- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare masina e un Opel Vectra A motor 1.8i c18nz an fabricatie 1992...o am de aproximativ 2 luni de zile si ash vrea sa mai schimb cate ceva pe ea avand in vedere ca am luat-o de la cineva care nu il cunosc.Ce imi indicati sa schimb la ea ...si daca ati putea sa-mi spune-ti niste preturi ..
Curea distributie ?
Filtru aer ?
Lichid frana ? (servo frana...ce lichid imi recomanda-ti si cam ce pret are ?)
Placute frana ?(sau tamburi..nu stie exact daca e frana pe disc sau cu tamburi)
Ulei motor (care e cel mai bun ?...daca competez peste vechiul ulei cu altul care nu e la fel ca cel pus initial are ceva ?...nu stiu ce ulei a fost pus )
Ulei cutie viteze ?
Cabluri...frana ,acceleratie,ambreiaj ?
Filtre ?
Ce altceva ar mai fi ?
Spune-ti cam ce ar fi mai bun si cam ce preturi au
Pana acum am schimbat doar toba finala caci era sparta ..ia-m pus 1litru antigel.
Va multumesc
Curea distributie ?
Filtru aer ?
Lichid frana ? (servo frana...ce lichid imi recomanda-ti si cam ce pret are ?)
Placute frana ?(sau tamburi..nu stie exact daca e frana pe disc sau cu tamburi)
Ulei motor (care e cel mai bun ?...daca competez peste vechiul ulei cu altul care nu e la fel ca cel pus initial are ceva ?...nu stiu ce ulei a fost pus )
Ulei cutie viteze ?
Cabluri...frana ,acceleratie,ambreiaj ?
Filtre ?
Ce altceva ar mai fi ?
Spune-ti cam ce ar fi mai bun si cam ce preturi au
Pana acum am schimbat doar toba finala caci era sparta ..ia-m pus 1litru antigel.
Va multumesc
- xpander
- **
- 358 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
xpander
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
la o masina SH luata al carei trecut nu il cunosti schimbi obligatoriu toate consumabilele (ulei motor,toate filtrele,ulei servo si frana). de asemenea fiind un motor cu distributie pe curea schimbi si cureaua cu rolele ca sa nu ai probleme ca nu stii cand a fost ultima data schimbata.nu cred ca vrei sa risti sa se rupa cureaua ca asta poate duce la probleme mari la motor.in rest .... bucsaraie in cazul in care bate si cat mai des benzina in rezervor bafta
Ultima modificare făcută de xpander la Dum 11 Nov, 2007 4:03 pm
Ultima modificare făcută de xpander la Dum 11 Nov, 2007 4:03 pm
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
o sa te superi, dar eu recomand intii un curs de limba romana. dupa 3 rinduri am vrut sa renunt sa citesc restul.
"pe care nu il cunosc"
"spuneti"
"recomandati"
"i-am pus" (hai, aici e posibil sa fie greseala de tastare, din viteza)
si daca tot sint aici: "al carei trecut nu il cunosti".
apoi: ar fi trebuit sa intrebi cind au fost schimbate toate cele de pe masina. daca nu ai facut-o, ar fi bine sa le schimbi tu, mai ales ca vine iarna.
- cum a spus si xpander, curele si filtre. incepe obligatoriu cu cureaua de distributie si rolele aferente. cu ocazia asta vezi daca pompa de apa se invirte usor. daca rugineste poate sa rupa cureaua de distributie (cred, nu stiu sigur, ca ai pompa de apa pe cureaua de distributie).
- sa ai la tine o curea de alternator, doua chei de 13 si o surubelnita ca sa poti rezolva pe loc eventuala rupere a curelei de alternator.
- ulei motor (cel mai bun e de obicei si cel mai scump. eu am folosit esso - sau ulei opel, e tot dracul ala: exxon texaco).
uleiul din cutia de viteze nu se schimba, doar se completeaza daca e nevoie (se verifica la service).
- la servodirectie probabil ca nu trebuie sa umbli daca nu sint probleme.
- cabluri. frina nu are cablu, nu? acceleratia si ambreiajul: daca nu iti fac probleme nu ai de ce sa umbli la ele. poate sa verifici cablul de ambreiaj sa nu fie ruginit pe interior si sa se miste usor in camasa.
- lichidul de frina, daca e la nivel si e curat, probabil ca nu trebuie schimbat.
- pe fata ai placute de frina, verifici daca mai au carne (si nu doar 1 milimetru), verifici si discurile daca au margine. daca da, trebuie intervenit (daca au grosime suficienta, se curata marginea, daca nu se schimba. amindoua)
- pe spate ... uita-te si tu la ea. cum sa nu stii daca sint discuri sau tamburi? daca sint discuri cu placute, la fel ca mai sus, daca sint tamburi, se demonteaza si se verifica. probabil tamburii au facut margine si se vor scoate mai greu. probabilitate destul de mica sa ai nevoie de saboti/tamburi noi.
- verifica timoneria, daca ai joc la boltul timoneriei, schimba-l cu totul. e ~2.5 lei la orice service care se ocupa de cielo-uri. il iei si il pui singur. e pe undeva topic despre asta pe forumul asta.
- daca tot esti hotarit sa te ocupi de ea, urc-o pe o rampa si verifica starea caroseriei pe burta. sa nu fie ruginita. iarna o sa agraveze situatia. de obicei o prinde rugina la picioarele locurilor din fata si la marginea din spate, linga rezervor. de asemenea lonjeroanele spate, cam pe unde se prind arcurile si aripile spate, unde se prind amortizoarele. acolo stringe apa si mizerie si rugineste.
- la pasajele aripilor din spate probabil ca deja te-ai uitat de rugina.
sanatate si cit mai multi kilometri fara evenimente.
"pe care nu il cunosc"
"spuneti"
"recomandati"
"i-am pus" (hai, aici e posibil sa fie greseala de tastare, din viteza)
si daca tot sint aici: "al carei trecut nu il cunosti".
apoi: ar fi trebuit sa intrebi cind au fost schimbate toate cele de pe masina. daca nu ai facut-o, ar fi bine sa le schimbi tu, mai ales ca vine iarna.
- cum a spus si xpander, curele si filtre. incepe obligatoriu cu cureaua de distributie si rolele aferente. cu ocazia asta vezi daca pompa de apa se invirte usor. daca rugineste poate sa rupa cureaua de distributie (cred, nu stiu sigur, ca ai pompa de apa pe cureaua de distributie).
- sa ai la tine o curea de alternator, doua chei de 13 si o surubelnita ca sa poti rezolva pe loc eventuala rupere a curelei de alternator.
- ulei motor (cel mai bun e de obicei si cel mai scump. eu am folosit esso - sau ulei opel, e tot dracul ala: exxon texaco).
uleiul din cutia de viteze nu se schimba, doar se completeaza daca e nevoie (se verifica la service).
- la servodirectie probabil ca nu trebuie sa umbli daca nu sint probleme.
- cabluri. frina nu are cablu, nu? acceleratia si ambreiajul: daca nu iti fac probleme nu ai de ce sa umbli la ele. poate sa verifici cablul de ambreiaj sa nu fie ruginit pe interior si sa se miste usor in camasa.
- lichidul de frina, daca e la nivel si e curat, probabil ca nu trebuie schimbat.
- pe fata ai placute de frina, verifici daca mai au carne (si nu doar 1 milimetru), verifici si discurile daca au margine. daca da, trebuie intervenit (daca au grosime suficienta, se curata marginea, daca nu se schimba. amindoua)
- pe spate ... uita-te si tu la ea. cum sa nu stii daca sint discuri sau tamburi? daca sint discuri cu placute, la fel ca mai sus, daca sint tamburi, se demonteaza si se verifica. probabil tamburii au facut margine si se vor scoate mai greu. probabilitate destul de mica sa ai nevoie de saboti/tamburi noi.
- verifica timoneria, daca ai joc la boltul timoneriei, schimba-l cu totul. e ~2.5 lei la orice service care se ocupa de cielo-uri. il iei si il pui singur. e pe undeva topic despre asta pe forumul asta.
- daca tot esti hotarit sa te ocupi de ea, urc-o pe o rampa si verifica starea caroseriei pe burta. sa nu fie ruginita. iarna o sa agraveze situatia. de obicei o prinde rugina la picioarele locurilor din fata si la marginea din spate, linga rezervor. de asemenea lonjeroanele spate, cam pe unde se prind arcurile si aripile spate, unde se prind amortizoarele. acolo stringe apa si mizerie si rugineste.
- la pasajele aripilor din spate probabil ca deja te-ai uitat de rugina.
sanatate si cit mai multi kilometri fara evenimente.
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
sezran scuza/ma de interventie dar eu nu vad ce a gresit omu asta in exprimare?ori si eu is bata la romana? posibil.dar dupa nume tu nu pari a fi roman . daca tastam aici nu tastam sa dam vreun doctorat la lb rom ci sa optinem niste rasp. care ne intereseaza. daca mai gresim asta e . cine intelege, intelege. cine nu nu raspunde. nu cred ca trebuie sa fim criticati daca nu tastam impecabil.mda. skuza/ma dar m/am aprins putin .
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca nu vezi inseamna ca si tu ai nevoie de un curs. a scris "recomanda-ti", "spune-ti" etc.
astea nu tin de doctorate ci de bunul simt si/sau elemente de baza ale limbii romane.
apropo: ai impresia ca "valy" e nume romanesc? e vreo regula care spune ca numele conturilor trebuie sa fie nume romanesti? si totusi sint roman. tentativa asta de atac a fost jalnica.
nu ma deranjeaza greselile lui cit ma deranjeaza "interventia" ta; nu ii inteleg scopul. ce vrei sa faci de fapt? sa aperi scrisul cu greseli? scrisul teribilist? hai ca teribilismul mai pot sa il inteleg, dar sa insisti in greseala ... omul mai si greseste, dar daca e normal, atunci cind i se atrage atentia intelege. sa te revolti si sa insisti in greseala ce vrea sa fie?
daca vrei sa continuam, te invit pe pm, ca deviem de tot topicul.
ps: si se spune si scrie "obtinem", nu "optinem". pocirea limbii cu y in loc de i, k in loc de c si alte porcarii de genul asta tine de teribilism.
astea nu tin de doctorate ci de bunul simt si/sau elemente de baza ale limbii romane.
apropo: ai impresia ca "valy" e nume romanesc? e vreo regula care spune ca numele conturilor trebuie sa fie nume romanesti? si totusi sint roman. tentativa asta de atac a fost jalnica.
nu ma deranjeaza greselile lui cit ma deranjeaza "interventia" ta; nu ii inteleg scopul. ce vrei sa faci de fapt? sa aperi scrisul cu greseli? scrisul teribilist? hai ca teribilismul mai pot sa il inteleg, dar sa insisti in greseala ... omul mai si greseste, dar daca e normal, atunci cind i se atrage atentia intelege. sa te revolti si sa insisti in greseala ce vrea sa fie?
daca vrei sa continuam, te invit pe pm, ca deviem de tot topicul.
ps: si se spune si scrie "obtinem", nu "optinem". pocirea limbii cu y in loc de i, k in loc de c si alte porcarii de genul asta tine de teribilism.
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mocca
- OP
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
tuspyy
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stresu1984
- *
- 39 mesaje
- din 27 Feb 2008
- Vectra 1994 c16nz
- Buzau
stresu1984
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut parerea mea este cand cumperi o masina sh tre sa skimbi consumabilele adica filtru aer ulei filtru ulei filtru benzina filtru de polen dk ai asa ceva,in rest nimik altceva.Iar pt a o pune la punct total cere parerea unui mecanic specializat si el iti va spune ce trebuie skimab sau nu.Precizez k aceea gafa am facut si eu am cumparat o garmada de piese si acum stau cu ele in porbagaj asat nu inseamna k nu imi vor trebui pe viitor dar cheltui bani aiurea
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
tuspyy
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2008
- Mesaj Privat
C16NZ
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Cand am cumparat vectra A dar motor 1.6i am schimbat urmatoarele:
-Distributia+role+pompa apa;
-Placute/discuri frana fata, saboti si tamburi spate;
-Lichid frana;
-Ulei, filtru ulei,aer,benzina;
-Cablu frana de mana (problema frecventa);
-Verificat acumulator,bujii,fise bujii;
-Garnitura capac culbutori;
Cred ca acestea se aplica si la motorul de 1.8 si 2.0.
Nu am avut probleme de atunci.
-Distributia+role+pompa apa;
-Placute/discuri frana fata, saboti si tamburi spate;
-Lichid frana;
-Ulei, filtru ulei,aer,benzina;
-Cablu frana de mana (problema frecventa);
-Verificat acumulator,bujii,fise bujii;
-Garnitura capac culbutori;
Cred ca acestea se aplica si la motorul de 1.8 si 2.0.
Nu am avut probleme de atunci.
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
tuspyy a scris:ba trage ba nu trage vectra mea la deal c18nz din 92 nu se aprinde nimic la bord , nu scartaie nu bate , dar nu trage cate o data daca mai am si portbagajul plin e nasol tare
ce poate sa aiba
?
ce poate sa aiba
?
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
C16NZ
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
campary a scris:
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
tuspyy a scris:ba trage ba nu trage vectra mea la deal c18nz din 92 nu se aprinde nimic la bord , nu scartaie nu bate , dar nu trage cate o data daca mai am si portbagajul plin e nasol tare
ce poate sa aiba
?
ce poate sa aiba
?
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
Nu e o problema generala cu greutatea in portbagaj. E o problema generala atunci cand mergi subturat. De curiozitate la ce turatie schimbi vitezele. Tu ai cuplu maxim la 3000/rpm. Ia nu lasa sa scada turatia sub aceasta valoare si ai sa vezi cum urca dealul. Spor.
nameless2
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat
jack_2ac a scris:
Nu e o problema generala cu greutatea in portbagaj. E o problema generala atunci cand mergi subturat. De curiozitate la ce turatie schimbi vitezele. Tu ai cuplu maxim la 3000/rpm. Ia nu lasa sa scada turatia sub aceasta valoare si ai sa vezi cum urca dealul. Spor.
campary a scris:
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
tuspyy a scris:ba trage ba nu trage vectra mea la deal c18nz din 92 nu se aprinde nimic la bord , nu scartaie nu bate , dar nu trage cate o data daca mai am si portbagajul plin e nasol tare
ce poate sa aiba
?
ce poate sa aiba
?
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
Nu e o problema generala cu greutatea in portbagaj. E o problema generala atunci cand mergi subturat. De curiozitate la ce turatie schimbi vitezele. Tu ai cuplu maxim la 3000/rpm. Ia nu lasa sa scada turatia sub aceasta valoare si ai sa vezi cum urca dealul. Spor.
Subscriu! Vectra A (benzina) este o masina la care conteaza mult "turatia" in care o tii, ba mai mult, oricat de "sus" incerci s-o tii in oras tot ii trebuie cate o iesire "afara" unde sa-i dai 3500-4000 ture constant macar cativa kilometri. Asta nu inseamna ca trebuie sa mergi afara cu 150-160 km/h. In functie de motorul tau dai o treapta de viteza corespunzatoare unei viteze de cca. 100 km/h la cca. 4000 ture. Vei observa si imbunatatiri ale consumul apoi, atat urban cat si extraurban.
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
nameless2 a scris:
Subscriu! Vectra A (benzina) este o masina la care conteaza mult "turatia" in care o tii, ba mai mult, oricat de "sus" incerci s-o tii in oras tot ii trebuie cate o iesire "afara" unde sa-i dai 3500-4000 ture constant macar cativa kilometri. Asta nu inseamna ca trebuie sa mergi afara cu 150-160 km/h. In functie de motorul tau dai o treapta de viteza corespunzatoare unei viteze de cca. 100 km/h la cca. 4000 ture. Vei observa si imbunatatiri ale consumul apoi, atat urban cat si extraurban.
jack_2ac a scris:
Nu e o problema generala cu greutatea in portbagaj. E o problema generala atunci cand mergi subturat. De curiozitate la ce turatie schimbi vitezele. Tu ai cuplu maxim la 3000/rpm. Ia nu lasa sa scada turatia sub aceasta valoare si ai sa vezi cum urca dealul. Spor.
campary a scris:
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
tuspyy a scris:ba trage ba nu trage vectra mea la deal c18nz din 92 nu se aprinde nimic la bord , nu scartaie nu bate , dar nu trage cate o data daca mai am si portbagajul plin e nasol tare
ce poate sa aiba
?
ce poate sa aiba
?
E o problema cam generala asta cu greutatea in portbagaj la vectre. Vezi sa nu fie prea strans cablul de la frana de mana, pune mana pe tamburii din spate si vezi daca se incalzesc.
Nu e o problema generala cu greutatea in portbagaj. E o problema generala atunci cand mergi subturat. De curiozitate la ce turatie schimbi vitezele. Tu ai cuplu maxim la 3000/rpm. Ia nu lasa sa scada turatia sub aceasta valoare si ai sa vezi cum urca dealul. Spor.
Subscriu! Vectra A (benzina) este o masina la care conteaza mult "turatia" in care o tii, ba mai mult, oricat de "sus" incerci s-o tii in oras tot ii trebuie cate o iesire "afara" unde sa-i dai 3500-4000 ture constant macar cativa kilometri. Asta nu inseamna ca trebuie sa mergi afara cu 150-160 km/h. In functie de motorul tau dai o treapta de viteza corespunzatoare unei viteze de cca. 100 km/h la cca. 4000 ture. Vei observa si imbunatatiri ale consumul apoi, atat urban cat si extraurban.
Conform teoriei voastre, motoarele de vectra sunt facute sa dea tot ce pot in mod continuu. As vrea sa pot sa te alerg si eu pe tine jack_2ac la viteza maxima sa vedem cat rezisti. Sa nu uitam ca motoarele de vectra a au totusi aproape 20 de ani. Mergand cu ele la cuplu maxim nu cred ca ar fi trecut de 3 - 5 ani.
E adevarat, motorul de vectra a il simti cum trage dupa ce trece de 2500 de rotatii, insa aici nu e vorba de stiluri de condus (unul sport si agresiv unde turatia nu scade sub 3000 rot/min si un alt stil normal unde turatia nu atinge 3000 rot/min in conditii de drum si trafic normale), ci de eventuale probleme tehnice. Eu unul schimb viteza pe la 2200 - 2500 rot/min si masina merge destul de bine, iar motorul arata ca nou, fara pierderi de ulei si altele. Eu am observat la masina mea ca daca pun in portbagaj o greutate de 100 kg spre exemplu, masina se misca mai greu, chiar si la turatii mari, decat daca as avea in ea o greutate de 500 kg distribuita uniform, respectiv 5 persoane in masina si aceeasi greutate in portbagaj.
PS
In conditiile din Romania, pentru a merge constant cu 3000 - 4000 rot/min ne-ar fi suficiente primele 3 trepte de viteza, poate si asa ne-ar lua radarul
C16NZ
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
@campary nu ai decat sa distribui uniform bagajele pe bancheta spate si scaunele fata daca consideri ca 3000/rpm e o turatie extrema. Se pare ca cei de la opel au gresit cand au pus culoarea rosie la turometru dupa 6000/rpm. Tu vrei sa urci dealul cu masina incarcata full si eventual cu motorul la relanti ca sa nu consume. Un motor subturat are o uzura mai mare in timp decat unul turat. Motorul de 1.8i utilizeaza toti cei 90cai la 5400/rpm de unde rezulta ca o turatie de 3000/rpm e chiar OK.
ps: shimba vitezele la turatii mici dar nu te mai plange ca nu trage la deal.
Spor!
ps: shimba vitezele la turatii mici dar nu te mai plange ca nu trage la deal.
Spor!
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
jack_2ac a scris:@campary nu ai decat sa distribui uniform bagajele pe bancheta spate si scaunele fata daca consideri ca 3000/rpm e o turatie extrema. Se pare ca cei de la opel au gresit cand au pus culoarea rosie la turometru dupa 6000/rpm. Tu vrei sa urci dealul cu masina incarcata full si eventual cu motorul la relanti ca sa nu consume. Un motor subturat are o uzura mai mare in timp decat unul turat. Motorul de 1.8i utilizeaza toti cei 90cai la 5400/rpm de unde rezulta ca o turatie de 3000/rpm e chiar OK.
ps: shimba vitezele la turatii mici dar nu te mai plange ca nu trage la deal.
Spor!
ps: shimba vitezele la turatii mici dar nu te mai plange ca nu trage la deal.
Spor!
Se pare ca in viata ta nu ai vazut un motor decat pe dinafara. Da-i inainte in stilul tau, sa nu o lasi sub 3000 de rotatii ca se gripeaza. Poate pe viitor iti voi da sfaturi despre repararea motorului. Cat despre cei de la Opel, nu au gresit cand au pus culoarea rosie, poate au gresit cand au pus turometrul pentru a-l vedea unii ca tine. Masina se conduce si dupa ureche nu numai dupa campul vizual. Daca tie-ti place sa-ti huruie motorul in cap, e problema ta. Si aici inchei discutia.
Drumuri bune!
C16NZ
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Mai studiaza problema si mai vorbim. Vezi si tu ce-i ala cuplu la un motor si incearca sa conduci dupa cum simti masina, nu dupa "ureche" asa cum spui ca faci. Pana atunci condu mosnegeste ca sa te tina masina inca 20 ani. Nu m-ar mira sa vad un topic deschis de tine care sa sune cam asa: "turatia minima la care masina se misca" sau "cum sa urci dealul cu masina scoasa din viteza". Spor!
tuspyy
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2008
- Mesaj Privat