ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salutari!
Sut posesorul unei Astre G-motor y17td de vreo 6 luni si de cateva zile am inceput sa observ un comportament (zic eu) ciudat:
Daca turez motorul in timp ce masina ruleaza pe liber (sa zicem ca am
accelerat pana la 70..80 km/h si "o scot pe liber") decelereaza greu
adica ramate turat motorul 1..2 sec si apoi revine pe la 900 rpm; Am
observat ca daca franez/opresc masina (ea tot pe liber aflandu-se) in momentul in care rotile s-au oprit scade relati-ul pe la 750 rpm, accelerand motorul acesta decelereaza normal. nemaiavand acel timp de
latenta in care ramane turat;
Alta observatie : ruland pe la 120...130 km/h si "scotand-o pe liber" la fel de greu decelereaza, dar ramane acul de la turometru pe la 1100 rpm, odata cu scaderea vitezei autovehiculului scade si turatia la relanti;
Am suspectat debimetrul, l-am deconectat (bineinteles ca martorul in bord s-a aprins) dar acelasi comportament: pe loc decelereaza normal, in mers are un timp de latenta (nu mai revine la turatie mai mica la fel de repede
ca stationata) ;
Credeti ca ar fi un motiv de ingrijorare sau este absolut normal, eu neobservand acest "comportament" pana acum; la voi (posesori de y17, cum se comporta?)
Mersi si scuze pt. postul lung;
Sut posesorul unei Astre G-motor y17td de vreo 6 luni si de cateva zile am inceput sa observ un comportament (zic eu) ciudat:
Daca turez motorul in timp ce masina ruleaza pe liber (sa zicem ca am
accelerat pana la 70..80 km/h si "o scot pe liber") decelereaza greu
adica ramate turat motorul 1..2 sec si apoi revine pe la 900 rpm; Am
observat ca daca franez/opresc masina (ea tot pe liber aflandu-se) in momentul in care rotile s-au oprit scade relati-ul pe la 750 rpm, accelerand motorul acesta decelereaza normal. nemaiavand acel timp de
latenta in care ramane turat;
Alta observatie : ruland pe la 120...130 km/h si "scotand-o pe liber" la fel de greu decelereaza, dar ramane acul de la turometru pe la 1100 rpm, odata cu scaderea vitezei autovehiculului scade si turatia la relanti;
Am suspectat debimetrul, l-am deconectat (bineinteles ca martorul in bord s-a aprins) dar acelasi comportament: pe loc decelereaza normal, in mers are un timp de latenta (nu mai revine la turatie mai mica la fel de repede
ca stationata) ;
Credeti ca ar fi un motiv de ingrijorare sau este absolut normal, eu neobservand acest "comportament" pana acum; la voi (posesori de y17, cum se comporta?)
Mersi si scuze pt. postul lung;
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
dor
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2005
- Mesaj Privat
am avut aceeasi problema si am rezolvat-o simplu de tot.
baga cu o seringa niste ulei pe cablu de acceleratie de la motor inspre pedala si apoi accelereaza de cateva ori ca sa se faca ungerea cablului.
s-a depus mizerie acolo si nu mai aluneca cablul prin protectia de plastic.
nu ai observat ca , daca ridici un pic pedala de acceleratie cu varful piciorului, scade turatia la normal?
baga cu o seringa niste ulei pe cablu de acceleratie de la motor inspre pedala si apoi accelereaza de cateva ori ca sa se faca ungerea cablului.
s-a depus mizerie acolo si nu mai aluneca cablul prin protectia de plastic.
nu ai observat ca , daca ridici un pic pedala de acceleratie cu varful piciorului, scade turatia la normal?
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Mersi pt. raspunsuri dar am cateva precizari;
1. Nu are cablu de acceleratie deoarece in pedala de acceleratie are un potentiometru care trimite catre pompa de injectie (sau ECU) gradul de apasare al pedalei precum si viteza de apasare;
2. cand stationeaza masina totul se comporta normal (acelereaza si decelereaza normal) doar cand ruleaza ..fie si cu 10km/h decelereaza mai greu decat stationata si relatiul este mai ridicat;
Cand o opresc relatiul revine la 750 rmp si acolo ramane, in timp ce ruleaza cu sau fara consumatori electrici importanti (faruri, aeroterma etc) relatiul, cand o las pe liber ramane pe la 1000..900;
Ciao si astept pareri!
Mersi pt. raspunsuri dar am cateva precizari;
1. Nu are cablu de acceleratie deoarece in pedala de acceleratie are un potentiometru care trimite catre pompa de injectie (sau ECU) gradul de apasare al pedalei precum si viteza de apasare;
2. cand stationeaza masina totul se comporta normal (acelereaza si decelereaza normal) doar cand ruleaza ..fie si cu 10km/h decelereaza mai greu decat stationata si relatiul este mai ridicat;
Cand o opresc relatiul revine la 750 rmp si acolo ramane, in timp ce ruleaza cu sau fara consumatori electrici importanti (faruri, aeroterma etc) relatiul, cand o las pe liber ramane pe la 1000..900;
Ciao si astept pareri!
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
nu ai vazut ca daca esti in a doua si dai drumu la ambreiaj se accelereaza singura in peste1000rpm,a mea asa face si intradevar pina nu opresti nu se stabilizeaza relantiul!o fi valva egr? a mea are probleme ai mai grave imi scapa ulei in vas,din ce in ce mai mult,dimineata imi aprinde becul de exhoust[recunosc ca nu merg cu motorina de la peco]acest bec se stinge treptat pina ajung la munca!asa ca!!!! auzi sa nu fie vreun injector,sau miile de futunele si valve senzori si senzorasi!ca mie la tester[dibas]au zis ca am ars calculatorul[nu citeste temperaturile]cei drept nu imi aprinde deloc bujia,oricit ar fi de frig[sa aprins odata la minus 3,5 grade]asa ca sint varza!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ce sa zic... la mine a inceput sa se comporte asa de vreo 2 zile si in mers am observat-o cand am scoso pe liber din a 4 si am observat ca nu se decelereaza la fel de repede ca pana atunci;
Chestia interesanta este ca doar in mers se comporta asa .. masina stationata se comporta absolut normal, doar in mers se decelereaza mai greu; in rest nu am nici un fel de probleme si masina functioneaza ireprosabil (demaraj putere etc); ....ca si cum relantiul si timpul pt. decelerare ar fi dependent de viteza autovehiculului; Daca stationata relantiul este normal (750 rpm) in mers este aprox. 900...1000 rpm)
La inceput am suspectat un flux de aer fals aspirat de motor dar nu mi-am dat seama , apoi debimetru (l-am eliminat deoarece am testat functionearea masinii fara el si la fel se comporta);
Chestia interesanta este ca doar in mers se comporta asa .. masina stationata se comporta absolut normal, doar in mers se decelereaza mai greu; in rest nu am nici un fel de probleme si masina functioneaza ireprosabil (demaraj putere etc); ....ca si cum relantiul si timpul pt. decelerare ar fi dependent de viteza autovehiculului; Daca stationata relantiul este normal (750 rpm) in mers este aprox. 900...1000 rpm)
La inceput am suspectat un flux de aer fals aspirat de motor dar nu mi-am dat seama , apoi debimetru (l-am eliminat deoarece am testat functionearea masinii fara el si la fel se comporta);
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
dor
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Jacks
- **
- 175 mesaje
- din 21 Mai 2005
- Oradea
Jacks
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Oradea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2005
- Mesaj Privat
am masina din semnatura din mai anul trecut si a mers super (cat merge un 1.7 dti). in iarna asta am obs. ca relantiul imi sta destul de ridicat si coboara destul de incet (cam 900 ) la temperaturi scazute, dar am obs. ca si turbo intra parca mai repede : cam 1000 - 1200 rpm si evident si consumul e mai mare. cand temperatura creste pe la 6-8 grade relantiul isi revine pe la 750-800rpm si evident coboara frumos. sa fie oare senzorul de temperatura al motorului ?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
@Jacks
Nu ai de ce sa-ti faci griji, relantiul este reglat in functie de temperatura de afara si de temperatura motorului: cand e frig e mai ridicat 900-1000rpm iar cand e cald e mai scazut 750-800rpm.
@ifconfig, in legatura cu ce ai spus la inceputul discutiei:
Nu e nimic in neregula, asa sunt motoarele turbo-diesel. Turbina foloseste gazele de ardere pentru a comprima aerul care intra in motor, deci turatia ei creste odata cu turatia motorului. Cand scoti masina pe liber, turbina are turatia de aprox 165.000 rpm si nu are cum sa scada imediat la zero pt ca are inertie si pt ca motorul inca da un volum mare de gaze pana ajunge la turatia de relantiu, gaze care inca o antreneaza.
Pentru aceasta, cand scoti masina pe liber sau franezi presiunea la admisie creste (din inertia turbinei) si se deschide blow-off valve, o valva care trece gazele de ardere direct spre evacuare fara a le mai trece prin turbina. Dar dureaza 1-2-3 sec pana aceasta se deschide. Oricum turatia turbinei nu se reduce la zero ci la o turatie scazuta, pt ca daca dupa frana/scos pe liber vrei sa accelerezi/cuplezi superior sa nu dureze mult pana ajunge la turatia de lucru. Avand turatie mica inseamna ca produce o presiune mica, presiune care face ca turatia motorului sa scada mai lent si sa scada doar pana la 900-1000rpm (asta in mers).
In stationare inertia e mult mai mica si in plus turatia turbinei scade foarte mult => turatia motorului scade mai repede si mai jos (pana la 750).
E complicat, dar turbina face toata diferenta
@Jacks: aerul comprimat de turbina se incinge si este trecut prin intercooler pt a-l raci si pt a permite introducerea unui volum mai mare de aer in cilindri.
Cand temperatura de afara este scazuta: turbina comprima un aer mai rece => aerul comprimat are temperatura mai mica => intercoolerul il raceste mai mult => intra un volum de aer ceva mai mare in cilindri (implicit si de motorina) si rezulta un relantiu mai crescut (si un consum, dar aici influenteaza si vascozitatea crescuta a uleiului rece).
Eficienta turbina+intercooler creste cu scaderea temperaturii => cand e frig turbina intra mai repede.
@Bazganm: Ti-am scris intr-un alt topic, la tine problema e complicata, cred ca ai problema cu senzorul de temperatura
Nu ai de ce sa-ti faci griji, relantiul este reglat in functie de temperatura de afara si de temperatura motorului: cand e frig e mai ridicat 900-1000rpm iar cand e cald e mai scazut 750-800rpm.
@ifconfig, in legatura cu ce ai spus la inceputul discutiei:
Nu e nimic in neregula, asa sunt motoarele turbo-diesel. Turbina foloseste gazele de ardere pentru a comprima aerul care intra in motor, deci turatia ei creste odata cu turatia motorului. Cand scoti masina pe liber, turbina are turatia de aprox 165.000 rpm si nu are cum sa scada imediat la zero pt ca are inertie si pt ca motorul inca da un volum mare de gaze pana ajunge la turatia de relantiu, gaze care inca o antreneaza.
Pentru aceasta, cand scoti masina pe liber sau franezi presiunea la admisie creste (din inertia turbinei) si se deschide blow-off valve, o valva care trece gazele de ardere direct spre evacuare fara a le mai trece prin turbina. Dar dureaza 1-2-3 sec pana aceasta se deschide. Oricum turatia turbinei nu se reduce la zero ci la o turatie scazuta, pt ca daca dupa frana/scos pe liber vrei sa accelerezi/cuplezi superior sa nu dureze mult pana ajunge la turatia de lucru. Avand turatie mica inseamna ca produce o presiune mica, presiune care face ca turatia motorului sa scada mai lent si sa scada doar pana la 900-1000rpm (asta in mers).
In stationare inertia e mult mai mica si in plus turatia turbinei scade foarte mult => turatia motorului scade mai repede si mai jos (pana la 750).
E complicat, dar turbina face toata diferenta
@Jacks: aerul comprimat de turbina se incinge si este trecut prin intercooler pt a-l raci si pt a permite introducerea unui volum mai mare de aer in cilindri.
Cand temperatura de afara este scazuta: turbina comprima un aer mai rece => aerul comprimat are temperatura mai mica => intercoolerul il raceste mai mult => intra un volum de aer ceva mai mare in cilindri (implicit si de motorina) si rezulta un relantiu mai crescut (si un consum, dar aici influenteaza si vascozitatea crescuta a uleiului rece).
Eficienta turbina+intercooler creste cu scaderea temperaturii => cand e frig turbina intra mai repede.
@Bazganm: Ti-am scris intr-un alt topic, la tine problema e complicata, cred ca ai problema cu senzorul de temperatura
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
@BAZGANM: Cred ca la topicul acesta se referea tclaudiu https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5195