Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salutari dragi colegi! Dupa indelungi probleme de natura mecanica ce m-au costat oarece averi, revin cu o noua problema de natura electrica de aceasta data si anume bateria de acumulatori precum si incarcarea ei. Mai exact ns daca imi incarca corect alternatorul, desi releul l-am schimbat (puntea de diode cica nu a necesitat schimbare). Pornita la ralanti am valori situate intre 12,8-13,4, iar accelerata la 3000 rpm (cum zice tis si cu ac. porint) am valoarea de 13,4, iar cateodata am ~13,9 dar niciodata peste 14. Acum, bateria are 1,5 ani si am cam redresat-o de ~ 10 ori. De multe ori cand o pornesc, are simptomul de baterie epuizata, cateodata chiar fiind in aceasta stare (chiar si de la drum lung cta-buc), iar mai nou, dimineata, punand doar contactul, vad ca e descarcata si nu rerusesc sa dau la demaror nemaiavand curent in ea, astfel eliminand electromotorul ca fiind defect (adica sa faca masa). Ma gandeam ca ar putea fi de vina bateria, insa am incercat si o alta Bosch de 72 Ah si cam aceleasi rezultate. Ce credeti ca ar putea fi de vina?
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
LE: dupa ce o opresc, si imi intra vrentilatoarele, voltajul bateriei scade la 12 volti. La pornire, adica cand dau la demaror am 10 volti , dupa care porneste si incepe incarcarea.
  • laur702

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1996 y25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
verifica si tu tuate bornele curatale bine eu naveam borna de masa intre baterie si motor iera vai de ia si abia invartea si accidental miam schimbato si deodata rupe automatul acum ,verifica sa fie stranse si undes stranse sa nu miste cablul in borna. mie si farurile la relanti imi faceau de parca semnalizau .
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu valori noi: dupa ce am mers cu ea prin oras, cu multe opriri si porniri, dupa ce o parchez acasa, imi intra ventilatoarele, iar dupa un timp de cca. 1 min se opresc si masurata bateria are 12,76. Ca si consum, am pus intre borna de plus un aparat de masura comutat d pe amperi si am valoarea de ~0,70 A (scade de la 1,13 la 0,70 dintr-o data), ceea ce am inteles ca ar fi normal atata timp cat nu consuma mai mult de 1 A. Un coleg mi-a zis ca e posibil ca datorita multiplelor redresari sa am scurt intre placi parca. Acum cred ca voi fi nevoit sa imi iau una noua, insa nu vreau sa ma trezesc ca nu ar fi ea de vina...
  • Truckman

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Omega 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, ar fi bine sa verificici releurile,sa nu iti pape curentul eu am patit cu releul de lumina interioara (temporizata) care se stingea dar defapt el inca consuma curent aiurea, putin dar influenta pornirea s-ar putea sa ai probleme cu vreun releu.
Dute la un electrician!
Iar in legatura cu bateria f mult icarcat nu e bine ca pica pasta de pe ea si se duce.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles, voi verifica releele insa nu cred ca ar fi ele de vina. Voi scoate datele din tis si voi verifica cu multimetru. Bateria sigur e terminata, fiindca daca o redresez peste noapte, ledul se face verde si se cunoaste pe masina ca e redresata, insa nu pentru prea multe porniri.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In zilele astea am dus electromotorul la verificat si era uscat. In rest cica este ca si nou, doar a fost nevoie de gresarea lui. Apropo, un electrician bun pentru electromotoare si alternatoare aici in Constanta este nea Dorel pe str. Bolintineanu 38.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Azi mi-am luat si baterie de acumulatori Caranda de 75 Ah cu 310 lei si se pare ca porneste bine, insa nu chiar la sfert, probabil asa sunt motoarele astea, tre sa invarta putin motorul ca sa porneasca. Iar ca test pentru bateria veche am facut asa: am pornit toti consumatorii posibili adica faruri inclusiv faza lunga si proiectoare, cdplayer, avarii si se pare ca in numai 5 minute nu mai aveam curent de pornire in baterie, imi scazuse de la 12,80 la 9 V iar cand am dat la demaror aveam 4 V, deci era moarta. Totusi, in certificatul de garantie e specificat ca valoarea data de regulatorul de tensiune trebuie sa fie intre 13,80-14,40, iar la mine este intre 13,5-14,10. Am observat ca de cele mai multe ori am valori cam de cca. 13,5 si la drumuri mai lungi in afara orasului am 14,10. Oricum, sunt multumit. Sper sa nu mai am probleme majore in ultimul timp.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Electricianul de la garantii baterii probabil va va trimite la remediere daca este sub 13,8 .O masoara si la relanti si in sarcina cu lumini.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu amanunte. Dupa indelungi masuratori si informatii foarte utile de pe omegaowners, am constatat ca am urmatoarele valori cu bateria noua:
- oprita : 12,60
- contact pus: 12,00
- demaror: 10,70
- ralanti fara consumatori: incepe cu 13,30 si in cateva minute ajunge la 13,90, iar la drumuri mai lungi pe A2 ajunge la 14,10
Astfel incat am tendinta sa cred ca la inceput am valori mai mici deoarece bateria atunci incepe sa se incarce.
Foarte interesant faptul ca alternatorul masurat imi scoate 14,40 , de aceea nu prea imi justific pierderea de cativa milivolti.
Astept parerile unui electronist totusi! Multumesc.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
secarianu, e o discutie foarte mare aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026 cu subiectul "Incarcare - /alternator/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria" unde vei gasi informatii utile.
Daca tu zici ca tensiunea masurata direct pe alternator e 14,4V, iar la bornele bateriei variaza intre 13,3V s 14,1V, atunci problema ar putea fi o rezistenta pe circuitul alternator-baterie, datorata unui contact prost. Cu motorul pornit masoara tensiunea intre:
- corpul alternatorului si borna (-) a bateriei
- borna (+) a alternatorului si borna (+) a bateriei
Acolo unde gasesti diferenta intre valoarea masurata direct pe alternator si cea de la bornele bateriei, ai un contact prost.
Cind ti-au schimbat releul de incarcare, ti-au testat alternatorul pe un banc de proba? Scotea 13,8 - 14,4V?
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am sa masor cum zici tu, ai dreptate, cat despre releu l-am schimbat eu fiindca cel anterior cedase. Voi reveni maine cu amanunte. Multumesc murzick de sfat!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
@ murzick te rog sa imi explici un lucru, fiindca m-a disperat aceasta problema. Este posibil sa fie vreo relevanta intre codul de eroare stocat permanent P1590 Engine running signal high input , intinzatorul curelei de accesorii si tensiunea necorespunzatoare de la borne? Inca ceva, prin tensiune te referi la voltaj, nu? Se poate sa masor exact asa cum ai zis tu?
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu valori noi referitoare la incarcarea mea ce o consider defectuoasa"
- plus alterantor si corp alternator am ~ 14,43;
- plus alt. si masa turbosuflanta am ~14,44;
- plus alt. si masa conducta A.C. am ~13,70;
- plus alt. si masa baterie am ~14,35;
- plus baterie si masa alternator am ~14,04;
- borne baterie am 13,90.
Cand motorul este inca rece, adica cca. un minut de la pornire am ~13,50, dupa care tensiunea este de 13,90, iar in turatie ajungand la 13,95-14,05 la relanti.
Valorile sunt pentru relanti, fara pic de turatie, temp exterioara de 15 G toamna, motorul fiind rece.


Apropo: am discutat cu TSD si posibil sa fie de vina si consumul ECU, fiindca oprita si masurat consumul am cam 700 mA, ceea ce am inteles ca e extrem de mult, si nu am montate chestii prin ea.
  • catalin78

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2000 2.5td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut !
Vad ca la eroarea ta se zice ceva de tensiunea de alimentare , probabil ai un consum marit sau conexiuni slabe pe undeva ; oricum esti sigur ca acel consum de 700 mA e de la ECU?
Sa nu fie tot din cablaje de undeva ...

Uite ce zice autodata daca am nimerit eu bine : p1590 ignition switch , supply voltage out of limits
Cauza probabila : wiring , battery , alternator.

Toate cele bune!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Colegu, posibil sa ai dreptate, pentru ca am mai exact consum de 0,23 A, si am scos pe rand ECU, unitatea audio, releul de cupla remorca si un releu gen radiator din cutia de sigurante din compartimentul motor si am acelasi consum, pe semne ca ar fi vreu releu sau vreun contact imperfect. Acum ce ar trebui sa fac, sa scot fiecare siguranta si sa masor, sau fiecare releu si sa masor, sau sa ma rezum la altceva? Am curatat punctele de masa, adica unde se intalnesc firele de masa de pe caroserie de la motor si din spate si chiar si masa de pe blocul motor si degeaba, am acelasi consum si aceeasi tensiune de incarcare. Ce sa fac? Orice sfat este binevenit.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
postasem de doua ori, scuze!
  • catalin78

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2000 2.5td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Pai trebuie in primul rand schemele electrice si de amplasare a cablarii electrice a masinii , si dupa aia luat la verificat pe rand , se mai intampla sa se strice in punctele expuse la umezeala zona faruri stopuri , forma de cablu ce trece pe la motor etc.Daca ai ceva documentatii poate ne intalnim ,ca sunt din Cta , nu sunt electrician auto dar poate ii dam de cap , poti incerca pana una alta sa vezi daca provine de la faruri stopuri semnalizari .

Scuze ptr reply in graba .
Toate cele bune!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa fii electrician auto ca sa rezolvi asemenea probleme, trebuie asa cum ai spus tu sa ai scheme , ceea ce in zilele noastre e foarte usor, mai ales datorita lui flopunctro (cu multumirile de rigoare). Sper ca sa ne intalnim pentru rezolvarea problemei si pentru schimb de informatii utile!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu ultimile masuratori, pe fiecare siguranta. Adica am scos cate o siguranta pentru a vedea care consumator imi stoarce bateria peste noapte si am remarcat ca siguranta 7 pe care este releul de accesorii gen lumini este eca raspunzatoare de consumul de 0,25 A, scotand-o pe aceasta aveam pe aparat afisat consum de 0,00 A. De asemenea am constatat ca releul acesta isi taie alimentarea dupa cca. 5 minute de la ultimul contact cu masina (electric sau deschizand portierele), deci caz rezolvat cred.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR