Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Nu l-am vãzut sã fie ciupit sau ceva, aºa cã l-am pus la loc ...

Vad ca e exact ca in EPC, nu inteleg de ce te gandeai sa-ti cumperi altul? Presupun ca prezinta niste simptome masina.

Si ca sa fiu putin offtopic: ce poate determina tremuratul tobei? Tremura toba finala de parca ar fi sparta, am dat cu silicon, am mai strans un surub, m-am dus din nou la service, totul ok. Nu loveste nimic, nu e nici un surub slabit, dar tremura si se aude un fel de bolboroseala. La relanti uneori se simt scaunele cum vibreaza, stiu ca e posibil sa am niste tampoane uzate ca tremura la plecarea de pe loc, dar de ce tremura toba, e intrebarea mea?
Improvizatia(furtunul de retur motorina) nu s-a miscat deloc si pare etans, adica masina trage bine dar e prea zgomotoasa, rareori mai trec de 3000ture. Ma gandesc ca mai e un furtun ceva care nu e in regula, ca si turatia la relanti nu e constanta. Oscileaza intre 500 si 1000ture:
-1000 cand e scoasa din viteza dar masina e in mers
-900 imediat cand masina opreste
-750 dupa cateva secunde in care masina sta pe loc
-cand accelerez in gol si iau repede piciorul de pe acceleratie scade pana la 500 si creste usor la 750
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Presupun ca prezinta niste simptome masina

Da, nu trage "de toþi caii", iar la 1500 rpm zgâlþâie destul de tare faþã-spate. Peste 3000 rpm trage biniºor, dar pânã acolo nu prea ºi m-am gândit cã regulatorul de presiune benzinã nu-ºi face treaba calumea. Referinþa de vacuum cred cã e OK, rãmâne sã verific ºi celelalte furtunaºe de pe-acolo.
Cu relantiul, cât timp maºina se miºcã ar trebui sã fie pe undeva la 900 - 1000 rpm, iar la staþionare testerul zice cã al meu e setat la 850rpm, unde ºi stã. Mai scade el (sporadic) mai jos, pe la 600 imediat ce o scod din vitezã, dar îºi revine - problema asta e de la IAC, care va trebui sã-l curãþ într-una din zile.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Zilele astea am incercat sa merg cu 1500ture, desi nu prea imi sta mie in fire. Daca la mers constant se comporta bine, cand iau piciorul de pe acceleratie destul cat sa scada 100-200ture si apoi o accelerez usor(mers de bara la bara) incepe sa tremure usor, iar daca iau din nou piciorul de pe acceleratie(imediat dupa aparitia tremuratului) incepe sa zgaltie serios fata-spate(pana apas ambreiajul sau acceleratia).
Am remarcat ca masina accelereaza constant pana la 2400-2500, cand incepe sa se franeze usor si trebuie sa apas acceleratia ceva mai puternic. Peste 3000ture e alta masina dar si consumul/zgomotul cresc simtitor.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am mai citit pe aici ºi s-ar putea sã fim binecuvântaþi amândoi cu un ECU pe care scrie BNLA, care ar putea sã cauzeze simptomele astea. Sãptãmâna asta vreau sã încerc alt ECU, numai ca sã ºterg de pe lista mea de "posibile cauze" ºi opþiunea asta.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Daca schimbi ECU ce faci cu immobilizer-ul? Oricum nu avem chiar aceleasi probleme, presupun ca la tine nu tremura deloc toba(ma obsedeaza chestia asta). Apropo merge sa pui o versiune mai noua de ECU(phase 2) fara a face nici o modificare?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am un amic care are un ECU de X16XEL fãrã imobilizator. Dacã nu þine figura, iau EPROM-ul din ãla ºi-l bag la mine. De citit oricum îl citesc sã vãd care-i diferenþa.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi ma gandeam ca a trecut mai bine de o saptamana si n-am mai bagat nici un ban in masina, asa ca m-am pus sa caut pe net diverse si am dat peste cineva care dezmembra un motor x16xel. Neincrezator il sun pe x sa aflu daca imi da un furtun. Imi raspunde amabil(desi la fata locului am vazut ca era putin mai colorat la fata) si-mi spune ca o sa caute furtunul pe care il vreau, dupa descrierea sumara oferita(un U intr-un capat si in celalalt un L) si sa-l sun peste 1-2 ore cand va fi acasa.
Am fost nevoit astfel ca dupa munca sa ies sa beau cateva beri, pana vine omu' acasa. Il sun si-mi zice ca e la cativa metri de servici si-mi da instructiunile: dreapta, stanga, stanga, dreapta, etc. Desi eu reusesc sa ma ratacesc si cu GPS-ul am reusit sa ajung si sa achizitionez furtunul la 30ron, pret propus de mine.
Am montat furtunul, dar avand cateva beri la bord n-am apucat sa merg cu masina, la relati se comporta aproape la fel, poate toba tremura mai usor sau era dorinta mea de a motiva niste bani investiti.

LE: Ii multumesc lui @electronistul pentru timpul pierdut si pentru pozele fara de care n-as fi putut achizitiona acest furtun, mic dar care are un efect major in modul de functionare al motorului.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
N-ai pentru ce, ºi eu vreau sã-i dãm de cap motorului ãstuia...
... un ECU de X16XEL fãrã imobilizator. Dacã nu þine figura ...

N-a þinut, cã are imobilizator, mãmãliga lui de ECU. Nu!
iau EPROM-ul din ãla ºi-l bag la mine

Cred cã o prostie mai mare ca asta nu puteam debita nici dacã eram beat bine de tot ... Partea bunã e cã l-am citit, acum compar hartã cu hartã sã vãd care e diferenþa între un ecu BPJA ºi al meu (BNLA).
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Adica immobilizer-ul are codul scris in EPROM si de aceea nu mergea sa muti chip-ul? Odata ce-ai gasit diferentele, crezi ca vei putea sa scrii un blank(n-ar trebui sa fie read only?) cu noile harti?
Macar daca ar exista o garantie ca problema este de la ECU, in cel mai rau caz poti sa-l comanzi de pe Ebay la 80euro, fata de 750-1100Ron cat te costa doar EPROM-ul daca-l comanzi din Romania.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am reuºit asearã cu jE sã ºmecherim immobilizerul de pe ECU-ul de împrumut ºi am pornit maºina cu el. Concluzia este cã îmi face exact la fel maºina: în viteza a II-a, o idee accelerat de la 1400 la 1600 rpm, zgâlþâie faþã - spate deranjant rãu de tot. De scris, am scris deja douã circuite integrate ºi mai am unul singur "blank", iar dupã ce îl scriu ºi pe acela am douã variante: ori fac un adaptor sã pot sã scriu un flash în loc de EPROM, cã nu am lampã cu ultraviolete sã le ºterg pe astea deja scrise, ori mai cumpãr ...
Cu alte cuvinte, hãrþile cred cã sunt absolut identice ºi va trebui sã încerc sã identific problema la partea mecanicã sau senzoristicã. Back on track cu furtunul acela de vacuum - am impresia cã degeaba mi-aº comanda EPROM nu ºtiu de care, sau ECU, cã problema mea e ... motorul, ambreiajul, planetarele ... de-astea mai pãmântene.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:degeaba mi-aº comanda EPROM nu ºtiu de care, sau ECU, cã problema mea e ... motorul, ambreiajul, planetarele ... de-astea mai pãmântene.

Si eu am aflat ieri ca de fapt vechiul proprietar a confundat revizia tehnica periodica cu schimbatul distributiei. Distributia n-a mai fost schimbata de la 80k si acum am 147k. Embarassed
  • Mihai_vl

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o problema cu un furtun de vacuum si anume cel care intra prin mansonul de scurgere a apei de la parbriz.Are un capat iesit si nu stiu unde trebuie bagat.Mai exact se gaseste sub senzorul MAP si se termina aproape de pompa de vacuum de la servo frana.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR