- Adi Priboi
- OP
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Vectra 1997 x18xe
- Dolj
Adi Priboi
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! De 2 zile incoace tot lucrez la montarea unui GPL simplu pt motoare pe carburatie pe o Vectra B 98'. Asta pt. a raspunde la intrebarea pe care multi si-au ridicat-o, dar nu am avut cum sa probeze. Se poate monta un GPL banal pe un motor cu injectie EURO 2? Raspunsul este: cam da...
Instalatia GPL este luata de pe o Dacie ajunsa la fier vechi. Functioneaza normal, fara nicio bataie de cap. Singura diferenta o reprezinta un intrerupator pt a anula firul comun al celor 4 injectoare, intrerupandu-se astfel injectia de benzina. Am fost oarecum uimit ca merge, trebuie sa recunosc totusi. Am realizat acest lucru in pofida celor de la service-uri GPL care mi-au spus ca masinile cu catalizator nu pot functiona cu o asfel de instalatie. Treaba e mai simpla dacat pare. Puteti incerca printr-un simplu experiment. Luati alimantarea cu gaz de pe plamanul unei Dacii sau a oricarei masini cu GPL si introduceti-o in corpul clapetei de acceleratie. Bineinteles, anulati injectia de benzina. Simplu
Ca fapt divers, masina consuma in oras 14L/100Km iar in afara 10-11L/100Km. Avand in vedere ca are motorul de 1.8, consumul nu difera mult de cel al instalatiilor GPL secventiale. Desigur, se pot aduce imbunatatiri, in limita anumitor performante. Diferenta de putere este sesizabila, dar suficienta pt depasiri si mers exterior (cu AC, bineinteles , tinand cont ca e f cald afara).
Daca doriti, o sa va prezint poze cu masina in faza actuala.
Sanatate va doresc!
Instalatia GPL este luata de pe o Dacie ajunsa la fier vechi. Functioneaza normal, fara nicio bataie de cap. Singura diferenta o reprezinta un intrerupator pt a anula firul comun al celor 4 injectoare, intrerupandu-se astfel injectia de benzina. Am fost oarecum uimit ca merge, trebuie sa recunosc totusi. Am realizat acest lucru in pofida celor de la service-uri GPL care mi-au spus ca masinile cu catalizator nu pot functiona cu o asfel de instalatie. Treaba e mai simpla dacat pare. Puteti incerca printr-un simplu experiment. Luati alimantarea cu gaz de pe plamanul unei Dacii sau a oricarei masini cu GPL si introduceti-o in corpul clapetei de acceleratie. Bineinteles, anulati injectia de benzina. Simplu
Ca fapt divers, masina consuma in oras 14L/100Km iar in afara 10-11L/100Km. Avand in vedere ca are motorul de 1.8, consumul nu difera mult de cel al instalatiilor GPL secventiale. Desigur, se pot aduce imbunatatiri, in limita anumitor performante. Diferenta de putere este sesizabila, dar suficienta pt depasiri si mers exterior (cu AC, bineinteles , tinand cont ca e f cald afara).
Daca doriti, o sa va prezint poze cu masina in faza actuala.
Sanatate va doresc!
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- Adi Priboi
- OP
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Vectra 1997 x18xe
- Dolj
Adi Priboi
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
Nu imi apare nicio detonatie. Motorul merge binisor, desigur se poate mai bine dar trebuie sa insist un pic asupra reglajelor. Referitor la omologare, scopul montarii instalatiei nu a fost de la inceput omologarea, dar daca totul merge ok m-am bate gandul sa fac si acest lucru, desi nu stiu daca se omologheaza astfel de instalatii pe masina EURO2. Trebuie sa consult niste service-uri de GPL. Ideea era ca masina functioneaza pe o instalatie banala, ieftina si simpla. Sincer, nu vad nicio diferenta majora intre instalatia secventiala si aceasta. Desigur, pe o instalatie secv. aproape ca nici nu simti diferenta trecerii de pe benzina pe gaz, iar consumul de gaz aproape coincide cu cel de benzina, dar asta este cu totul alta poveste si se incadreaza in cu totul alt buget (adica pt masina mea cam 2100-2500 RON).
Poate obtin rezultate mult mai bune din reglaje. In fine. Azi ma duc cu masina la o cunostinta mai veche, un mecanic care mi-a garantat ca nu va merge niciodata. Tipul lucreaza la un ditamai service Opel din Craiova (Vali de la RUCOM, inginer cu pretentii, cica). L-am facut curios si a zis ca vrea sa vada cu ochii lui. Mai sunt si din astia care-l iau pe "nu" in gura fara macar sa probeze sau sa vorbeasca in cunostinta de cauza. Fisa mi-a picat cand am vazut un Cielo 1.6 8v, injectie, non-euro echipat cu o astfel de instalatie. O sa atasez maine niste poze.
O zi buna va doresc!
Poate obtin rezultate mult mai bune din reglaje. In fine. Azi ma duc cu masina la o cunostinta mai veche, un mecanic care mi-a garantat ca nu va merge niciodata. Tipul lucreaza la un ditamai service Opel din Craiova (Vali de la RUCOM, inginer cu pretentii, cica). L-am facut curios si a zis ca vrea sa vada cu ochii lui. Mai sunt si din astia care-l iau pe "nu" in gura fara macar sa probeze sau sa vorbeasca in cunostinta de cauza. Fisa mi-a picat cand am vazut un Cielo 1.6 8v, injectie, non-euro echipat cu o astfel de instalatie. O sa atasez maine niste poze.
O zi buna va doresc!
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Asa este , merge fara probleme, as putea spune ca mai bine dacat cea secventiala. Pe c20ne am vazut secventiala adica pt e2-3-4 si simpla, ca la carburatie. Ia ghiciti care era cea mai fiabila.
Acum serios, avem colegi pe forum care au pus gpl pe diesel, asa ca nu vad de ce sa nu merga. Se anuleaza injectia si pomapa de benzina in timpul functionarii pe gpl. Mixerul se monteaza pe admisie, restul e can can.
Acum serios, avem colegi pe forum care au pus gpl pe diesel, asa ca nu vad de ce sa nu merga. Se anuleaza injectia si pomapa de benzina in timpul functionarii pe gpl. Mixerul se monteaza pe admisie, restul e can can.
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:......Acum serios, avem colegi pe forum care au pus gpl pe diesel, asa ca nu vad de ce sa nu merga......
Tu vorbesti serios? Si cum naiba functioneaza asa ceva? Injectia de motorina se face direct in cilindru cand pistonul este pe compresie, deci nu prea vad cum este posibil sa functioneze gpl-ul pe diesel. Doar eventual daca se injecteaza GPL pe admisie inainte de turbina si dupa aceea se suplimeneteaza cu injectie de motorina cat mai e cazul.
Ultima modificare făcută de titro la Joi 18 Jun, 2009 3:42 pm, modificat de 2 ori în total
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Adi Priboi
- OP
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Vectra 1997 x18xe
- Dolj
Adi Priboi
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
Gata, baieti, am terminat toate reglajele. Motorul merge exceptional. In mers nu se simte nicio diferenta. Greu ti-ai da seama ca merge cu GPL. Probleme mici la pornire, adica tii cheia un pic mai mult. Cei de la Rucom au ramas cu gura cascata. Inclusiv Domnul inginer Valentin, care a fost cel mai sceptic. Deci, da, se poate. Maine trebuie sa ma ocup un pic de consum si sa pun ceva poze cu instalatia. Dar trebuie sa consum mai intai tot gazul existent in butelie si sa o aerisesc bine. Abia apoi voi putea obtine un consum exact. Chestia cu GPL este simpla si eficienta. Nu am reinventat roata, doar am cascat ochii mai bine.
Eu in loc de mixer am folosit un gat de sticla de suc la 2.5L careia i-am taiat gatul. Cu mici modificari ramai obtii rezultate exceptionale pe care le-ai putea obtine cu o instalatie secventiala, desigur, si mult mai scumpa. Sunt f. bucuros ca am reusit. Efortul+bataile de cap au meritat. Care sunteti de prin Craiova, va poftesc cu placere sa vedeti instalatia.
Multa sanatate si toate cele bune va doresc!
DB77AAA a scris:Asa este , merge fara probleme, as putea spune ca mai bine dacat cea secventiala. Pe c20ne am vazut secventiala adica pt e2-3-4 si simpla, ca la carburatie. Ia ghiciti care era cea mai fiabila.
Acum serios, avem colegi pe forum care au pus gpl pe diesel, asa ca nu vad de ce sa nu merga. Se anuleaza injectia si pomapa de benzina in timpul functionarii pe gpl. Mixerul se monteaza pe admisie, restul e can can.
Acum serios, avem colegi pe forum care au pus gpl pe diesel, asa ca nu vad de ce sa nu merga. Se anuleaza injectia si pomapa de benzina in timpul functionarii pe gpl. Mixerul se monteaza pe admisie, restul e can can.
Eu in loc de mixer am folosit un gat de sticla de suc la 2.5L careia i-am taiat gatul. Cu mici modificari ramai obtii rezultate exceptionale pe care le-ai putea obtine cu o instalatie secventiala, desigur, si mult mai scumpa. Sunt f. bucuros ca am reusit. Efortul+bataile de cap au meritat. Care sunteti de prin Craiova, va poftesc cu placere sa vedeti instalatia.
Multa sanatate si toate cele bune va doresc!
- Adi Priboi
- OP
- 28 mesaje
- din 11 Jan 2009
- Vectra 1997 x18xe
- Dolj
Adi Priboi
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2009
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
adrian82 a scris:gpl mere montat si pe tdi sau doar pe benzinare ?
Uite aici Instalatii GPL pentru diesel.
- Ghimpe200
- **
- 236 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ghimpe200
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Eu am incercat anul trecut pe un motor fiat 2400 cmc montat pe ARO.
M-am inspirat de aici: http://www.iwemaenterprise.nl/Components.htm
LE : din pacate experimentul s-a terminat in ziua de 10.03.2008 cand mi-s-a ridicat permisul si talonul la ARO
-pentru ''deficiente grave la sistemul de directie''(joc vertical la pivotii superiori ,care sunt niste suruburiM30)
Am folosit o instalatie de pe o dacie la care am modificat dispozitivul de aspirare (l-am facut mai larg).
Insa avea o hiba si anume :in frana de motor se oprea motorul;cred ca regulatorul de turatie centrifugal din pompa de injectie taia motorina complet,fapt ce ducea la oprirea motorului si aparitia unui miros puternic de gaze la esapament.
M-am inspirat de aici: http://www.iwemaenterprise.nl/Components.htm
LE : din pacate experimentul s-a terminat in ziua de 10.03.2008 cand mi-s-a ridicat permisul si talonul la ARO
-pentru ''deficiente grave la sistemul de directie''(joc vertical la pivotii superiori ,care sunt niste suruburiM30)
Am folosit o instalatie de pe o dacie la care am modificat dispozitivul de aspirare (l-am facut mai larg).
Insa avea o hiba si anume :in frana de motor se oprea motorul;cred ca regulatorul de turatie centrifugal din pompa de injectie taia motorina complet,fapt ce ducea la oprirea motorului si aparitia unui miros puternic de gaze la esapament.
- ionutzuck
- **
- 101 mesaje
- din 28 Aug 2012
- Vectra 1998 X16XEL
- Dolj
ionutzuck
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2012
- Mesaj Privat
Stiu ca a trecut f mult timp de cand este deschis topicul asta dar tutusi o sa raspund si eu ... cunosc pe cineva cu o vectra b pe care a pus instalatie simpla de pe o dacie , omul face curse cu masina (aprox 300 km pe zi ) masina are 500.000 de km in momentul asta si are instalatie de pe la 180.000 , motorul merge foarte bine , nici nu iti dai seama ca este pe gaz plus ca i sa dus pompa de benzina si acum merge cu pompa de benzina scoasa ... deci pornirea tot pe gaz , merge zilnic cu masina fara nici o problema. Deci se poate.. GPL dacie+vectra b=500.000 km= Love ) Fara detonatii , mers neregulat consum astronomic sau alte prostii.
Mada dmy
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2014
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat