Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut sunt nou aici si am o mare problema,ieri incercand sa trec printr-o apa destul de mare cu el a tras apa prin filtru de aer pana sa oprit motoru in mijlocu apei.Acum daca incerc sa dau la cheie se aude un tac. i-am scos bujiile sa ma uit daca sunt ude dar toate sunt uscate numai in primu piston se vede cateva picaturi pe cilindru.deci ce sa ii fac? motoru e 1.8 16v Z18XE
- Suller Istvan
- **
- 434 mesaje
- din 17 Apr 2007
- Kadett 1986 1,3
- turda
Suller Istvan
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: turda
- Masina: Kadett 1986 1,3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2007
- Mesaj Privat
Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- vali17kar
- **
- 370 mesaje
- din 30 Aug 2008
- Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Arad
vali17kar
- Mesaje scrise: 370
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2008
- Mesaj Privat
Multe minuni s-au auzit pana acuma,dar intrand apa in piston sa-ti strambe biela,care la randul ei sa-ti sparga baia.....nu am mai auzit asa ceva!Singurul lucru ce se putea intampla de la apa in camera pistonului,este sa ramai fara scanteie,deci,motor oprit.Si binenteles se mai pot duce foarte usor anumiti senzori ,care,in contact cu apa.....stim rezultatul. Dar sa se strambe biela ......de la apa? Tare interesant ! Sa ne tii la curent cu urmarile!
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu te mira Vali. Sa va povestesc eu patanie cu un motor, e adevarat in doi timp, dar principiul e acelasi. Motorul respectiv Honda era montat pe un utial mic agricol. E filtrul de aer la utilajul ala era prevazut cu rezervor pt ulei. Cine nu stie se pune ulei la masinile agicole in filtru ca sa mai adune din praf. Utilajul ala a fost urcat intr-un camion si inclinat mai mut decat trebuie(motorul era oprit). In timpul operatiunii a curs ulei din filtru pina in capul pistonului. Mai departe...nu mai poreste, nu se invarte ce sa faci? Scos bujii dat la automat invarte si arunca ulei. Logic ca s-a rezolvat usor si motorul merge si acum, dar in cazul problemei din topic iti dai seama ca a ajuns apa in capul pistonului. Compresia in cilindri se face cu gaz care se stie e comprimabil ..nu cu lichide. sunt alte forte ..etc.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- vali B 44 PIV
- **
- 247 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Vectra 2000 x25xe
- Bucuresti
vali B 44 PIV
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- vali B 44 PIV
- **
- 247 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Vectra 2000 x25xe
- Bucuresti
vali B 44 PIV
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- vali B 44 PIV
- **
- 247 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Vectra 2000 x25xe
- Bucuresti
vali B 44 PIV
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cristea21
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La ITP da.
Trebuie sa mergi la RAR sa faca omologare si sa il treaca in carte.
Trebuie sa mergi la RAR sa faca omologare si sa il treaca in carte.
Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate.? In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.
nicu.work
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat
"Un patit norocos!"
Opel Astra G, motor Y20DTH
Am incercat sa trec si eu printr-o apa destul de adanca, cu viteza destul de mica, aproximativ 10km/h, dar chiar si asa apa a reusit sa urce destul de sus unde e pozitionata aerisirea pentru filtrul de aer si imediat ce am reusit sa trec, la doar un metru s-a oprit motorul.
Bordul se mai aprindea, farurile la fel, insa fiind un necunoscator am decis sa nu incerc nimic si am impins-o pe dreapta.
Dupa 15-20 min am incercat sa o pornesc si dupa cateva incercari a reusit sa porneasca pentru 2-3 secunde si s-a oprit...si am decis sa renunt pe moment sa nu agravez, cu gandu ca poate se usuca ceva si o sa reporneasca normal.
Am mai incercat dupa 4 ore si la fel, am mai incercat dimineata si iar la fel, atunci mi-am dat seama ca nu e problema de uscat ceva.
Pana am ajuns seara inapoi acasa, am auzit si citit tot felul de pareri...fiecare ingrijorandu-ma mai mult sau mai puti.
Seara, un mecanic a scos bujiile si mi-a zis sa dau la automat, in momentul ala am vazut ca a inceput sa sara aburi de apa in sus (prin gaurelele de la sita).
Dupa cateva repetari de 10-15 secunde am simtit ca moare bateria.
Am legat bateria de o alta masina pornita si ambalata sa mentita curent si dupa inca 5-10 repetari a 10-15 secunde mecanicul a observat ca a inceput sa fie uleios ce sarea in sus...semn ca apa era pe consumate si simtea motorina.
In momentul ala a pus bujiile inapoi si dupa 2-3 chei a reusit sa porneasca si imediat a ambalat-o si mentinut-o asa sa-i faca ardere in interior. Am tinut-o pornita, ambalata si circulata la turatii mari aproximativ 1 ora si problema s-a rezolvat.
Sper sa ajute metoda si pe altii!
- deschideti capota si uitati-va unde si cum e pozitionata aerisirea filtrului de aer
- nu incercati treceti cu viteza mare prin apa
Opel Astra G, motor Y20DTH
Am incercat sa trec si eu printr-o apa destul de adanca, cu viteza destul de mica, aproximativ 10km/h, dar chiar si asa apa a reusit sa urce destul de sus unde e pozitionata aerisirea pentru filtrul de aer si imediat ce am reusit sa trec, la doar un metru s-a oprit motorul.
Bordul se mai aprindea, farurile la fel, insa fiind un necunoscator am decis sa nu incerc nimic si am impins-o pe dreapta.
Dupa 15-20 min am incercat sa o pornesc si dupa cateva incercari a reusit sa porneasca pentru 2-3 secunde si s-a oprit...si am decis sa renunt pe moment sa nu agravez, cu gandu ca poate se usuca ceva si o sa reporneasca normal.
Am mai incercat dupa 4 ore si la fel, am mai incercat dimineata si iar la fel, atunci mi-am dat seama ca nu e problema de uscat ceva.
Pana am ajuns seara inapoi acasa, am auzit si citit tot felul de pareri...fiecare ingrijorandu-ma mai mult sau mai puti.
Seara, un mecanic a scos bujiile si mi-a zis sa dau la automat, in momentul ala am vazut ca a inceput sa sara aburi de apa in sus (prin gaurelele de la sita).
Dupa cateva repetari de 10-15 secunde am simtit ca moare bateria.
Am legat bateria de o alta masina pornita si ambalata sa mentita curent si dupa inca 5-10 repetari a 10-15 secunde mecanicul a observat ca a inceput sa fie uleios ce sarea in sus...semn ca apa era pe consumate si simtea motorina.
In momentul ala a pus bujiile inapoi si dupa 2-3 chei a reusit sa porneasca si imediat a ambalat-o si mentinut-o asa sa-i faca ardere in interior. Am tinut-o pornita, ambalata si circulata la turatii mari aproximativ 1 ora si problema s-a rezolvat.
Sper sa ajute metoda si pe altii!
- deschideti capota si uitati-va unde si cum e pozitionata aerisirea filtrului de aer
- nu incercati treceti cu viteza mare prin apa
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- kostyka.euro
- *
- 23 mesaje
- din 03 Oct 2010
- Vectra 1997 16XEL
- Valcea
kostyka.euro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salut. Deși nu mai circul cu opel, am decis sã scriu aici.... inca il am parcat si radiat... momentan circul cu o skoda octavia... tema , apa in motor, calculatorul meu s-a blocat si desi fica mea din spate șoptea aproape tipand la mine sa nu trec printr-o "balta" mai tare m-a ambiționat treaba asta si m-am aruncat prin "balta" si m-am trezit cu apa la stergatoare. a durat totul undeva la 5-6 secunde sa trec apa, iar imediat dupa ce am iesit am simtit ca nu mai trage si moare motorul. Deși nu am trecut nici încet de frica sa nu raman in apa, nu am nici forțat prea tare...fiind panta si urcare la ieșirea din apa motorul s-a oprit. Incerc cheia prima data si dupa ce învârte putin ....poc. O las cateva secunde incerc iar ...poc. Parea ca un senzor taie curentul si nu ma lasa sa mai dau la cheie. Tot bordul se stingea si nu il mai lasa sa invarta. Zic hai sã-l întreb pe google ce sa fac... si zice, e gravã si nu mai incerca sa invarti cheia. Cu toate astea , m-am ambiționat și mai incerc odata. Învârte putin mai mult si ...poc. Zic asta e ma opresc. Duc masina acasa la sufa, eram la 500m. O vede un mecanic in jumatate de ora si da un prim verdict, distributie sãritã de la punct.Asta dupa ce a încercat si el odata cheia scurt. Zice , dupa ce desfac motorul iti spun mai multe....pare grav, mai ales dupã ce i-am spus de cate ori am dat la cheie. Ma pune sa scot borna de la baterie si urma sa ajung la service la el cu platforma... Din cauza ca e un mecanic bun si foarte cautat, si nu stie sa refuze pe nimeni.... fãcând in trecut motorul la opel tot cu el dar într-o lunã de zile.... Zic merg in alta parte, aveam nevoie urgentã de masina. Acolo ma suna mecanicul si da verdict final, am fost cat se poate de norocos... am avut doar distribuția sãritã de la punct un dinte si am scapat doar cu filtrul de apa schimbat ca era fleasca, si 350 lei toata treaba cu tot cu manoperã. Adicã pretul de schimb distributie actual... Fiind prieten si acest mecanic, m-a sfãtuit ca pe viitor sa stiu asta... in caz de apa mare, opresti urgent motorul, scoți masina din apa daca e cazul, scoți bujiile si dai la automat pana scoate toata apa , altfel nu in carti cheia. Masina mea e diesel si relativ nu foarte veche... e din 2010. Dar dacã nu aveam noroc se putea lasa cu cheltuieli foarte mari si nu se stie daca merita sa faci motorul daca sãreau supape, stramba biele si ce-o mai fi pe acolo. Si pe parte electrica pot fi probleme mari , asa ca un sfat de la un pãțit... evitați "bãlțile" chiar si alea bãlți reale pana la jumãtatea roții... si daca chiar este necesar mergeți încet prin ele. Eu garantat m-am lecuit si chiar am fost norocos... Masina acum merge bine, porneste ușor, dar are momente in care mai tremura putin daca nu accelerez. Norocul meu a fost ca intercooler-ul a fost mare si a avut unde baga apa sa nu ajunga in motor... era multa stransa in acel agregat, si ca nu m-a lãsat sã învârt la cheie si imi tãia curentul.. altfel era nasol....."procesorul meu" personal cedase si dadea eroare.... Am scris atat sa va împãrtãșesc si vouã pãțania mea. Nu e de joacã cu apa si mai ales cand mãsoarã undeva la 1m ca im cazul meu.