- ovidium
- OP
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Salut,
am primit si eu pe e-mail, probabil ca multi altii mesajul de mai jos:
"Oricare dintre noi, participantii la traficul rutier, a observat autoturisme care veneau din sens opus avand farurile aprinse, in ciuda faptului ca afara era ziua. Reactia imediat urmatoare era fie ridicarea piciorului de pe acceleratie, convinsi ca urmeaza un “radar” amplasat de Politia Rutiera, fie judecarea “aspra” a vinovatului, cu reflectii de genul : “idiotul a uitat luminile aprinse!” sau “uite-l si pe ala, se crede smecher!”.
In ultima perioada s-a remarcat o crestere a numarului celor ce circula cu faza scurta aprinsa (mai ales autoturismele straine noi), chiar in cazul rularii în oras, dar cu precadere in traficul extraurban. O analiza mai atenta a situatiei poate “umbri” acele “reflectii” de care pomeneam anterior.
Circulatia cu farurile aprinse implica o serie de aspecte, unele pozitive iar altele negative, un lucru fiind insa sigur: daca ai luminile de intalnire aprinse esti remarcat de ceilalti de la o distanta de doua ori mai mare decat in mod obisnuit (exista studii ce dovedesc acest lucru).
Numeroase tari europene au introdus obligativitatea circularii cu faza scurta a farurilor aprinsa, unele fortate de clima predominant rece, caracterizata de ceata si vizibilitate scazuta (Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia, Suedia), altele din dorinta de a spori securitatea participantilor la traficul rutier (Slovenia, Letonia, Ungaria).
Culoarea inchisa a automobilului (negru, gri) face ca, in anumite conditii meteo, acesta sa fie aproape invizibil pentru ceilalti participanti la trafic, existand pericolul real de accident.
Farurile aprinse sporesc siguranta pe sosele dar au si implicatii economice si sociale mari. Becurile se ard si ele de doua ori mai repede, fapt ce conduce la anumite cheltuieli suplimentare, legate de inlocuire, cum ar fi achizitionarea unora noi si reglarea farurilor intr-un service specializat. Bateriile auto vor fi solicitate mai mult, deci durata lor de viata va scadea drastic, fiind necesara inlocuirea lor la intervale mai mici de timp.
Nu trebuie uitat nici consumul de combustibil, ce sporeste cu circa 8 procente atunci cand se circula cu farurile aprinse, deci apar cheltuieli in plus legate de alimentarea cu carburant. Deci, bucurie mare pentru vanzatorii de becuri, baterii auto si combustibili, ce prospera “pe spinarea bietilor automobilisti”.
Nu in ultimul rand, circulatia cu farurile aprinse constrange la o mai atenta analiza a masinii inainte de plecarea in trafic. Legislatia în vigoare prevede obligativitatea functionarii corecte a sistemului de iluminare si semnalizare, deci automobilistul va fi oprit în trafic si ziua, de catre agentii de circulatie, daca ceva nu este in regula cu luminile.
Dezavantajul vine din faptul ca primesti o amenda substantiala, reversul medaliei fiind insa la fel de important: noaptea, pe sosele vor circula autoturisme cu instalatia de iluminat functionala si corect reglata (nu ca acum la noi), deci se pot evita accidente cu consecinte foarte grave.
(!) - Legea 49/2006 a prevazut, in sfarsit, ca la circulatia interurbana autovehiculele sa aiba faza de intalnire aprinsa si in Romania.
Ref. www.turatii.ro"
Departe de mine sa contrazic utilitatea folosirii luminilor de intalnire pe timp de zi, mai ales ca din toamna o sa fie si obligatoriu.
Intrebarea mea este: cum poate influenta cresterea numarului de consumatori de curent, consumul de combustibil???
Creste cumva frecarea intre carbuni si rotor in alternator? Trage mai greu motorul din cauza asta?
Nu cred...
Ceva pareri? poate ma insel eu!
am primit si eu pe e-mail, probabil ca multi altii mesajul de mai jos:
"Oricare dintre noi, participantii la traficul rutier, a observat autoturisme care veneau din sens opus avand farurile aprinse, in ciuda faptului ca afara era ziua. Reactia imediat urmatoare era fie ridicarea piciorului de pe acceleratie, convinsi ca urmeaza un “radar” amplasat de Politia Rutiera, fie judecarea “aspra” a vinovatului, cu reflectii de genul : “idiotul a uitat luminile aprinse!” sau “uite-l si pe ala, se crede smecher!”.
In ultima perioada s-a remarcat o crestere a numarului celor ce circula cu faza scurta aprinsa (mai ales autoturismele straine noi), chiar in cazul rularii în oras, dar cu precadere in traficul extraurban. O analiza mai atenta a situatiei poate “umbri” acele “reflectii” de care pomeneam anterior.
Circulatia cu farurile aprinse implica o serie de aspecte, unele pozitive iar altele negative, un lucru fiind insa sigur: daca ai luminile de intalnire aprinse esti remarcat de ceilalti de la o distanta de doua ori mai mare decat in mod obisnuit (exista studii ce dovedesc acest lucru).
Numeroase tari europene au introdus obligativitatea circularii cu faza scurta a farurilor aprinsa, unele fortate de clima predominant rece, caracterizata de ceata si vizibilitate scazuta (Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia, Suedia), altele din dorinta de a spori securitatea participantilor la traficul rutier (Slovenia, Letonia, Ungaria).
Culoarea inchisa a automobilului (negru, gri) face ca, in anumite conditii meteo, acesta sa fie aproape invizibil pentru ceilalti participanti la trafic, existand pericolul real de accident.
Farurile aprinse sporesc siguranta pe sosele dar au si implicatii economice si sociale mari. Becurile se ard si ele de doua ori mai repede, fapt ce conduce la anumite cheltuieli suplimentare, legate de inlocuire, cum ar fi achizitionarea unora noi si reglarea farurilor intr-un service specializat. Bateriile auto vor fi solicitate mai mult, deci durata lor de viata va scadea drastic, fiind necesara inlocuirea lor la intervale mai mici de timp.
Nu trebuie uitat nici consumul de combustibil, ce sporeste cu circa 8 procente atunci cand se circula cu farurile aprinse, deci apar cheltuieli in plus legate de alimentarea cu carburant. Deci, bucurie mare pentru vanzatorii de becuri, baterii auto si combustibili, ce prospera “pe spinarea bietilor automobilisti”.
Nu in ultimul rand, circulatia cu farurile aprinse constrange la o mai atenta analiza a masinii inainte de plecarea in trafic. Legislatia în vigoare prevede obligativitatea functionarii corecte a sistemului de iluminare si semnalizare, deci automobilistul va fi oprit în trafic si ziua, de catre agentii de circulatie, daca ceva nu este in regula cu luminile.
Dezavantajul vine din faptul ca primesti o amenda substantiala, reversul medaliei fiind insa la fel de important: noaptea, pe sosele vor circula autoturisme cu instalatia de iluminat functionala si corect reglata (nu ca acum la noi), deci se pot evita accidente cu consecinte foarte grave.
(!) - Legea 49/2006 a prevazut, in sfarsit, ca la circulatia interurbana autovehiculele sa aiba faza de intalnire aprinsa si in Romania.
Ref. www.turatii.ro"
Departe de mine sa contrazic utilitatea folosirii luminilor de intalnire pe timp de zi, mai ales ca din toamna o sa fie si obligatoriu.
Intrebarea mea este: cum poate influenta cresterea numarului de consumatori de curent, consumul de combustibil???
Creste cumva frecarea intre carbuni si rotor in alternator? Trage mai greu motorul din cauza asta?
Nu cred...
Ceva pareri? poate ma insel eu!
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
S-a mai discutat, sunt aiureli, alternatorul se invarte oricum, indiferent daca farurile sunt aprinse sau nu. Nici daca am mai pune un alternator nu cred ca ar creste consumul cu 8 procente. Iar bateria nu este solicitata decat daca motorul este oprit. In plus o baterie neutilizata nu are motive sa aiba viata mai lunga decat una corect utilizata. Singurul dezavantaj este probabil inlocuirea becurilor.
Si chiar daca am presupune ca toate acestea sunt aiureli, farurile aprinse poate ne-au salvat viata. Si chiar daca acest lucru s-a intamplat o singura data, ne-am recuperat deja toti banii.
Imi aduc acum aminte de gluma macabra a unui chirurg (e pe bune, nu e banc): "Vi se pare ca dati prea mult la doctori? Inseamna ca nu stiti cat costa o inmormantare!"
Si chiar daca am presupune ca toate acestea sunt aiureli, farurile aprinse poate ne-au salvat viata. Si chiar daca acest lucru s-a intamplat o singura data, ne-am recuperat deja toti banii.
Imi aduc acum aminte de gluma macabra a unui chirurg (e pe bune, nu e banc): "Vi se pare ca dati prea mult la doctori? Inseamna ca nu stiti cat costa o inmormantare!"
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Alternatorul se invarte oricum ( asa cum bine a zis si "kapix:) el primeste energia mecanica de la motor si se invarte cu aceeasi turatie ca si acesta. Curentul debitat de alternator este mai mic sau mai mare in functie de consumatorii autoturismului aflati sau nu in funtionare. Normal ca farurile fiind aprinse determina debitatrea unui curent mai mare din partea alternatorului. Aici intervine insa releul regulator de tensiune care pentru a obtine o variatie a curentului debitat de alternator variaza tensiunea la bornele alternatorului. Acum in legatura cu consumul de combustibil eu nu cred ca poate fi influentat de consumul de curent decat poate intr-o foarte mica masura , neglijabila. Ma gandeam chiar in timp ce citeam acest topic la o discutie avuta cu un amic in legatura cu consumul de combustibil avut la circulatia cu vant din fata , comparativ cu circulatia cu vantul din spate; cred ca e aceeasi poveste si aici. Am aflat ca la autoturismele cu AC la pornirea acestuia ar creste consumul dar nu stiu in ce procent.
Cred ca ar creste consumul in functie de consumatorii electrici in cazurile in care bobina de inductie e slabita , rezultand o scanteie prea slaba la bujii si deci o ardere incompleta a benzinei.
Cred ca ar creste consumul in functie de consumatorii electrici in cazurile in care bobina de inductie e slabita , rezultand o scanteie prea slaba la bujii si deci o ardere incompleta a benzinei.
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Consumul este influentat de orice alt accesoriu pus pe motor ca de ex: aer conditionat, servodirectie si alternator. Cu cat acesta consuma energie, motorul trebuie sa producaenergie si partea proasta e ca foloseste combustibil care costa.
Despre utilitatea mersului cu farurile aprinse tot timpul in afara localitatiilor sunt intru totul de acord ca e util si va mai scade din procentul de imbecilitate romaneasca(accidente).
Despre utilitatea mersului cu farurile aprinse tot timpul in afara localitatiilor sunt intru totul de acord ca e util si va mai scade din procentul de imbecilitate romaneasca(accidente).
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- overtaxer
- **
- 260 mesaje
- din 02 Jun 2005
- Astra 2001 Z16XE
- Mures
overtaxer
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2005
- Mesaj Privat
- ovidium
- OP
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Poa' sa fie si 100 ml, eu unul tot nu sunt de acord cu ipoteza cresterii consumului cand se circula cu farurile aprinse.
Da, consumul creste cu fiecare accesoriu pus pe motor: alternator, AC, etc. Dar alternatorul este acolo si este invartit de catre motor si cu si fara faruri aprinse. Iar pierderea de putere a motorului (indiferent cat de mare sau de mica) este aceeasi.
Da, consumul creste cu fiecare accesoriu pus pe motor: alternator, AC, etc. Dar alternatorul este acolo si este invartit de catre motor si cu si fara faruri aprinse. Iar pierderea de putere a motorului (indiferent cat de mare sau de mica) este aceeasi.
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
acuma asha e, alternatorul se invarte oricum, dar cand incepe sa incarce se invarte f greu fata de repaus.
iar la masinile cu xenon au consumu si mai mic. deci sarcina motorului creste pt o perioada f scurta ca sa incarce bateria din nou.
un sistem nesimtzit de sunet consuma cat 10 faruri, deci fitzi ecologisti si cantati piesele auzite la mtv acas si nu mai dati drumu la cd player
dar nu cred ca lumea isi uita luminile aprinse, eu le pornesc tot timpu ziua cu exceptia zilelor f insorite. mai ales dimineata la cate adormite blonde mi-ar lua fatza fara...
iar la masinile cu xenon au consumu si mai mic. deci sarcina motorului creste pt o perioada f scurta ca sa incarce bateria din nou.
un sistem nesimtzit de sunet consuma cat 10 faruri, deci fitzi ecologisti si cantati piesele auzite la mtv acas si nu mai dati drumu la cd player
dar nu cred ca lumea isi uita luminile aprinse, eu le pornesc tot timpu ziua cu exceptia zilelor f insorite. mai ales dimineata la cate adormite blonde mi-ar lua fatza fara...
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Poa' sa fie si 100 ml, eu unul tot nu sunt de acord cu ipoteza cresterii consumului cand se circula cu farurile aprinse
Nu e chiar asa, "nimic nu se pierde nimic nu se castiga, totul se transforma" daca vrei sa produci mai multa electricitate, consumi mai multa energie mecanica. Am un prieten cu un ursulet modificat, care se da pe la curse ilegale si care are un buton in masina ce ii decupleaza alternatorul din circuitul electric pentru a castiga 0,x cai putere, acesta nefiind in sarcina se invarte mult mai usor decat daca are consumatori pe care ii alimenteaza. Un alternator de 75 de amperi care produce peste 900W, daca ar functiona in regim maxim, consuma aproape 2 cai putere daca punem la socoteala si frecarile interne, deci un consum suplimentar exista, dar acesta este aproape neglijabil.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Booon...
am citit si articolul de pe turatii.ro si comentariile (unele hilare...) de acolo.
haideti sa va impartasesc experienta mea.
putina istorie inainte. Am carnetul din 90 si am avut sansa sa conduc foarte multe masini si foarte multi km (n-am facut socoteala dar numai din 97-98 am cam 400000) si neavind decit un singur accident in toti anii astia (usor, in oras) pot emite oarece concluzii...
Norocul a facut ca prin 93 sa se intoarca in tara un prieten stabilit in Suedia si sa vina si cu masina lui, pe care ulterior am condus-o si eu.
Am aflat de atunci de treaba cu farurile aprinse si cum sint o fire iscoditoare m-am documentat.
Pt tarile nordice toti producatorii de autoturisme le construiesc din start cu facilitatea asta, pui contactul si automat esti cu faza scurta aprinsa. Nota bene , pe care nu le poti stinge nici sa vrei...
Si nu este doar pt vizibilitate ci si pt faptul ca au observat -stiintific- ca nr. accidentelor scade cu un anume procent (nu retin exact....)
Chestia e ca acolo daca exista posibilitatea de a face ceva a.i. sa scada nr accidentelor chiar si cu 5% ei vor face asta pt ca respecta cetatenii/contribuabilii/participantii la trafic....
Sa revenim la Romanika..
De cite ori nu v-ati intilnit pe inserat, tocmai cind va pregateati de o depasire cu imbecili de pe sensul celalalt care merg doar cu pozitiile sau nici macar cu alea??
Ati observat ca ei sint -marea majoritate- "economi" cu benzina/becurile si sint conducatori de cazane (dacii/olticturi.lade.etc...)???
Ca atare am sa-l contrazic pe cel care a zis ca astea sint fitze.
Din acel an- 93 eu am inceput sa conduc numai cu farurile aprinse... si dacii, si oltcituri, si buburuze de reanult 5.... deci nu masini de fitze...
Sa demolez si mitul becurilor/bateriei/alternatorului..
pe zafirica o am de la 0 km. Acum am 105000. Merg tot timpul cu farurile aprinse (mai ales ca am si o facilitate la alarma, ele se aprind automat noaptea si la o anumita "intunecime" -setabila de utilizator)
Zafira face 5 ani acum in iunie.
In 5 ani am schimbat O DATA becurile pe fata (am vrut Philips Vision) si din astea noi unul s-a ars dupa vreo 6 luni , din cauza drumurilor proaste si a vibratiilor. Iar pe spate le-am schimbat dupa vreo 3 ani pt ca citisem ca si daca nu sint arse e bine sa fie schimbate pt ca filamentul se consuma si nu mai au aceeasi intensitate luminoasa. Asa este, credeti-ma.
Deci 3 + 2 becuri in 5 ani. Si nici unul din cauza uzurii premature pe motiv de "faruri aprinse"
Alternatorul: imi da constant 14-14.2.. de doi ani de cind am schimbat bateria originala masor zilnic cu whistler-ul... l-am setat sa imi afiseze tensiunea... deci in timpul mersului bateria se incarca normal.
Bateria: cea originala schimbata dupa 3 ani. Am citit pe aici pe forum ca sint unii care au tinut bateriile 4-5 ani... Sa presupunem ca "am omorit-o" cu farurile. 2 milioane si ceva in 3 ani inseamna cam 70 de mii pe luna.
In 4 ani cam 50000 pe luna. Eu zic ca pt. diferenta de 20000 siguranta mea e mai importanta.
Consumul: a tot scazut de la an la an... pt ca merg din ce in ce mai linistit... n-are rost sa merg ca nebunu si sa cistig doar 10 minute (testat... pe dn1 de multe ori pina la Sinaia...)
Concluzie: daca eu ca si contribuabil as avea un cuvint de spus - care sa fie si ascultat- as fi facut ca in noul cod rutier sa fie introdusa o obligativitate pt fabricanti/imporatori sa faca masinile ca pt Suedia.
Pt ca degeaba va scrie in lege ca e obligatoriu sa mergi cu farurile aprinse.
Multe sint scrise la lege dar din pacate traim in RO....
Pe citi o sa-i opreasca garcea sa-i amendeze ca nu respecta "amanuntul" asta in conditiile in care nu-i opresc pe astia care depasesc coloana la semafor pe linia de tramvai si pe linga refugiu????
imi cer scuze pt topicul asta lung...
am citit si articolul de pe turatii.ro si comentariile (unele hilare...) de acolo.
haideti sa va impartasesc experienta mea.
putina istorie inainte. Am carnetul din 90 si am avut sansa sa conduc foarte multe masini si foarte multi km (n-am facut socoteala dar numai din 97-98 am cam 400000) si neavind decit un singur accident in toti anii astia (usor, in oras) pot emite oarece concluzii...
Norocul a facut ca prin 93 sa se intoarca in tara un prieten stabilit in Suedia si sa vina si cu masina lui, pe care ulterior am condus-o si eu.
Am aflat de atunci de treaba cu farurile aprinse si cum sint o fire iscoditoare m-am documentat.
Pt tarile nordice toti producatorii de autoturisme le construiesc din start cu facilitatea asta, pui contactul si automat esti cu faza scurta aprinsa. Nota bene , pe care nu le poti stinge nici sa vrei...
Si nu este doar pt vizibilitate ci si pt faptul ca au observat -stiintific- ca nr. accidentelor scade cu un anume procent (nu retin exact....)
Chestia e ca acolo daca exista posibilitatea de a face ceva a.i. sa scada nr accidentelor chiar si cu 5% ei vor face asta pt ca respecta cetatenii/contribuabilii/participantii la trafic....
Sa revenim la Romanika..
De cite ori nu v-ati intilnit pe inserat, tocmai cind va pregateati de o depasire cu imbecili de pe sensul celalalt care merg doar cu pozitiile sau nici macar cu alea??
Ati observat ca ei sint -marea majoritate- "economi" cu benzina/becurile si sint conducatori de cazane (dacii/olticturi.lade.etc...)???
Ca atare am sa-l contrazic pe cel care a zis ca astea sint fitze.
Din acel an- 93 eu am inceput sa conduc numai cu farurile aprinse... si dacii, si oltcituri, si buburuze de reanult 5.... deci nu masini de fitze...
Sa demolez si mitul becurilor/bateriei/alternatorului..
pe zafirica o am de la 0 km. Acum am 105000. Merg tot timpul cu farurile aprinse (mai ales ca am si o facilitate la alarma, ele se aprind automat noaptea si la o anumita "intunecime" -setabila de utilizator)
Zafira face 5 ani acum in iunie.
In 5 ani am schimbat O DATA becurile pe fata (am vrut Philips Vision) si din astea noi unul s-a ars dupa vreo 6 luni , din cauza drumurilor proaste si a vibratiilor. Iar pe spate le-am schimbat dupa vreo 3 ani pt ca citisem ca si daca nu sint arse e bine sa fie schimbate pt ca filamentul se consuma si nu mai au aceeasi intensitate luminoasa. Asa este, credeti-ma.
Deci 3 + 2 becuri in 5 ani. Si nici unul din cauza uzurii premature pe motiv de "faruri aprinse"
Alternatorul: imi da constant 14-14.2.. de doi ani de cind am schimbat bateria originala masor zilnic cu whistler-ul... l-am setat sa imi afiseze tensiunea... deci in timpul mersului bateria se incarca normal.
Bateria: cea originala schimbata dupa 3 ani. Am citit pe aici pe forum ca sint unii care au tinut bateriile 4-5 ani... Sa presupunem ca "am omorit-o" cu farurile. 2 milioane si ceva in 3 ani inseamna cam 70 de mii pe luna.
In 4 ani cam 50000 pe luna. Eu zic ca pt. diferenta de 20000 siguranta mea e mai importanta.
Consumul: a tot scazut de la an la an... pt ca merg din ce in ce mai linistit... n-are rost sa merg ca nebunu si sa cistig doar 10 minute (testat... pe dn1 de multe ori pina la Sinaia...)
Concluzie: daca eu ca si contribuabil as avea un cuvint de spus - care sa fie si ascultat- as fi facut ca in noul cod rutier sa fie introdusa o obligativitate pt fabricanti/imporatori sa faca masinile ca pt Suedia.
Pt ca degeaba va scrie in lege ca e obligatoriu sa mergi cu farurile aprinse.
Multe sint scrise la lege dar din pacate traim in RO....
Pe citi o sa-i opreasca garcea sa-i amendeze ca nu respecta "amanuntul" asta in conditiile in care nu-i opresc pe astia care depasesc coloana la semafor pe linia de tramvai si pe linga refugiu????
imi cer scuze pt topicul asta lung...
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
zafirul: de acord. si mor cand ii vad p-astia cu dacii si d-astea numa cu pozitiile. aproape ca nu-i observi noaptea. ca mers si incet rau unii, si cu pozitiile. si adunci neuronu care stie codu rutier presupune ca ei defapt stau, dar tzeapa. imi vine sa-i omor. multi din cei care fac asta si ii vad zilnic sunt taximetristii cu "cazane", cum ziceai.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Lung intr-adevar, dar binevenit. Ai dreptate si cu faptul ca filamentele "obosesc" si incep sa dea o lumina din ce in ce mai galbena si mai fada, si de asemenea vibratiile ard becurile inainte sa se arda singure prin imbatranirea filamentelor. Din cauza asta de obicei filamentele se desfac sau rup de la capete si nu pe mijloc unde suporta cele mai mari temperaturi.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pentru sustinatorii ideii "alternatorul este acolo si este invartit de catre motor si cu si fara faruri aprinse"
Dragilor, sunteti pe punctul de a inventa PERPETUUM MOBILE. Hint: Alimentati de la alternator un Motor electric si modificati un pic partea mecanica dupa cum urmeaza: dupa pornirea motorului pe carburant, se decupleaza alternatorul de la acesta si se cupleaza la cel electric. Apoi se decupleaza si transmisia de la motorul pe carburant si se cupleaza la cel electric. Care este alimentat de alternatorul care oricum se invarte
Scuze dar nu m-am putut abtine. Sper sa nu dati prea tare...
Imi pare rau ca nu am manualul de fizica de clasa a X-a, as fi citat de acolo. Insa cititi cu atentie ce zice LEXXX si luati aminte...
Dragilor, sunteti pe punctul de a inventa PERPETUUM MOBILE. Hint: Alimentati de la alternator un Motor electric si modificati un pic partea mecanica dupa cum urmeaza: dupa pornirea motorului pe carburant, se decupleaza alternatorul de la acesta si se cupleaza la cel electric. Apoi se decupleaza si transmisia de la motorul pe carburant si se cupleaza la cel electric. Care este alimentat de alternatorul care oricum se invarte
Scuze dar nu m-am putut abtine. Sper sa nu dati prea tare...
Imi pare rau ca nu am manualul de fizica de clasa a X-a, as fi citat de acolo. Insa cititi cu atentie ce zice LEXXX si luati aminte...
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Pentru sustinatorii ideii "alternatorul este acolo si este invartit de catre motor si cu si fara faruri aprinse"
Dragilor, sunteti pe punctul de a inventa PERPETUUM MOBILE. Hint: Alimentati de la alternator un Motor electric si modificati un pic partea mecanica dupa cum urmeaza: dupa pornirea motorului pe carburant, se decupleaza alternatorul de la acesta si se cupleaza la cel electric. Apoi se decupleaza si transmisia de la motorul pe carburant si se cupleaza la cel electric. Care este alimentat de alternatorul care oricum se invarte
Scuze dar nu m-am putut abtine. Sper sa nu dati prea tare...
Imi pare rau ca nu am manualul de fizica de clasa a X-a, as fi citat de acolo. Insa cititi cu atentie ce zice LEXXX si luati aminte...
Dragilor, sunteti pe punctul de a inventa PERPETUUM MOBILE. Hint: Alimentati de la alternator un Motor electric si modificati un pic partea mecanica dupa cum urmeaza: dupa pornirea motorului pe carburant, se decupleaza alternatorul de la acesta si se cupleaza la cel electric. Apoi se decupleaza si transmisia de la motorul pe carburant si se cupleaza la cel electric. Care este alimentat de alternatorul care oricum se invarte
Scuze dar nu m-am putut abtine. Sper sa nu dati prea tare...
Imi pare rau ca nu am manualul de fizica de clasa a X-a, as fi citat de acolo. Insa cititi cu atentie ce zice LEXXX si luati aminte...
ROFL
ce vrei si tu, asa il vad ei sub capota, ca se invarte tot timpu...
multi nu prea au notiunea asta de sarcina...
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Se spune ca cel mai mare consumator de pe masina este AC-ul....insa se pare ca este falsa aceasta constatare.. Pe Discovery au dat un documentar prin care au demonstrat ca Ac-ul consuma mult mai putin combustibil decat daca ai circula fara Ac dar cu geamul deschis... astfel coeficientul de frecare al aerului este mult mai mare si consumul creste substantial....deci ma indoiesc de cele spuse in articol...clar exista un consum marit insa mult mai mic decat cel estimat aici. Oricum daca ai un pasager langa sofer sau o incarcatura mai mare in masina, consumul creste mult mai mult decat daca circuli preventiv cu farurile aprinse.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mai dragilor, citesc si ma minunez: cum adica alternatorul orcum se invarte? Da, se invarte dar cum? Cu cat creste excitatia (baterie descarcata), cu atat campul magnetic ce se opune invartirii e mai mare, deci motorul trage mai greu (e adevarat ca se simte la consum cu cateva procente). Ce este atat de neclar? La fel si cand cupleaza A/C-ul.
Dar nu va faceti probleme, consumul creste si cand circulati cu geamurile deschise sau aveti bare transversale deasupra (a se citi suporti de schiuri, etc., nemaivorbind de acele "sicrie" montate deasupra al carui rost chiar ca nu-l vad fiind incomod de incarcat). Sper sa nu se supere cei care au, dar e simpla mea parere si atat. Si sa nu mai vorbim de masina incarcata cu bagaje si 4-5 persoane. Dar asta e. Din punctul meu de vedere subscriu parerii ca siguranta mea si protejarea masinii e mai importanta decat consumul si circul cu faruri aprinse si ziua si chiar in oras.
Dar nu va faceti probleme, consumul creste si cand circulati cu geamurile deschise sau aveti bare transversale deasupra (a se citi suporti de schiuri, etc., nemaivorbind de acele "sicrie" montate deasupra al carui rost chiar ca nu-l vad fiind incomod de incarcat). Sper sa nu se supere cei care au, dar e simpla mea parere si atat. Si sa nu mai vorbim de masina incarcata cu bagaje si 4-5 persoane. Dar asta e. Din punctul meu de vedere subscriu parerii ca siguranta mea si protejarea masinii e mai importanta decat consumul si circul cu faruri aprinse si ziua si chiar in oras.
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Si pe mine ma framanta de ceva vreme teoria asta si nu prea credeam in cresterea consumului odata cu pornirea mai multor consumatori; asta pana cand intr-o zi cand nu aveam ce face am citit manualul de utilizare al unui VW Vento, unde la capitolul "Sfaturi practice pentru condus econom" scria negru pe alb sa fim foarte atenti cu consumatorii daca vrem sa obtinem un consum redus de combustibil si era dat ca exemplu dezaburirea lunetei; se recomanda sa nu fie folosita dezaburirea mai mult decat este necesar, deoarece intr-o ora de functionare a acesteia, consumul de combustibil creste cu aproximativ 1 litru!!!!, evident, datorita alternatorului. Oricum, de cand ma stiu sofer ( de vreo 10 ani), circul de regula interurban cu farurile aprinse.
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat