yta83
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
pot sa zic ca e destul de scumpa valva de purjare,incearca cum ti-am zis pune la baterie cei doi pini dar danu-i cate un impuls si daca ai pe cineva sa te ajute in mometul cand ii dai impuls sufla pe intrare si vezi daca ramane pe deschis sau inchis.daca nu cupleaza "decupleaza" inseamna ca e blocata si incearca sa o mai cureti. stiu ca valva primeste comanda de la cpul masinii. vezi ce erori ai pe ea. daca ii scoti mufa valvei se aprinde check?
- victor_xx25
- **
- 103 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Tigra X16XE
- Dolj
victor_xx25
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Dolj
- Masina: Tigra X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
yta83 a scris:pot sa zic ca e destul de scumpa valva de purjare,incearca cum ti-am zis pune la baterie cei doi pini dar danu-i cate un impuls si daca ai pe cineva sa te ajute in mometul cand ii dai impuls sufla pe intrare si vezi daca ramane pe deschis sau inchis.daca nu cupleaza "decupleaza" inseamna ca e blocata si incearca sa o mai cureti. stiu ca valva primeste comanda de la cpul masinii. vezi ce erori ai pe ea. daca ii scoti mufa valvei se aprinde check?
yta83...mi-ai fost de mare ajutor, multumesc acum masina merge super bine!pt inceput am scos mufa din valva si am pornit motorul...imediat mi s-a aprins chekul,dupaceea i-am dat socuri cu curent tras de la bateria masinii(si nimic)...am luat-o la ciocanit...cu o surubelnita mentionez ca in tot timpul asta suflam pe intrarea in valva si trecea aerul deci era blocata pe deschis..
dupa multe incercari si-a dat drumul s-a inchis...cand puneam curent pe ea se deschidea...nu am avut carburol...maine o sa iau un spray sa o curat calumea...dar oricum nu mai este blocata...tiuitul pe care il auzeam nu se mai aude ..(era ramasa blocata pe deschis)...acum inchide si deschide...maine iau spray si o curat mai bine pt a nu avea surpriza sa ramana iar blocata pe deschis...
multumesc !
yta83
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- coldbreath11
- **
- 101 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Tigra 1998 X16XE
- Bucuresti
coldbreath11
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
yta83 a scris:
pt inceput am scos mufa din valva si am pornit motorul...imediat mi s-a aprins chekul,dupaceea i-am dat socuri cu curent tras de la bateria masinii(si nimic)...am luat-o la ciocanit...cu o surubelnita mentionez ca in tot timpul asta suflam pe intrarea in valva si trecea aerul deci era blocata pe deschis..
...maine iau spray si o curat mai bine pt a nu avea surpriza sa ramana iar blocata pe deschis...
multumesc !
pt inceput am scos mufa din valva si am pornit motorul...imediat mi s-a aprins chekul,dupaceea i-am dat socuri cu curent tras de la bateria masinii(si nimic)...am luat-o la ciocanit...cu o surubelnita mentionez ca in tot timpul asta suflam pe intrarea in valva si trecea aerul deci era blocata pe deschis..
...maine iau spray si o curat mai bine pt a nu avea surpriza sa ramana iar blocata pe deschis...
multumesc !
Niste poze daca ai putea face si pune pe site cred ca ar fi de mare ajutor.
Multumesc anticipat!
copestiuc
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
yta83
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
copestiuc
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- victor_xx25
- **
- 103 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Tigra X16XE
- Dolj
victor_xx25
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Dolj
- Masina: Tigra X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
copestiuc a scris:DAca se renunta la canistra EVAP sunt ceva probleme?
eu nu inteleg de ce vrei sa renunti la ea?
ea te ajuta la consum, ma gandesc ..gazele care se formeaza in rezervorul de benzina sunt preluate de aceasta canistra care le reduce din efectul exploziv si le baga intr-o valva de pourjare care le impinge in admisie pt a fi arse...daca tu renunti la ea..ce se va intampla cu gazele din rezervor, cel mai bine cred ca o inlocuiesti...uitate pe la dezmembrari ,eu am gasit cu 500 de mii de pe opel vectra B se nimereste si a fost perfecta,sa nu curga carbuni din ea..si desfunda toate furtunasele care ies si intra in ea..bafta
copestiuc
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
mersi mult victor_xx25 am desfacut furtunasele amandoua si nu sunt infundate am suflat pe ele am cautat la dezmembari in baia mare nu au nici de vectra b si nici tigra (cica sunt rare masinile) si foarte tare am fost la piese auto si la unix si cica ei nu au auzit de asa ceva cum sa le cer? le-am aratat si poze si le-am zis canistra cu carbune activ, canistra de recirculare vapori, canistra evap si tot nu isi dau seama ce e cam cat costa una noua si daca este la piese auto pe undeva ca sa mi-o trim aia prin curierat?
- victor_xx25
- **
- 103 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Tigra X16XE
- Dolj
victor_xx25
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Dolj
- Masina: Tigra X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
copestiuc a scris:mersi mult victor_xx25 am desfacut furtunasele amandoua si nu sunt infundate am suflat pe ele am cautat la dezmembari in baia mare nu au nici de vectra b si nici tigra (cica sunt rare masinile) si foarte tare am fost la piese auto si la unix si cica ei nu au auzit de asa ceva cum sa le cer? le-am aratat si poze si le-am zis canistra cu carbune activ, canistra de recirculare vapori, canistra evap si tot nu isi dau seama ce e cam cat costa una noua si daca este la piese auto pe undeva ca sa mi-o trim aia prin curierat?
nu ai pt ce...sa imi multumesti eu de la "yta83" am aflat chestia cu canistra...fii atent cauta la dezmembrari vectra B sunt cam multe la dezmembrari in aripa dreapta se afla,exact ca la tigra...iar noua in magazin mie la un magazin de cartier aici in craiova mi-a gasit-o pe calculator,si costa 2 mil
dar daca nu iti baga carbune pe furtunase probabil asta inseamna ca este buna,poti sa o verifici astfel...scoate canistra din suportul ala(doua surubele) si agito ca pe un sprey...cu tevustile in jos
nu tre sa curga carbuni pe tevi...si nici nu tre sa se auda inauntrul ei ca nisipul doar foarte putin...daca gasesti de pe vectra B se potriveste de minune
copestiuc
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu ma gasit canistra la dezmembrari in baia mare, dar am facut o chestie interesanta cu ea am dat jos furtunasele si am pus pompa si am dat la pompa invers cum trebuie sa mearga aerul(de la valva de purjare catre rezervor) si impresionant si-a revenit nu mai suna nu mai merge inecat si tot am vrut sa vad daca iese carbune pe gauri si nu a iesit nik apropo ca sa o desfac trebuia sa dau jos si conducta principala pe care ajunge benzina in rezervor? nu are carea o schema? apropo daca pun o alta canistra cu carbune activ se poate intempla ceva?
- victor_xx25
- **
- 103 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Tigra X16XE
- Dolj
victor_xx25
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Dolj
- Masina: Tigra X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
copestiuc a scris:Nu ma gasit canistra la dezmembrari in baia mare, dar am facut o chestie interesanta cu ea am dat jos furtunasele si am pus pompa si am dat la pompa invers cum trebuie sa mearga aerul(de la valva de purjare catre rezervor) si impresionant si-a revenit nu mai suna nu mai merge inecat si tot am vrut sa vad daca iese carbune pe gauri si nu a iesit nik apropo ca sa o desfac trebuia sa dau jos si conducta principala pe care ajunge benzina in rezervor? nu are carea o schema? apropo daca pun o alta canistra cu carbune activ se poate intempla ceva?
se zice ca aceasta canistra de vapori are rolul de a reduce cifra octanica a vaporilor care sunt preluati din rezervor...ei fiind foarte explozibili daca ar fi bagati de valva de purjare direct in admisie fara a fi trecuti prin canistra ar exista riscul sa explodeze cumva..deci carbunele activ reactioneaza chimic cu gazele care se produc din rezervor,...din rezervor pleaca un furtun catre canistra(daca uramresti traseul fiecaruia vei vedea ca cel care vine inspre canistra intra in aripa din dreapta) si din canistra ies doua furtunase(unul care am suflat pe el si nu e nimic cred ca are rolul de asi lua aer pe acolo...iar celalalt duce direct in valva de purjare care le impinge in admisie.) la mine a fost si aceasta valva blocata pe deschis ...am curatato si cred ca e ok acum..cat despre furtunase eu le-am dat pe toate jos si le-am curatat...suflii pe fiecare in parte ca sa te convingi...
canistra daca e dusa si nu gasesti de tigra poti lua de vectra B de la dezmembrari
bafta
geoe
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- victor_xx25
- **
- 103 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Tigra X16XE
- Dolj
victor_xx25
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Dolj
- Masina: Tigra X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
geoe a scris:Salut am fost si eu acum la masina sa vad dak aceiasi problema o am si eu...am luat o lanterna si...surpriza...am desfacut furtunele de la valva de purjare si erau ramasite de carbune:(( deci tre sa mi-o cumpar si eu:((((
nu mai fi asa necajit ca o gasesti la dezmembrari ieftina...eu am pus de pe o vectra B se potriveste la fix,,si curata si furtunasele sau daca nu reusesti inlocuiestele..din canistra pana la rezervor,din canistra pana in valva de purjare si mai este unul care isi trage aer...sta pe lonjeron ...ala nu cred ca e infundat..succes
eu am dat 50 ron la dezmembrari pt ca noua venea numai la comanda originalul si costa 2 mil_nu se merita!
- vasilica_vvs
- *
- 4 mesaje
- din 05 Jan 2009
- Tigra 1996 x14xe
- Valcea
vasilica_vvs
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Valcea
- Masina: Tigra 1996 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2009
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,199 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Galbacs Tiberiu
- *
- 40 mesaje
- din 18 Mar 2011
- Corsa 1995 c12nz
- Timis
Galbacs Tiberiu
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1995 c12nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
mai baieti nu stiu daca mai vede cineva topicul asta, dar eu tot nu am inteles daca filtru asta de carbon afecteaza performantele masinii sau nu. in afar de consum care e destul de logic sa creasca daca canistra asta e defecta.
eu am pierderi de putere considerabile si totul a concis cam de cand am inceput sa gasesc carbune si pe furtune si in valva chiar pana in plocul injector la clapeta de acceleratie.
eu am pierderi de putere considerabile si totul a concis cam de cand am inceput sa gasesc carbune si pe furtune si in valva chiar pana in plocul injector la clapeta de acceleratie.
florindz
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Stie cineva cum sa-mi dau seama daca valva de purjare functioneaza bine? La mine (dupa ce am facut reconditionarea canistrei) cand este motorul pornit, prin capatul valvei unde intra furtunul de la canistra nu se intampla nimic(am scos furtunul si am pus degetul la valva sa vad daca trage sau ceva) iar unde este celalalt furtun cand l-am scos si am verificat trage aer (mentionez ca furtunurile le-am scos separat nu odata). Se poate sa se fi blocat sau asa e normal? Si daca este blocata ce sa-i mai fac? - cand am dat-o jos prima oara am suflat foarte usor in ea si a cazut carbune, am scuturat-o un pic si cand am vrut sa suflu iar nu am reusit decat f putin si doar printr-un capat, i-am dat impulsuri de la baterie si se auzea un tacanit, am lovit-o usor si am incercat iar sa suflu dar degeaba - sa fiu mai violent sau sa o bag in vreo solutie ceva? scuze ca am scris atat sper ca am fost destul de coerent
- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare! Am ajuns shi eu sa umblu la aceasta canistra deoarece knd am curatzat clapeta de acceleratzie am observat granule de carbune in furtunashul kre intra in acea valva. Am demontat knistra shi am observat k atunci knd o intorc cu susul in jos curge carbune din ea. Am scuturat furtunele de carbune, am suflat valva care probabil era pe deschis(nu shtiu cum trebuia sa se comporte), am pus o bukta de perdea (k romanul am folosit ce am avut la indemana) pe post de sita, am fortzat furtunele peste "sita" shi am montat totul la loc. Shi ce credetzi, surpriza, la pornirea motorului am reauzit acel "tzacanit" (pe kre eu il credeam de la culbutori) pe care nu il mai auzisem de ceva timp, iar a doua zi knd am alimentat am avut shi acel vid in rezervor pe care nu il mai sesizasem de ceva timp...., deci am observat ca dupa curatzare ishi face treaba valva......
- krashy22
- ****
- 1,199 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat