- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Incep prin a spune ca am citit topicul despre aer conditionat, dar cu toate acestea nu am intalnit raspunsuri concrete ci numai supoziti si raspunsuri uneori pe langa problema. Nu vreau sa deranjez si nici sa jignesc pe nimeni dar, daca nu sti un raspuns mai bine taci si asculti mai departe. In mod normal ar trebui sa scrie doar cei ce stiu si au experienta. Si topicul ar fi mai scurt si la obiect.
Opel Vectra 2.0 DTI-an 2001-climatronic
Revenind la problema, acum vreo 2 luni am reincarcat instalatia cu freon, iar astazi surprinzator cand am pornit clima nu a mai vrut sa bage rece, desi compresorul a pornit ( reducerea pentru o secunda a intensitatii electrice) si crestera pe bord a consumului instantaneu. (de la 0.6l - 1.2l/h la relanti)
1. Am citit in manual ca la modelele Diesel ca au suflanta suplimentara- unde este aceasta suflanta ?
2. Ce tip de agent refrigerant se pune in instalatie? (pe la inceputul topicului se vorbeste de doua tipuri de agenti de refrigerare, din care unul urma sa fie scos pe piata inca din 2005, si inlocuit cu unul ecologic.
3.Daca nu se mai gaseste agent refrigerant compatibil cu instalatia de pe acest model produs in 2001 - care ar fi rezolvarea?
4.Care ar fi cea mai frecventa defectiune a sistemului? Adica mai pe romaneste care piesa ar fi raspunzatoare de defectarea acestui sistem de climatizare?
Daca acest mesaj este considerat nepotrivit cu post-ul, sau nu isi are locul se poate sterge sau bara. Multumesc.
Opel Vectra 2.0 DTI-an 2001-climatronic
Revenind la problema, acum vreo 2 luni am reincarcat instalatia cu freon, iar astazi surprinzator cand am pornit clima nu a mai vrut sa bage rece, desi compresorul a pornit ( reducerea pentru o secunda a intensitatii electrice) si crestera pe bord a consumului instantaneu. (de la 0.6l - 1.2l/h la relanti)
1. Am citit in manual ca la modelele Diesel ca au suflanta suplimentara- unde este aceasta suflanta ?
2. Ce tip de agent refrigerant se pune in instalatie? (pe la inceputul topicului se vorbeste de doua tipuri de agenti de refrigerare, din care unul urma sa fie scos pe piata inca din 2005, si inlocuit cu unul ecologic.
3.Daca nu se mai gaseste agent refrigerant compatibil cu instalatia de pe acest model produs in 2001 - care ar fi rezolvarea?
4.Care ar fi cea mai frecventa defectiune a sistemului? Adica mai pe romaneste care piesa ar fi raspunzatoare de defectarea acestui sistem de climatizare?
Daca acest mesaj este considerat nepotrivit cu post-ul, sau nu isi are locul se poate sterge sau bara. Multumesc.
- cuby
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2008
- Vectra 1992 c16nz
- Neamt
cuby
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
La masini se foloseste numai r134a si la modelele noi, freoanele ecologice care inlocuesc r12 sau r22 sunt de mai multe feluri r 410a,r407 etc. Aceste sunt folosite pt instalatii mai mari(pt apartamente sau industriale) pt masina se foloseste r 134a pt ca presiunea de lucru este cam 2 bar (presinea de vaporizare)fata de r410a care lucreaza la 8 bar.Fiecare masina are sub capota un cleber cu tipul freonului (r134a)si cantitatea in grame(400sau700)depinde de masina.Cele mai frecvente defectiuni sau cele mai intalnite de mine sunt: 1.lipsa freon sau presiune scazuta,cel din urma nu este o problema pt ca instalatia trebuie verificata cam la 2 ani si completata daca este cazul.Presiunea mai scade pe la valvele de incarcare,pe la oringuri(garniturile de la imbinari) sau situatii mai grave,por pe radiator ,por pe teava sau situatii mai rare in compresor.
2.probleme cu senzorii de presiune(de joasa sau inalta)
3.problema cu senzorul de habitat
4.cu relee
5.cu compresorul sau mai bine zis cu rulmentul sau cu partea electrica(nu mai cupleaza electrobobina) sau partea mecanica se blocheza sau nu mai preia presiunea
Mai sunt multe dar eu am spus cele mai intalnite dar tot timpul aveti grija daca demontati sau aveti tevi rupte sau radiator spart sa protejati pana la reparare sa nu intre apa sau mizerie in instalatie si la reumplere sa completati cu un pic de ulei special de clima.Scuze de poveste daca v-am plictisit dar sper sa va fiu de folos.Salut
2.probleme cu senzorii de presiune(de joasa sau inalta)
3.problema cu senzorul de habitat
4.cu relee
5.cu compresorul sau mai bine zis cu rulmentul sau cu partea electrica(nu mai cupleaza electrobobina) sau partea mecanica se blocheza sau nu mai preia presiunea
Mai sunt multe dar eu am spus cele mai intalnite dar tot timpul aveti grija daca demontati sau aveti tevi rupte sau radiator spart sa protejati pana la reparare sa nu intre apa sau mizerie in instalatie si la reumplere sa completati cu un pic de ulei special de clima.Scuze de poveste daca v-am plictisit dar sper sa va fiu de folos.Salut
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
mariano a scris:Cred ca termenul de suflanta suplimentara se refera la ventilatorul destinat condensatorului de aer conditionat (acelui radiator montat pe radiatorul mare)
si motoarele diesel si benzinarele au 2 ventilatoare +un radiator ptr aer..
termenul de suflanta ..nu stiu la ce se refera..
La tine sigur pierde freon pe undeva..
mergi la un sevice specializat.. acolo o sa-ti puna freon si un ulei special..ptr. a se vede pe unde pierde freon..
spor..
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
iata ce stick am gasit lipit pe traversa fata a masinii
si aici am scanat schema instalatiei de climatizare a Vectrei B
pe schema se observa acel radiator numit in limbaj de frigo si condensator- am inteles ca cele mai dese defectiuni sunt la aceasta piesa datorita faptului ca este construita in asa fel incat sa reziste 3-4 ani. In mod normal conductele ar trebui sa reziste mult si bine daca nu sunt afectate mecanic.(lovituri produse de cloiziuni sau interventii in zona motorului)
La mine simptomele mi se par cel putin ciudate: Cand am cumparat masina anul trecut prin aprilie, clima functiona f bine si a mers asa pana in decembrie, cand din ratiuni climaterice normal ca nu am mai folosit-o.
In primavara am observat ca nu mai am freon in instalatie si ca acel compresor nu mai vrea sa cupleze si sa plece. Drept care m-am dus la frigotehnist si mi-a incarcat instalatia. Asta se intampla acum vreo 2 luni. Ieri supriza - no clima! Ciudat daca era vreo defectiune pierdea mai repede decat data trecuta. Doar vreun por care intre timp s-a largit si a determinat piredera mai rapida a freonului, nu?
Apropos are cineva poze de la pozitionarea acestui condensator pe masina?
sau poze de la interventii la instalatia de climatizare?
si aici am scanat schema instalatiei de climatizare a Vectrei B
pe schema se observa acel radiator numit in limbaj de frigo si condensator- am inteles ca cele mai dese defectiuni sunt la aceasta piesa datorita faptului ca este construita in asa fel incat sa reziste 3-4 ani. In mod normal conductele ar trebui sa reziste mult si bine daca nu sunt afectate mecanic.(lovituri produse de cloiziuni sau interventii in zona motorului)
La mine simptomele mi se par cel putin ciudate: Cand am cumparat masina anul trecut prin aprilie, clima functiona f bine si a mers asa pana in decembrie, cand din ratiuni climaterice normal ca nu am mai folosit-o.
In primavara am observat ca nu mai am freon in instalatie si ca acel compresor nu mai vrea sa cupleze si sa plece. Drept care m-am dus la frigotehnist si mi-a incarcat instalatia. Asta se intampla acum vreo 2 luni. Ieri supriza - no clima! Ciudat daca era vreo defectiune pierdea mai repede decat data trecuta. Doar vreun por care intre timp s-a largit si a determinat piredera mai rapida a freonului, nu?
Apropos are cineva poze de la pozitionarea acestui condensator pe masina?
sau poze de la interventii la instalatia de climatizare?
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut,la cum spui ai o scapare pe undeva,ca sa verifici trebuie sa bagi solutie de aia verde sa vezi pe unde pierde sau cu un detector de freon daca nu se vede pe nicaeri.Sa mergi la o firma specializata sa fi sigur de calitatea lucrarii sa nu dai banii degeaba.Poti sa verifici radiatorul de clima sa n-ai un corp dur(piatra)infipt.
- ciobi sib
- **
- 111 mesaje
- din 17 Dec 2008
- Vectra 2001
- Sibiu
ciobi sib
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
ksr00
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Nici pe recirculare nu baga rece, iar filtru de polen l-am schimbat de vreo 3 saptamani pt ca am gasit o oferta la 27 lei si mi s-a parut ok.
Pt ciobi sib- or fi 6 suruburi cum spui tu dar in fata blocului, sau in spatele lui nu imi prea vine sa ma apuc, oricum am fost astazi si la un service despre care am auzit laude pe forum si cei de acolo m-au intrebat cum s-a facut reincarcarea daca sunt sigur ca mi-a pus 750 ml freon si ulei, pt ca neaparat trebuia sa imi puna si ulei, sau mai bine spus cel de acolo mi-a spus ca odata la 3 ani este bine de golit instalatia si de reancarcat si cu freon si cu ulei. Ca pret mi-a cerut 150 lei (inclus substanta florescenta)
Pt ciobi sib- or fi 6 suruburi cum spui tu dar in fata blocului, sau in spatele lui nu imi prea vine sa ma apuc, oricum am fost astazi si la un service despre care am auzit laude pe forum si cei de acolo m-au intrebat cum s-a facut reincarcarea daca sunt sigur ca mi-a pus 750 ml freon si ulei, pt ca neaparat trebuia sa imi puna si ulei, sau mai bine spus cel de acolo mi-a spus ca odata la 3 ani este bine de golit instalatia si de reancarcat si cu freon si cu ulei. Ca pret mi-a cerut 150 lei (inclus substanta florescenta)
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Nici pe recirculare nu baga rece, iar filtru de polen l-am schimbat de vreo 3 saptamani pt ca am gasit o oferta la 27 lei si mi s-a parut ok.
Pt ciobi sib- or fi 6 suruburi cum spui tu dar in fata blocului, sau in spatele lui nu imi prea vine sa ma apuc, oricum am fost astazi si la un service despre care am auzit laude pe forum si cei de acolo m-au intrebat cum s-a facut reincarcarea daca sunt sigur ca mi-a pus 750 ml freon si ulei, pt ca neaparat trebuia sa imi puna si ulei, sau mai bine spus cel de acolo mi-a spus ca odata la 3 ani este bine de golit instalatia si de reancarcat si cu freon si cu ulei. Ca pret mi-a cerut 150 lei (inclus substanta florescenta)
Scuze de dublu post, dar am avut impresia ca nu s-a dus, aseara de exemplu serverul a mers destul de prost daca nu infiorator.
apropos m-am uitat la radiatorul de clima, condensator sau cum ii spune si am vazut ca tevile care ies din condensator sunt lipite de corpul lui, sudate vreau sa spun. Este normal? Aopi in dreapta acestui condensator se mai afla un mic radiator dreptunghiular prins si el pe radiatorul mare. Acela daca nu ma insel este de la intercoller?
Pt ciobi sib- or fi 6 suruburi cum spui tu dar in fata blocului, sau in spatele lui nu imi prea vine sa ma apuc, oricum am fost astazi si la un service despre care am auzit laude pe forum si cei de acolo m-au intrebat cum s-a facut reincarcarea daca sunt sigur ca mi-a pus 750 ml freon si ulei, pt ca neaparat trebuia sa imi puna si ulei, sau mai bine spus cel de acolo mi-a spus ca odata la 3 ani este bine de golit instalatia si de reancarcat si cu freon si cu ulei. Ca pret mi-a cerut 150 lei (inclus substanta florescenta)
Scuze de dublu post, dar am avut impresia ca nu s-a dus, aseara de exemplu serverul a mers destul de prost daca nu infiorator.
apropos m-am uitat la radiatorul de clima, condensator sau cum ii spune si am vazut ca tevile care ies din condensator sunt lipite de corpul lui, sudate vreau sa spun. Este normal? Aopi in dreapta acestui condensator se mai afla un mic radiator dreptunghiular prins si el pe radiatorul mare. Acela daca nu ma insel este de la intercoller?