Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@tclaudiu: decat pe motoarele 2.2 diesel sunt turbine cu geometrie variabila.
Skip ads

  • tclaudiu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Buc
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca si cele de 2.0l au turbina cu geometrie variabila. Dar nu contest ce ai spus.
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Stimati colegi,
Se pare - cel putin pentru moment, sa bat in lemn - ca am rezolvat problema. Am ajuns la profesorul meu de motoare din facultate, care bineinteles nu se mai ocupa cu treaba asta, dar a fost amabil si a stat si am testat cam tot ce se putea testa. Debitmetrul curat si fara probleme. De vina se pare ca a fost electrovalva de vacuum de sus stinga care gestioneaza pornirea turbinei.
probabil datorita gazelor si umezelii placuta care e atrasa de electromagnetul electrovalvei a rugint si nu mai face separarea cu priza de aer atmosferic. In momentul cind am astupat priza de aer atmosferic (acel mic furtunas care atirna de la electrovalva), turbina a pornit ca noua. Ca sa nu produc totusi suprasolicitari desi daca se merge cu turatii pina in 3000 nu are ce sa se intimple, am introdus un tronson de surub in furtunelul de priza atmosferica in asa fel incit sa existe in joc de microni sa se poata elibera dupa sarcina aceasta supapa si vad ca merge destul de bine.
A mai patit cineva o chestie similara?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite ce spune la TIS (e pt X20DTL, dar nu cred ca sunt diferente) vis-a-vis de valva aia:


la masina sunt 3 valve identice, doar asta are in plus chestia cu rotirea furtunului.
Cum ai testat valva ?
Poate cineva sa-mi traduca ultima fraza ?
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Furtunul din figura e responsabil de legatura cu presiunea atmosferica. In cazul cind electromagnetul nu mai functioneaza prin atragerea placutei metalice din interior (sau functioneaza greu), nu mai exista suficient vacuum care sa deschida clapeta turbinei, vacuum controlat de aceasta electrovalva. O sa vezi daca scoti furtunelul si astupi orificiul unde e montat, cum mecanismul care atrage tija de deschidere a clapetei turbinei se misca cu o cursa importanta (acest mecanism e piesa cilindrica cu doi cilindri de diametre diferite montata dupa electrovalva despre care vorbesc. In ultima fraza, am vrut sa spun ca pentru a evita blocarea/obturarea completa a presiunii atmosferice, am incercat sa montez ceva in furtunelul de care pomeneam inainte care sa permita o oarecare legatura cu presiunea atmosferica. Asta a fost solutia pe care am gasit-o eu, corpul unui surub de 6mm, caruia i-am taiat capul pe care il invirti cu surubelnita. Daca obturezi complet, mecanismul de deschiderea clapetei turbinei isi revine foarte greu si asta numai datorita pierderilor de presiune din circuit pe la etansari. In cazul cu surubelul, o sa vezi ca dupa oprirea motorului, tija acelui mecanism revine destul de usor in pozitia normala.

Apropo, de unde ai luat softul de TIS, il are cineva de vinzare?
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Apropo, pt cine vrea o masina mai sprintena, dar trecuta de 100k, sa faca o curatare a admisiei(vezi topicul de la "Ingrijire si intretinere") si o remapare a calculatorului masini. Pt. un motor de 2.0l puterea va creste la 125 CP.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR