Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema.
De ceva timp motorul a inceput sa se opreasca din senin mai ales cand ma apropii de un semafor si sunt pe franare cu masina scoasa din viteze. Am inteles ca ar putea fi senzorul map de vina, stiti se poate curata, ca nou e in jur de 3,8mil? Si la relanti turatia fluctueaza usor.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Este IAC-ul. Trebuie curatat (am avut aceiasi problema).
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca IAC-ul este unul si acelasi cu MAP-ul adica senzor de presiune aer din galeria de admisie (parca asa mi-a fost descris).
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu, IAC=Idle Air Control valve, e o supapa controlata electronic pt. admisia aerului in regim de relanti, dar la Z16SE nu stiu exact unde se afla. MAP-ul nu cred sa aiba vreo problema pt. ca atunci ar fi probleme si in mers accelerat.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Acum cateva minute am vorbit cu un mecanic care mi-a spus ca tipul meu de motor nu are IAC. Daca scot sanzorul MAP sa-l curat imi ramane vreun bec aprins prin bord?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Mane, e putin probabil sa aiba senzorul MAP ceva, si oricum nu-ti recomand sa umbli la el. S-ar putea sa fie o problema cu unul din cei 2 senzori TPS (throttle motor position sensor 1 si 2). Este posibil ca cel care "simte" faptul ca acceleratia nu mai e apasata sa nu mai transmita corect informatia. In mod normal dc. nu exista corelatie intre MAP si TPS ar trebui sa se aprinda beculetul galben. Daca MAP-ul are ceva insa, ma indoiesc ca se poate curata pt. ca nu e aceiasi situatie ca la debitmetru si oricum n-am auzit de probleme legate de el...
  • senatorC30SE

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Omega 2002 y32se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut.Curata clapeta de acceleratie si nu vei mai avea probleme .
  • nodnad

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Votez cu C30SE!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Senator, defineste si pt. mine termenul de "clapeta de acceleratie" la Z16XE si ce legatura are asta cu relantiul dc. esti dragut...
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Senator, defineste si pt. mine termenul de "clapeta de acceleratie" la Z16XE si ce legatura are asta cu relantiul dc. esti dragut...

1% poate fi si aia de vina. daca nu mai merge in limitele corecte, nu transmite ce trebe cand se inchide clapeta, si ECU-ul nu deschide supapa de relanti.
acest motor nu are supapa de relanti? hmm
  • senatorC30SE

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Omega 2002 y32se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut .Clapeta de acceleratie [THROTTLE BODY]acesta piesa care este montata pe galeria de admisie are rol si de motoras pas cu pas si potentiometru de acceleratie.Cind aceasta clapeta are depuneri pe ea nu mai recunoaste pozitia de relanti iar motorul oscileaza sau se opreste.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pai da omule, mai exact exista un senzor (TPS) care recunoaste pozitia clapetei; problema e ca omul are 2 TPS-uri si se pare ca nu are IAC. De ce are 2 senzori, e obligatoriu pt. clapetele "fly by wire" cum are el, cu motoras de acceleratie si fara cablu?
  • nodnad

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut!Probl nu e ca nu mai recunoaste poz de relanti.Aceste "clapete" inavata o anumita pozitie ca fiind pozitie de relanti.Cand se aduna mizerie se micsoreaza sectiunea de trecere a aerului si apar probl de relanti
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Va multumesc de sfaturi problema s-a rezolvat :
S-a curatat clapeta de acceleratie si senzorul MAP si merge impecabil.
Singura problema e ca s-ar putea sa trebuiasca sa schimb acel senzor(asa mi s-a spus)
  • amg

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salve, am avut si eu aceeasi problema insa era de la egr; la masuratori era in plaja admisibila insa motorul (Z16SE) se oprea din cand in cand si pornea greu. Rezolvare - upgrade soft ecu (ignora egr) si acum e ok.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Cu EGR-ul sper sa nu mai am probleme prea curand fiindca am unul aproape nou (3000 km).
Ce imi pare rau e ca nu am fost atent sa vad cum au curatat clapeta de acceleratie,data viitoare sa nu mai fiu nevoit sa ma duc la ei ci sa o curat eu.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Din pacate dupa nici 5000km au aparut iar problemele.
Cand merg in oras bara la bara cu viteza de pana la 60 km/h totul este OK. Cum prind putin trafic si o calc mai tare ( schimbare trepte de viteza pe la 3500-4000) si urc undeva pe la 80-90 km/h, daca o scot din viteza in loc sa scada turatia la relanti ea se opreste si se aprinde becul motor. Se mai intampla sa imi "dea in nas" cand ma aflu intr-o treapta superioara si rulez constant pe la 2000-2500 ture.
Ultima oara am curatat clapeta de acceleratie (care nu era f. murdara), senzorul MAP si EGR.

Ce senzori sunt la acest tip de motor din cauza carora se poate opri motorul deoarece m-a bate gandul sa-i schimb pe toti poate scap de aceasta problema.
  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut. Se pare ca avem probleme comune, mie mi se aprinde in mers becu portocaliu, si dupa aia are probleme la relanti. Se mai intampla sa mi se opreasca motoru si in mers cand dau pe liber sau scad mai mult viteza. Am bagat o groaza de bani si tot nu i-am dat decap. Am pus-o si pe tester si zice ca nu are nimic masina si totu e in regula. Un amic care are tot o vectra mi-a zis ca a avut aceasi problema la masin i se aprindea becu darlui nu i se oprea era pompa de benzina, dar la mine pompa e k. Sa morrr eu daca mai stiu ce sa-i fac
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Zilele astea sper sa o rezolv si te anunt care a fost cauza.
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
florin_bv a scris:Salut. Se pare ca avem probleme comune, mie mi se aprinde in mers becu portocaliu, si dupa aia are probleme la relanti. Se mai intampla sa mi se opreasca motoru si in mers cand dau pe liber sau scad mai mult viteza. Am bagat o groaza de bani si tot nu i-am dat decap. Am pus-o si pe tester si zice ca nu are nimic masina si totu e in regula. Un amic care are tot o vectra mi-a zis ca a avut aceasi problema la masin i se aprindea becu darlui nu i se oprea era pompa de benzina, dar la mine pompa e k. Sa morrr eu daca mai stiu ce sa-i fac
becul se aprinde de la ceva.verifica bornele bateriei,masa motorului si calitatea bateriei-teaster bat121 de la bosch.ce tester spune ca nu are nimic?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR