Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
... adica tocmai ce am terminat eu azi. Cred ca sunt destui care vor sa -shi schimbe singuri un motor mai slab cu unul mai puternic, de aceea bag cateva observatii invatzate de mine "the hard way"

In primul rand, lista cu ce trebuie achizitionat:
- ... motorul C20NE (daah!)
- Cutia de viteze. Regardless de ce mai spun unii (vezi polemica de pe forum autoshow sau de pe carweb), cutia F13 care e pe C14/16NZ NU merge pe motorul de 2 litri. Small block versus Big Block. Ca duce sau nu duce cuplul marit, e de discutat, insa NU SE POTRIVESHTE in veci.
- Daca iei cutia, ia si planetarele;
- Daca iei planetarele; ia si fuzetele (cu tot cu arcuri, ca magaoaia e mai grea; beton ar fi sa schimbi si amortizoarele); planetarele de F16 sunt mai groase si nu intra in fuzetele de Vectra 1,6i.
- Alternatorul (aici, motivul de incompatibilitate este fulia. C16NZ foloseshte curea cu canale, C20NE foloseshte trapezoidala. Daca esti un pic de mini-tehnicus, pui o fulie de dacie. Eu l-am schimbat cu totul.)
- Instalatia electrica A MOTORULUI + ECU. Aici dezvolt un pic, ca unul din motivele pentru care lucrarea mea a durat 2 saptamani a fost faptul ca am muncit k disperatul sa schimb toata instalatia electrica a mashinii. NU TREBUIA SA FAC ASTA! Eu am facut-o, pentru ca meseriashii (si ma refer aici si la cei de renume, de genul AdCiel Zarneshti) mi-au spus ca trebuie schimbata. Ei bine, ceea ce trebuie schimbat este doar electrica motorului, de la mufa mare rotunda de langa baterie pana la ECU, situat in habitaclu zona pasagerului din dreapta.
- Cutia de relee de deasupra pompei de frana. C16NZ nu o are, si e nevoie de ea pt. a adaposti releul de pornire. Care trebuie luat si el.
- Debimetrul de aer
- Pompa de servodirectie. Cand o cumparatzi atentie la suportzi (sunt mai multre forme) shi la bucshile de prindere (sa fie ... prezente)
- Vasule de expansiune. Cel vechi si cel nou sunt identice k forma, insa la motorul de 2 litri sunt 2 furtune de retur; eu am rezolvat provizoriu treaba montand un "T"-eu, si cumuland cele 2 retururi intr-un singur furtun. Totushi, nu stiu care sunt debitele de apa calda si daca solutia asta e prea buna, deci va trebui sa schimb si vasul. A nu se gauri vasul vechi pentru a i se monta un nou "shtiutz"; instalatia de racire e sub presiune, si crapa draq modificarea.
- Bobina de inductie; C20NE cu Motronic 1.5 are nevoie de ambele mufe conectoare ale bobinei; daca pe vechiul C16NZ bobina avea deja 2 mufe dar folosea doar una singura (celalalta fiind acoperita cu un capac de plastic), suntetzi norocoshi: nu trebuie schimbata. La fel, daca luatzi un C20NE modelul vechi, el va folosi o singura mufa deci bobina veche e iar ok.
- Galeria de evacuare + saxofon + sonda Lambda. Pozitia si tipul sondei difera de la C16NZ la C20NE. Alta mancare de peshte.
- Pompa de benzina. O pompa de C20NE trebuie sa dea un minim de 2 litri/minut. Aia veche de C16NZ da in jur de 1,5 litri/minut. In viteza de evolutie a lucrurilor, am uitat sa cumpar si pompa asta mai puternica. Astfel incat, am realizat in momentul in care am pornit motorul ca merg inca cu pompa veche. Interesant este faptul ca motorul urca BINE in ture, nu are nici un fel de lag sau alte simptome de "malnutritie". Dar de schimbat tot o sa o schimb, k nu vreau surprize cand mi-e lumea mai draga si am am nevoie de FORTZA Very Happy


Ultima modificare făcută de Muad'Dib la Sam 11 Sep, 2004 7:24 pm
Skip ads

  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mai departe

Kam atat la ce trebuie schimbat. Dau cu edit daca mai imi amintesc ceva Smile

Acum observatiile:
- ELECTRICA:
Instalatia electrica a motorului se leaga de instalatia electrica a mashinii in 2 locuri: mufa rotunda de langa baterie si 3 mufe mici situate in mashina, pe stalpul fatza dreapta (langa ECU).
1) - Mufa rotunda:
Daca mufa rotunda a instalatiei motorului C20NE nu se potriveste cu cea a mashinii (cazul meu), nu e probleme. La dezvelirea firelor in ambele partzi vetzi vedea ca sunt in acelashi numar si de culori combatibile; Daca mufele se potrivesc k forma dar nu la pini schimbati pozitia pinilor; daca nu se potriveste k forma (cazul meu, motorul C20NE provenind de la o Calibra si mufa aia rotunda avand muuuulti mai multi pini, chiar daca neocupati), luati mufa de la vechiul motor C16NZ, pistolul de lipit, tup termoretractabil si ... spor la treaba. Mare lucru nu e, sunt 5 sau 6 fire.
2) - Cele trei mufe din interiorul mahsinii. Aici e un pic tricky. Cand le-am aliniat, am constatat cu stupoare ca si pe instalatia mashinii si pe instalatia noului motor mufele sunt de tip "mama". Bineneteles, am pus cleshtele pe vechea instalatie de motor si am schimbat mufele mama cu cele vechi dupa acelashi principiu pin-la-pin (sau culoare-la-culoare Smile )
Restul nebuniei mele cu schimbatul intregii instalatii electrice a fost un vax inutil. Singura chestie buna care am obtinut-o a fost faptul ca la noua instalatie mufa CD-playerului era intreaga, spre deosebire de ce aveam inainte (cel de la care cumparasem mahsina lasase doar fire aiurea acolo, taind mufa). Chestie care ma oftica este ca nici pe noua instalatie nu am mufa de computer de bord. Tot cu DID-ul voi defila.

... ce mai era...

A! FIRUL DE MASA
Greu mi-a picat k, in momentul primei chei de pornire, sa se intample ... NIMIC. Din masuratori totul era ok, insa electromotorul nu vroia sa invarta volanta de nici un fel. L-am dat jos, i-am pus firele, am dat cheie si ... mergea (in gol). Pus la loc in motor, iar nimic.
Beleaua este urmatoarea: la C16NZ, firul ala gros de la borna '-' duce direct la electromotor; la C20NE nu e decat un fir scurt ce duce de la baterie la caroserie. Astfel, deshi aparatul de masura indica tensiune, fara firul de masa ala gros ce se prinde pe cutia de viteze electromotorul nu pleaca, therefor motorul nu mishca.
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
kam atat pt. moment.

Probabil multzi dintre voi stiau toate astea, si v-am plictisit, insa zic eu ca la "Cum sa.." tre' sa scriem toate nebunelile astea.

Daca gaseam eu un topic k asta inainte... Very HappyVery Happy

A, si inca ceva. In curand "Cum se schimba C20NE in C20LET" Wink

Sa tzina ashtia de la Loto cu mine si sa ma bage shi pe mine pe lista, ca nevasta ... nu va mai aproba un alt proiect d'asta Very Happy
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tot ce am dat jos de pe mashina le dau la vanzare (deoarece nu mai am ce face cu ele) aici:

https://www.clubopel.com/vie...c.php?p=5459#5459
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Bravo!!!!

Ai reusit ceva ce noua ni se pare un vis Smile

Oricum nu te speria de mufa de calc de bord, ca fata de ce ai facut tu, sa o prinzi si pe aia e floare la ureche Smile

Sa vii si pe la BV sa-mi arati cum fuge noul motor.

A, si cu discurile de frana cum ai facut? Pe spate ai tambur?
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La discurile de frana situatia a fost mai roza:
TOATE tipurile de fuzete fatza de Vectra A au gaurile de prindere a suruburilor etrierelor IDENTICE.
Deci, chiar daca ai discuri de frana de 13" (prezente la motorizarile inferioare), poti pune etriere si discuri ventilate de 14" (prezente de la C20NE in sus) fara nici o problema.
Eu aveam deja frane de 2,0i pe vechile fuzete.
Pe spate (inca mai) am tamburi.
Cand mai echilibrez un pic bugetul (urmeaza cheltuielile de omologare si trecere in carte+talon a noului motor - o sa fac un topic si cu treaba asta, sa stim pas-cu-pas care e treaba legala), pe la 100Eu se gaseshte puntea spate cu discuri. Schimbare nu implica alte modificari, conductele de frana fiind perfect compatibile la trecerea tamburi -> discuri frana pe spate.
Ca observatie, pompa de frana si oala de servo NU sunt la fel intre 1,6i si 2,0i! Pompa de 1,6i are diametrul de lucru de 20mm, iar aia de 2,0i are 22mm. La fel, pozitia suruburilor de prindere de la oala de servo 1,6i cu pozitia celor de la oala de 2,0i difera (daca incerci sa pui o pompa de 2,0i pe oala de 1,6i va sta rotita la 90 grade)
Dar, cu toate acestea, in momentul trecerii la frane de 2,0i nu am avut nici o problema (chiar am monitorizat atent modificarile survenite, deoarece eram constient de diferente). Pompa de 1,6i este perfecta in a actiona frane de 2,0i, in ciuda debitului (oarecum Smile 2 mm diferenta la diametru) mai mic.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Aviz amatorilor,
Odata ce ai inceput modificarile... nu te vei mai putea opri Smile
Am facut si eu o astfel de modificare acum 2 ani (13NB-c20ne) la mine a durat ceva pana am reusit sa o pun la punct.
Bafta in continuare
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Excelent topic Muad'Dib !

PS: vezi ca 2mm in plus la pompa de frana inseamna mai bine de 20% sectiune in plus; diferenta se simte, stiu de la Cielo ca la cel de 75CP e pompa de 20 si la Executive e de 22, al 2-lea are frana mai sensibila.
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
20%? Hmmm... nu e bine.

Ideea este ca VREAU sa schimb oala de servo + pompa de frana din 1,6 in 2,0 , insa nu am gasit pe nicaieri unele care sa provina de la un 2,0 FARA ABS. Au existat 2,0i fara ABS?
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
GL e varianta "cheala", si a fost si cu motorul de 2.0 . Deci teoretic exista Vectra A 2.0 fara ABS.
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
A, era sa uit!

Sunt la sistemul de evacuare acum. De toba finala si detenta nu vorbesc, ca sunt aceleasi. La fel, prinderea intre detenta si catalizator e aceeashi.
Insa, intre catalizator si saxofon... canci!

Cand am luat motorul am luat si saxofonul, normal. E, prinderea dintre saxofonul vechi de 1,6i si catalizator nu mai corespunde.
Solutia mea? Am taiat flansha veche de la catalizator si am sudat una de la o evacuare de 2,0i.
Stiu ca sudura asta e "inceputul sfarshitului" catalizatorului meu (sudura autogena) dar oricum catalizatorul nu e in stare tocmai buna (restul evacuarii e de inox, schimbata anul trecut. inca luceshte). Cred ca il mai tin pana fac ITP-ul, si dupa aceea iau o decizie; ori il inlocuiesc (daca gasesc un SH, ca nou e undeva la 15 milioane), ori il inlocuiesc cu .. o tzeava.
Ce vreau sa stiu este ca, un catalizator de 1,6 se opune evacuarii gazelor mai mult decat unul de 2,0?
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
EPC-ul da acelasi cod pentru catalizatoarele de C16NZ si C20NE. Daca il dai jos devine motorul putin mai vioi, dar cel mai placut lucru e sunetul evacuarii Wink.


Ultima modificare făcută de GSi la Mie 15 Sep, 2004 9:33 am
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
catalizatorul meu a facut loc cu succes unei tzeve Razz
  • Muad'Dib

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Sinaia
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Azi am observat o dubioshenie:

Azi-dimineatza cand ma intorceam de la serv., trecand la pas prin nishte cratere de pe o stradutza de pe aici, am observat cu stupoare ca am... 30km/h! Si, daca ar fi iesit un melc la pascut la 3 dimineatza, m-ar fi intrecut (cratere MARI la mine la bloc).
Practic, speedometrul meu se comporta ca si cum gradatia nu ar incepe cu 20 km/h, ci cu 0 km/h. Cum se mishca mashina, cum se mishca si el. Daia ma claxonau unii cand treceam pe langa radar... cred ca aveam 25 la ora... Smile

Ce fac?? E nasol sa nu stiu viteza reala (nici macar apropiata), dar si mashina imbatraneshte mai repede (nr. total de km Wink )

Sa nu-mi spunetzi ca tre sa schimb cadranul de bord, ca mor! Sunt facute la Spider Tuning si sunt chiar reushite (aluminium background cu cifre roshii, iar zona de 7000-8000 rpm e verde Smile ).

Cutia asta F16 Getrag are ceva schimbat la zona de citire a vitezei fatza de F13-le de dinainte?

10X
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Vitezometrul are un factor de viteza, ceva cu W si 3 cifre pe acolo, daca nu se potrivesc (vitezometrul de la masina pe pe care ai luat cutia si cu asta de la masina ta) indicatia e eronata. Ma tem ca va trebui sa schimbi bordul ...
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Alta idee : Mergi cu cineva in paralel cu vitezometru bun si vezi ce viteza are el si ce iti indica tie vitezometrul tau... Macar asa stii ca atunci cand al tau arata 70 ai de fapt 50 si nu te mai claxoneaza nimeni cand treci pe langa radar Mr. Green
  • frate_c****_frate

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Ma da voi sunteti destepti rau, eu sunt mai naiv si necunascator (daia mi-am luat Kaddet), ca dizel vruiam si eu...se poate schimba motorul meu ?
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
foarte bun postul,nota 10 Muad'Dib ! Smile

si eu care credeam ca se monteaza motorul cel nou si gata, bice! Very Happy
oare ar fi aceleasi diferente intre 1.8i si 2.0i (c18nz/c20ne) ? sunt curios daca a facut cineva modificarea asta.
asteptam si date despre modificarea tamburi/discuri.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,stiu ca mai este un subiect asemanator ca titlu dar e cu totul altceva fata de ce vreau eu sa fac si este din 2004 in fine.. treaba sta cam asa :
am un astra F cu c16nz si-am cumparat o calibra cu c20ne funcitionabila neavariata,mai pe scurt in stare buna ( a dat-o omu' ca nu mai avea acte la ea,era pe bulgaria ) si vreau sa pun motorul pe a mea cu tot cu cutie si tot ce trebuie! am niste poze cu unele piese care nu le cunosc..c20ne-ul nu prea il stiu deloc fata de c16nz care-l stiu 90%

azi am inceput sa desfac la calibra...am eliberat tot motorul de fire ,am pus scoci din ala de hartie si am scris cu marker-ul pe fiecare fin in parte ca sa stiu de unde vine fiecare fir/mufa. mai am de desfacut la el doar tampoanele si planetarele si-l dau jos! am dat si aproape toata electrica jos,mai exact tot ce vine dinspre motor...am dat bordul jos ca iau si kilometrajul ca al meu are turometru doar pana la 6 mii rpm, am luat ECU,am desfacut si in partea stanga si am luat tabloul de sigurante cu totu' ,toata electrica pana la muja aia mai mare asa si lata care seamana cu cea de la ECU,firele care merg in spate n-avea rost sa le iau ca am luat mufa aia si o conectez la mufa mea de pe Astra!
N-am gasit inca pompa de benzina,nu e sub bancheta ca la astra!
iar acum,care binevoieste sa-mi dea si mie niste cateva sfaturi as avea niste intrebari despre unele piese,am sa adaug niste poze pentru posesorii de c20ne :




este o cutie..modulator ceva,se afla intre scaune,langa scrumiera din spate! mentionez ca masina are DIN FABRICA geamuri si oglinzi electrice,AC .ma gandeam sa fie ceva de la geamuri...

altceva ar fi :




se afla langa ECU si nu stiu ce este si daca eu am asa ceva pe astra...nu stiu daca trebuie sa-l iau sau nu.

inca ceva ar fi asta ala din poza care presupun ca ar fi senzor de temperatura la apa cred,ca e pus acolo unde intra furtunul ala de la radiator,e in partea cu distributia,langa cureaua de accesorii :


si mufa asta rupta facuta varza de la ce sa fie e in partea stanga a masinii,partea cu soferul,se afla aproape de oglinda,unde se termina "camera" pentru motor..habitaclu motorului :


si vroiam sa va mai intreb daca se potrivesc amortizoarele de pe calibra pe astra am sa pun poze cu ele,cativa baieti mi-au zis ca se potrivesc dar mie mi se pare ca nu,pun poze cu ambele amortizoare si cele de astra fata si cele de calibra fata :




eu vreau sa pun si AC-ul pe a mea,dar intai sa pun motorul si dupa aia si aerul! calibra are si ABS,dar nu vreau sa-l pun ca e mare bataie de cap...
si vroiam sa va mai intreb daca trebuie puse si planetarele de c20ne,ca mie mi se pare mai groase decat cele de c16nz si asta inseamna ca trebuie sa iau si fuzetele,nu?

deocamdata atat,am sa mai postez pe parcurs ce am facut si cum am reusit sa trec de problemele aparute ca poate mai sunt si altii care vor sa faca schimbarea asta si e bine sa ai in detaliu tot!
multumesc anticipat!
  • opel kadett

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Mures
  • Masina: Calibra 1994 C20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2009

  • Mesaj Privat
In poza 1-2 este calculatorul de Airbag,
poza 3-4 este modulul de inchidere centralizata
poza 5 este senzorul de temperatura care arata apa in bord
poza 6 mi se pare ca este mufa de diagnoza
Multa bafta cu proiectul.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR