- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Multumesc anticipat.
DANILOI
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bacau
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
goleste instalatia de apa cam cu 2 litri, in locul ei pui alta sticla de 2 litri + 200-300 grame CALGON!, da auzi bine, calgon, lasa motorul pornit cam 15 min si goleste instalatia, iar pui apa umpli, iar golesti, si tot asa de vreo 3-4 ori, intre goliri-umpleri e bine sa pornesti si motorul pana ajunge la temperatura de deschidere termostat, toate astea le faci ptr a curata instalatia de calgon si de mizerie
la nevoie, mai repeti o data toata treaba, iti garantez ca nu ai sa mai vezi resturi, mizerie, rugina iesind din motorul ala, si apa din vasul de expansiune va fi mereu limpede chiar si dupa ani de foloisre, eu mai am un cielo cu vreo 500.000 de km, avea instalatia de racire plina de rugina si chiar bucatele de metal corodat, nici macar caldura nu imi baga in interior iarna, am curatat-o o data acum vreo 4 ani si si in ziua de azi e impecabila!
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
etc.Dizolva foarte bine piatra depusa .La 5 litri de apa adaugati 500gr sare lamaie;se porneste motorul,se lasa sa se incalzeasca si se poate opri. Se mai porneste la interval de 30min-1h pt recircularea solutiei.Se spala cu multa apa >>eu am pornit motorul pt. spalare cu un furtun scos de la calorifer(cel ce iese din motor catre calorifer,inainte de electrovalva deschidere caldura);iar in vasul de expansiune am pus furtunul cu apa de la robinet.Dupa ~ 30 min s-a curatat f bine am clatit cu apa distilata si am pus antigel.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu fa amestec ca nu tine figura
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
@dancucuriureanu iti respect opinia si apreciez experienta ta, nu spune insa ca nu merge daca nu ai incercat ceva niciodata
p.s. inainte sa fac ce spui tu cu solutii de curatat am incercat si eu, efect? zero! daca vrei sa vezi cum arata antigelul din motorul meu(e pus de cel putin doi ani) poti sa vii la mine si ai sa te lamuresti imediat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ca amestec cele doua nu merg.
Spalarea se face separat cu cele doua solutii, in concentratiile specificate.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Ca amestec cele doua nu merg.
Spalarea se face separat cu cele doua solutii, in concentratiile specificate.
Pe unele cutii de calgon scrie tripolifosfat de sodiu.
Acidul citric dizolva depunerile de calciu si magneziu,nu le desprinde - este total diferit.
Acidul citric l-am folosit la serviciu la spalarea chimica a unui cazan energetic pt.indepartarea eventualelor depuneri.
Si DA aveti dreptate,intai se face curatarea di ''piatra''/depuneri Ca,Mg cu solutie acida ( acid citric sau otet )si
dupa aceea se face spalare de neutralizare - in cazul nostru eliminarea grasimilor cu un detergent.
In cazul acestei neutralizari daca aveti posibilitatea sa folositi tripolifosfatul de sodiu,''impuscati'' doi iepuri
dintr-o data in sensul ca neutralizati si pasivizati metalul (este valabil pt. otel )
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Prima data clatesc cu acid citric(sare de lamaie) si a 2-a oara cu calgon?
si dupa aceea clatesc cu apa curata de cateva ori?Cand clatesc cu acid citric las motorul sa mearga pana ajunge la 90 de grade si dupa aia cronometrez 15 min?Cand fac golirea sa-l clatesc il las sa se raceasca de tot sau doar un pic? eu ce am cumparat din real e asta http://avtospilka.com/td/co...ant_radiateur.pdf . rog sa-mi spuneti daca e bun, sau daca mai folosesc si altceva.La ce mi-ati spus voi mai bine nu-l cumparam , am crezut ca e la misto faza cu otetul cand mi-a spus cineva.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Aduci motorul la temperatura de lucru -nu neaparat la 90 grade.ci merge si pe la 60-70grade(dupa ce ai pus produsul).
Cam la 30 min mai pornesti motorul pt 5 min pentru recircularea amestecului.
Presupunand ca are instructiuni de folosire,le respecti.
Dupa asta golesti circuitul si clatesti cu apa (preferabil distilata).
Daca nu ai apa distilata clatesti cu apa de robinet cu conditia ca motorul sa fie rece.(practic pornesti motorul 2-3 min pentru recirculare si il opresti) Repeti operatia 2,3 ori si introduci antigelul.
Daca ai cunostinte pe la o centrala electrica/termica procura de la ei apa demineralizata sau dedurizata pt clatire.
Oricum circuitul trebuie bine clatit pentru a indeparta reactia acida.
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Alt mod >demontezi termostatul,il pui intrun vas cu apa impreuna cu un termometru,incalzesti apa si vezi la ce temperatura deschide.
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
solutia cumparata pe care o vei folosi e comerciala, daca iti va curata in proportie de maxim 10 la suta circuitul eu zic sa fi multumit, sunt solutii slabe, fara un efect prea mare
foloseste calgon si ai sa fi multumit, nu ataca garnituri sau metal, protejeaza metalul (!), e 100% safe, bagi 300 grame in circuit si dai drumul la motor 15 min, clatesti cu apa distilata, 100% garantat ca face trb buna! clatirea se face prin golirea instalatiei, pui apa, dai drumul la motor pana de deschide termostatul(e f fierbinte furtunul care iese din el sau urmaresti indicatorul temperaturii apei), iar golesti si etc de 4-5 ori, rezultat? motor bec!
de lamaie sau de otet nu pot sa zic ptr ca nu am incercat, nu stiu ce efect pot avea asupra motorului, sunt acide
radiatorul se goleste printr-un surub care e pozitionat la baza lui, de obicei stanga ta, in coltul de jos
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Pt.mertinkeler -calgonul previne aparitia depunerilor prin legarea chimica a ionilor de Ca si Mg care dau depunerile. In cazul folosirii calgonului posibilitatea desprinderii de cruste este foarte mare deoarece acesta (calgonul reactioneaza cu ionii de Ca si Mg si mai putin cu compusii acestora care se depun ( CaCO3 )pe peretii cu temperatura mare.
Calgonul contine o mare cantitate de tripolifosfat de Na (Na3PO4 )care reactioneaza cu compusii de Ca si Mg solubili Ca(HCO)3>>care precipita sarurile solubile de Ca si Mg.
ps. Nu ma apuc acum sa predau toata tehnologia de spalare chimica ,doar pentru ca cineva a incercat ceva si ''a mers''.
Daca doriti info. suplimentare rog PM
dasi35
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2008
- Mesaj Privat
ps. cineva spunea ca asa e normal sa fie, aceste tipuri de motoare lucreaza la temperaturi inalte, a 2 a treapta a termocuplei cica porneste pe la 102 grade. asa e?.....cine poate sa-mi confirme?
multumesc
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- OP
- 1,943 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,943
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Foto 2 e cum se vede fara grila de protectie.
Hai salut si sa ne auzim de bine.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)