- LDivora
- *****
- 3,078 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,078
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,261 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
e normal ? cum testez daca sonda asta e dusa ? am luat filtrul de A/C SH si sonda era pe el. Daca nu are freon deloc (la mine e deconectat filtrul) n-ar trebui sa sesizeze lipsa de presiune ?
daca stie cineva cum se masoara valorila de la sonda asta as fi recunoscator. Am masurat pe ea impedanta si nu imi arata nimic orice comnbinatie intre pini as face. Presupun ca 2 dintre firele sondei sunt alimentare iar unul semnal cu masa comuna ?
coco4you
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Cristy18
- **
- 111 mesaje
- din 06 Jan 2008
- Insignia B 2017 B20NHT
- Brasov
Cristy18
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia B 2017 B20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2008
- Mesaj Privat
roradu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- cristy7610
- **
- 97 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2001 y17dt
- Constanta
cristy7610
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Cristy18
- **
- 111 mesaje
- din 06 Jan 2008
- Insignia B 2017 B20NHT
- Brasov
Cristy18
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia B 2017 B20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2008
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
spuneti-mi si mie va rog unde este releul de comanda al acestor ventilatoare la vectra b, Y20DTH
Pe timpul functionarii AC ventilatorul AC trebuie sa mearga continuu ? sau cu intreruperi?
daca am fost pe linga subiect va rog sa ma scuzati.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
contactul 1+3, cu contactul 1+2 activ=ventilatoarele se opresc
langa baterie eu am o cutie cu 3 relee si doua sigurante de 30A, acestea din urma sunt bune, releele nu stiu de la ce sunt, cel mare cred ca este de la bujiile incandescente.
murzick, stiu ca te pricepi si chiar esti de meserie, am mai citit postarile tale si as vrea sa-mi raspunzi exact daca ventilatorul ac trebuie sa mearga cu intermitente de 3-4 sec atunci cand temperatura motorului este mai mare de 85 gr, unde sunt releele sau releul de comanda al ventilatoarelor.
pana ajunge temp motorului la 85 gr, ventilatoarele merg continuu, cand temp sare de aceasta valoare ventilatorul AC merge intermitent si cel de la radiatorul racire antigel se opreste si mai porneste dupa 95 gr.
mentionez ca termocupla am schimbat-o acum 1 luna banuind-o de nefunctionare
daca merg fara AC temperatura sta la maxim 85 gr
daca poti sa-mi dai ceva sfaturi te rog sa o faci pentru ca am ceva inclinatii tehnice si-mi place sa pun mana la mecanica.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 256 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Verifica daca in momentul cind pornesti AC iti pleaca si electroventilatoarele in acelasi moment. Daca intirzie un pic atunci ele sunt pornite de termocupla de pe radiator pe prima treapta 1+2 datorita cresterii temperaturii. Peste 85 gr ar terbui sa intre treapta a doua 1+2+3, dar fiind arse rezistentele, electroventilatoarele se opresc. Atunci creste presiunea in instalatia de AC si intra in functiune a doua treapta de la sonda de presiune freon si porneste electroventilatorul de la radiatorul AC. De aceea iti functioneaza cu intermitenta ventilatorul de la radiatorul AC deoarece presiunea creste cind este oprit si scade cind porneste ventilatorul. Cind apa ajunge pe la 95 gr intra in functiune a treia treapta de racire 1+2+4 si electroventilatoarele sunt alimentate direct fara rezistente.
Degeba scoti mufa la termocupla cind functioneaza cu intermitenta ventilatorul de la AC pentru ca termocupla este dublata de sonda presiune freon de la AC. Asta e si explicatia ca iti merge in continuare ventilatorul ( cu intermitenta) cind scoti cupla de la termocupla.
Asta e logica pe care o vad eu.
Succes
- cristy7610
- **
- 97 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2001 y17dt
- Constanta
cristy7610
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 256 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
La Astra G ii diferita instalatia de comanda a electroventilatoarelor. Ele sunt comandate de un calculator "AC control module" care iti aprinde si martorul din bord. Raspunsul nu-l poti afla decit cu ajutorul unui tester.
Numai bine.
- cristy7610
- **
- 97 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2001 y17dt
- Constanta
cristy7610
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 256 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat

Intre pinii B si C este acea rezistenta.

Daca e intreaga, are o valoare de 0,22 Ohm, plus rezistenta firelor, ar trebui sa masori un 1-1,5 Ohm. Daca e intrerupta, valoarea masurata va fi desigur infinit. La fel masori si la ventilatorul de AC (nu mai stiu unde e conectorul).
Rezistentele le poti schimba cu unele originale (50-60 Euro/buc)

sau poti improviza tu unele. Rezistentele au 0,22 Ohm si trebuie sa disipe minim 40W.
Asa arata rezistenta originala:

Si astea sint 2 tipuri de improvizatii:


Ca sa ajungi la rezistenta de pe ventilatorul de AC, trebuie sa dai jos bara.
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat