Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Iulian, in mod sigur iti vor fi multi recunoscatori pentru aceasta schema, inclusiv eu.
Chiar discutam joi seara cu LDivora la Polivalenta despre aceasta solutie, dar inca nu am concretizat nimic.
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat


imi cer scuze pt calitatea imaginii, am facut-o repede in paint, pt ca nu am altceva instalat pe calculator. rezistenta de 10 r are rol de protectie. din R si C se ajusteaza timpul, eu am pus 1000 micro si 1,6 k, la fel pt R B 1,6 k.
in momentul cand pui contactul, montajul se va alimenta cu 12 v, iar condensatorul se va incarca. curentul de incarcare va da pe rezistenta din baza o tensiune care va deschide tranzistorul. contactul normal close al releului se va deschide iar resistenta de 1,6 k va fi inseriata cu senzorul de temperatura. dupa ce condensatorul se incarca, tranzistorul se blocheaza iar contactul releului va sunta rezistenta serie cu senzorul. doidele sunt 1n 4148. ATENTIE am uitat sa pun dioda pe bobina releului, 1n 400.....1-7(anodul in colector la trz iar catodul la + 12 v)
  • costel opel

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
la toate problemele dvs este o problema de soft motoarele y 20 dth y20 dtr .au softul pt calculator conceput astfel incit releul de bujii sa cupleze sub 3-4 grade temp....iar pe masura ce motorul prinde uzura are nevoie de bujii si la temperaturi mai ridicate de obicei intre 5-9 grade . asteptam o versiune soft pt remedierea problemei cu pornirea sau se poate face un montaj cu un releu de protectie . Chiar azi am montat acest releu pina vine softul aceasta probleme exista din anul 2002 ok la revedere
  • enache

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu sunt cel caruia i-a montat Costel (electrician la Radacini-Vitan) releul si mi se pare o varianta mult mai simpla decat varianta propusa de Iulian.Initial am asteptat sa faca rost de CD,dar se pare ca vine mai greu si atunci m-am hotarat si i-am pus releul.Nasol a fost ca eu l-am pus la Service si a costat destul de mult.Acum bujiile ''intra ''de fiecare data cand pun contactul.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
enache a scris:Eu sunt cel caruia i-a montat Costel (electrician la Radacini-Vitan) releul si mi se pare o varianta mult mai simpla decat varianta propusa de Iulian.Initial am asteptat sa faca rost de CD,dar se pare ca vine mai greu si atunci m-am hotarat si i-am pus releul.Nasol a fost ca eu l-am pus la Service si a costat destul de mult.Acum bujiile ''intra ''de fiecare data cand pun contactul.


la vectra c daca fac asta mi se aprinde masina cu cheita. un dezavantaj ar mai fi ca daca tii contactul pus ai tot timpul bujiile alimentate si ca intra chiar si cand nu e nevoie, adica cand e motorul fierbinte.
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Upgrade-ul de soft ar fi solutia cea mai eleganta...
  • adyghetiu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Aveam si eu aceeasi problema foarte discutata, legata de pornirea greoaie cand nu intra bujiile. Am facut si eu improvizatia cu rezistenta si functiona, masina pornind bine cand intrau bujiile. Dar acum cateva zile m-i se oprea masina in mers si apoi dupa pornire se oprea imediat. Am pus diagnoza si mi-au dat doua coduri de eroare: P1345 si P1220 acestea fiind legate de pompa de injectie. Am dat pompa jos si am trimis-o la verificare pe stand specializat Bosch sa aflu care e problema si cat costa reparatia. Reparatia ar fi costat pe la 5000 lei, dar am refuzat sa o repar in speranta ca o sa gasesc pe la dezmembrari o alta pompa. Am gasit pompa cu codul 015 luata de pe un Vauxhall si am montat-o pe masina mea. Va pot spune ca acum masina porneste la sfert fara bujii chiar daca o las si doua zile nepornita. Asadar consider vinovata Pompa de Injectie pentru problema legata de pornirea grea. Numai Bine! Smile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Deci avem o prima confirmare ca pornirea greoaie fara bujii este simptom de pompa obosita...

Dar sa va povestesc ce mi se intampla de cateva zile: intra bujiile chiar si in zilele calduroase.
Iata cativa parametri cititi:
Barometer Sensor 1 bar
Intake Air Temperature 33 °C
Coolant Temperature 33 °C
Engine Oil Temperature 31 °C
Fuel Temperature 34 °C
Diagnosis Glow Time Relay Active
Glow Time Relay Active 0V


Asadar, care este pragul sub care ECU decide sa nu mai intre preincalzirea?
PS. Habar nu are el care e temperatura ambianta. Nici nu il intereseaza acest aspect.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! cu cateva pagini inainte spunea si turculetz ceva despre pompa de injectie, eu am dat vina pe injectoare si pe buna dreptate acum porneste muuult mai bine chiar daca nu intra bujiile.
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,078
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La fosta masina care nu era cu calculator si atatia senzori ca Opelul actual am avut probleme cu pornirea doar iarna si am constatat ca am doua bujii arse. Schimbasem duzele de la injectoare si segmentasem motorul prin vara...
Concluzia mea este ca daca ai compresia si amestecul carburant bune, bujiile conteaza mai putin dimineata pe racoare.
Sper ca nu sunt off-topic Rolling Eyes
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am cautat de am innebunit si pe alte forumuri, nu are nimeni vreo solutie de a modifica ECU sa faca sa porneasca bujiile la fiecare pornire, asa cum fac toate masinile numai asta nu... Sad
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sorente a scris:Am cautat de am innebunit si pe alte forumuri, nu are nimeni vreo solutie de a modifica ECU sa faca sa porneasca bujiile la fiecare pornire, asa cum fac toate masinile numai asta nu... Sad


la reprezentanta din brasov mie mi-au modificat softul astfel incat sa intre de la 16 gr in jos. din pacate nu a fost de ajuns, mie nu imi pornea cam de la 30 gr in jos.
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cat ti-au luat pentru modificarea asta? Nu mergea sa puna punctul sub care pleaca bujiile 30grade?
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sorente a scris:Cat ti-au luat pentru modificarea asta? Nu mergea sa puna punctul sub care pleaca bujiile 30grade?


acum 3 ani cand am luat masina si am vazut ca am probleme cu pornirea am lasat-o o saptamana la reprezentanta brasov. nu mai stiu cat a costat pt ca au dat si pompa de injectie jos si am platit toate operatiunile la un loc. nu am rezolvat nimic in final, am mers 3 ani asa cu masina. in urma cu 2 ore am vandut-o, un prieten de al meu a asteptat 4 luni ca sa o dau .azi am luat insignia sper sa uit de pornirea grea.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sever Iulian, felicitari pentru noua achizitie si multumim pentru schema de pacalire temporara.

Sorente, cei de la reprezentanta au aplicat un update, nu au modificat ei nimic in parametri. Am scris in acest topic despre acest update si despre masinile la care se aplica. Nu e valabil pentru Vectra-B.
Vezi ca Sever Iulian a postat mai devreme o schema pentru pacalirea temporara a ECU, sa vada o temperatura mica si sa actioneze bujiile.

Acum sa continui cu observatiile la masina mea: asa cum ma asteptam, minunea cu actionarea bujiilor la peste 30 grd a expirat.
La temperaturile de mai jos, preincalzirea nu a mai intrat:
Barometer Sensor 1 bar
Intake Air Temperature 26 °C
Coolant Temperature 25 °C
Engine Oil Temperature 24 °C
Fuel Temperature 26 °C
Diagnosis Glow Time Relay Inactive
Glow Time Relay Inactive 12V


Intrebarea ramane: care este pragul sub care ECU decide sa nu mai intre preincalzirea?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am pus pe masina unui prieten (Vectra B2 Y20DTH) montajul unei scheme similare cu cea postata de sever iulian mai sus. Face acelasi lucru, pacaleste ECU primele 5 secunde de la punerea contactului ca temperatura motorului e cu vreo 20 grade (rezistenta 1,5-1,6K in serie cu senzorul de temperatura cu 2 fire de pe termostat) mai mica decit in realitate. Intra bujiile si pleaca frumos si pe racoare si dupa ce sta citeva ore in soare.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
totusi..la temperaturile care sunt afara mi se pare mult sa stea preincalzirea 5 sec. bine, de vina este termostatul. eu la a mea tin butonul actionat cel mult 1-2 sec, uneori si mai putin si o ia la sfert de cheie.(buton fara retinere si fara termostatul din schema de mai sus).
nu inteleg de ce unii inca se mai chinuie sa caute solutii care dupa parerea mea nu cred ca vor mai aparea (am vazut ca masini opel astra cu motor 2.0 nu se mai fabrica, deci nu mai au interesul sa gaseasca solutia sau sa remedieze ce au gresit atunci) si nu isi improvizeaza un buton sau inserierea cu rezistenta si termostatul preferand sa omoare bateria, electromotorul si ce mai actioneaza pe acolo la pornire ducand la o uzura prematura....ca sa nu mai spun de ce zic vecinii (sunt patit): ia uite si asta ce masina si-a luat si da la automat 5-6 sec mai rau ca la dacie, de tot plansu:(
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Da, recunosc, asta ma enerveaza cel mai rau.
In principiu nu e mare lucru sa invarta electromotorul 2 secunde in plus...
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Myster1 , nu sta preincalzirea 5 secunde. Pentru 5 secunde pacaleste ECU si acesta baga bujiile o fractiune de secunda chiar si la 30-35 grade afara (ECU "crede" ca sint 10-15 grade).
Myster1 a scris:totusi..la temperaturile care sunt afara mi se pare mult sa stea preincalzirea 5 sec.

  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
eu zic ca ECU vede maxim 5 grade de intra preincalzirea doar 1 sec sau mai putin.bine ar fi daca ar vedea temperatura de prag, desi nu stiu ce sa mai cred care ar fi exact aceea.altfel ar fi ca iarna:cu cat vede o temperatura mai scazuta cu atat sta preincalzirea mai mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR