- cipi_porime
- OP
- 80 mesaje
- din 01 Jan 2008
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
cipi_porime
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gabynitzu
- **
- 141 mesaje
- din 23 Jan 2008
- Astra 2008 Z17DTH
- Dambovita
gabynitzu
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2008
- Mesaj Privat
- cipi_porime
- OP
- 80 mesaje
- din 01 Jan 2008
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
cipi_porime
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- cipi_porime
- OP
- 80 mesaje
- din 01 Jan 2008
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
cipi_porime
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
Explicatie: placutele de frana nu sunt toate la fel (pot fi mai mari sau mai mici). Ale mele erau mai mari si calcau pe gradul de uzura al discului de frana, iar cand tineam calcata pedala "intra" gradul in placuta si automat se slabea. Dar la sfatul unui Opelist = DORIN din Sibiu am luat la polizat gradul de pe discul de frana si l-am adus aproximativ la nivel. Oricum deja incepuse sa isi dea drumul frana din cauza uzurii placutelor in dreptului gradului de pe disc.
In orice caz m-am cam speriat putin dar acum stiu despre ce este vorba si la urmatoarea schimbare nu imi voi mai face probleme.
Bafta tututror in contiunuare.
- potorac ionut daniel
- **
- 163 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- huzumfanut
- **
- 52 mesaje
- din 12 Nov 2008
- Astra 2003 y17dt
- Constanta
huzumfanut
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- huzumfanut
- **
- 52 mesaje
- din 12 Nov 2008
- Astra 2003 y17dt
- Constanta
huzumfanut
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Afirmatie gresita!
-Daca discul s-a uzat, nu trebuie sa "uzam " si marginile placutelor dupa disc. Se ajusteaza DISCUL! Prin polizarea placutelor, nu faci decat sa micsorezi suprafata pe care va atinge discul, implicit uzura mai mare acolo unde deja discul s-a uzat.
In plus, pentru masinile cu senzor de uzura a placutelor de frana, cu cat discul are bavura mai mare pe circumferinta, cu atat masina te va anunta mai devreme ca trebuie sa schimbi placutele de frana deoarece tocmai acea bavura "taie" senzorul. Uzura de pe disc se strunjeste/rectifica/polizeaza/pileste/etc astfel incat suprafata pe care freaca placuta si marginea care ramane neatinsa sa nu depaseasca 0.5mm.
Cine are urechi de auzit sa auda. Cine nu, sa polizeze placutele (lucru pe care il fac foarte multi mecanici fara sa gandeasca sau pur si simplu din lene)
De retinut ca nu intru in polemica cu nimeni, vreau doar sa clarific un lucru iar persoana citata nu trebuie sa se simta ofensata in niciun fel.Cu respect.
- potorac ionut daniel
- **
- 163 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
pe langa "ti-a intrat o pietricica" ..
Explicatia este:
-Placutele ecologice din ziua de azi, nu mai contin azbest (material dovedit cancerigen) ci a fost inlocuit cu alte materiale de frictiune, lianti care intra in compozitia placutei etc. Acesti lianti, dupa incalziri si raciri repetate nu mai au aceleasi caracteristici de plasticitate si devin casanti , duri , la suprafata de cuntact intre disc si placuta formandu-se o pelicula lucioasa foarte dura. Aceasta pelicula, scartaie si uzeaza discul din fonta in mod ceva mai pronuntat dar nu grav. Ca remediu nu exista decat inlocuirea placutelor sau , din cand in cand, inlaturarea unui strat subtire din suprafata placutei pentru a a junge la materialul de frictiune inca nefolosit, lucru care este destul de dificil in sensul ca nu stiu pe nimeni care din 2 in 2 luni sa aiba un hobby din a demonta placutele de frana si a le freca cateva minute pe hartie abraziva.
Concluzie: Nu poti fi prietenul naturii si al franelor in acelasi timp.
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
pentru fata:
-Se ridica masina pe cric, se pune un butuc sub ea pentru asigurare, se demonteaza roata.
-Se scoate mufa de la senzorul de ABS (in cazul in care masina este echipata cu ESP)
-Se porneste motorul cu masina suspendata si cu senzorul scos.
-se introduce maneta schimbatorului in treapta I (intai) se elibereaza foarte usor ambreiajul.
In acest moment, roata suspendata se invarte cu o viteza relativ mica.
Acum, cu flexul echipat cu un disc din smirghel, se apropie de "buza" discului si se tine apasat usor in pozitie corecta pana cand buza de pe disc dispare in intregime.
De mentionat ca operatia se repeta pe ambele fete ale discului. Dupa ce terminati, nu uitati sa puneti la loc mufa de la ABS. Daca totul este ok, becul din bord se va stinge. (in timp cat mufa este scoasa, in bord aveti becul aprins).
-Se repeta operatia la cealalta roata.
pentru puntea spate:
procedura este aceeasi cu mentiunea ca motorul va fi OPRIT , senzorul nu va fi scos iar de antrenarea discului se va ocupa o alta persoana folosindu-se de unul din prezoanele rotii. MARE ATENTIE sa nu il raniti cu flexul.
Atat.
Succes.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Trebuie avut grija ca mai sunt printre noi si incepatori, or ridica numai pe o parte si cind baga 1 le pleaca masina.
In loc de flex cu disc din smirghel se poate folosi o masina de slefuit cu banda, pe spate singura antreneaza discul.
- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Trebuie avut grija ca mai sunt printre noi si incepatori, or ridica numai pe o parte si cind baga 1 le pleaca masina.
In loc de flex cu disc din smirghel se poate folosi o masina de slefuit cu banda, pe spate singura antreneaza discul.
Stimate coleg:
Dupa opinia mea, m-am exprimat corect. De ce? -Pentru ca masina trebuie ridicata DOAR pe o parte. Serios ca nu va pleca. De asta se ocupa diferentialul din cutia de viteze. Cand ai timp, ridica masina pe cric, pune butucul/capra sub o roata si scoate-i senzorul de la ABS indiferent ce marca / model de masina ai. Urca-te in masina si incearca sa pleci de pe loc. Nu vei reusi. Serios. Nu vei reusi nici macar s-o dai jos de pe capra. Este fenomenul care se petrece cand te impotmolesti cu o singura roata in noroi : Cea care e in noroi se invarte, cea care are aderenta ....sta degeaba.
Concluzie: Exprimarea a fost corecta.
P.S. Nu vreau sa supar pe nimeni.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- cipi_porime
- OP
- 80 mesaje
- din 01 Jan 2008
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
cipi_porime
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
Si inca o chestie pornesti motorul, bagi intra CINCEA si dai drumul usor la ambreaj. Are mai multa libertate roata in invartire si nu se smuceste. Grija mare la oprire NU OPRI MOTORUL CU MASINA IN VITEZA (face urat).
Cea mai simpla solutia daca este uzura la discuri, la urmatoarea schimbare de placute schimbale si pe alea. Nu se merita banii.
Becul de la ABS ramane aprins pana ajungi cu masina la 50 km/h.
Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
pentru fata:
-Se ridica masina pe cric, se pune un butuc sub ea pentru asigurare, se demonteaza roata.
-Se scoate mufa de la senzorul de ABS (in cazul in care masina este echipata cu ESP)
-Se porneste motorul cu masina suspendata si cu senzorul scos.
-se introduce maneta schimbatorului in treapta I (intai) se elibereaza foarte usor ambreiajul.
In acest moment, roata suspendata se invarte cu o viteza relativ mica.
Acum, cu flexul echipat cu un disc din smirghel, se apropie de "buza" discului si se tine apasat usor in pozitie corecta pana cand buza de pe disc dispare in intregime.
De mentionat ca operatia se repeta pe ambele fete ale discului. Dupa ce terminati, nu uitati sa puneti la loc mufa de la ABS. Daca totul este ok, becul din bord se va stinge. (in timp cat mufa este scoasa, in bord aveti becul aprins).
-Se repeta operatia la cealalta roata.
pentru puntea spate:
procedura este aceeasi cu mentiunea ca motorul va fi OPRIT , senzorul nu va fi scos iar de antrenarea discului se va ocupa o alta persoana folosindu-se de unul din prezoanele rotii. MARE ATENTIE sa nu il raniti cu flexul.
Atat.
Succes.