andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am observat ca roata din fata dreapta e mai inclinata decat cea din stanga. Adica e de genul asta: / | Si am mai observat ca la masinile cu km multi rotile din fata incep sa arate asa / \. Ce ma oftica de mor si nu stiu care e cauza!! O fi de la pivotul inferior? De ce oare arata asa? Voi face si poze ca sa fiu mai explicit!!
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
imbatrineste materialul si se cracaneaza din sasiu, suportii amortizoarelor etc.
pentru corectare unii pun o bara care prinde capetele superioare ale amortizoarelor si le tine la distanta corecta (alti pun bara asta pentru rigidizare, fara a avea probleme deosebite).
in cazul tau, poate ai luat vreo groapa mai mare si ai strimbat ceva pe partea aia. cred ca cel mai bine e sa mergi la o verificare a geometriei. pentru 250.000 afli exact ce si cit de mult e strimb si ce masuri trebuie luate.
pentru corectare unii pun o bara care prinde capetele superioare ale amortizoarelor si le tine la distanta corecta (alti pun bara asta pentru rigidizare, fara a avea probleme deosebite).
in cazul tau, poate ai luat vreo groapa mai mare si ai strimbat ceva pe partea aia. cred ca cel mai bine e sa mergi la o verificare a geometriei. pentru 250.000 afli exact ce si cit de mult e strimb si ce masuri trebuie luate.
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
e bine ca nu ai rotile \ / .. ca rotile stau asimetric pe suprafata perfect plana e o problema, intr-adevar..depinde si de distributia greutatii etc...
ca ai unghiurile de genul / \ asta toate vectrele au si nu se poate modifica..intre unghi convergenta etc..nu stiu care din ele ca nu am manualul langa mine si nu am avut rabdare sa le invat, dar e un capitol intreg legat de geometria rotilor la vectra si iti explica exact de ce si cum.
avand unghiurile de genul / \ obtii o aderenta si o stabilitate mai buna la viraje etc...
dar asta probabil ca o stii deja si alti clubberi se pricep mai bine sa iti descrie toate amanuntele
ca ai unghiurile de genul / \ asta toate vectrele au si nu se poate modifica..intre unghi convergenta etc..nu stiu care din ele ca nu am manualul langa mine si nu am avut rabdare sa le invat, dar e un capitol intreg legat de geometria rotilor la vectra si iti explica exact de ce si cum.
avand unghiurile de genul / \ obtii o aderenta si o stabilitate mai buna la viraje etc...
dar asta probabil ca o stii deja si alti clubberi se pricep mai bine sa iti descrie toate amanuntele
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
ai incercat sa te duci la un atelier ok care sa iti verifice geometria rotilor? incearca sa te duci la unii seriosi (nu gen vulcanizarea de la coltul strazii care spun ca regleaza geometria si respectivii fac totul dupa ureche - am patit-o si m-am lasat pagubas) ..incearca la Sama service / Tofan (sau cum le-o zice alora de pe fundeni, daca esti din Bucuresti).
Simti joc in volan? Eu tocmai am constatat ca capul surbului care fixeaza discul de frana stanga, rupt, ceea ce face ca roata stanga sa aiba un joc extrem de periculos..m-am lasat pagubas sa mai plec cu ea si am luat berlina, pana cand rezolv cu el...
ma rog, sper ca tu sa nu ai astfel de prbs
Simti joc in volan? Eu tocmai am constatat ca capul surbului care fixeaza discul de frana stanga, rupt, ceea ce face ca roata stanga sa aiba un joc extrem de periculos..m-am lasat pagubas sa mai plec cu ea si am luat berlina, pana cand rezolv cu el...
ma rog, sper ca tu sa nu ai astfel de prbs
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
tru_astra
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2006
- Mesaj Privat
ieo am rotile spate / \ si le am asha de cand am masina deci presupun ca a venit asha din fabrica, la cele din fata tre sa ma duc pana jos sa vad ca nu am observat pana acuma. atata timp cat nu ai probleme la directie in mers nu cred ca ai de ce sa-ti faci probleme, daca ar fi fost o problema grava ai fi sesizat ceva masina sa traga in parti la liber, bataie la roti, vibratie in volan etc.
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
pentru andei:
Problema apare din cauza:
1) pivotii inferiori originali sunt prinsi in nituri (deci cei doi pivoti sunt fixati geometric egal unul fata de celalalt ) iar la cei noi, deoarece au suruburi de prindere si suruburile nu sunt fixe si nici dametrele nu coincid (diametrul suruburilor este un pic mai mic decat al gaurilor basculei), apare acea diferenta de geometrie a rotilor. Deci da, schimbarea pivotilor noi cu cei vechi schimba problema si de aceea trebuie facuta geometria rotilor la final.
2) Daca ai luat multe gropi si mai ales daca ai luat o groapa cat CHINA, ai patit fenomenul AMORTIZOR STRAMB undeva in AXUL sau mobil.
Stai linistit, daca amortizorul nu este avariat, mai poti merge cu el inca 100k kilometri fara probleme, inclinatia inegala a rotilor nu afecteaza unghiul de fuga al directiei, ci numai unghiul de convergenta al rotilor de pe fata si acest lucru apare pe calculator in cadrul reglajului geometriei rotilor.
Ca sa mai atenuezi din inclinatie, daca nu ai chef sa schimbi amortizorul cu pricina (iti dai seama care amortizor este cand faci geometria - iti spune mecanicul - si din amintiri, iti aduci aminte la care roata ai avut probleme mai multe din cauza unei gropi imense sau acident pe o parte a masinii) cand te mai duci la reglajul geometriei, ii spui mecanicului de acolo sa desurubeze putin cele 2 suruburi de prindere al amortizorului in fuzeta si sa traga sau sa inpinga un asistent de roata aferenta amortizorului, astfel incat sa mai reduca din inclinatie, iar la final sa stranga piulitele la loc f bine.
Sper sa te ajute sfatul meu.
Nicu.
Problema apare din cauza:
1) pivotii inferiori originali sunt prinsi in nituri (deci cei doi pivoti sunt fixati geometric egal unul fata de celalalt ) iar la cei noi, deoarece au suruburi de prindere si suruburile nu sunt fixe si nici dametrele nu coincid (diametrul suruburilor este un pic mai mic decat al gaurilor basculei), apare acea diferenta de geometrie a rotilor. Deci da, schimbarea pivotilor noi cu cei vechi schimba problema si de aceea trebuie facuta geometria rotilor la final.
2) Daca ai luat multe gropi si mai ales daca ai luat o groapa cat CHINA, ai patit fenomenul AMORTIZOR STRAMB undeva in AXUL sau mobil.
Stai linistit, daca amortizorul nu este avariat, mai poti merge cu el inca 100k kilometri fara probleme, inclinatia inegala a rotilor nu afecteaza unghiul de fuga al directiei, ci numai unghiul de convergenta al rotilor de pe fata si acest lucru apare pe calculator in cadrul reglajului geometriei rotilor.
Ca sa mai atenuezi din inclinatie, daca nu ai chef sa schimbi amortizorul cu pricina (iti dai seama care amortizor este cand faci geometria - iti spune mecanicul - si din amintiri, iti aduci aminte la care roata ai avut probleme mai multe din cauza unei gropi imense sau acident pe o parte a masinii) cand te mai duci la reglajul geometriei, ii spui mecanicului de acolo sa desurubeze putin cele 2 suruburi de prindere al amortizorului in fuzeta si sa traga sau sa inpinga un asistent de roata aferenta amortizorului, astfel incat sa mai reduca din inclinatie, iar la final sa stranga piulitele la loc f bine.
Sper sa te ajute sfatul meu.
Nicu.
- florin07TIZ
- *
- 32 mesaje
- din 25 Aug 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Suceava
florin07TIZ
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
- razvu77
- **
- 201 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Astra 1995 C20XE
razvu77
- Mesaje scrise: 201
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
bwahahaha tare faza cu raspunsul dupa 2 ani .Deci nu mai kinuiti masinile de pomana, Astra F cel putin stiu cu siguranta ca are acest unghi de cadere al rotilor / \ [ si nu este reglabil] de fabrica pentru o mai buna stabilitate.Bineinteles daca este exagerat exista uzuri undeva.Nu are nici o legatura cu sasiul masinii ci doar cadrul suport motor-cutie care se poate skimba daca s a deteriorat grav.
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
La masina din semnatura, dupa un drum de ~300km prin dobrogea la opel fest de 1 mai, am observat ca a inceput sa traga deapta.
La 50km/h se simte cel mai bine, schimba singura benzile. Si nu e din cauza drumului inclinat, pentru ca nu facea asa inainte.
Anvelopele Tigar au aproximativ 7000km si s-au comportat exemplar. In acest moment nu au uzura inegala, dar daca mai merg asa vor avea cu siguranta.
Mentionez ca nu am luat nici o groapa violent, chiar am fost atent.
Am sesizat ca roata stanga fata sta inclinata, cum privesti masina din fata, asa |\. Poze:
Am ridicat-o pe cric, am tras de roata, m-am uitat pe la brate, totul pare in regula.
Pana sa ajung la refacere bracaj, alte recomandari?
La 50km/h se simte cel mai bine, schimba singura benzile. Si nu e din cauza drumului inclinat, pentru ca nu facea asa inainte.
Anvelopele Tigar au aproximativ 7000km si s-au comportat exemplar. In acest moment nu au uzura inegala, dar daca mai merg asa vor avea cu siguranta.
Mentionez ca nu am luat nici o groapa violent, chiar am fost atent.
Am sesizat ca roata stanga fata sta inclinata, cum privesti masina din fata, asa |\. Poze:
Am ridicat-o pe cric, am tras de roata, m-am uitat pe la brate, totul pare in regula.
Pana sa ajung la refacere bracaj, alte recomandari?
bnb_bnb25
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2009
- Mesaj Privat
bnb_bnb25
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Am fost sa fac bracajul la BoshCar Service in Galati.
Nu au putut reface geometria pentru ca unghiul de cadere la roata stanga fata este mult in afara intervalului, trebuia sa fie -1gr si el este -2gr06'.
Mai aveam in afara intervalului cu 0gr15' unghiul de convergenta de la roata dreapta. Dar a spus ca nu are rost sa-l indrepte pana nu rezolv problema cealalta.
Am fotografiat monitorul de la instalatia de bracaj, dar nu pot sa ridic poza pentru ca nu merge postimage.org.
Explicatia a fost una vaga: poate fi de vina (respectiv stramb) amortizorul, bratul inferior, bucsele de la bratul inferior, sau port fuzeta. Cum le-am spus ca nu am de gand sa schimb aceste piese prin eliminare, a ramas ca maine sa ridice masina pe elevator si sa traga de toate bucsele de acolo.
Maistrul de acolo a fost de treaba ca nu mi-a luat bani pe operatia asta de constatare. Probabil o sa aiba grija la urmatoarele operatii.
O sa iau in considerare sfatul lui nicu.costinesti "ii spui mecanicului de acolo sa desurubeze putin cele 2 suruburi de prindere al amortizorului in fuzeta si sa traga sau sa inpinga un asistent de roata aferenta amortizorului, astfel incat sa mai reduca din inclinatie, iar la final sa stranga piulitele la loc f bine."
Buba e mare. Alte idei sunt bine venite.
Nu au putut reface geometria pentru ca unghiul de cadere la roata stanga fata este mult in afara intervalului, trebuia sa fie -1gr si el este -2gr06'.
Mai aveam in afara intervalului cu 0gr15' unghiul de convergenta de la roata dreapta. Dar a spus ca nu are rost sa-l indrepte pana nu rezolv problema cealalta.
Am fotografiat monitorul de la instalatia de bracaj, dar nu pot sa ridic poza pentru ca nu merge postimage.org.
Explicatia a fost una vaga: poate fi de vina (respectiv stramb) amortizorul, bratul inferior, bucsele de la bratul inferior, sau port fuzeta. Cum le-am spus ca nu am de gand sa schimb aceste piese prin eliminare, a ramas ca maine sa ridice masina pe elevator si sa traga de toate bucsele de acolo.
Maistrul de acolo a fost de treaba ca nu mi-a luat bani pe operatia asta de constatare. Probabil o sa aiba grija la urmatoarele operatii.
O sa iau in considerare sfatul lui nicu.costinesti "ii spui mecanicului de acolo sa desurubeze putin cele 2 suruburi de prindere al amortizorului in fuzeta si sa traga sau sa inpinga un asistent de roata aferenta amortizorului, astfel incat sa mai reduca din inclinatie, iar la final sa stranga piulitele la loc f bine."
Buba e mare. Alte idei sunt bine venite.