- palade radu
- OP
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
salutare la toata lumea ! am o nedumerire cu termostatul de pe omega b 2.5 td . ce rol are acea biluta care se afla situata pe rama termostatului ? eu mai am un termostat de bmw si nu are acea biluta. intrebarea mea este : se poate intampla ceva rau daca il pun pe cel fara biluta sau nu are nici o importanta ? dar eu cred ca are un rol si acea gaurica cu bila . poate cineva sa-mi explice si mie care este principiul de functionare a acestui termostat ? va multumesc !
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- laur702
- **
- 243 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Omega 1996 y25td
- Hunedoara
laur702
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega 1996 y25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
pai supapa si este ia normal i conceputa sa scape putina apa in cealalta parte ca in momentul de deschidere circuit sa nu fie o parte prea fierbinte si alta prea rece in cazul iernii , deci apa va circula in trun fel prin acel circuit mic biluta , vreau sa zic ca termostatul a deschis si sa racit si se inchide apoi repeta aceasta treaba fuarte repede , asta face cel fara biluta, cel cu biluta deschide dupa care se inchide putin si apoi se redeschide si sta deschis cam permanent , cel cu biluta i bun vara ca tine o temperatura constanta , celalalt tot oscileaza ala i un pic mai bun iarna in privinta caldurii in masina . eu am comandat pe cel cu biluta ca miam pus nou si este perfect .
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Mi-a fost lene sa intru in detalii..in concluzie, ca sa nu mai pieredm timpul, daca pui termostatul fara biluta, dai o gaura f mica de 1.5 mm(burghiul) in corpul lui... Eu am pus la astra f un termostat pe furtunul gros de la radiator..cel original al masinii era bagat asa bine ca trebuia desfacuta distributia..si la inceput erau oscilatii mari ale temp apei..pana la urma i-am dat o gaura de 1.5 mm la termostat si am scapat de oscilatii.
Ideea care e? apa care s eincalzeste in motor nu ajunge la termostat sa-l declanseze. Original, in imediata apropiere a termostatului e circuitul mic..ce duce apa la radiatorul de incalzire habitaclu, astfel apa din zona termostatului e improspatata permanent...
La omega..toata treaba e facuta de biluta aia.
Ideea care e? apa care s eincalzeste in motor nu ajunge la termostat sa-l declanseze. Original, in imediata apropiere a termostatului e circuitul mic..ce duce apa la radiatorul de incalzire habitaclu, astfel apa din zona termostatului e improspatata permanent...
La omega..toata treaba e facuta de biluta aia.
- laur702
- **
- 243 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Omega 1996 y25td
- Hunedoara
laur702
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega 1996 y25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
marin
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
- palade radu
- OP
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
salutare la toti ! zilele astea de cand s-a lasat mai rece afara am pus termostatul cel fara biluta ; pt ca cu cel cu biluta nu trecea apa de 90 doar cand o "forjam" si caldura nu prea iera cum trebe. (trebuia sa pun cartoane la radiator). acum cu asta fara bila apa sta pe 92 si cand o calc se duce pe 95 . e vreo problema ?
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- palade radu
- OP
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
livcro a scris:noop
Problema e cand ajunge pe rosu acul de temperatura, totusi, poate sonda nu iti indica prea bine asa ca atunci cand ajunge apa pe la 100 grade, ar trebui sa intri la banuieli
salut ! nu ajunge pe rosu ! doar pe 95 . atat . mai mult nu se duce . eu sunt oarecum impacientat pt ca acest termostat esre luat de pe un BMW 520 i din 95 care este benzinar ;pt ca omega este conceputa cu termostat cu biluta din fabricatie ma gandeam sa nu afecteze cumva motorul . dar temperatura de lucru este tot 80 de grade . asa scrie pe el . cel mai mult imi palce la acest termostat ca in 10 minute la relantiu apa se duce pe 90 92 de grade fara s-o ambalezi . este normal eu zic indiferent ca afara sunt -10 grade . (dau un exemplu) . deci am renuntat la cartoanele alea care se pun de obicei in fata radiatorului. mai astept si alte pareri de la alti posesori de 2.5 td . numai bine la toti !
Problema e cand ajunge pe rosu acul de temperatura, totusi, poate sonda nu iti indica prea bine asa ca atunci cand ajunge apa pe la 100 grade, ar trebui sa intri la banuieli
sandocan
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Mi-am pus si eu acest teromstat cu biluta pe astra mea g 1.7 cdti pentru ca cel vechi nu mai dadea randament.Dupa un drum sa zic asa de vreo 35 de km apa nu a trecut de 65-70 de grade.Intr-adevar afara erau -10 grade si am zis sa pun un carton in botul masinii dar nu a avut nici un efect.Sa fie cumva si acesta blocat pe ''deschis'' dar nu a trecut mai mult de doua saptamani de cand l-am montat plus ca atunci cand l-am cumparat l-am probat in apa si functiona corect.Am tot gasit tot felul de termostate francez,italian,turcesc... ma rog diferite firme dar am zis sa iau ceva nemtesc ''Hans pries topran germany'' cand colo ce sa vezii....sau asa or fi astea de au biluta aia acolo?sa fie tina motorul mai rece......
stefan112
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dambovita
- Masina: Omega 1997 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Aaa...deci inseamna ca de vina e biluta aia de se incalzeste greu motorul la -10 grade si nu imi creste temperatura mai mult de 70 de grade.Cand se face un pic mai frumos afara dau termostatul jos si ii pun un surubel cu o piulita acolo si mai probez odata termostatul in cana cu apa .Am uitat sa va zic ca furtunul de la radiator e caldut la fel si radiatorul.Oricum va tin la curent....
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
gata am rezolvat...sau cel putin asa cred.Am dat jos termostatul si am pus un surubel cu o piulita in gaurica aia acolo stranse foarte bine si dupa aceea bautute un pic cu un ciocanel sa se nituiasca,sa nu se desfaca.Cand am dat jos termostatul era pe pozitia inchis,l-a luat in casa si l-am probat daca deschide...la 95 de grade era deschis complet deci asta inseamna ca el la 89 de grade cat scrie pe el abia incepe sa deschida.Rezultatul...azi dimineata la -14 grade cand ma intorceam de la munca acul a ajuns pe la 85 de grade,bine am si un carton in fata de acopera tot radiatorul dar fata de dat trecuta se simte o imbunatatire.Totusi ma nelamureste un lucru...de ce furtunul de vine in radiator de la termostat e cald si asta fara sa deschida termostatul.Sa transmita caldura de la corpul termostatului?Nu pot sa bag mana bine acolo ca nu am loc de baterie...ca tare inghesuit mai e