Atentie!
Daca aveti airbag in scaun primul lucru este sa scoateti bornele bateriei, dupa ce in prealabil v-ati asigurat ca stiti codul casetofonului si ati aflat cum se seteaza din nou geamurile electrice (tineti apasat cateva secunde in capetele de cursa)
Se incepe, normal, cu scaunul, caruia i se scoate tetiera.
Se incepe desfacerea tapiteriei de pe scaun: sunt niste lamele de plastic cu care se prinde foarte simplu!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce s-au desfacut lamelele pe ambele parti, se vor debloca carligele marcate in poza:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se lasa tapiteria in jos (sa atarne) si se trece la scoaterea suportilor tetierei:
Se trage fiecare suport cu doua surubelnite bagate cat mai adanc in scaun, pe langa suport. In poza nu apar surubelnitele. Atentie ca pot exista 2 modele de suporti: unul cu cleme pe laterale, si altul cu o clema in partea din spate - precum in poza.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum este acum...
cu atentie, se baga degetutele pe sub tapiterie, in partea dinspre parghia de actionare a rabatarii. Aceasta parghie este prinsa de o siguranta pe care va trebui sa o scoateti "orbeste" - vezi sageata
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa scoaterea sigurantei se poate scoate si parghia de rabatare, precum si rama de plastic a acesteia. Atentie si aici ca are un sistem de cleme destul de dificil de pacalit.
De aici este foarte usor: capetele cablului sunt prinse cu niste sigurante de mecanismul de rabatare:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se desface cablul din clemele de metal care-l prind de scheletul scaunului. Acestea, la randul lor sunt fixate de niste cleme din plastic alb, moale. Normal, se scot intai astea! 😊
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se scoate cablul vechi si se pune cel nou!
In timpul manevrelor este foarte probabil ca tapiteria sa fi iesit de sub masca de plastic a airbag-ului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nici o problema! Se slabesc cele trei suruburi de prindere ale airbagului si se baga tapiteria inapoi sub plastic, dupa care se strang la loc suruburile.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se "imbraca" scaunul din nou, se prinde masca de plastic a pargiei si, cu chiu cu vai, prindem inapoi siguranta pargiei de rabatare.
Dupa ce ne oblojim taieturile pricinuite de muchiile taietoare ale scaunului pe care nu le-am putut ocoli pt. ca-i spatiul stramt, continuam cu prinderea carligelor, a suportilor de tetiera, a plasticelor de ramforsare
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
si la sfarsit a tapiteriei...
GATA!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca aveti nevoie, iata si codurile cablului...
Pretul este cel intreg, eu am obtinut o reducere...m-a costat ceva de genul 48 de RON dar mai nou am auzic ca a sarit pe la 70 RON
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Iata si o "legenda"
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
SPOR!
PS: din cate am inteles de la @Lpedala exista 2 tipuri de sisteme de rabatare - cu tetiere active si cu tetiere pasive. Din discutia noastra telefonica am ajuns la concluzia ca am avea amandoi tetiere active dar nu sunt foarte sigur, asa ca il rog sa confirme - asadar codurile cablului pot fi pentru o varianta sau alta, dar eu inclin sa cred ca este pentru varianta cu tetiere active.