (cel mai des folosite au fost torx 40 si torx 45, daca tin bine minte) un cleste de taiat, un cutter, o cheie cu clicket (preferabil mai maricica, deoarece aveti de desfacut o gramada de suruburi asigurate cu pasta autoblocanta) si un brat prelungitor la cheie (de exemplu pentru balamalele de la spatarul banchetei va trebuie un prelungitor de minim 15-20 cm). Da, si mai este nevoie de un flex, sau de un bomfaier.
Scaunele fata
Pentru scaunele din fata, miscarea e simpla.
1- Se da jos masca din colt (exterior, spate, unde intra centura), si se desface centura (surub cu pasta autoblocanta).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2- Se da scaunul in fata la maxim, in capatul din spate al sinelor veti gasi din nou suruburi. Se desfac si acestea, se da spatarul de la scaun in fata la maxim, apoi se impinge tot scaunul inspre spate (sina in fata culiseaza sub o talpa, trebuie sa iasa de acolo).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3- Dupa ce sina a iesit din talpa, se culca scaunul pe spate, si se desfac mufele de la pretensionarea de centura si de la airbag. Din pacate nu am poze detaliate. Va pot spune insa ca mufele se desfac mai usor daca, mai intai, detasati toata capsula in care intra mufele. Capsula are o clapeta deasupra, apasati clapeta si capsula va culia (se trage de ea in fata). Ati detasat capsula de pe scaun, va uitati la mufe, fiecare (cea de airbag si cea de la pretensionarea centurii) are o siguranta (nu o puteti rata, are o culoare stridenta)
4- Se scot scunele din masina. Pentru montajul celor noi se respecta procedura enuntata mai sus, in ordine inversa
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Preferabil cu scaunele din fata scoase, pentru a avea spatiu de lucru, se trece la demontarea banchetei din spate.
Bancheta spate
Pentru demontarea banchetei spate veti avea nevoie de foarte multa rabdare. Si de timp. Daca scaunele fata (spalat, demontat cele vechi, , aspirat tapiteria, remontat scaunele fata noi) am muncit 3 ore, pentru a demonta spatarele si a monta toata bancheta spate am muncit vreo 5 ore (incluzand drumuri pe la prieteni, deoarece am avut nevoie de ajutor si ceva scule)
Teoretic demontarea banchetei nu trebuie sa va ai mai mult de 2 ore. Practic, sunt multe suruburi greu accesibile, si puse cu autoblocanta. Si, daca ati stricat capul la un surub de la centuri, de exemplu, nu o sa va fie usor.
1- se demonteaza sezuturile. Acestea se demonteaza simplu (se rabateaza, si se desfac balamalele). Asa arata balamalele desfacute:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
si asa arata balamaua montata:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cred ca v-ati prins cum se demonteaza. E util sa fie cineva langa voi, dar, daca nu e cine, o persoana se poate descurca singura
2- Se demonteaza spatarele. fiecare spatar e prins in 2 puncte, pe lateral, si in mijloc, intre ele, pe 2 balamale.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Spatarul scurt rabatat, poze de detaliu pe deasupra lui
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Desfaceti mai intai suruburile de la prizele de centura cu mare grija, deoarece sunt puse cu pasta autoblocanta, si capul e destul de moale. Eu am reusit sa distrug capul la unul dintre ele in mod iremediabil, si apoi am muncit cu elegance cateva ore bune ca sa il desfacem in final cu ranga.... apoi ridicati mocheta din portbagaj, o sa mai gasiti acolo niste suruburi (in zona imbinarii dintre spatare), desfaceti-le si pe acestea. Scoateti spatarele afara din masina (la prinderile de pe laterale o sa va dati seama, in principiu e o tija cu cap, impinsa de un arc, trebuie bagata o surubelnita si impins de tija, ca sa culiseze in sus), demontati balamalele de pe ele. De ce sa le demontati? pentru ca veti avea nevoie de ele
3- mutati tapiteria sezuturilor de la Vectra pe tabla de la Astra
Tapiteria e cusuta de burete, si e prinsa de marginea tablei cu un cheder care inchide pe buza tablei. Cu o surubelnita dreapta o sa le scoateti usor. Mutarea trebuie facuta, deoarece urechile pentru balamale de la Vectra nu potrivesc cu cele de la Astra nici ca latime, nici ca pozitie. Atentie, cand montati tapiteria pe tabla de Astra, sezutul e nitel mai adanc la Vectra. O sa vedeti ca fiecare sezut are 2 chedere. Incepeti, pentru fiecare cheder, montajul din mijloc (de la coltul pe care pica chederul respectiv), iar colturile care va raman le taiati cu clestele, ca sa nu le incalecati cu capetele de la celalat cheder (daca le incalecati sau le lasati asa aveti toate sansele sa vi se desfaca chederul in scurt timp)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
4- taiati boltul de la spatarul lung
Boltul e marcat cu un cerc, gaura in care culiseaza in balama, un un patrat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cand ati demontat balamalele de pe spatar, ati remarcat ca, la spatarul lung, exista un bolt, cu arc, care ar culisa, in principiu, printr-o gaura din balama. Boltul respectiv e "senzorul de pozitie" pentru centura. Daca spatarul nu e in pozitia corecta (bolt prin gaura balamalei) centura din mijloc se blocheaza. Poate fac niste poze zilele viitoare, si le adaug aici (am facut bucati zilele trecute spatarul de astra, ca sa ma prind cum pot sa imi fac centura functionala)
Puneti flexul/bomfaierul pe bolt, si retezati-l cat mai scurt posibil.
5- montati balamalele de Astra pe spatarele de Vectra
V-am zis mai devreme ca o sa aveti nevoie de ele.... Nu puteti folosi balamelele de Vectra, deoarece podeaua de la Vectra e diferita. Deci balamalele de Vectra nu vor "calca" pe podeaua de Astra. Din pacate si gaura pentru boltul retezat la punctul 4 are alta pozitie, de aceea a trebuit taiat boltul...
Montarea, ca la scaunele din fata, se face in ordine inversa: spatarele, balamalele din mijloc la spatare, clemele de centura, sezuturile
In final veti obtine:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ultima modificare făcută de jE la Dum 21 Feb, 2016 11:26 pm, modificat de 6 ori în total