- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 327 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 327
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Injectia monopunct are un singur injector montat intrun carburator care este, la randul lui cuplat la galeria de admisie.
Injectia multipunct are atatea injectoare cati cilindri are motorul si acestea sunt montate direct in galeria de admisie(cate un injector pe fiecare canal de admisie al fiecarui cilindru) fara "carburator".
Cat despre consum ...nu sunt prea sigur dar se pare ca la multipunct este mai redus(pe langa faptul ca motorul are un randament mai bun fat de monopunct)
Injectia multipunct are atatea injectoare cati cilindri are motorul si acestea sunt montate direct in galeria de admisie(cate un injector pe fiecare canal de admisie al fiecarui cilindru) fara "carburator".
Cat despre consum ...nu sunt prea sigur dar se pare ca la multipunct este mai redus(pe langa faptul ca motorul are un randament mai bun fat de monopunct)
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
daca-mi aduc eu bine aminte din ce am citit intr-o revista de pe vremea raposatului unde se lauda dacia 1310 ( aia cu 4 faruri fara masca de plastic ) ca ajunge la 140 km/h.... se pare ca astia de la opel sunt printre pionierii injectiei multipunct.
Si anume prin 80 si ceva cand au bagat pt prima data asa ceva pe Omega.
Oricum, sigur e un castig substantial de putere si o oarecare scadere a consumului.
Si anume prin 80 si ceva cand au bagat pt prima data asa ceva pe Omega.
Oricum, sigur e un castig substantial de putere si o oarecare scadere a consumului.
- 8IMISTIQ
- **
- 270 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2001 Z16XE
8IMISTIQ
- Mesaje scrise: 270
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
Prin anii 80 Omega nu exista. Erau Rekord, Senator, Commodore, din clasa mare, Ascona si Kadett din cea mica-mijlocie
Injectia ( multipunct) a fost inventata de Bosch si avea - cea mecanica denumirea de K-Jetronic, functionand pe baza imensei presiuni dezvoltate de pompa de benzina ( pana la 8 bari ), unde injectoarele deschideau la o presiune de la 2 bari in sus .
Injectia electronica ( Motronic) a fost tot inventia Bosch si ani de zile ambele injectii au echipat cam tot ce functiona pe principiul injectiei de benzina. Deci nu numai masinile germane.
Insa injectorul din carburator, desi mai retrograd ca si conceptie, este o inovatie ulterioara, ea existand numai in varianta injectiei electronica, deci clar aparuta DUPA injectia mecanica
Corvin
Injectia ( multipunct) a fost inventata de Bosch si avea - cea mecanica denumirea de K-Jetronic, functionand pe baza imensei presiuni dezvoltate de pompa de benzina ( pana la 8 bari ), unde injectoarele deschideau la o presiune de la 2 bari in sus .
Injectia electronica ( Motronic) a fost tot inventia Bosch si ani de zile ambele injectii au echipat cam tot ce functiona pe principiul injectiei de benzina. Deci nu numai masinile germane.
Insa injectorul din carburator, desi mai retrograd ca si conceptie, este o inovatie ulterioara, ea existand numai in varianta injectiei electronica, deci clar aparuta DUPA injectia mecanica
Corvin
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
m-ati lasat masca. adica eu am injectie multipunct pentru ca am un injector pe fiecare cilindru?
mie mi se spusese ca e monopunct, iar la multipunct combustibilul ajunge in cilindru prin mai multe "gauri" si e mai bine dispersat, ducind la o ardere mai buna, cistig de putere, economie de combustibil etc.
e drept ca nu m-a interesat prea tare. acum sa ma mai culturalizez si eu.
ps: chiar va luati dupa cit arata pe bord? si ceasul meu arata pina la 220, dar viteza maxima constructiva este 153.
mie mi se spusese ca e monopunct, iar la multipunct combustibilul ajunge in cilindru prin mai multe "gauri" si e mai bine dispersat, ducind la o ardere mai buna, cistig de putere, economie de combustibil etc.
e drept ca nu m-a interesat prea tare. acum sa ma mai culturalizez si eu.
ps: chiar va luati dupa cit arata pe bord? si ceasul meu arata pina la 220, dar viteza maxima constructiva este 153.
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
pai la dacia aia avea 160 pe bord dar in carte spune ca ajunge la 140 km/h la vreo 5000 si ceva de ture. in cazul in care ai curaj sa ajungi cu ea la turatia asta...
cat despre omega, a aparut inainte de 90.
http://encyclopedia.lockerg...om/s/b/Opel_Omega
cat despre omega, a aparut inainte de 90.
http://encyclopedia.lockerg...om/s/b/Opel_Omega
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
viteza maxima constructiva este viteza la care constructorul isi asuma riscurile si ofera garantie. Asta intr-un stat civilizat, unde daca iti crapa motorul, ti se rupe cureaua ( care e in paramatrii, etc) si tu ai mers cu max viteza admisa de constructor ( in cazul tau 153 km/h), beneficiezi de garantie ( daca esti in aia 3 ani sau in limita de km, evident) .
Daca se descopera insa, ca tu ai rulat cu 160 km/h si viteza maxim admisa de constr. era 153 km/h, chiar daca ai masina de 1 an, pierzi garantia.
Viteza maxim admisa de constructor, nu coincide de fapt cu viteza maxima posibila la un autoturism oarecare ci, repet, doar viteza la care constructorul iti ofera garantia ca esti in siguranta atat tu cat si vehiculul in cauza.
Corvin
Daca se descopera insa, ca tu ai rulat cu 160 km/h si viteza maxim admisa de constr. era 153 km/h, chiar daca ai masina de 1 an, pierzi garantia.
Viteza maxim admisa de constructor, nu coincide de fapt cu viteza maxima posibila la un autoturism oarecare ci, repet, doar viteza la care constructorul iti ofera garantia ca esti in siguranta atat tu cat si vehiculul in cauza.
Corvin
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca citeza maxima constructiva din vertificat este viteza maxima pe care o atinge autoturismul fara a se aduce modificari.
Daca ar fi viteza maxima garantata, atunci si puterea maxima ar trebui sa se intituleze putere maxima constructiva garantata, acceleratie maxima garantata, etc.
Daca celelalte valori sunt valorile cele mai bune (acceleratie, putere, cuplu, turatie maxima, etc, si viteza maxima este maxima).
Asta cred, nu sunt sigur, pentru ca SRN are viteza maxima constructiva de 163 (parca, sau ceva asemanator) si mergea fara nici o problema cu 190km/h pe ceas, la egal cu Vectra mea 1.8, un Espero 1.5, Punto 1.9JTD, toate la maxim si cu viteze constructive pe la 180km/h. Insa cuvantul cheie aici este Dacia.
Daca ar fi viteza maxima garantata, atunci si puterea maxima ar trebui sa se intituleze putere maxima constructiva garantata, acceleratie maxima garantata, etc.
Daca celelalte valori sunt valorile cele mai bune (acceleratie, putere, cuplu, turatie maxima, etc, si viteza maxima este maxima).
Asta cred, nu sunt sigur, pentru ca SRN are viteza maxima constructiva de 163 (parca, sau ceva asemanator) si mergea fara nici o problema cu 190km/h pe ceas, la egal cu Vectra mea 1.8, un Espero 1.5, Punto 1.9JTD, toate la maxim si cu viteze constructive pe la 180km/h. Insa cuvantul cheie aici este Dacia.
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
pai cum nu e masina ? mai ales ca de prin 2000 avem dacia 1310 care "stie" injectie!
si oricum, dacia e ff fiabila: in 30 ani nu s-a schimbat nimic la ea.
de fapt s-au schimbat chestii minore ( TX, TLX, L, M, Li, etc )
daca va mai amintiti inainte se vindea la pret de mercedes in america latina sau orientul mijlociu
chiar am auzit poante despre Delta ( alias Dacia in Israel ):
- De ce are dacia 2 gauri deasupra locului soferului ???
- Ca sa iasa urechile magarului care a cumparat asa ceva!!!
- de ce are dacia stergatoarele de parbriz pe interior ?
- ca mai scuipa soferul: ptiu, cine m-a pus sa iau masina asta...
n-am nimic cu dacia, poantele sunt din afara, deci impartiale
si oricum, dacia e ff fiabila: in 30 ani nu s-a schimbat nimic la ea.
de fapt s-au schimbat chestii minore ( TX, TLX, L, M, Li, etc )
daca va mai amintiti inainte se vindea la pret de mercedes in america latina sau orientul mijlociu
chiar am auzit poante despre Delta ( alias Dacia in Israel ):
- De ce are dacia 2 gauri deasupra locului soferului ???
- Ca sa iasa urechile magarului care a cumparat asa ceva!!!
- de ce are dacia stergatoarele de parbriz pe interior ?
- ca mai scuipa soferul: ptiu, cine m-a pus sa iau masina asta...
n-am nimic cu dacia, poantele sunt din afara, deci impartiale
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:va spun alta si mai tare.
un tip de la serviciu a fost in Africa de Sud, la un schimb de experienta. Si aia din una in alta:
In Africa de Sud.
un tip de la serviciu a fost in Africa de Sud, la un schimb de experienta. Si aia din una in alta:
- aveti voi o masina buna ca daca se opreste in drum, desfaceti ceva suflati si porniti mai departe
In Africa de Sud.
*
Moda "urban legends with romanian winners" a mai lovit odata...
Probabil ca di-a schimbat experientele de carpaci cu vreun garaj de bidonville
vladro
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2006
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat