- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut toti pasionati de aici.
Am si eu o rugaminte la cei care cunosc. Cum pot aerisi traseele de frana pt placutele de pe rotile din spate, deoarece, paradoxal acestea in timpul mersului stau laibere si zdrangane. O solutie este sa trag un pic frana de mana, DAR imi piuie in bor de ma dispera.
Astept solutii.
Multumesc.
Am si eu o rugaminte la cei care cunosc. Cum pot aerisi traseele de frana pt placutele de pe rotile din spate, deoarece, paradoxal acestea in timpul mersului stau laibere si zdrangane. O solutie este sa trag un pic frana de mana, DAR imi piuie in bor de ma dispera.
Astept solutii.
Multumesc.
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- nicolaeclaus
- **
- 55 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Vectra 2006 z16xe
- Bucuresti
nicolaeclaus
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
schimbarea placutelor nu are a face cu zdranganit sau aerisiri.ori nu sunt puse bine ori nu sunt stranse in etrier!
daca s-a procedat normal si s-au folosit piese de origine nu ar avea de ce sa zdrangane.
aerisirea se face automat de catre sistem.
ptiuu,si eu care credeam ca am scapat de sindromul dacia!
Ultima modificare făcută de octav13 la Mar 16 Jun, 2009 3:24 pm
daca s-a procedat normal si s-au folosit piese de origine nu ar avea de ce sa zdrangane.
aerisirea se face automat de catre sistem.
ptiuu,si eu care credeam ca am scapat de sindromul dacia!
desfaci cotiera,strangi surubu'
Ultima modificare făcută de octav13 la Mar 16 Jun, 2009 3:24 pm
bibanu47
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1993 1,6i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat
- krueger
- **
- 125 mesaje
- din 28 Mai 2008
- Vectra 2002 z22se
- Bucuresti
krueger
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
la mine pisonasele de frana pe spate se strang automat cand se uzeaza placutele de frana, pentru a le trage inapoi in cazul schimbarii placutelor este nevoie de o presa speciala care insurubeaza pistonasele. Frana de mana se regleaza automat, nu se poate strange din cablu...placutele zdragane pentru ca nu sunt originale si nu au aceleasi dimensiuni(diferente f mici de mm)
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri.
Intradevar cel care mi-a montat placutele de frana nu cred ca era specialist, dar fenomenul a aparut la 30 000Km dupa schimbare. Adevarat este si faptul ca placutele nu is originale. Deci cred ca o sa caut un set original, dupa care sa vad ce se intampla acolo.
Mai stiu ca in timpul schimbarii placutelor de pe spate, mesterul a deschis aerisirile si in timp ce lovea cu ciocanul pistonul sa intre la loc, tasnea si lichid de frana. De aceea cred ca trebuie aerisite traseele. Sper ca mesterul nu a distrus nika prin acest procedeu.
Intradevar cel care mi-a montat placutele de frana nu cred ca era specialist, dar fenomenul a aparut la 30 000Km dupa schimbare. Adevarat este si faptul ca placutele nu is originale. Deci cred ca o sa caut un set original, dupa care sa vad ce se intampla acolo.
Mai stiu ca in timpul schimbarii placutelor de pe spate, mesterul a deschis aerisirile si in timp ce lovea cu ciocanul pistonul sa intre la loc, tasnea si lichid de frana. De aceea cred ca trebuie aerisite traseele. Sper ca mesterul nu a distrus nika prin acest procedeu.
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
La fel am patit eu acum 2 sapt.. la denivelari se auzea un zdranganit pe spate...mecanicul mi-a spus de la tel ce are....
Ma intrebat daca atunci cand franez se mai aude.....bineinteles ca nu...
Merg la el si imi arata placutele pe spate aproape duse...desface,strange sarma aceea din spatele placute-i...pune putin silicon...pt moment problema rezolvata...dar trebuiesc schimbate oricum
Ma intrebat daca atunci cand franez se mai aude.....bineinteles ca nu...
Merg la el si imi arata placutele pe spate aproape duse...desface,strange sarma aceea din spatele placute-i...pune putin silicon...pt moment problema rezolvata...dar trebuiesc schimbate oricum
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
Mai stiu ca in timpul schimbarii placutelor de pe spate, mesterul a deschis aerisirile si in timp ce lovea cu ciocanul pistonul sa intre la loc, tasnea si lichid de frana. De aceea cred ca trebuie aerisite traseele. Sper ca mesterul nu a distrus nika prin acest procedeu. [/quote]
Daca a lovit cu ciocanul in pistonas sa intre la locasul lui ,sigur nu a reusit sa intre la loc deoarece intra prin infiletare(si cu siguranta nu e mester de masini performante,poate a reparat doar dacii),,,,,atunci poate a distrus cilindrul si nou este cel mai ieftin din cate stiu 750 roni(poate dupa aceasta operatiune cu ciocanul o sa iti' stranga " roata si o sa incalzesca ),,,,,,in etrierul din spate este interzis a se bate cu ciocanul sau a se folosi presa fara sistem de rotire deoarece se distruge axul care are un fel de filet care este comun cu cel de la frana de mana si se regleaza automat prin "insurubare" in funtie de uzura placutelor .In concluzie pe spate cand schimbi placutele iti trebuie o presa care in momentul cand impingi pistonul sa il si invirta in acelasi timp .... daca placutele sunt originale au niste "sirme" doar pe doua din patru, cea care vine in contact cu pistonasul si intra acea "sirma' intrun canal de pe marginea pistonasului ,acea sirma care intra in canalul pistonasului are rol de a trage placuta de pe disc in momentul cand pistonasul se retrage automat aproximativ un milimetru si pedala de frina este libera (nu mai mult de un mm) .Sper ca nu am plictisit cu atata teorie dar e bine de stiut cum stau lucrurile si sa merge treaba ca pe roate:)
Ultima modificare făcută de danieel la Dum 26 Jul, 2009 10:33 am
Daca a lovit cu ciocanul in pistonas sa intre la locasul lui ,sigur nu a reusit sa intre la loc deoarece intra prin infiletare(si cu siguranta nu e mester de masini performante,poate a reparat doar dacii),,,,,atunci poate a distrus cilindrul si nou este cel mai ieftin din cate stiu 750 roni(poate dupa aceasta operatiune cu ciocanul o sa iti' stranga " roata si o sa incalzesca ),,,,,,in etrierul din spate este interzis a se bate cu ciocanul sau a se folosi presa fara sistem de rotire deoarece se distruge axul care are un fel de filet care este comun cu cel de la frana de mana si se regleaza automat prin "insurubare" in funtie de uzura placutelor .In concluzie pe spate cand schimbi placutele iti trebuie o presa care in momentul cand impingi pistonul sa il si invirta in acelasi timp .... daca placutele sunt originale au niste "sirme" doar pe doua din patru, cea care vine in contact cu pistonasul si intra acea "sirma' intrun canal de pe marginea pistonasului ,acea sirma care intra in canalul pistonasului are rol de a trage placuta de pe disc in momentul cand pistonasul se retrage automat aproximativ un milimetru si pedala de frina este libera (nu mai mult de un mm) .Sper ca nu am plictisit cu atata teorie dar e bine de stiut cum stau lucrurile si sa merge treaba ca pe roate:)
Ultima modificare făcută de danieel la Dum 26 Jul, 2009 10:33 am
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca ti-a umblat "mesterul' la aerisitoare...nu strica sa faci o dezaerisire.
Clasic se face cu 2 oameni..unul actioneaza pedala de frana, celalalt manevreaza aerisitoarele. Ai nevoie de niste furtune transparente ca cele de perfuzie, care se mufeaza pe capatul la aerisitoare si o cheie inelara de 8 sau 9...mai degraba de 9. Se baga furtunul pe aerisitor si apoi cheia inelara. Capatrul celalat al furtunului se introduce intr-un flacon cu ceva lichid de frana in el...ca sa se evite riscul patrunderii de aer in instalatie.
Cel din masina face 3-4 pedale de frana si apoi tine apasat..celalat desface aerisitorul 14/-1/2 de rotatie, pana cand cel din masina simte ca pedala se duce la fund. Se strange din nou aerisitorul..dar cu simt de raspundere..sa nu dai filetul peste cap sau sa ai probleme cu blocarea lui, data viitoare. Se repeta operatiunea de 3-4 ori la fiecare roata... sau pana cand pe furtun nu mai apar bule de aer. Ordinea aerisirii: spate dreapta, spate stanga, fatra dreapta, fata stanga.
Inainte de operatie verifica nivelul de lichid frana din rezervor, eventual lasa capacul de la rezervor un pic slabit. Dupa fiecare aerisire a unei roti, verifici nivelul din rezervor si eventual completezi cu lichid DOT 4 sau DOT 5.
Lichidul de frana se recomanda a fi inlocuit la 2, max 3 ani deoarece lichidul din zona etrierilor, prin incalziri-raciri repatate isi pierde proprietatile de incompresabilitate..si la apasare pedalei de frana o sa se comprime. Inlocuirea se face la fel ca la aerisire numa ca in loc sa se urmareasca disparitia bulelor de aer, se urmareste schimbarea culorii lichidului de frana..e nevoie de 10-12 pedale pe fiecare etrier.
In prealabil, lichidul de frana din rezervor se aspira cu o pipeta sau o seringa apoi se umple complet rezervorul (peste limita maxim) cu lichid de frana proaspat.
Lichidul uzat are culoare galbui...cel proaspat o sa aiba culoare galben deschis sau transparent.
Tot timpul trebuie urmarit ca nivelul lichidului de frana din rezervor sa nu scada.
Clasic se face cu 2 oameni..unul actioneaza pedala de frana, celalalt manevreaza aerisitoarele. Ai nevoie de niste furtune transparente ca cele de perfuzie, care se mufeaza pe capatul la aerisitoare si o cheie inelara de 8 sau 9...mai degraba de 9. Se baga furtunul pe aerisitor si apoi cheia inelara. Capatrul celalat al furtunului se introduce intr-un flacon cu ceva lichid de frana in el...ca sa se evite riscul patrunderii de aer in instalatie.
Cel din masina face 3-4 pedale de frana si apoi tine apasat..celalat desface aerisitorul 14/-1/2 de rotatie, pana cand cel din masina simte ca pedala se duce la fund. Se strange din nou aerisitorul..dar cu simt de raspundere..sa nu dai filetul peste cap sau sa ai probleme cu blocarea lui, data viitoare. Se repeta operatiunea de 3-4 ori la fiecare roata... sau pana cand pe furtun nu mai apar bule de aer. Ordinea aerisirii: spate dreapta, spate stanga, fatra dreapta, fata stanga.
Inainte de operatie verifica nivelul de lichid frana din rezervor, eventual lasa capacul de la rezervor un pic slabit. Dupa fiecare aerisire a unei roti, verifici nivelul din rezervor si eventual completezi cu lichid DOT 4 sau DOT 5.
Lichidul de frana se recomanda a fi inlocuit la 2, max 3 ani deoarece lichidul din zona etrierilor, prin incalziri-raciri repatate isi pierde proprietatile de incompresabilitate..si la apasare pedalei de frana o sa se comprime. Inlocuirea se face la fel ca la aerisire numa ca in loc sa se urmareasca disparitia bulelor de aer, se urmareste schimbarea culorii lichidului de frana..e nevoie de 10-12 pedale pe fiecare etrier.
In prealabil, lichidul de frana din rezervor se aspira cu o pipeta sau o seringa apoi se umple complet rezervorul (peste limita maxim) cu lichid de frana proaspat.
Lichidul uzat are culoare galbui...cel proaspat o sa aiba culoare galben deschis sau transparent.
Tot timpul trebuie urmarit ca nivelul lichidului de frana din rezervor sa nu scada.
- mity
- OP
- 259 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu am schimbat garniturile la un etrier fata....fara tech 2..si am si aerisit p'acolo..alea alea.
Dar cre ca am si ceva telekinezie si am dat comanda mentala la ECU sa deschida circuitele singur.
On topic: am fost si eu sfatuit sa aerisesc ABS-ul si ambreiajul...dar nu am facut-o..pt ca nu a fost nevoie..tine frana destul de bine.
La ABS am vazut un aerisitor...la ambreiaj nu l-am vazut dar cica ar fi si acolo..dar e mai complicat, ca functioneaza pe invers decat pompa de frana si se foloseste pt a regla cursa pedalei de ambreiaj...daca vrei sa tina ambreiajul mai sus..scoti aerul..daca vrei sa tina mai jos..mai bagi ceva aer...Complicat nu-i asa? Ti-am zis io...io zic ca e sufi sa faci aerisire la roti...eventual dupa ceva documentare mai profunda sa faci si la ABS...dar nu te pot lamuri mai mult..vezi pe forum p'acilea sau pe alte forumuri.
Hai ca am mai cugetat la chestia cu schimbatul lichidului..in cel mai rau caz se face cu motorul pornit...parerea mea..daca ajungi la Tech2..te papa aia la parale...
Dar cre ca am si ceva telekinezie si am dat comanda mentala la ECU sa deschida circuitele singur.
On topic: am fost si eu sfatuit sa aerisesc ABS-ul si ambreiajul...dar nu am facut-o..pt ca nu a fost nevoie..tine frana destul de bine.
La ABS am vazut un aerisitor...la ambreiaj nu l-am vazut dar cica ar fi si acolo..dar e mai complicat, ca functioneaza pe invers decat pompa de frana si se foloseste pt a regla cursa pedalei de ambreiaj...daca vrei sa tina ambreiajul mai sus..scoti aerul..daca vrei sa tina mai jos..mai bagi ceva aer...Complicat nu-i asa? Ti-am zis io...io zic ca e sufi sa faci aerisire la roti...eventual dupa ceva documentare mai profunda sa faci si la ABS...dar nu te pot lamuri mai mult..vezi pe forum p'acilea sau pe alte forumuri.
Hai ca am mai cugetat la chestia cu schimbatul lichidului..in cel mai rau caz se face cu motorul pornit...parerea mea..daca ajungi la Tech2..te papa aia la parale...