Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
am si eu o problema
imi urca temperatura prea mult adica pe undeva la 98 99 100 grade apoi porneste termocupla si o raceste pana pe la 95 ca sa nu mai zic ca uneori sare un pic si de 100 grade
stiu ca asta e temp optima de lucru dar cu caldurile astea as vrea sa declanseze un pic mai jos
imi poate spune si mie cineva ce alta TERMOCUPLA s-ar mai potrivi la masinuta mea ?
dar una care sa porneasca ventilatorul mai devreme si sa-l raceasca macar pana pe la 90 .
apoi iarna sa revin la vechea tremocupla
am inteles ca de DACIE dar nu stiu de care , Nova , Solenza ...
se schimba greu ?
se va potrivi la filet ? ( termocupla pe care o am are MUFA rotunda cu 2 pini )
imi va influenta consumul in mod deosebit ?
uitasem astra f din '94 hatchback 5 usi 1,8i 66kw 90cp c18nz monopunct , abs , servo .
Skip ads

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
nu ma poate ajuta nimeni ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Termocupla sau termostat ?
Eu am incercat cu un termostat de Dacie pus pe furtun .De Solenza ca e mai mic fata de cel clasic.
In privinta termocuplei exista de Dacie cere declanseaza la 85 . Insa temperatura optima este unde va la 89- 90 grade.
Exista si termocuple tip pastile care se aseaza pe teava , prinderea in coliere proprie : http://www.adelaida.ro/prod...?products_id=6659
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
eu zic ca termocupla
ma gandesc ca termostatul declanseaza , dar termocupla este cea care da drumul la ventilator la o anumita temperatura si anume la mine la 98-99-100 grade poate si un pic mai sus uneori .
termostat nu pot pune de alt fel deoarece la mine este cu tot cu teava aceea .
termocupla de dacie se potriveste la filet cu cea de opel ? si de care termocupla - de dacie ... solenza , nova ...
apropo cum pot verifica acest termostat ?


  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Termostatul il bagi pe furtun si il prinzi in coliere ca sa nu ,,plece ". Exista niste modele mici la Dacie , parca de Solenza sau Nova.
Daca vrei sa vezi cum deschide baga-l intr-un ibric cu apa si incalzeste ibricul : este vizibila deschiderea. Asa am facut eu pentru al debloca si nu am realizat mare lucru : oscila urca la 90, scadea la 70 si tot asa. Pana la urma mi-am luat nou : 5.5 mil cu tot cu scaunul acela.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ marius te duci la piese auto si ceri termocupla de astra f.dar sa deschida 92-87.alea italiene de obicei.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
exista si asa ceva ?
eu pe unde am intrebat cele care deschideau mai jos aveau mufa ovala iar a mea este rotunda .
oricum ma duc sa intreb si asa cu 92-87 , cine stie .
merci inca o data pt ajutor Wink
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu e bai ca difera mufa.pui papuci si la tine.si gata.
  • ray_from_sb

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1995 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
marius_f a scris:exista si asa ceva ?
eu pe unde am intrebat cele care deschideau mai jos aveau mufa ovala iar a mea este rotunda .
oricum ma duc sa intreb si asa cu 92-87 , cine stie .
merci inca o data pt ajutor Wink

Tind sa cred ca ce ai tu pe radiator nu e termocupla de opel!
Ce e drept, a mea e diesel, dar are 3 pini si doua praguri de pornire(si 2 trepte de turatie);unul pe la 95 de grade(porneste pe turatie mica)si celalalt pe la 98(porneste pe turatie mare)
nu stiu ce sa zic... amea e din 95, ma gandesc ca nu trebuie sa difere de a ta!
  • alex_rx

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu pune termocupla de nova. Chiar daca se potriveste la fielt o sa ai surprize ( lucreaza la alte temperaturi decat cea de opel). Am patit o. Cumpara de care trebuie.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
sal
pt ray from sb
poza pe care am atasat-o reprezinta termostatul nu termocupla
pt alex rx
ce surprize ai avut ?
a crescut consumul ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
decit sa faci diverse modificari mai bine monteaza un buton separat de alimentare al ventilatorului si il comanzi cind este cazul. apeleaza la un electrician auto.
totusi inainte de a face ceva verifica bine sistemul de racire eventual cumpara un termostat cu plaja de deschidere mai joasa.
vezi ca temperatura afisata de indicator nu este mereu cea reala este f posibil sa ai o eroare data de sonda iar din cite stiu eu astea sunt temp de lucru ale motoarelor. unele termocuple deschid la 107 grade asa ca... daca nu ti-a fiert motorul nu ti-a aruncat apa afara si nu s-a aprins becul de avertizare nu cred ca ai nimic. este o senzatie tipica pentru cei ce au avut Dacia sau o masina de tip vechi.
Si mai este ceva, vezi ca scala indicatorului de temperatura este altfel facuta decit la cele vechi si te pacaleste crezind ca ai o temp mare la motor.
  • alex_rx

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Si consumul a crescut, dar ce era mai grav nu pornea ventilatorul la timp ( urca apa mult peste 100 de grade pana sa cupleze).
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
normal ca are loc o crestere a consumului daca masina nu funct in parametrii
  • zafiry

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 y2odth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2009

  • Mesaj Privat
daca era termostatul iti scadea temperatura la zero grade iar cand plecai dupa loc crestea,.....este de la senzorul de temperatura care se afla pozitionat langa termostat,pune testerul si vezi la cate grade iti pleaca ventilatoarele,s-a decalibrat senzorul de temperatura
  • zafiry

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 y2odth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2009

  • Mesaj Privat
nu o mai incinde pt ca arzi garnitura de chiuloasa si nu e prea placut sa o schimbi
  • Foose

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1994 berlina
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am avut termocupla pe 95-100 grade, si mi`am cumparat de 90-95 , dar mi`am pus un buton la bord..si cand vad k urca la 95 apas pe buton si porneste ventilatorul:DVery Happy... ( Opel Vectra A-CC, 1994, 16, 16 V )
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai putea face un termostat cu prag de actionare reglabil . Exista scheme simple cu tranzistoare sau e ff posibil sa existe in comert.
Insa e bine sa cumperi un termostat original. Si daca tot persista problema inseamna ca buba e in alta parte : posibil pompa de apa ineficienta , radiator infundat , canale infundate etc .
  • ady_cocosh

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salutare!
am si eu probleme cu termocupla la o vectra b din 96,cand am fost la R.A.R. mi-au spus baietii aia de acolo ca mi se deschide abia la 100 de grade si au zis ca e bine sa o inlocuiesc. poate sa-mi spuna cineva unde se afla situata termocupla? eventual sa ma ajute cu o poza...si daca are idee cineva de unde pot achizitiona una care sa se deschida mai jos de 100 de grade.
Multumesc!
  • LIVIU_ionutz

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
as avea si eu o mica intrebare si nu as vrea sa deschid un nou topic... la o vectra b din 1998 cod motor x20dth as vrea sa inlocuiesc termostatul cu unul clasic care se pune pe furtun; pe cel vechi(stricat) il voi da jos; daca gasesc un termostat sa lucreze in aceesi parametrii stric ceva?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR