- ai.ciprian
- OP
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut. De ceva vreme am observat (seara in mod special) ca atunci cand pornesc masina si aprind apoi farurile, lumina pleaca cu o intensitate mai mica (inclusiv iluminare bord si display), dupa care ajunge la intensitatea normala. Nu ma deranjeaza in mod deosebit aspectul asta, pentru ca se manifesta doar la pornire, dar nu stiu daca nu are urmari mai grave pe viitor. Am mai observat iarasi ca scade intensitatea (mai putin de data asta) in momentul in care virez, ca o consecinta a activarii EPS-ului. De ce nu are suficient curent pentru a suplini toate consumurile? O fi bateria la sfarsitul vietii? Sau poate alternatorul nu incarca suficient? In bord nu imi apare nici un semnal.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Cel mai bine ar fi sa verifici incarcarea acumulatorului sau starea lui citeste aici https://www.clubopel.com/vie...02&highlight=
- Sorin Deac
- **
- 57 mesaje
- din 16 Oct 2007
- Agila 2001 Z10XE
- Cluj
Sorin Deac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
ai.ciprian..
precizeaza dupa cit timp de la poirnirea motorului creste intensitatea luminoasa la "normal" .
Daca sa intimpla dupa cca. 2-5 sec. de la pornirte motorului, este ok!
Daca timpul respectiv este mult mai mare, ai de verificat alternatorul cu sistemul de redresare si incarcare aferent..(perii, diode, circuit stabilizator, si poate in ultimul rind starea bobinajului stator sau rotor alternator)
precizeaza dupa cit timp de la poirnirea motorului creste intensitatea luminoasa la "normal" .
Daca sa intimpla dupa cca. 2-5 sec. de la pornirte motorului, este ok!
Daca timpul respectiv este mult mai mare, ai de verificat alternatorul cu sistemul de redresare si incarcare aferent..(perii, diode, circuit stabilizator, si poate in ultimul rind starea bobinajului stator sau rotor alternator)
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu te apuca sa-ti faci masina bucati. Daca asta e singura problema care o ai esti fericit.
Daca ai avea probleme cu:citez alternatorul cu sistemul de redresare si incarcare aferent..(perii, diode, circuit stabilizator, si poate in ultimul rind starea bobinajului stator sau rotor alternator) ai avea cu mult mai multe semne ca se intampla ceva rau. In cel mai rau caz trebuie sa schimbi acumulatorul, dar totusi verifica sa nu ai bornele oxidate si sa fie vreun contact imperfect.
Daca ai avea probleme cu:citez alternatorul cu sistemul de redresare si incarcare aferent..(perii, diode, circuit stabilizator, si poate in ultimul rind starea bobinajului stator sau rotor alternator) ai avea cu mult mai multe semne ca se intampla ceva rau. In cel mai rau caz trebuie sa schimbi acumulatorul, dar totusi verifica sa nu ai bornele oxidate si sa fie vreun contact imperfect.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ai.ciprian
- OP
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
Intensitatea isi revine dupa aproximativ 2-3 secunde maxim. Cred ca e vina bateriei. Am fost intr-o zi la d-nul dan cuciureanu cu o alta problema si mi-a spus ca e mai mica bateria decat ceea ce trebuie. Eu asa am cumparat-o, cu bateria asta. Cu prima ocazie o voi schimba. Oricum pana in iarna voi face treaba asta. Deocamdata am alte prioritati pentru ea (cauciucuri, distributie, tamburi+saboti, curea alternator).
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Bateria Ciprian. Definetly.
Eu am schimbat-o de 2 zile. Faza proasta cu bateria e ca te lasa cam brusc dupa o perioada de plafon in care se manifesta exact ca la tine. Am avut faza asta de plafon jumatate de an, apoi a murit in 3 porniri. N-as vrea treaba asta pe la mare cand sunt cu banii calculati
Eu am schimbat-o de 2 zile. Faza proasta cu bateria e ca te lasa cam brusc dupa o perioada de plafon in care se manifesta exact ca la tine. Am avut faza asta de plafon jumatate de an, apoi a murit in 3 porniri. N-as vrea treaba asta pe la mare cand sunt cu banii calculati
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
Asa imi face masina de cand am cumparat-o, acum un an jumate. Am verificat incarcarea, tensiunea bateriei tot, este in limite normale totul.
In opinia mea este o chestie ce face masina, ca nu alimenteaza statorul alternatorului la pornire cateva secunde ca sa fie mai usoara pornirea motorului. Eu zic ca-i mai complicat decat ca are o baterie slaba. Sa ne amintim, totusi, ca masinile noastre au o electronica sofisticata, mult mai sofisticata decat de exemplu la Dacii.
Si inca ceva. Este normal, ca dupa pornirea alternatorului sa lumineze mai bine farurile, pt. ca tensiunea creste de la 12 volti cat da bateria la 14.2V cat da alternatorul.
Asa imi face masina de cand am cumparat-o, acum un an jumate. Am verificat incarcarea, tensiunea bateriei tot, este in limite normale totul.
In opinia mea este o chestie ce face masina, ca nu alimenteaza statorul alternatorului la pornire cateva secunde ca sa fie mai usoara pornirea motorului. Eu zic ca-i mai complicat decat ca are o baterie slaba. Sa ne amintim, totusi, ca masinile noastre au o electronica sofisticata, mult mai sofisticata decat de exemplu la Dacii.
Si inca ceva. Este normal, ca dupa pornirea alternatorului sa lumineze mai bine farurile, pt. ca tensiunea creste de la 12 volti cat da bateria la 14.2V cat da alternatorul.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Tensiunea la bornele bateriei (in stare buna de functionare si incarcata) in gol si fara consumatori este undeva pe
la 13V (12.9-13.2 V). Oricum si asa este diferenta intre tensiunea bateriei si tensiunea de incarcare deci are
dreptate Icsonogor, variatii ale intensitatii luminoase ale becurilor tot exista, ideea este sa fie in limite firesti.
la 13V (12.9-13.2 V). Oricum si asa este diferenta intre tensiunea bateriei si tensiunea de incarcare deci are
dreptate Icsonogor, variatii ale intensitatii luminoase ale becurilor tot exista, ideea este sa fie in limite firesti.
emilul
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2007
- Mesaj Privat
Si la mine tot asa face , dar eu am considerat normal , ceva de genu: Pornesti motorul turatia este undeva peste 1200 rotatii si scade spre relantiul normal usor , in momentul in care atinge 800 - 900 (depinde de temperatura de afara la prima pornire) se amplifica luminile. Asta poate fi ceva standard , ceva de genu ca in momentu ala da drumu altelnatorul la incarcare , nu stiu daca are vreo logica electrica dar eu asa o percep si nu m-a deranjat deloc chiar daca sunt nepriceput merg pe principiul "daca face mereu la fel inseamna ca asa o fi"